Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• traag hier op't werk

Comment

• Wij wonen blijkbaar zeer ver van de belgacomcentrale want wij hebben belgacom ADSL Go en halen maar een download van rond de 1800 kbps en een upload van rond de 150 kbps.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
        Heb al andere snelheden gehaald hoor.
        Deze is van een paar weken geleden:

Comment

• Welk soort lijn hebben jullie? Rechtstreekse glasvezel op een backbone of zo? Hoe lang duurt het eer je een fiml (700mb) binnen hebt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
            Welk soort lijn hebben jullie? Rechtstreekse glasvezel op een backbone of zo? Hoe lang duurt het eer je een fiml (700mb) binnen hebt?

Een filmpje? Eeuwig....
            We zitten hier met een firewall van jewelste waar ik nog altijd geen achterdeurtje in heb gevonden.

Comment

• Wat ik zo erg vind bij telenet en ook belgacom is die trage uploadsnelheid.
              Als je effectief vooral een downloader bent, dan is die hoge downloadsnelheid wel leuk. Maar grote emails versturen, dagdagelijks een grote website aanpassen en veel uploads doen ... Geef mij maar het comfort van wat meer uploadsnelheid.
              En gelukkig is er nog veel meer dan de grote 2. Over scarlet niks dan goeds. Jarendag klant geweest (ouders nemen abo over) maar sinds de verhuis zeer tevreden klant van EDPNet
              29.90 voor 6mbit down - 640kbits up - mailbox = 250mb - 20GB
              een extra 40 gb kost 10 euro. Dus voor 39.90 heb ik 60GB

KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                Wat ik zo erg vind bij telenet en ook belgacom is die trage uploadsnelheid.
                Inderdaad.
                Wij hebben echter geen vaste telefoon, dus we zitten min of meer vast aan Telenet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                  Inderdaad.
                  Wij hebben echter geen vaste telefoon, dus we zitten min of meer vast aan Telenet.
                  Al lang nie meer ... zijn verschillende maatschappijen waarbij je geen vast abo meer moet hebben.
                  En dan nog. Een Belgacom discovery-line kost 6.50 de maand
                  (bellen zelfs is superduur, dus alleen adsl en laten bellen)
                  29.90 + 6.50 = 36.40.
                  TN : 10Mbit - 256up - 12GB = 42.91
                  EDP : 6Mbit - 640up - 20GB = 36.40
                  Als je zelf wil bellen heb je Scarlet One waar de kinderziektes weg zijn.
                  En er zijn nog maatschappijen die meer moeite doen dan de twee monopolisten.
                  (EDPNet : 6Mbit - 640up - 1GB = 19.95 per maand, elke extra GB = 1euro)
                  KLIK |&| KLAK

Comment

Al lang nie meer ... zijn verschillende maatschappijen waarbij je geen vast abo meer moet hebben.
                    Ja, maar 't is toch weer een hele boel gezever erbij.
                    Wat mij het meest tegen de borst stuit, is die downloadlimiet uit de jaren '90 (en die passen ze allemaal nog steeds toe hier).
                    Nederlanders lachen zich telkens een breuk als ze horen dat je hier bv. een limiet hebt van 12Gb, daar kennen ze dat al jaren niet meer (en ze hebben ook veel hogere uploadsnelheden).

Comment

• M'n vriendin en ik gaan binnen enkele weken samenwonen. Ik ben druk ah rondkijken wat het voordeligst internetabo zou zijn...

Mijn eerste gedacht: discovery line belgacom (€6,50/maand) + netconnect van Dommel (€32,95/maand) + activatiekost van €20 bij Dommel.

Uiteindelijk betaal je zo minder dan een gewone ADSL Go en heb je een downloadlimiet die meer dan 6x hoger is en geen uploadlimiet.

Alleen ben ik nu wat aan het twijfelen geslaan. Gezien we inhuizen in een nieuwbouwappartement gaat Belgacom sowieso moeten langskomen voor een activatie van de lijn. Ik dacht dat dit minstens €129 kostte. Als ik ADSL Go zou nemen voor een jaartje kan ik het mss geregeld krijgen om deze activatiekost niet te moeten betalen. De vorige keer heb ik zo met succes kunnen onderhandelen... Ik vind die €129 een grote kost, de paar euro's die in maandelijk uitspaar zijn dan wel heel snel verloren alvorens ik nog maar 1s gesurfd heb.

Ohja, Telenet is sowieso uitgesloten voor mij gezien ik nogal tegen Telenet ben (slechte ervaring helpdesk, probleem snelheid als heel de straat Telenet heeft...)

Iemand een idee wat ik het best kan doen?
                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Wat mij het meest tegen de borst stuit, is die downloadlimiet uit de jaren '90 (en die passen ze allemaal nog steeds toe hier).
                        Nederlanders lachen zich telkens een breuk als ze horen dat je hier bv. een limiet hebt van 12Gb, daar kennen ze dat al jaren niet meer (en ze hebben ook veel hogere uploadsnelheden).
                        Ja, maar die 12GB, da's enkel bij een paar randdebielige maatschappijen.
                        Voor 39.95 per maand krijg je in België:
                        24Mbits download
                        1024Kbits Upload
                        60 GB aan traffic extra 40GB = 10 euro
                        (dus voor 49.95 heb je 100GB, tss 02u en 08u telt alles mee aan 50%)
                        24 mailboxen (3aliassen per box) van 250MB
                        Onbeperkt aantal pc's aansluiten

't is allemaal nie zo erg als we denken, we moeten gewoon wat durven rondkijken en we hallen die hollanders wel terug in.
                        KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                          Alleen ben ik nu wat aan het twijfelen geslaan. Gezien we inhuizen in een nieuwbouwappartement gaat Belgacom sowieso moeten langskomen voor een activatie van de lijn. Ik dacht dat dit minstens €129 kostte.
                          Gevonden in brochure van Belgacom:
                          Tijdens de bouw- of verbouwingswerken kan u gebruikmaken van de greppel die werd gegraven voor de elektriciteit en andere
                          nutsvoorzieningen om een invoerbuis van 50 mm te plaatsen tussen de rooilijn en uw woning en aan Belgacom vragen om van bij
                          de start van de ruwbouw reeds een telefoonkabel te leggen in uw huis en die aan te sluiten op het net. Deze voorafgaande installatie
                          verbindt u tot niets omdat u nog geen enkel contract heeft getekend met Belgacom. Bovendien is deze installatie helemaal gratis
                          wanneer de greppel, wachtbuizen enz. werden voorzien volgens de richtlijnen die vermeld staan in deze brochure.

Dus misschien overleggen met de bouwheer om overal koperparen te voorzien, als dat al niet het geval is.
                          Als de bouwheer telefoonaansluiting voorziet, dan komt Belgacom gratis alles aansluiten moest er iets niet in orde zijn, zelfs bij een discovery-line.
                          KLIK |&| KLAK

Comment

Ja, maar die 12GB, da's enkel bij een paar randdebielige maatschappijen.
                            Voor 39.95 per maand krijg je in België:
                            24Mbits download
                            1024Kbits Upload
                            60 GB aan traffic extra 40GB = 10 euro
                            (dus voor 49.95 heb je 100GB, tss 02u en 08u telt alles mee aan 50%)
                            24 mailboxen (3aliassen per box) van 250MB
                            Onbeperkt aantal pc's aansluiten
                            Dat is dan wel de uitzondering die de regel bevestigt en toch nog altijd met een limiet.
                            Welke provider?

Comment

Dat is dan wel de uitzondering die de regel bevestigt en toch nog altijd met een limiet.
                              Welke provider?
                              EDPNet

Scarlet biedt het volgende aan:
                              20 Mbit down - 1024kbits up - 60GB - 5 mailboxen
                              44.95 per maand
                              En er zullen er nog wel zijn...
                              KLIK |&| KLAK

Comment

EDPNet
                                44.95 per maand
                                Euh...
                                ADSL Max24 is beschikbaar in grote delen van Antwerpen, Bergen, Brussel, Dendermonde, Gent, Hamme, Mechelen, Namen en Sint-Niklaas. De eerstvolgende uitbreidingen zijn voorzien in Charleroi, Leuven, Luik, Hasselt, Kortrijk, Nijvel en Wetteren.
                                Moet ik er dan eerst ook nog mijn huis voor verkopen en verhuizen?
                                Last edited by ; 11/07/2007, 12:18.

Comment

EDPNet

44.95 per maand
                                  in belgië haal je niet eens 20mbit

Comment

Wat ik zo erg vind bij telenet en ook belgacom is die trage uploadsnelheid.
                                    Als je effectief vooral een downloader bent, dan is die hoge downloadsnelheid wel leuk. Maar grote emails versturen, dagdagelijks een grote website aanpassen en veel uploads doen ... Geef mij maar het comfort van wat meer uploadsnelheid.
                                    En gelukkig is er nog veel meer dan de grote 2. Over scarlet niks dan goeds. Jarendag klant geweest (ouders nemen abo over) maar sinds de verhuis zeer tevreden klant van EDPNet
                                    29.90 voor 6mbit down - 640kbits up - mailbox = 250mb - 20GB
                                    een extra 40 gb kost 10 euro. Dus voor 39.90 heb ik 60GB

Bij telenet wordt sinds kort upload en download gewoon opgeteld en vergeleken met de totale limiet. Dus je kan even goed 95% uploaden en 5% downloaden.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                      Bij telenet wordt sinds kort upload en download gewoon opgeteld en vergeleken met de totale limiet. Dus je kan even goed 95% uploaden en 5% downloaden.
                                      Wat heeft dat te maken met de lage uploadsnelheid?

Comment

Dus misschien overleggen met de bouwheer om overal koperparen te voorzien, als dat al niet het geval is.
                                        Als de bouwheer telefoonaansluiting voorziet, dan komt Belgacom gratis alles aansluiten moest er iets niet in orde zijn, zelfs bij een discovery-line.
                                        Bedankt!

Volgens de eigenaars zou dit allemaal aanwezig moeten zijn... Zaterdag ga ik mss eens langs een Belgacomwinkel om hier het fijne van te weten.
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                                          in belgië haal je niet eens 20mbit
                                          heb jij dan al zoveel ervaring met ADSL2+ in België?
                                          Je haalt nooit je theoretisch maximum, da's waar.
                                          nergens ter wereld...
                                          Maar als je een max hebt van 24Mbit, en je woont dicht genoeg, zou je dan geen 20Mbit halen?
                                          KLIK |&| KLAK

Comment

Working...
                                          X