Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
    DFI, overclockers number one choice
    Heb zo nog een LanParty model liggen Van in mijnen tijd dat het er allemaal fancy moest uitzien, met blacklight gevoelige onderdelen en dergelijke. Ik vond het er show uitzien en je kon er zalig goed mee oc'en, meer moest dat niet zijn voor mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Staar u niet blind op die garantie Voor hetzelfde geld als er iets aan mankeert ben je hem enkele weken / maanden kwijt.
      Tegenwoordig is dat anders. Je kan kiezen of ze de pc thuis komen herstellen en dan moet je wel enkele weken wachten. Ook kan je zelf naar een bepaalde bestemming gaan en die daar binnengeven. Ze zeggen je op voorhand hoeveel tijd het in beslag zal nemen. Zo kan je dit bijvoorbeld combineren met een dagje winkelen ofzo. Dit heb ik wel van horen zeggen, zelf geen ervaring mee.

Een vriend van mij heeft er al 2 pc's gehaald en hij is content van beide. Ook ken ik iemand die zelf pc's in elkaar knutselt en waar ik vroeger mijn pc's altijd haalde en die zijn mening over die pc's is: Voor die prijs kan ik geen gelijkaardige pc's maken. Ofwel wilt die kerel veel winst maken, ofwel heb je in de Aldi effectief een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
        Yep, heb vorige maand voor mijn nieuwe pc OCZ gekocht en ben er zeer tevreden van.
        Dit: http://www.ocztechnology.com/product...2_dual_channel
        Heb ik ook 4 gig van steken in m'n Shuttle

Comment

• Toch ben ik er ook niet zo voor om een pc in een winkel te kopen. Mijn reden daarvoor is dezelfde als hier al beschreven: Je weet niet alles wat in de pc zit, terwijl wanneer je zelf eentje in elkaar steekt, dat wel weet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
            Tegenwoordig is dat anders. Je kan kiezen of ze de pc thuis komen herstellen en dan moet je wel enkele weken wachten. Ook kan je zelf naar een bepaalde bestemming gaan en die daar binnengeven. Ze zeggen je op voorhand hoeveel tijd het in beslag zal nemen. Zo kan je dit bijvoorbeld combineren met een dagje winkelen ofzo. Dit heb ik wel van horen zeggen, zelf geen ervaring mee.

Een vriend van mij heeft er al 2 pc's gehaald en hij is content van beide. Ook ken ik iemand die zelf pc's in elkaar knutselt en waar ik vroeger mijn pc's altijd haalde en die zijn mening over die pc's is: Voor die prijs kan ik geen gelijkaardige pc's maken. Ofwel wilt die kerel veel winst maken, ofwel heb je in de Aldi effectief een goede prijs-kwaliteitverhouding.
            Mss geen gelijkaardige pc's qua cijfertjes .. Voor je echt kunt oordelen moet je weten welke onderdelen er effectief inzitten. Welk merk, welke serie, ..

Comment

Mss geen gelijkaardige pc's qua cijfertjes .. Voor je echt kunt oordelen moet je weten welke onderdelen er effectief inzitten. Welk merk, welke serie, ..
              Ik zeg enkel wat hij toen gezegd heeft. In welke mate die overeenstemmen, kan ik niet zeggen.

Comment

• euh, de garantie van medion is niet on-site hoor driver-w 't is pick-up en return.
                2015 BMW F11 520dA
                1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                  euh, de garantie van medion is niet on-site hoor driver-w 't is pick-up en return.
                  Ik zeg enkel wat ze mij gezegd hebben... Ik ging ervan uit dat dat zou kloppen, maar zelf heb ik er geen ervaring mee... Het kan dus inderdaad zijn zoals jij het zegt.

Comment

• Ik heb trouwens ook een vraagje. Op het moment zit ik te werken met de laptop van mijn peter. Er is Windows Vista op geïnstalleerd en dit zijn de specificaties:

Processor, besturingssysteem en geheugen
                    Processor/type
                    Intel® Centrino® Duo mobiele processortechnologie
                    • Intel® Core™2 Duo Processor T7500
                    • 2,20 GHz , Level 2 cache 4 MB
                    • Intel® PRO/Wireless 3945ABG netwerkinterface
                    Geïnstalleerd besturingssysteem
                    Legitieme Windows Vista® Home Premium 32-bits
                    Standaard geheugen
                    2048 MB
                    Maximum geheugen
                    Ondersteunt tot 4 GB DDR2-geheugen
                    Geheugenlayout
                    (2 x 1024 MB)
                    Interne drives
                    Interne vaste schijf
                    250 GB
                    Vaste schijfcontroller
                    SATA vaste schijf
                    Snelheid vaste schijf
                    5400-rpm
                    Type optische drive
                    Lightscribe Super Multi dvd-writer (±r, ±rw) met ondersteuning voor dubbellaags
                    Systeemeigenschappen
                    Geheugenkaartlezer
                    5-in-1 geïntegreerde digitale medialezer voor Secure Digital kaarten, MultiMedia kaarten, Memory Stick, Memory Stick Pro of xD Picture kaarten
                    Modem
                    High speed 56K modem
                    Netwerkinterface
                    Geïntegreerde Ethernet 10/100BT netwerkinterface
                    Draadloze technologie
                    Intel® PRO/Wireless 3945ABG netwerkinterface
                    Draadloze mogelijkheden
                    Bluetooth® draadloos netwerk
                    Externe I/O-poorten
                    3 USB 2.0, 1 HDMI-connector, 1 VGA-poort, 1 RJ-11 modemconnector, 1 RJ-45 ethernet-connector, S-video tv-uitgang, 2 hoofdtelefoonuitgangen, 1 microfooningang, 1 IEEE 1394, infraroodpoort voor (optionele) afstandsbediening, kabeldockingconnector
                    Video-opname interface
                    IEEE 1394 Firewire®-interface
                    Uitbreidingsslots
                    Eén ExpressCard/54 slot (ondersteunt ook ExpressCard/34)
                    Schermformaat
                    17-inch WXGA+ high-definition BrightView breedbeeldscherm
                    Weergaveresolutie
                    1440 x 900
                    Videoadapter
                    NVIDIA® GeForce™ 8400M GS
                    Video RAM
                    Totaal tot 895 MB videogeheugen, waarvan 128 MB gereserveerd
                    Bedieningspaneel
                    HP QuickPlay mediaspeler-software speciale menu-opties, muziek- en dvd-knoppen
                    Ergonomische kenmerken
                    Geïntegreerde vingerafdrukscanner
                    Webcam
                    HP Pavilion webcam met geïntegreerde microfoons (stereo)
                    Afstandsbediening
                    HP Mobile Remote Control
                    Intern geluidssysteem
                    3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd
                    Luidsprekers en microfoon
                    Altec Lansing® luidsprekers
                    Toetsenbord
                    Standaard toetsenbord (met apart numeriek toetsenblok)
                    Pointing device
                    Touchpad met aan/uitknop en aparte verticale scroll op/neer zone, volumeknop, dempknop, 2 sneltoetsen
                    Type voedingsmodule
                    90-W netadapter

Ik heb waargenomen dat deze laptop van enkele maanden oud trager werkt dan mijn vaste pc van 3 jaar oud. Hier weet ik wel niet meer juist de specificaties van. Ook is daar nog steeds Windows XP op geïnstalleerd.

Ik vind het niet normaal dat een nieuwe laptop trager is dan een oude pc. Of is dit wel normaal? Ohja, het is niet dat er mijn pc niets van gegevens staat en dat de laptop volledig vol staat. Ik denk zelfs dat er hier meer vrije ruimte beschikbaar is(procentueel gezien).

Comment

Door hier gewoon de specs te zetten, is het onmogelijk te zien waarom die laptop te traag draait (volgens jou). Kan door zoveel dingen veroorzaakt worden (zowel hard- als software).
                      Hoe kan een leek zien welke hard-/software het probleem is? Er is enkel een muis op aangesloten. Vooral het opstarten vind ik veel te lang duren. Op de tijd dat deze laptop is opgestart, heb ik mijn pc 3 keer opgestart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                        Mja, ik vermoed ook dat het beter is van kwaliteit als je het zelf samenstelt maar of je daar nu echt veel van gaat merken?
                        Ik heb nu ook m'n eerste 'OEM-pc' en ik moet zeggen dat dit veel stabieler loopt dan de rommel die ik tot nu toe had. Maar dat was telkens wat op goed geluk in mekaar gerommeld.
                        Maar ik denk dat je ermee wel goed zit als je die koopt, voor jouw doeleinden.
                        Tis daar dat ik dus schrik voor heb en ik heb de tijd niet om me er dagen in te gaan verdiepen om het tegoei te doen.

Comment

Staat er toevallig Norton op die laptop?
                          Klopt. Voor dat Norton erop stond, was dat ook wel al. Voor zover ik me kan herinneren, heeft dat geen merkwaardige verandering opgeleverd.

Comment

• Sowieso, Vista en 2 gig is imo te weinig. En wss staat er een pak software op dat mee opstart met de pc waardoor deze nog eens een pak trager opstart. Het eerste wat ik gedaan heb bij het ontvangen van m'n Dell is een clean install. Doet al veel.

Comment

• Vraagt Vista dan zoveel van een pc?

Met clean install bedoel je formatteren en enkel de programma's erop zetten die je nodig hebt?

Comment

• Hoeveel RAM geheugen moet je hebben om Vista fatsoenlijk laten te draaien?

Comment

Vraagt Vista dan zoveel van een pc?

Met clean install bedoel je formatteren en enkel de programma's erop zetten die je nodig hebt?
                                  Vista staat toch gekend om het geheugen dat het verbruikt. En idd, met clean install bedoel ik dat. En ook enkel software installeren waarvan ik weet dat het mijn systeem niet super traag maakt. Norton en consoorten hou ik mij ver van weg.

Comment

Hoeveel RAM geheugen moet je hebben om Vista fatsoenlijk laten te draaien?
                                    Persoonlijk vind ik 3 gig het minimum. Mss dat 2 voldoende is als je vrede neemt met iets trager opstarten (zowel OS als andere software), maar ik weet dat ik mij te snel zou ergeren dan.

Comment

Vista staat toch gekend om het geheugen dat het verbruikt. En idd, met clean install bedoel ik dat. En ook enkel software installeren waarvan ik weet dat het mijn systeem niet super traag maakt. Norton en consoorten hou ik mij ver van weg.
                                      Ik had hem bitdefender aangeraden, maar waar hij zijn virusscanner is gaan halen, hadden ze hem gezegd dat dat rommel is en hebben ze dat in zijn pollen geduwd. Nu weet ik wel niet of bitdefender beter is.

Comment

Ik had hem bitdefender aangeraden, maar waar hij zijn virusscanner is gaan halen, hadden ze hem gezegd dat dat rommel is en hebben ze dat in zijn pollen geduwd. Nu weet ik wel niet of bitdefender beter is.
                                        Ik heb AVG AntiVirus. Mss niet de beste op de markt maar ben er tevreden van. En mits de juiste instelling heb ik er nooit last van qua performantie.

Comment

• Moest ik nu XP op zijn laptop installeren, dan zal deze al een pak sneller werken en (ongetwijfeld?) sneller werken dan mijn pc?

Comment

Working...
                                          X