Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Tijdens het opstarten is m'n laptop gecrashed, en ik kon niet meer opstarten. Heb vanalles geprobeerd (allerlei herstelprocedures, Vista opnieuw installeren (zonder format), ..) maar ik geraak niet verder dan net na het eerste opstartscherm. Nu probeer ik via Ubuntu Live CD de nodige gegevens te backuppen, maar ik krijg natuurlijk geen toegang tot de data achter het user gedeelte in Vista. Ik heb al gegoogled maar niet veel wijzer geworden, iemand een idee hoe ik toch aan die bestanden kan geraken?
    ntfs for dos downloaden, dat op een ander bootable medium zetten waarmee je ook backup kan nemen?

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
      ntfs for dos downloaden, dat op een ander bootable medium zetten waarmee je ook backup kan nemen?
      Kheb het anders kunnen oplossen. Blijkbaar neemt hij een backup van de bestaande gebruikers als je er een Vista wil bij installeren (bij de huidige dus) en in de map Windows.old heb je ook de map Users, waar alle gebruikers hun mappen vrij toegankelijk zijn.

Comment

met een fdisk ofzo (the good old times ) kan je toch al die kleine partitietjes wissen dacht ik?
        Of anders met partition magic ofzoiets...

Dan krijg je in dat groene venster ongeveer 1Gb non-allocated en dan zou ik het overgebleven stuk (niet omrand met groen) extenden met die 1Gb...

Waarschijnlijk is het zo simpel niet, maar dat zou ik doen. Waarom er dan weer juist 'onbekende partitie' staat, is me een raadsel...
        Ik kan hier ook kiezen om deze te wissen en (hoop ik) daarna de schuijf formateren, maar dan ben ik al m'n data kwijt natuurlijk en dat wou ik nu net vermijden ...

Comment

• hmmm volgens mij gade die schijf moeten formatten eerst, alvorens ze terug te kunnen gebruiken...

Comment

• Dringend:

telkens als ik mijn laptop update, blokkeert mijn audio-apparaat. Doorgaans kon ik dat ongedaan maken door de update die met mijn audio-apparaat te maken kon hebben (Conexant Audio dinges) te verwijderen, maar ditmaal is er geen enkel van de 12 updates die iets schijnt te maken te hebben met mijn audio. Iemand die er meer van weet? (ik heb Vista)

edit: bij updategeschiedenis krijg ik te zien dat ik vandaag 15 updates (waaronder het ambetante Conexant High Definition Audio) heb geinstalleerd, maar als ik ze wil verwijderen krijg ik maar 9 updates te zien, waar de Conexant uiteraard ontbreekt. Bij apparaatbeheer kan ik ditmaal ook niet kiezen om het vorige stuurprogramma te herstellen.
            Last edited by wotr; 13/02/2008, 17:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
              Probeer eerst eens Acronis Disk Director te installeren (http://www.acronis.com/homecomputing.../diskdirector/)
              In vele gevallen kan je daarmee schijnbaar verloren data redden.
              try'ing ...

Comment

• Ja lap.

Eindelijk een programma gevonden waarmee ik die HD kan recoveren, wil ik die een driveletter geven wardoor ik ze zou moeten kunenn accessen, krijg ik toch wel geen boodschap dat dat alleen gaat als ik het volledige programma koop zeker

Iemand die een copy van acronis disk director op overschot heeft ?

Comment

• Volgens dat prgramma is het ipv fat of zo een linux file system.

Mischien eens met een linux live cd proberen?

Comment

• Het werkt!

Jup goes linux

Wel even geduurd voor ik hier connectie had met m'n wireles

ik kan hier dus zonder problemen alles doen wat ik wil op die schijf, was gewoon linux geencrypteerd of zo dus.

Ben nu de belangrijkste files al op een usb drive aan het copieren en morgen alles op de drive van ne maat zetten, dan kan ik daarna dez formateren en gewoon egbruiken

Comment

• jupke rouleeeeeert!

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

jupke rouleeeeeert!

/me happy

Comment

• Linux live cd's to the rescue ! Heb hier ook steeds een Ubuntu Live CD bij de hand liggen ^^

Comment

• Echt he, zo'n ding heeft me al 2 keer uit de noof gehaald, I like it

Ben er aan het denken m'n oude laptop helemaal linux te maken

Gewoon voor de show of zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              Echt he, zo'n ding heeft me al 2 keer uit de noof gehaald, I like it

Ben er aan het denken m'n oude laptop helemaal linux te maken

Gewoon voor de show of zo
                              Ik heb momenteel op m'n laptop een dual boot Ubuntu 7.10 en Vista Business. Thuis komt er dual boot Ubuntu 7.10 (64-bit) en Vista Ultimate (64-bit). Webdevelopment gebeurt helemaal in Ubuntu

Comment

• Als ge tijd teveel hebt mag je altijd eens een tutorial voor zo'n dualboot doorsturen, wel voor XP maar dat zal wel gelijkaardig zijn zeker?

Comment

Als ge tijd teveel hebt mag je altijd eens een tutorial voor zo'n dualboot doorsturen, wel voor XP maar dat zal wel gelijkaardig zijn zeker?
                                  Download Ubuntu, brand het op een cd en start op op cd-rom. De rest is gewoon op Volgende klikken Ubuntu maakt zelf zijn partities aan zonder dat het uw data gaat verwijderen. Het enige dat je achteraf moet doen is om XP standaard te laten opstarten ipv Ubuntu. Maar dat is maar 2 minuten werk.

Comment

Download Ubuntu, brand het op een cd en start op op cd-rom. De rest is gewoon op Volgende klikken Ubuntu maakt zelf zijn partities aan zonder dat het uw data gaat verwijderen. Het enige dat je achteraf moet doen is om XP standaard te laten opstarten ipv Ubuntu. Maar dat is maar 2 minuten werk.
                                    Aha, ik durfde daar niet goed op klikken gisteren, schrik dat ik dan niet meer via XP kon opstarten ...

Hoe verander ik dan achteraf de standaardboot terug naar XP? Gewoon F2 en daar ergens?

Comment

Aha, ik durfde daar niet goed op klikken gisteren, schrik dat ik dan niet meer via XP kon opstarten ...

Hoe verander ik dan achteraf de standaardboot terug naar XP? Gewoon F2 en daar ergens?

Is hetzelfde als voor XP.

Comment

Grazie.

Comment

Het werkt!

Jup goes linux

Wel even geduurd voor ik hier connectie had met m'n wireles

ik kan hier dus zonder problemen alles doen wat ik wil op die schijf, was gewoon linux geencrypteerd of zo dus.

Ben nu de belangrijkste files al op een usb drive aan het copieren en morgen alles op de drive van ne maat zetten, dan kan ik daarna dez formateren en gewoon egbruiken
                                          't had weer te makkelijk geweest he

Wat denk je, ik sluit die andere HD aan van ne maat, in Linux wordt die read-only, kan er niks opzetten

Linuxfreaks? Help

Ik heb nog een kleine HD liggen maar die staat vol, daar kan ik wel dingen opzetten maar is dus geen plaats meer.
                                          Ik denk, zet een deel van die HD op die grote van m'n maat en daarna in linux van de oude op de nieuwe (kan je nog volgen?), maar zonder USB2 duurt dat dus uren he

Enfin, geduld hebben zeker, ooit komt het wel in orde

Comment

Working...
                                          X