Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel, meest kwalitatieve Duitser

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door exile Bekijk Berichten
    In de saab ook denk ik.
    idd..maar die heeft dan weer een extra turbo!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      Maar om onszelf nu als meest kwalitatieve duitser te gaan omschrijven... nee, die pretentie draagt het merk niet zo goed. Dat laten we wel aan anderen over
      zoveel bescheidenheid.

een beetje trotsheid kan geen kwaad.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
        ai ik ben precies de enigste niet tevreden Opel rijder.

Opel corsa c 1.7dti sport 2003 verkocht op 125.000kms. Zowat alles wat kan kapot gaan is ook daadwerkelijk kapot gegaan. Gaande van motorproblemen, electronica troubles, schakelproblemen, stuurproblemen tot uitval van dashbord en het weigeren van te starten.

Ik ken mensen die absoluut niet tevreden zijn van MB of van BMW. Maar om daardoor te zeggen dat dat merk niet goed is, lijkt me een beetje overdreven.
        Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
          Wees blij dat er een Fiat-motor in zit. Is absoluut geen schande , hebben een goede naam...
          Klopt.

Het contract voor de levering van 1900cdti-motoren loopt echter op zijn einde. Die motor gaat dus uit het Opel-gamma, ten voordele van de 1700cdti Isuzu en de 2000cdti (Vivaro-motor).
          BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
            Klopt.

Het contract voor de levering van 1900cdti-motoren loopt echter op zijn einde. Die motor gaat dus uit het Opel-gamma, ten voordele van de 1700cdti Isuzu en de 2000cdti (Vivaro-motor).
            en de 2000 cdti is dan ook weer italiaans

en inderdaad fiat heeft veel bijgedragen aan de sprong die opel heeft gemaakt op dieselvlak .
            vroeger waren de diesels van opel zelf en eerlijkheidshalve moet ik zeggen ze waren traag ,weinig kracht, roken dat het geen naam had ,...enz

dus ik als opel liefhebber zeg dan ook vriendelijk "dank u fiat"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
              De omega 6 in lijn was dan ook een bmw motor ....
              ge waart toen al op de goeie weg...
              nu hebt ge het "AF" gemaakt
              man man
              gij moet toch overal BMW bijhalen é .
              das niet meer te doen

Comment

• In deze context:

Fiat stopt productie 1.3 Multijet

21-02-2008 19:52 autointernationaal

Fiat is tijdelijk gestopt met de productie van zijn 1,3 liter MultiJet dieselmotor. De reden is serieuze kwaliteitsproblemen, zo laat de fabrikant weten. ‘Er hebben zich een aantal afwijkingen voorgedaan bij een door een externe leverancier geleverd component’, zo licht Fiat het besluit toe. De Italiaanse fabrikant laat weten dat de productiestop gevolgen zal hebben voor de afleveringen.
                Fiat wil nu eerst goed checken of het betreffende component nu wel aan de kwaliteitseisen van Fiat voldoet. Vooralsnog is de productie van de 1.3 MultiJet gestopt, evenals de fabricage van modellen waarvoor het motorblok bestemd is. De dieselkrachtbron wordt vervaardigd in Polen. De autoproductie in Mirafiori, Melfi en Termini (Italië) wordt door de maatregel getroffen, maar ook die ik Tychy (Polen) en Bursa (Turkije).
                De fabricagestop is met name vervelend voor de Fiat 500, die zeer gewild is. Fiat moet in Polen alle zeilen bij zetten om aan de vraag te kunnen voldoen. Bovendien moet zij dit jaar beginnen met de levering van de eerste exemplaren van de nieuwe Ka aan Ford. Dit model zal (net als de 500 en de Panda) ook in Tychy gebouwd gaan worden. Om aan het leveringscontract met Ford te kunnen voldoen, overweegt Fiat nu om de 500 ook in Italië te gaan produceren. Een relatief dure oplossing, maar altijd nog goedkoper dan een forse schadeclaim van Ford wegens gebrekkige leveringen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                  Yoda gaat dat wel doen de 30ste
                  ik heb nog een jtd blok in m'n hof liggen, ik zal da wel in z'n nek kletsen

Comment

• Beste vriendjes...

De blokken van Fiat en Opel zijn 99% identiek.

Waar Andy wss op doelt, is het feit dat Opel meegewerkt heeft aan de ontwikkeling van de 120 en 150 Pk varianten.
                    Hiervoor had Fiat reeds de bestaande 105Pk variant.

Ook de 1.3 is samen met Opel ontwikkeld.

Fiat heeft van de 1.9 nadien ng een 115Pk variant gebracht en Opel een 100Pk, beiden voor eigen rekening.

Ik kan alléén maar zeggen dat ik tot nu toe uiterst tevreden ben van die motor. Voldoende kracht en lekker doorjagen in toeren.
                    www.opelklassiek.be

Comment

Working...
                    X