Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PC problemen - vragen en antwoorden - part II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenntfs for dos downloaden, dat op een ander bootable medium zetten waarmee je ook backup kan nemen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenmet een fdisk ofzo (the good old times) kan je toch al die kleine partitietjes wissen dacht ik?
Of anders met partition magic ofzoiets...
Dan krijg je in dat groene venster ongeveer 1Gb non-allocated en dan zou ik het overgebleven stuk (niet omrand met groen) extenden met die 1Gb...
Waarschijnlijk is het zo simpel niet, maar dat zou ik doen. Waarom er dan weer juist 'onbekende partitie' staat, is me een raadsel...
Comment
-
Dringend:
telkens als ik mijn laptop update, blokkeert mijn audio-apparaat. Doorgaans kon ik dat ongedaan maken door de update die met mijn audio-apparaat te maken kon hebben (Conexant Audio dinges) te verwijderen, maar ditmaal is er geen enkel van de 12 updates die iets schijnt te maken te hebben met mijn audio. Iemand die er meer van weet? (ik heb Vista)
edit: bij updategeschiedenis krijg ik te zien dat ik vandaag 15 updates (waaronder het ambetante Conexant High Definition Audio) heb geinstalleerd, maar als ik ze wil verwijderen krijg ik maar 9 updates te zien, waar de Conexant uiteraard ontbreekt. Bij apparaatbeheer kan ik ditmaal ook niet kiezen om het vorige stuurprogramma te herstellen.Last edited by wotr; 13/02/2008, 17:32.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050Probeer eerst eens Acronis Disk Director te installeren (http://www.acronis.com/homecomputing.../diskdirector/)
In vele gevallen kan je daarmee schijnbaar verloren data redden.
Comment
-
Ja lap.
Eindelijk een programma gevonden waarmee ik die HD kan recoveren, wil ik die een driveletter geven wardoor ik ze zou moeten kunenn accessen, krijg ik toch wel geen boodschap dat dat alleen gaat als ik het volledige programma koop zeker
Iemand die een copy van acronis disk director op overschot heeft ?
Comment
-
Het werkt!
Jup goes linux
Wel even geduurd voor ik hier connectie had met m'n wireles
ik kan hier dus zonder problemen alles doen wat ik wil op die schijf, was gewoon linux geencrypteerd of zo dus.
Ben nu de belangrijkste files al op een usb drive aan het copieren en morgen alles op de drive van ne maat zetten, dan kan ik daarna dez formateren en gewoon egbruiken
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenEcht he, zo'n ding heeft me al 2 keer uit de noof gehaald, I like it
Ben er aan het denken m'n oude laptop helemaal linux te maken
Gewoon voor de show of zo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenAls ge tijd teveel hebt mag je altijd eens een tutorial voor zo'n dualboot doorsturen, wel voor XP maar dat zal wel gelijkaardig zijn zeker?Ubuntu maakt zelf zijn partities aan zonder dat het uw data gaat verwijderen. Het enige dat je achteraf moet doen is om XP standaard te laten opstarten ipv Ubuntu. Maar dat is maar 2 minuten werk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDownload Ubuntu, brand het op een cd en start op op cd-rom. De rest is gewoon op Volgende klikkenUbuntu maakt zelf zijn partities aan zonder dat het uw data gaat verwijderen. Het enige dat je achteraf moet doen is om XP standaard te laten opstarten ipv Ubuntu. Maar dat is maar 2 minuten werk.
Hoe verander ik dan achteraf de standaardboot terug naar XP? Gewoon F2 en daar ergens?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenAha, ik durfde daar niet goed op klikken gisteren, schrik dat ik dan niet meer via XP kon opstarten ...
Hoe verander ik dan achteraf de standaardboot terug naar XP? Gewoon F2 en daar ergens?
Is hetzelfde als voor XP.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenHet werkt!
Jup goes linux
Wel even geduurd voor ik hier connectie had met m'n wireles
ik kan hier dus zonder problemen alles doen wat ik wil op die schijf, was gewoon linux geencrypteerd of zo dus.
Ben nu de belangrijkste files al op een usb drive aan het copieren en morgen alles op de drive van ne maat zetten, dan kan ik daarna dez formateren en gewoon egbruiken
Wat denk je, ik sluit die andere HD aan van ne maat, in Linux wordt die read-only, kan er niks opzetten
Linuxfreaks? Help
Ik heb nog een kleine HD liggen maar die staat vol, daar kan ik wel dingen opzetten maar is dus geen plaats meer.
Ik denk, zet een deel van die HD op die grote van m'n maat en daarna in linux van de oude op de nieuwe (kan je nog volgen?), maar zonder USB2 duurt dat dus uren he
Enfin, geduld hebben zeker, ooit komt het wel in orde
Comment
Comment