Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jullie CarConfigurator dromen/verwezenlijkingen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten

Prijs: een dikke 50.000€ (51.180€)
    Heel knap, maar dan heb je geen quattro en een 4 cilinder diesel
    Voor dat geld heb je al bijna een S4 Avant (scheelt een dikke 2000 euro denk ik)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
      Heel knap, maar dan heb je geen quattro en een 4 cilinder diesel
      Voor dat geld heb je al bijna een S4 Avant (scheelt een dikke 2000 euro denk ik)
      Klopt, maar is wel een minder 'rationele' auto en is dan ook de prijs zonder opties. Deze zonder opties is iets van een 38.000€.

Bij de S zit je toch ook met de hogere gebruikskost (verbruik, verzekering, ...). Achja, goedkoper zullen auto's er niet op worden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
        Klopt, maar is wel een minder 'rationele' auto en is dan ook de prijs zonder opties. Deze zonder opties is iets van een 38.000€.

Bij de S zit je toch ook met de hogere gebruikskost (verbruik, verzekering, ...). Achja, goedkoper zullen auto's er niet op worden!
        Bwa, op een S4 heb je wel standaard een "S-line pakket", mooie velgen, andere veren, quattro, sportzetels, sportstuur, xenon,...
        Maar idd qua taksen en verbruik is een TDI rationeler natuurlijk.

Comment

• Cayman S
          De ene voor wat een gedurfdere persoon.

De andere voor wat een bezadigere persoon.

Ik zou echt serieus lang moeten denken...welke dat ik uiteindelijk neem...
          (Ja 4 foto's, maar ik vond het nog wat stom...om die andere foto alleen te plaatsen )

Comment

• Ik zou die laatste in het bruin nemen, staat veel beter met he tbeige interieur...

of donkerblauw, of donkergroen... maar zeker geen zwart...

Comment

• Pfff, Porsche.

Ge configureert een Cayman S met het "noodzakelijke" (= persoonlijk), en ge ziet dat ge dan in de buurt van de prijs van een Carrera zit. Dus ge configureert dan een Carrera met het "hoogst noodzakelijke". Maar dan zit ge ruim over de prijs van een Carrera S. Dus, doet ge verder met een Carrera S, maar "hoogstnoodzakelijke", dat past niet als je zoveel geld uitgeeft, dus kleed je 'm aan en kom je aan een prijs die een eindje over die van de GT3 zit. Dus dan een GT3?

Nope, 't stopte bij een "niet met alle aanklikbare opties" uitgeruste, maar wel van de voor mij van belang zijnde zaken voorziene 911 Carrera S Coupé.

Ik wou 'es iets anders dan de rest. Dit weekend nog heb ik staan kwijlen op een A8L 4.2 Exclusive in kleur-op-staal "Porsche dunkelolive metallic". Ik wist meteen weer hoe zot ik van die kleur was toen ik die een tijdje geleden voor de eerste keer live zag. Dus dark olive. Graag contrast met het interieur, en aangezien het exterieur donker is, wordt het interieur dus lichtgekleurd. Maar om 't sportief te houden daar dan bicolor, veel carbon en leder zover mijn ogen (als bestuurder) en handen reiken. Voor de rest de zaken die zo'n kar voor mij moeten hebben om te tracken (PCCB, sPASM, sperdiff, ...) en dan nog wat zaken die 'k gewoon leuk vind en waarvan ik achteraf spijt zou hebben ze er niet bij genomen te hebben. En dan nog een paar kleinigheden bij Exclusive die 'm "persoonlijk" maken : uitlaattips van de gewone Carrera (op de PSE, yep), type-aanduiding "911" achteraan ipv. "Carrera S", zwart tapîjt binnenin (ipv. beige) en dat is het zowat.
              Enkel nog de velgen. Carrera Sport blijf ik 't knapst vinden, SportDesign vind ik enkel mooi in koetswerkkleur gespoten, en de rest ligt me niet, op één velg na : Carrera Classic. Achteraan moooi diep, zeer klassiek, simpel van design, grijpt terug naar de Porsche-velgen van weleer, makkelijk te kuisen en ze bieden een schitterend zicht op de PCCB's. Oké, we zijn rond, zeker?

Porsche 997 Mk.II Carrera S Coupé

Individualfarbe Porsche dunkelolive metallic : 3.272,50 €
              Bi-Color Lederausstattung schwarz/sandbeige : 3.445,05 €

Exterieur
              Spiegeldreieck lackiert : 345,10 €
              Abdeckung Scheinwerferreinigungsanlage lackiert : 154,70 €
              Elektrisches Schiebe- / Hubdach : 1.297,10 €
              Automatisch abblendende Innen- / Aussenspiegel mit integriertem Regensensor : 529,55 €
              Windschutzscheibe mit Graukeil : 101,15 €
              Heckscheibenwischer : 345,10 €
              ParkAssistent (hinten) : 511,70 €
              Dynamisches Kurvenlicht : 702,10 €
              Modellbezeichnung 911 : 133,90 €

Motor, Getriebe, Fahrwerk
              Leistungssteigerung Carrera S : 14.581,10 €
              Schaltwegverkürzung : 571,20 €
              Sport Chrono Paket Plus : 797,30 €
              PASM-Sportfahrwerk mit 20 mm Tieferlegung inkl. mechanischer Hinterachs-Quersperre : 1.130,50 €
              Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) : 8.032,50 €

Räder
              19-Zoll Carrera Classic Rad : 357,00 €

Räderzubehör
              Distanzscheiben 5mm : 345,10 €
              Reifendruckkontrollsystem (RDK) : 642,60 €
              Radnabenabdeckung : 160,65 €

Interieur
              Sicherheitsbügel Pan Americana : 2.249,10 €
              Zifferblätter Kombiinstrument in schwarz : 0,00 €
              Feuerlöscher : 148,75 €
              Sicherheitsgurte sandbeige : 404,60 €
              Sitzheizung : 416,50 €
              Tempostat : 440,30 €
              HomeLink® (Garagentoröffner) : 285,60 €
              Adaptive Sportsitze mit Fahrermemory : 2.522,80 €
              Teppich aus Serienangebot : 630,60 €

Interieur Leder
              Deckel Ablagefach mit Schriftzug : 202,30 €
              Sportsitz-Rückenlehnen Leder : 1.535,10 €
              Blende Schalthebel Leder : 178,50 €
              PCM Paket Leder : 1.535,10 €
              Abdeckungen Lautsprecher Türen und Fond Leder : 1.773,10 €
              Interieur-Paket A-Säule Leder : 511,70 €
              Mittelkonsole hinten Leder : 844,90 €
              Porsche Wappen auf Kopfstützen : 202,30 €
              Verkleidung Lenksäule Leder : 297,50 €
              Rahmen Kombiinstrument Leder : 303,45 €
              Lederausstattung in Bi-Color : 0,00 €
              Individuelle Fußmatten mit Ledereinfassung : 362,95 €

Interieur Alcantara
              Lenkrad Alcantara : 761,60 €

Interieur Carbon
              Blende Gurtaustritt B-Säule Carbon : 309,40 €
              Türeinstiegsblenden aus Carbon, beleuchtet : 880,60 €
              Interieur-Zusatzpaket Carbon : 4.105,50 €
              Interieur-Paket Carbon : 737,80 €

Audio & Kommunikation
              Universelle Audio-Schnittstelle : 333,20 €
              BOSE® Surround Sound-System inklusive CD-Ablage : 1.213,80 €
              Handyvorbereitung : 654,50 €
              Navigationsmodul : 1.927,80 €

Gesamtpreis : 157.205,55 € inkl. 19% MwSt

Pic gefotoshopt zodat :
              - kleur ongeveer klopt (zeer donker warm groen)
              - type-aanduiding klopt
              - aftermarket verlagingsveren (icm. sPASM) de juiste rijhoogte weergeven
              - perso nummerplaatje

Last edited by ; 23/09/2010, 18:18.

Comment

• Interieurpics.

(geen van achteraan, PanAmericana rolbeugel wordt toch niet weergegeven)

Klein beetje fotoshop zodat de tapijtkleur (niet dat op de deuren onderaan) klopt.

Comment

• En de laatste.

Comment

• De prijzen van sommige opties bij P zijn toch echt te zot voor woorden.

Comment

• Idd.

Doe de X51 eraf en de PSE er apart bij en 't komt op 144.540,35 EUR. 'k Denk dat ik de gigantische meerprijs voor de X51 er niet voor over zou hebben. Voor dat geld (X51-PSE) heb ik een extra set wielen met trackbanden, verlagingsveren, wat ophangingsspul van de GT3 zodat ik camber/caster kan aanpassen naar wens, m'n perso nummerplaat, en een deel van de BIV. Ofzo.

Comment

• 6000€ voor een beetje carbon in het interieur zou ik er toch ook niet voor over hebben.

Maar het zijn ook al die kleine, op het eerste zicht weinig belangrijke dingetjes die allemaal direct een paar honderd euro kosten en die tezamen wel de prijs serieus opdrijven.

Comment

• En ik blijf al maanden met hetzelfd eprobleem zitten...

Mijne porsche config macheert ni

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                            En ik blijf al maanden met hetzelfd eprobleem zitten...

Mijne porsche config macheert ni
                            Probeer eens een andere browser?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                              Probeer eens een andere browser?
                              Heeft daar niks meet te maken... heeft iets te maken met vista want ik heb het probleem in IE, FF en GC

Comment

• Bij mij werkt 'ie prima, zowel op XP als op Vista.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Bij mij werkt 'ie prima, zowel op XP als op Vista.
                                  Bij mij enkel op XP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Idd.

Doe de X51 eraf en de PSE er apart bij en 't komt op 144.540,35 EUR. 'k Denk dat ik de gigantische meerprijs voor de X51 er niet voor over zou hebben. Voor dat geld (X51-PSE) heb ik een extra set wielen met trackbanden, verlagingsveren, wat ophangingsspul van de GT3 zodat ik camber/caster kan aanpassen naar wens, m'n perso nummerplaat, en een deel van de BIV. Ofzo.
                                    Uw optielijst is nog cava (afgezien van de X51 die echt wel pokkeduur is), tot ik aan het stuk "leder en carbon" kwam.

Da is er los over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Uw optielijst is nog cava (afgezien van de X51 die echt wel pokkeduur is), tot ik aan het stuk "leder en carbon" kwam.

Da is er los over
                                      Mocht ik 150k kunnen/willen spenderen aan zo'n auto ... en ik nam dat carbon en dat leder er niet bij, dan zou 'k 't me nadien altijd opnieuw beklagen. Ge moet 'es Rami z'n turbo R zien binnenin, daar is 't ook allemaal leder wat de klok slaat (zelfs nog meer dan in die config), en dat is écht wel gigantisch mooi.

De X51 zou 'k laten vallen. 'k Vind té. 15k voor een paar tiental pk's. Oké, ook een ander motorkarakter en met die X51 zal de DFI flat six misschién echt mooi klinken, maar toch. Gigantisch veel geld.

Comment

• knappe nummerplaat.

maar ik zou die beugel aan de pook ook in het carbon nemen.
                                        wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                          knappe nummerplaat.

maar ik zou die beugel aan de pook ook in het carbon nemen.
                                          Ik ook, maar ge kunt geen Sportec spullen in de Porsche Car Configurator importeren. Porsche zelf heeft dat niet.

Comment

Working...
                                          X