Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oproep Tot Betoging Brandstofprijzen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door HaVo Bekijk Berichtenvolgens mij helpt er niks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk gun het die gasten nog wel eigenlijk...want binnen 20 jaar staan ze daar zonder olie en inkomsten, en hebben ze alleen maar zand
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk gun het die gasten nog wel eigenlijk...want binnen 20 jaar staan ze daar zonder olie en inkomsten, en hebben ze alleen maar zand
En eerlijk? Ik gun het die gasten net niet. Ze verdienen zo al genoeg. Dàt gun ik ze wel, maar ze moet niet overdrijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenWat al helemaal niet helpt is de wegen gaan blokkeren zoals die spaanse en franse truckers nu doen.
Denk je?
Allébon, 2 weken blokkades, de levensmiddelen?
Het is een soort van chantage tov de regering maar hebben ze een andere keus? Neen dus is dit de enige oplossing en is het misschien wel een goed idee om dat hier in België ook te doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk BerichtenWaar gaat ge daarmee bereiken? Welke lange termijn visie zit daar achter? Behouden van oude gewoontes, mensen die voor alles en nog wat de auto nemen, hoger energieverbruik, meer CO2, sneller slinken van olievoorraad, geen mentaliteitswijziging, ...
Dit is toch allemaal niet wat we willen? Het is beter van andere compensaties te zoeken dan enkel het dalen van de olieprijs. Meer nettoloon, beter openbaar vervoer, belastingkorting voor mensen doe professioneel afhankelijk zijn van olie zoals vissers en transporteurs, rekeningrijden voor gewone chauffeurs, ...
Dit is nu eens eindelijk de kans om iets te doen en om vooruitgang te maken. Wat helpt het om de klok weer jaren terug te draaien?
In 1996 had GM de oplossing voorhande. De EV1 was een elektisch aangedreven voertuig dat gerust mee kon en kan in het huidge (snel-)verkeer. Spijtig genoeg zijn deze auto's allemaal om de één of andere reden ($$$$$$$) vernietigd.
+ YouTube Video
+ YouTube Video 1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
hebben die oliestaten niet een pak geinvesteerd in vastgoed ? Ik heb eens in een documentaire gezien dat bv Saudi Arabie een pak immobiliën heeft in jawel de USA
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HaVo Bekijk Berichtenhebben die oliestaten niet een pak geinvesteerd in vastgoed ? Ik heb eens in een documentaire gezien dat bv Saudi Arabie een pak immobiliën heeft in jawel de USA
Die mannen gaan écht niet failliet eens de aardolie op is. zoveel is zeker.
Comment
-
en een van die emiraten (dacht qatar) is een van de grootste financiers van de zonnenceltechnologie.
Dan zetten die gewoon dat zand vol zonnepanelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HaVo Bekijk Berichtenhebben die oliestaten niet een pak geinvesteerd in vastgoed ? Ik heb eens in een documentaire gezien dat bv Saudi Arabie een pak immobiliën heeft in jawel de USA
Uiteraard. Die gasten zijn niet dom he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenOverdrijven? Al bij al pompen die gasten gewoon een of ander goedje uit de grond en verkopen dat. En blijkbaar is er niet meer genoeg van dat goedje en willen de mensen daar alsmaar meer voor betalen.
Dat betwijfel ik sterk hoor!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEr word beweerd dat er niet meer genoeg is van dat goedje om de prijzen op te drijven, maar wil dat zeggen dat er ook effectief niet meer genoeg is??
Dat betwijfel ik sterk hoor!
Maar dan hoor ik ook verhalen over nieuwe olie die wordt gevonden voor de kust van Brazilië en... ik weet het niet meer.
Comment
-
Comment
-
Ik denk dat de eigenaars en exploiteurs van olievelden met het bizar veel geld dat ze met de jaren hebben vergaard, al heel veel patenten hebben opgekocht voor alternatieve energieën. Hoe zou je zelf zijn als zakenman. Je blijft niet bij het heden, maar kijkt naar de toekomst.
"Mijn olie raakt op, dus wat doe ik? Ik zoek naar alternatieven om te verkopen. Zijn er mensen die zoiets hebben uitgevonden? Dan geef ik die zó schandalig veel geld dat ze gewoon niet kunnen weigeren om het mij te verkopen. En dan steek ik dat eventjes in de ijskast, totdat het later van pas kan komen. Want mijn olie is nog niet helemaal op..."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk BerichtenIk denk dat de eigenaars en exploiteurs van olievelden met het bizar veel geld dat ze met de jaren hebben vergaard, al heel veel patenten hebben opgekocht voor alternatieve energieën. Hoe zou je zelf zijn als zakenman. Je blijft niet bij het heden, maar kijkt naar de toekomst.
"Mijn olie raakt op, dus wat doe ik? Ik zoek naar alternatieven om te verkopen. Zijn er mensen die zoiets hebben uitgevonden? Dan geef ik die zó schandalig veel geld dat ze gewoon niet kunnen weigeren om het mij te verkopen. En dan steek ik dat eventjes in de ijskast, totdat het later van pas kan komen. Want mijn olie is nog niet helemaal op..."
Ze zullen hun winstbejag sowieso toch wat mogen minderen, want anders zie ik één van de komende decennia er nog een oorlog van komen. En als één of ander staatshoofd het een béétje goed aanpakt, zal hij nog een behoorlijk groot deel van zijn burgers achter zich hebben ook.
Het ware alleszins een goed idee voor Bush, al vrees ik dat hij er de tijd niet meer voor heeft. Gelukkig voor dat hoopje Arabieren.
Comment
Comment