Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oproep Tot Betoging Brandstofprijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Heel simpel toch! Men pleit al lang om minder files, minder uitstoot, minder verkeer.,... Om dit te realiseren komen er prijs stijgingen, allerlei milieutaksen en rekeningrijden bij. Hierdoor zullen er minder mensen(noodgedwongen) nog gebruik kunnen maken van hune wagen. Door een strengere politiek van bedrijfswagens/tankkaarten zou dit ten goed komen voor iedereen, en kan iedereen nog gebruik maken van zijn wagen(uitteraard zal diegene die hiervan kan profiteren, dit graag tegenspreken)

Als jij enkel uw bedrijfswagen gebruikt om uitsluitend die doeleinde, dan heb ik daar uiteraard geen probleem mee!
    Dat is de enig juiste analyse.
    Men spreekt nu van als maar meer en meer verkeer op zaterdag en zondag.
    Wie zijn dat ? Natuurlijk al die nep-bedrijfswagengebruikers die nergens naar hoeven om te kijken en die zeker niet gemotiveerd worden om met de fiets naar de bakker te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Als je een firmawagen krijgt ben je gebonden aan een max. aantal kms per jaar.
      Dus wat is het probleem?
      Ja , die fabeltjes kennen we allemaal.

Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
      isda nu echt zo nodig om zich zo druk te maken over bedrijf wagens?
      Natuurlijk : zij veroorzaken de files elke morgen en zijn een aanslag op het milieu.

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      Hoe vaak heb ik dit gezeik nu al niet gehoord? Voor 'de mensen die een firmawagen hebben' maakt die firmawagen deel uit van hun salarispakket.
      Het bedrijf betaalt sociale lasten voor die firmawagen, het leeuwendeel van de mensen met een firmawagen betalen een deel van het leasebedrag of worden belast op het voordeel.
      Waarom reageer je hier dan zo furieus : zo bang dat je er geen zou hebben ?

Leasewagen is geen pleziertje van mij, is een onderdeel van mijn salarispakket (en ik betaal zelf ook een bijdrageee) . Ik zit hier toch ook niet over jouw loon te discussiëren? Mijn gedrag wordt totaal niet bëinvloed door het bezit van een firmawagen
      Dat zal nogal zijn. Stop toch met die hypocrisie.

Daardoor ga je toch niet met het openbaar vervoer naar het werk.
      En waarom vraag je dan geen andere vorm van salaris?
      Gewoon omdat het ondanks zogezegde bijdrage nog altijd zeer lucratief is om zo een auto te hebben.
      Last edited by ; 15/06/2008, 20:06.

Comment

• ik denk dat met de fiets naar de bakker te gaan geen ruk heeft te maken met geld, maar met bewustzijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
          Ja , die fabeltjes kennen we allemaal.

Natuurlijk : zij veroorzaken de files elke morgen en zijn een aanslag op het milieu.

Gewoon omdat het ondanks zogezegde bijdrage nog altijd zeer lucratief is om zo een auto te hebben.
          Openbaar vervoer is geen volledig vervangmiddel voor de wagen. Afhankelijk van waar je woont dan toch.

Dichter bij het werk gaan wonen al wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
            ik heb enorm last van heimwee en ga op ziekenkas als ik te ver van huis ben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
              of doe zoals ik: geef je werk op en zoek een job dichter bij huis
              tot twee weken geleden reed ik dagelijks 50 km heen en terug, nu zijn er dat nog 10.
              en dat voel ik best wel in mijn portemonee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                of doe zoals ik: geef je werk op en zoek een job dichter bij huis
                tot twee weken geleden reed ik dagelijks 50 km heen en terug, nu zijn er dat nog 10.
                en dat voel ik best wel in mijn portemonee
                Klopt. Idem hier alleen is de 50 dan gereduceerd tot 2km (dus nemen we de fiets en soms te voet). Maar waar ik twee jaar geleden nog geen €50 voor een volle tank moest betalen kost mij dat nu €86,64.
                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Ondanks dure benzine: vier procent meer verkeer

Ondanks de dure brandstofprijzen is het verkeer op de autowegen in Vlaanderen nog niet afgenomen. In de eerste jaarhelft werden 4 procent meer voertuigen opgetekend.

Opvallend is dat ook in het weekend meer wordt gereden. Het verkeerscentrum merkt wel dat het vrachtverkeer de Brusselse Ring begint te mijden. Rond Antwerpen en in de grensgebieden was er wel een stijging.

Het Vlaams verkeerscentrum verwacht dat de automobilist met vertraging reageert op de dure brandstof en dat er op termijn dus wel een daling zal zijn. (belga/mvl)
                  Mij maak je niet wijs dat de explosieve stijging van het aantal bedrijfswagens hier voor niets tussenzit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Als je een firmawagen krijgt ben je gebonden aan een max. aantal kms per jaar.

Dus wat is het probleem?
                    Ik:
                    4 firmawagens gehad, geen km-beperking, geen tankbeperking

echtgenote:
                    binnen 1 week firmawagen, geen km-beperking, geen tankbeperking

familie & kenissen:
                    handvol firmawagens waarvan slechts 1 een km-beperking heeft van max 150.000km/2 jaar. Als je weet dat die kerel een binnenfunctie heeft en zowat alle km's dus voor woon-werk (20km) en privévervoer zijn kan je dat niet bepaald een nadeel noemen.

Ten andere, 50% van alle nieuwe wagens zijn firmawagens. Mij maak je nooit wijs dat die allemaal voor werknemers zijn die dagdagelijks de baan opmoeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                      Ik:
                      4 firmawagens gehad, geen km-beperking, geen tankbeperking

echtgenote:
                      binnen 1 week firmawagen, geen km-beperking, geen tankbeperking

familie & kenissen:
                      handvol firmawagens waarvan slechts 1 een km-beperking heeft van max 150.000km/2 jaar. Als je weet dat die kerel een binnenfunctie heeft en zowat alle km's dus voor woon-werk (20km) en privévervoer zijn kan je dat niet bepaald een nadeel noemen.

Ten andere, 50% van alle nieuwe wagens zijn firmawagens. Mij maak je nooit wijs dat die allemaal voor werknemers zijn die dagdagelijks de baan opmoeten.

Ze noemen het toch ook een "extra-legaal" voordeel? Vraag is: is het werkelijk de bedoeling dat bedrijfswagens enkel voor professionele verplaatsingen gebruikt wordt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                        Dat is de enig juiste analyse.
                        Men spreekt nu van als maar meer en meer verkeer op zaterdag en zondag.
                        Wie zijn dat ? Natuurlijk al die nep-bedrijfswagengebruikers die nergens naar hoeven om te kijken en die zeker niet gemotiveerd worden om met de fiets naar de bakker te gaan.
                        Heb je daar wetenschappelijke bewijzen voor? Neen dus. Vanmorgen nog gedacht, wat rijdt er veel volk op de baan, als dat allemaal bedrijfswagens waren is de pensioenleeftijd serieus opgetrokken
                        Was is een nep-bdrijfswagen trouwens?

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                        Waarom reageer je hier dan zo furieus : zo bang dat je er geen zou hebben ?
                        Neen, gewoon vanwege zoveel kortzichtigheid

.
                        Hyprocrisie? Wie ben jij om mij daarvan te beledigen
                        Openbaar vervoer is voor mij géén alternatief
                        Omdat het bedrijf me een wagen wil geven, dat bindt de werknemer enigszins aan het bedrijf.
                        En zo lucratief is het niet, ik heb de rekening gemaakt. Het enige verschil is dat ik nu voor dezelfde kosten met een iets duurdere wagen rijdt die om de drie jaar vervangen wordt (na 150000 km), vroeger iedere 5 jaar (na 250000 km), altijd een 2.0 Diesel
                        Wat is beter voor het milieu?

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        Ze noemen het toch ook een "extra-legaal" voordeel? Vraag is: is het werkelijk de bedoeling dat bedrijfswagens enkel voor professionele verplaatsingen gebruikt wordt?
                        Waarom zou dat nu? De meeste mensen met een bedrijfswagen BETALEN voor prive-kilometers. Als je er niet privé mee zou rijden , zou er ook geen extra-legaal voordeel zijn

Waar ik wel voorstander van ben (en zou toejuichen) is het limiteren van de CO2 uitstoot van bedrijfswagens : vanaf volgend jaar nog 150 g CO2/km en over 3 jaar nog 125 g CO2/km
                        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          Neen, dat mag niet de bedoeling zijn imo. We moeten ons echter wél dringend gaan bezinnen over de 'wildgroei' aan bedrijfswagens, de laatste jaren. Nogmaals: 50% van alle nieuwe wagens is BW, mij maak je nooit wijs dat die allemaal een baanjob hebben.

Als we met z'n allen minder moeten gaan uitstoten & verbruiken én als men het verkeer een halt wil toeroepen is iedereen een wagen geven op kosten van de firma dan de oplossing?

Heb je daar wetenschappelijke bewijzen voor? Neen dus. Vanmorgen nog gedacht, wat rijdt er veel volk op de baan, als dat allemaal bedrijfswagens waren is de pensioenleeftijd serieus opgetrokken
                          Was is een nep-bdrijfswagen trouwens?
                          Het is een feit dat het verkeer de laatste jaren explosief gestegen is. Laat nu ook het aantal firmawagens explosief gestegen zijn. Of die 2 met mekaar iets te maken hebben is nog niet wetenschappelijk vastgelegd maar zou het niet erg vreemd zijn indien dit niet zo is?

Waarom zou dat nu? De meeste mensen met een bedrijfswagen BETALEN voor prive-kilometers. Als je er niet privé mee zou rijden , zou er ook geen extra-legaal voordeel zijn
                          Hetgeen ze betalen is peanuts vergeleken met hetgeen ze rijden en dat weet je zelf ook.

Comment

• Feit is dat bedrijfswagens de auto-industrie draaiende houden. Bovendien zijn dit steeds de nieuwe modellen, en veroorzaken ze dus meestal minder uitstoot dan de oudere karretjes.

Een doorn in het oog, die bedrijfswagens ? Wel grappig...

Comment

• "De regering-Leterme krijgt tien dagen om met maatregelen over de brug te komen tegen de dure brandstof en tegen de lage prijzen die de boeren voor hun producten krijgen. Zoniet leggen we het hele land plat", zegt Camiel Adriaens, voorzitter van het Algemeen Boerensyndicaat, in de aanloop naar de betogingen van landbouwers en truckers in Brussel. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Het Algemeen Boerensyndicaat (ABS), met ongeveer 8.000 leden de tweede grootste landbouworganisatie in Vlaanderen, zal woensdag meebetogen in Brussel door vlees en melk uit te delen aan het publiek. "Dit is onze laatste symbolische actie", aldus Adriaens. "De regering krijgt vanaf dan nog welgeteld tien dagen om met maatregelen over de brug te komen, anders is voor ons de maat vol. Dan leggen we het hele land plat, met acties op de luchthaven van Zaventem, in de havens en bij het spoor".

Toch dreigt ook woensdag al totale chaos in en rond Brussel. De transportbond UPTR is van plan om met 200 vrachtwagens een kilometerslange optocht te houden. En in Wallonië staan meer dan 1.000 tractoren vertrekkensklaar.
                              (belga/sps)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                Feit is dat bedrijfswagens de auto-industrie draaiende houden. Bovendien zijn dit steeds de nieuwe modellen, en veroorzaken ze dus meestal minder uitstoot dan de oudere karretjes.
                                Ahja? Toon daar 'es het wetenschappelijk onderzoek van.

Een doorn in het oog, die bedrijfswagens ? Wel grappig...
                                Neen, helemaal niet. Binnen exact 10 dagen staat er hier ook eentje en daar zal mee gereden worden. Maar ben jij dan werkelijk zo dom niet te willen inzien dat we ons eigen systeem aan het kapotmaken zijn door iedereen een firmawagen te geven? Stront in de ogen, zou m'n vader zeggen?

Europa wil dat we met z'n allen minder gaan verbruiken en minder gaan rijden. Indien nodig zullen ze dat zelfs bestraffen met extra taxatie. En wat doet België? Zij gooit met firmawagens zodat er, praktisch gratis, kan gereden worden dat het een lieve lust is, op kosten van de werkgever.

Comment

• Dat betalen voor prive-kilometers valt nogal mee he.
                                  Afhankelijk van het aantal fiscale pk en de afstand die je woont van het werk, kost je dat een som bruto.

concreet om minder dan 25 km van het werk te wonen en 10 fiscale pk, is dat 129 euro bruto per maand.
                                  Als je dan weet dat ik ongeveer 2 keer per week tank, dan is op 2 tankbeurten de bijdrage bruto al netto teruggehaald. Niet echt veel dus...Op de meeste plaatsen is het wel zo hoor..maar ik klaag niet

Comment

• bedrijfswagens

Djeezes toch, zijn er hier zoveel mensen zonder inlevingsvermogen?!!

Zowel ik als mijn vriendin hebben een bedrijfswagen. Wij betalen dus rechtstreeks niks voor onze wagens en ons vervoer.

MAAR wij verdienen bruto wel minder door die wagen want dat is een deel van de verloning en we betalen maandelijks een bijdrage voor onze prive-kilometers. Mochten wij onze kilometers voor het werk vergoed krijgen en ons loon krijgen zonder bedrijfswagen dan hadden we meer inkomen dan dat we nu hebben en zou een kilometer meer ons evenmin pijn doen!

MAAR ondanks dat we een bedrijfswagen hebben gebruiken wij wel degelijk het openbaar vervoer. Mijn vriendin gaat momenteel dagelijks met de trein werken en laat haar bedrijfswagen staan. Dit is natuurlijk afhankelijk van de locatie waar we onze opdrachten moeten uitvoeren. Als je opdrachten op locatie moet uitvoeren kan je ook niet dicht bij je werk gaan wonen.

BOVENDIEN krijgen wij geen financiele tegemoetkoming voor de uren dat we onderweg zijn om onze job te gaan uitvoeren. Momenteel zit ik dagelijks 2 uur onbezoldigd in mijn wagen om mijn 8 uur te komen werken, bij opdrachten veder van huis loopt die tijd onderweg alleen maar op.

BOVENDIEN is het belachelijk om te zeggen dat mensen die door de week al zoveel tijd in hun wagen doorbrengen voor hun plezier nog is extra kilometers gaan maken in het weekend. Dat zal niet meer zijn dan bij de rest van de bevolking die geen bedrijfswagen heeft dat er dergelijke uitstapjes gebeuren. Hier zit volk genoeg dat naar Duitsland gaat om daar goed te gaan doorgeven en dus veel te verbruiken, enkel en alleen voor hun plezier!

DUS mensen met een "bedrijfswagen frustratie", een bedrijfswagen is GEEN GESCHENK ook al kan het nog zo mooi lijken, daar hangt altijd iets aan vast. Misschien zal niet iedereen dat zo laten uitschijnen.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      BOVENDIEN krijgen wij geen financiele tegemoetkoming voor de uren dat we onderweg zijn om onze job te gaan uitvoeren.
                                      Wie wel?

Comment

Djeezes toch, zijn er hier zoveel mensen zonder inlevingsvermogen?!!

Zowel ik als mijn vriendin hebben een bedrijfswagen. Wij betalen dus rechtstreeks niks voor onze wagens en ons vervoer.

MAAR wij verdienen bruto wel minder door die wagen want dat is een deel van de verloning en we betalen maandelijks een bijdrage voor onze prive-kilometers. Mochten wij onze kilometers voor het werk vergoed krijgen en ons loon krijgen zonder bedrijfswagen dan hadden we meer inkomen dan dat we nu hebben en zou een kilometer meer ons evenmin pijn doen!

MAAR ondanks dat we een bedrijfswagen hebben gebruiken wij wel degelijk het openbaar vervoer. Mijn vriendin gaat momenteel dagelijks met de trein werken en laat haar bedrijfswagen staan. Dit is natuurlijk afhankelijk van de locatie waar we onze opdrachten moeten uitvoeren. Als je opdrachten op locatie moet uitvoeren kan je ook niet dicht bij je werk gaan wonen.

BOVENDIEN krijgen wij geen financiele tegemoetkoming voor de uren dat we onderweg zijn om onze job te gaan uitvoeren. Momenteel zit ik dagelijks 2 uur onbezoldigd in mijn wagen om mijn 8 uur te komen werken, bij opdrachten veder van huis loopt die tijd onderweg alleen maar op.

BOVENDIEN is het belachelijk om te zeggen dat mensen die door de week al zoveel tijd in hun wagen doorbrengen voor hun plezier nog is extra kilometers gaan maken in het weekend. Dat zal niet meer zijn dan bij de rest van de bevolking die geen bedrijfswagen heeft dat er dergelijke uitstapjes gebeuren. Hier zit volk genoeg dat naar Duitsland gaat om daar goed te gaan doorgeven en dus veel te verbruiken, enkel en alleen voor hun plezier!

DUS mensen met een "bedrijfswagen frustratie", een bedrijfswagen is GEEN GESCHENK ook al kan het nog zo mooi lijken, daar hangt altijd iets aan vast. Misschien zal niet iedereen dat zo laten uitschijnen.
                                        conclusie: een bedrijfswagen is een mooi geschenk en bespaart je veel kosten... koop maar eens een eigen wagen van 25.000€ en steek er elke maand 300€ brandstof is... voor een bedrijfswagen wil ik bruto ook gerust een 300€ ofzo inlossen hoor...

Comment

HA HA HA.

En als we da ni geloven ....

Gij gaat ne nieuwe auto kopen/onderhouden/gebruiken voor een totale kostprijs van 54€ netto in de maand?

Comment

Working...
                                          X