Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar plaats jij je draagbaar GPS-toestel?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Knap gedaan Stefanotus!
    Ik gebruik de GPS eigenlijk niet zo erg dikwijls (sommige maanden helemaal niet, andere maanden meerdere keren), dus mijn toestel hangt dan gewoon in het midden van mijn voorruit, met de kabel voor de stroom gewoon in het gaatje van de sigarettenaansteker, en de kabel van de TMC-antenne deels rond de houder van de GPS gewikkeld, en deels langs de voorruit.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

waarom hebben sommige zo'n kabel voor de antenne en anderen niet? Biedt dat iets meer?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanotus Bekijk Berichten
        Hallo allemaal

Waar plaatsen julle je draagbaar GPS-toestel in de wagen? Hangen jullie dit gewoon aan het raam of proberen jullie dat toch wat in te bouwen?
        Bij mij is vooral dat laatste het geval. Ik heb mijn voedingskabeltje weggewerkt en stroom genomen rechtstreeks uit de zekeringkast onder het stuur (mooi en simpel)
        Ben jij tevreden over je gps? Ik heb hetzelfde toestel en soms geeft hij verkeerde instructies en toont hij wegen waarop ik totaal niet ben aant rijden.

Comment

altijd links zoals de topicopener het doet...

ik snap niet wat er weg te werken valt? ik zie iedere gebruiker altijd de stroom insteken... de meeste snappen blijkbaar niet dat dat ding een batterij heeft, daarom noemt dat ook draagbaar... die batterij gaat gemakkelijk 4 à 5 uur mee.

m'n maat overlaatst ook, ik zeg: "steekt gij altijd die stroom in?", ja zegt hij, "m'n ouders steken die ook altijd in voor noodgevallen."

ik zeg: "kijk goe he"... en ik kreeg hem niet eens meer aan op batterij, volledig om zeep door altijd in te steken
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Het enige draagbare GPS ding dat ik heb hangt-staat-ligt in het midden van het dashboard van de Patrol. Bij de eerste beste knots ligt het toch op de grond.

Comment

Als het ding opgeladen is, links onder in de hoek. Anders in het midden van de ruit, anders ambeteert die kabel mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                waarom hebben sommige zo'n kabel voor de antenne en anderen niet? Biedt dat iets meer?
                Tegenwoordig dient die antenne voor betere TMC- ontvangst, de gps ontvanger zelf is meestal wel ingewerkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
                  Ben jij tevreden over je gps? Ik heb hetzelfde toestel en soms geeft hij verkeerde instructies en toont hij wegen waarop ik totaal niet ben aant rijden.

Ik ben daar wel tevreden over ja. Soms eens resetten, maar het blijft een processor, dus dat is normaal. Ook heel makkelijk is de snelheid dat hij aanduidt.

Comment

Ik heb m'n GPS nog nooit geïnstalleerd in de Vectra, maar ik denk da'k 'm links zou plaatsen. Dat lijkt me het minst storende.
                    American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

ik vind dat er maar één plaats is die absoluut fout is om een draagbaar kaske te plaatsen en dat is midden op de ruit zo hoog mogelijk, net onder de achteruitkijkspiegel

dat is niet praktisch want je moet steeds omhoog kijken, volgens mij willen die mensen vooral aan iedereen laten zien dat ze er eentje hebben

als ik zondagavond soms terugkeer van de kust zijn het al zulke "patsers"

Comment

Ik snap ook niet WAAROM juist in het midden van de voorruit . Ik vind het enorm storend voor je zicht door de voorruit en je gaat ook sneller afgeleid worden door de GPS en minder op de baan letten. Er zt trouwens een spraakfunctie op elke GPS. Je moet vooral naar de spraak luisteren zodat je geconsentreerd kan blijven op de weg. De kaart die je op de GPS ziet is gewoon een hulp zodat je ongeveer weet hoe je moet rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DjDoPy Bekijk Berichten
                          Ik snap ook niet WAAROM juist in het midden van de voorruit . Ik vind het enorm storend voor je zicht door de voorruit en je gaat ook sneller afgeleid worden door de GPS en minder op de baan letten. Er zt trouwens een spraakfunctie op elke GPS. Je moet vooral naar de spraak luisteren zodat je geconsentreerd kan blijven op de weg. De kaart die je op de GPS ziet is gewoon een hulp zodat je ongeveer weet hoe je moet rijden
                          Inderdaad! Daarom dat ik hem ook discreet in de linkerbenedenhoek geplaatst heb.
                          Wat me wel soms stoort is het feit dat het 's avonds weerspiegelt in de voorruit... Is daar iets aan te doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                            altijd links zoals de topicopener het doet...

ik snap niet wat er weg te werken valt? ik zie iedere gebruiker altijd de stroom insteken... de meeste snappen blijkbaar niet dat dat ding een batterij heeft, daarom noemt dat ook draagbaar... die batterij gaat gemakkelijk 4 à 5 uur mee.

m'n maat overlaatst ook, ik zeg: "steekt gij altijd die stroom in?", ja zegt hij, "m'n ouders steken die ook altijd in voor noodgevallen."

ik zeg: "kijk goe he"... en ik kreeg hem niet eens meer aan op batterij, volledig om zeep door altijd in te steken
                            onze tomtom is echt zeer snel plat. No way dat die 4 uur uithoudt

Comment

ik kijk vooral naar dat kaartje bij een druk punt, want mijn gps lady is soms nogal verwarrend.

Owja, bij mij hangt het ook altijd links maar die draad hangt dan zo over mijn stuur naar mijn aansteker.... zeer irritant en echt niet mooi. Ik denk dat ik me er volgend weekend ook eens met ga bezighouden om die in te bouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanotus Bekijk Berichten
                                Inderdaad! Daarom dat ik hem ook discreet in de linkerbenedenhoek geplaatst heb.
                                Wat me wel soms stoort is het feit dat het 's avonds weerspiegelt in de voorruit... Is daar iets aan te doen?
                                Ik zet men GPS op nachtmodus en dan heb ik geen weerspiegeling.

Comment

Ik zet men GPS op nachtmodus en dan heb ik geen weerspiegeling.
                                  Mja bij mij gebeurt dit ook, maar toch hoor, je creert licht, en dat weerkaatst, weliswaar minder dan in dagmodus...

Nog iemand foto's?

Comment

Aangezien ik mijn gps niet veel gebruik doe ik de moeite niet om weg te werken. Wordt ook in verschillende wagens gebruikt dus dat komt er ook al bij. En als ik hem gebruik, in het midden van m'n ruit Vriendin kijkt graag mee, en ik luister toch enkel naar de stem. In m'n nieuwe wagen komt er een ingebouwde gps.

Comment

Ligt eraan in welke auto
                                      Draagbare GPS Links op de ruit of midden
                                      En PDA/GPS in een houder op dashboard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                        onze tomtom is echt zeer snel plat. No way dat die 4 uur uithoudt
                                        Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                        ik kijk vooral naar dat kaartje bij een druk punt, want mijn gps lady is soms nogal verwarrend.

Owja, bij mij hangt het ook altijd links maar die draad hangt dan zo over mijn stuur naar mijn aansteker.... zeer irritant en echt niet mooi. Ik denk dat ik me er volgend weekend ook eens met ga bezighouden om die in te bouwen.
                                        Bij mij is het exact zoals jij zegt.
                                        Ik steek die draad nu vast in de bekerhouders zodat ze me minder hinderen, maar perfect is het allerminst. Heb geen idee hoe ik dat beter zou krijgen zonder de gps van plaats te moeten veranderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten

Volledig dezelfde toetsen en radio als een Citroën C3!
                                          Ik wist niet dat een 206 er ook zo uit zag...

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                          2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                          2012-...
                                          '07 BMW 118d

Comment

Working...
                                          X