Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oproep Tot Betoging Brandstofprijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Echt he

Comment

Ik ga er wel mee akkoord dat de prijsstijgingen niet kunnen doorgaan. Ze stijgen allicht zowat overal ter wereld, en hoe je het ook draait of keert, daar valt geen zinnig excuus voor te vinden. Immers, voor zover ik al begrepen heb, worden vooral de oliesjeiks er beter van, en die verdienen zo al genoeg, vind ik.
      Het is niet omdat de brandstofprijzen elders ook hoog zijn, en omdat ze daar minder verdienen bij ons, dat we het normaal moeten vinden dat de prijzen stijgen.
      Zelfs al zoúden de olievoorraden effectief aan het minderen zijn, dan nog gaan de stijgingen te snel, maar dat is dus niet echt het geval.
      Het is alleen: het is zeer moeilijk hier iets tegen te doen als er geen internationale reactie komt op die prijsstijgingen komt. Eentje die de OPEC-landen treft, en niet zozeer de regering, laat staan de werkgevers.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Het is idd een wereldwijd probleem waar je niks aan verandert door andere mensen die er niks mee te maken hebben te gaan ambeteren. Er moest al lang een alternatief zijn voor olie en gas maar er is in naam van het geld geen werk van gemaakt.
        Dat ware idd de beste oplossing: op relatief korte termijn wagens op een andere brandstof. De prijzen van de olieproducten zouden snel weer gaan dalen.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Dat ware idd de beste oplossing: op relatief korte termijn wagens op een andere brandstof. De prijzen van de olieproducten zouden snel weer gaan dalen.
          Of die zo snel zouden dalen weet ik niet maar het zou dan niet veel meer uitmaken. Feit is dat de stijgende olieprijs geen gevolg is van hoge accijnzen of BTW maar van andere factoren zoals de enorme vraag uit China, de dalende Dollar, speculatie en onstabiele toestanden in landen waar de olie opgepompt wordt. Dat ga je zomaar niet veranderen door even snel de straten van Brussel te blokkeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Of die zo snel zouden dalen weet ik niet maar het zou dan niet veel meer uitmaken. Feit is dat de stijgende olieprijs geen gevolg is van hoge accijnzen of BTW maar van andere factoren zoals de enorme vraag uit China, de dalende Dollar, speculatie en onstabiele toestanden in landen waar de olie opgepompt wordt. Dat ga je zomaar niet veranderen door even snel de straten van Brussel te blokkeren.
            Ja, maar als er minder olieproducten zouden verbruikt worden, zou de vraag terug afnemen. Logischerwijze zou de prijs dan ook weer moeten dalen.
            Ik zeg ook nergens dat BTW of accijnzen de boosdoener zijn.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
              ik vind het een schitterend idee. jammer dat belgie een land is vol idioten die denken het altijd beter te kunnen of weten en zich van hun buurman weinig aantrekken.

hoeveel bedragen de taksen op benzine dat jullie denken? al gaat daar maar 5 cent vanaf, tis vijf cent. maar ja, who cares wellicht.

gedenk de boeren en vrachtwagenchauffeurs enkele jaren terug in brussel. en recenter nog: de dokwerkers. beetje rel schoppen helpt nog altijd om in dit apenland iets gedaan te krijgen.
              het is een oerdom idee . Denk je nu echt dat de OPEC haar politiek gaat aanpassen?

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              Ga in het buitenland eens naar de dokter, en zodra je beseft dat je niks terugtrekt zal je wel beseffen dat je niet in een "apenland" woont.

Ik vind dat zo'n domme uitspraken he...
              couldn't agree more

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              Ach het is toch weer typisch...

"ja maar ik heb gehoord dat ze in Venezuela tanken aan 9 cent, in Iran kost het ook geen zak...fak we moeten protesteren!"

Wat een onzin man...je gaat toch ook niet tegen de zon protesteren als het te warm is?
              Ik ga een betoging organiseren omdat er in België geen oliebronnen zijn

Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
              dat ze eerst de "onnodige" firmawagens van de weg halen

en als we met z'n allen van de vrije-markt-economie willen profiteren
              dan moeten we er ook de nadelen van bijnemen

eerst reclameren op de benzineprijs en dan naar Spanje op vakantie
              of naar de Nordschleiffe
              of naar de Macro op 30km
              of...
              firma-wagens = vrijemarkteconomie
              BMW 420dA : >>>

Comment

Er is gewoon geen zinnige reden om te protesteren tegen de hoge olieprijzen. De opec en speculatie op de olieprijs gecombineerd met een wereldwijd stijgende vraag naar olie zal er voor zorgen dat we in de toekomst er nog veel meer voor moeten betalen. De 150$ per barrel zullen we waarschijnlijk nog halen voor het einde van het jaar. (als het niet nog meer is) Het enige wat we kunnen doen is zuiniger omspringen met energie al zal dat op wereldvlak slechts een druppel op een hete plaat zijn.

Wat ze ondertussen wel mogen afschaffen is het kliksysteem. Per eurocent verhoging komt er ook 1 eurocent accijnzen bij. Bij een verlaging van de prijs met 1 eurocent gaat er slechts een halve vanaf.

Comment

als ik kijk naar de prijzen van mei 2008 in de europese unie zie ik toch wel andere bedragen dan waar hier mee gegoocheld wordt.
                  en ik zie ook verschillen in taks die erop wordt gehoffen.
                  of hoe komt het dat in griekenland een litertje 95 1.18€ kostte? of waarom spanje nog goedkoper is? en waarom de gemiddelde prijs in duitsland 1.41€ bedroeg?

en waarom lees ik in een interview met decroo dat het declic systeem er meer is voor de overheid dan voor de mensen?

ik lees ook de krant wel en weet ook best waarom de olieprijs zo hoog staat (wie spreekt nog over de psychologische grens van 50 dollar voor een vat olie nog geen twee jaar geleden?) en wat zouden de gevolgen zijn moest de euro niet zo sterk staan?

en al die zever over een welvaartsland is bullshit, daar moet je niet mee afkomen

Comment

Ik ga akkoord met wat jullie doen, de hele tansport sector IMO.
                    Mijn ouders zitten in de transportsector, tot 500KG. Maar we hebben veel contacten bij de mensen die zwaarder vervoeren. Wij klagen ook dat de prijzen stijgen, maar de truckers gaan er aan failliet. Zo kan het inderdaad niet blijven duren!

Comment

als ik kijk naar de prijzen van mei 2008 in de europese unie zie ik toch wel andere bedragen dan waar hier mee gegoocheld wordt.
                      en ik zie ook verschillen in taks die erop wordt gehoffen.
                      of hoe komt het dat in griekenland een litertje 95 1.18€ kostte? of waarom spanje nog goedkoper is? en waarom de gemiddelde prijs in duitsland 1.41€ bedroeg?

en waarom lees ik in een interview met decroo dat het declic systeem er meer is voor de overheid dan voor de mensen?

ik lees ook de krant wel en weet ook best waarom de olieprijs zo hoog staat (wie spreekt nog over de psychologische grens van 50 dollar voor een vat olie nog geen twee jaar geleden?) en wat zouden de gevolgen zijn moest de euro niet zo sterk staan?

en al die zever over een welvaartsland is bullshit, daar moet je niet mee afkomen
                      Tja, dan zijn we uitgepraat he. Verhuis dan naar de VS en ga daar wat klagen over de dure verzekeringen.

Comment

Shit, ik denk dat dat frangipanneke dat ik net heb opgegeten vervallen was

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                          Ik ga akkoord met wat jullie doen, de hele tansport sector IMO.
                          Mijn ouders zitten in de transportsector, tot 500KG. Maar we hebben veel contacten bij de mensen die zwaarder vervoeren. Wij klagen ook dat de prijzen stijgen, maar de truckers gaan er aan failliet. Zo kan het inderdaad niet blijven duren!
                          En waarom rekenen de truckers dat niet door aan de klant? Doodgeconcurreerd kunnen ze niet worden want de brandstof is voor iedere trucker duur. Ik begrijp dat argument dan ook totaal niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                            En waarom rekenen de truckers dat niet door aan de klant? Doodgeconcurreerd kunnen ze niet worden want de brandstof is voor iedere trucker duur. Ik begrijp dat argument dan ook totaal niet.
                            Omdat er velen zijn die lange-termijncontracten hebben aan vaste prijzen.

Maar dat is ook hun eigen "fout" natuurlijk.

Comment

Tja, dan zijn we uitgepraat he. Verhuis dan naar de VS en ga daar wat klagen over de dure verzekeringen.
                              ja, en hier zijn verzekeringen goedkoop

Comment

ja, en hier zijn verzekeringen goedkoop
                                Hier ben je inderdaad voor een aanzienlijk deel verzekerd d.m.v. de SZ.

Comment

enerzijds contracten, anderzijds concurrentie van oostblokgedoe

Comment

Hier ben je inderdaad voor een aanzienlijk deel verzekerd d.m.v. de SZ.
                                    aanzienlijk deel noem jij dat. overtuig me dan eens met bedragen en percenten

Comment

enerzijds contracten, anderzijds concurrentie van oostblokgedoe
                                      En die Oostblokkers rijden op water of zo? Die tanken hier toch ook de dure benzine? Wat is het probleem dan? Moeten we die oostblokkers gaan weren omdat ze het efficienter kunnen?

Comment

De prijs van een transport uitgevoerd door oostblokkers is zelfs met dure diesel nog een pak lager dan normaal. Vergeet niet dat die gasten rijden voor een appel en een ei.

Comment

En die Oostblokkers rijden op water of zo? Die tanken hier toch ook de dure benzine? Wat is het probleem dan? Moeten we die oostblokkers gaan weren omdat ze het efficienter kunnen?
                                          ja en die werken ook voor hetzelfde loon, en de loonkost van de firma's daar is even hoog, net als het onderhoud van de vrachtwagens en al het gezeik dat er komt bij kijken.

en ja we moeten die oostblokkers gaan weren, net als al die andere shit dat uit china e.d. komt

Comment

Working...
                                          X