Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
    Zit daar een reden achter ?
    't Kan toch maar gebruiken wat 't nodig heeft ?

Met mijn Debian-systeem heb ik na 'n boot maar 102-104MB nodig. Ik heb wel mijn eigen kernel gecompileerd en maak gebruik van de lichte XFCE-windowmanager. Maar 't kan een pak meer dan een Vista-systeem. En al zeker als 't over al die grafische gadgets gaat.
    En 't heeft ook zéker géén 15GB nodig, mijn maandelijkse bzip2-backup is bvb. maar 1GB groot en daar zit álles in (kernel én ALLE programma's).

Tja, dat is geen stelling maar een vaststelling.

Ik ken niet genoeg van de interne werking van windows om hiervoor een gegronde uitleg te geven.

XP draait bvb zonder veel problemen op een PIII 600Mhz met 128 Mb en verbruikt daar niet het volledige geheugen.
    Op mijn laptop met 1Gb verbruikt het na een clean install al van direct meer dan 128Mb.....

Bizar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
      Klopt, de sterkte van Apple is juist dat ze de hardware conroleren ... neem dat weg en Apple = dood

Je kan niet alles hebben, ofwel heb je veel verschillende hardware, en veel problemen, ofwel heb je weinig hardware, en weinig problemen (maar dus ook weinig mogelijkheden)
      da's uiteraard 100% waarheid.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• nieuw laptopke besteld se:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
          nieuw laptopke besteld se:

Wtf zo klein? Of is dat ne reus die ermee aan't werken is? Welk model is dat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
            Wtf zo klein? Of is dat ne reus die ermee aan't werken is? Welk model is dat?
            Asus Eee PC
            7" schermke.. 900mhz proc.. 4gig SDHD.. uptime van 3u30m-4u.. enzoverder

en dat voor de wondermooie prijs van 300€..
            wel shipping uit taiwan, gezien die hier nog ni verkrijgbaar zijn

Comment

• Cool, 300 euro voor een verkleinde pc met hardware van 7j geleden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                Cool, 300 euro voor een verkleinde pc met hardware van 7j geleden
                doe eerst opzoekingswerk, voor ge zo'n absurde comment komt neerpennen
                aight ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                  Cool, 300 euro voor een verkleinde pc met hardware van 7j geleden
                  'k wist niet dat ze 7 jaar geleden al SSD's hadden?
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• vooral 't feit dat er een scaled down Mobile cpu ( dothan core ) inzit.. ( i know, veel sites zeggen 'celeron' maar daar is niks van aan )
                    da spel geeft met z'n 900MHz nog sommige 'moderne' pc's (P4's) op z'n doos qua performance..
                    alleen die 4 gig is domper op de feestvreugde, maar m'n 16Gig HDSD kaartje is ook al in bestelling ^^

Comment

• Vind het toch duur ze, kbedoel da draait op linux en dat is gratis.

Kzie het nut er ook niet van, een 13" laptop is een pak handiger. Ja duurder maar met al de extra's die je moet kopen voor dat spel zal het verschil niet zo groot zijn.

Comment

• 7" is ook voor mij te klein om beetje werkbaar te zijn, zou ik zelf geen 300 euro voor over hebben .. maar goesting is koop zelf heb ik mij een Dell XPS 1330M besteld, wordt vandaag geleverd.

-Intel® Core™2 Duo Processor T7500 (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-cache)
                        -3.072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1x2048+1x1024]
                        -128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS
                        -200 GB (7.200 rpm) SATA harde schijf
                        -Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf
                        -Legitieme Windows Vista™ Business - Nederlands
                        -Intel® Wireless-N
                        -Biometrische vingerafdruklezer
                        -Tuxedo Black & camera met 0,3 megapixel voor WLED-beeldscherm
                        -13,3-inch UltraSharp™ WXGA (1.280 x 800) WLED-scherm (300 nit) met TrueLife™

+- €1250

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                          Vind het toch duur ze, kbedoel da draait op linux en dat is gratis.

Kzie het nut er ook niet van, een 13" laptop is een pak handiger. Ja duurder maar met al de extra's die je moet kopen voor dat spel zal het verschil niet zo groot zijn.
                          Xandros is nu nét een van de weinige betalende distro's.
                          Da's Debian i.c.m. KDE zeker ? 't Is verre van mijn favoriete OS (Debian repo's zijn zó outdated --> quasi alles zelf compileren wil je 'n bleeding edge systeem hebben), maar 't is natuurlijk wel één van de meest stabiele op de markt.

Het nut van deze computer ? Draagbaar, Wifi, makkelijk én spotgoedkoop. Ideaal voor beginnende computergebruikers, denk ik.
                          Al had ik ook liever het scherm wat groter gezien (als 't zwarte gedeelte rond 't scherm óók scherm zou zijn, dan is 't ideaal).
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                            Xandros is nu nét een van de weinige betalende distro's.
                            Da's Debian i.c.m. KDE zeker ? 't Is verre van mijn favoriete OS (Debian repo's zijn zó outdated --> quasi alles zelf compileren wil je 'n bleeding edge systeem hebben), maar 't is natuurlijk wel één van de meest stabiele op de markt.

Het nut van deze computer ? Draagbaar, Wifi, makkelijk én spotgoedkoop. Ideaal voor beginnende computergebruikers, denk ik.
                            Al had ik ook liever het scherm wat groter gezien (als 't zwarte gedeelte rond 't scherm óók scherm zou zijn, dan is 't ideaal).
                            geruchten doen de ronde dat 10" scherm voor de 'grotere' modellen z'n intrede gaat maken

Comment

• Heel vreemde dingen met draadloze verbinding.

Deze morgen laptop opgestart op bureau: geen verbinding.
                              Ga ik naar beneden vlakbij modem: wel verbinding
                              Ga ik terug boven: verbinding tot op een meter of twee van mijn bureau.

En gisteren ging alles nog perfect.
                              Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                Heel vreemde dingen met draadloze verbinding.

Deze morgen laptop opgestart op bureau: geen verbinding.
                                Ga ik naar beneden vlakbij modem: wel verbinding
                                Ga ik terug boven: verbinding tot op een meter of twee van mijn bureau.

En gisteren ging alles nog perfect.
                                Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
                                Draadloze netwerken Gisteren had ik zwak signaal op 5 meter van de router, en uitstekend signaal op 10 meter met 2 muren tussen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Draadloze netwerken Gisteren had ik zwak signaal op 5 meter van de router, en uitstekend signaal op 10 meter met 2 muren tussen
                                  Hmja, normaal nooit problemen.
                                  Vandaag dus wel.

Comment

• storing door andere aparaten (gsm, microgolfoven, TL-lampen...) of andere in de buurt liggende netwerken...
                                    2015 BMW F11 520dA
                                    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                                      storing door andere aparaten (gsm, microgolfoven, TL-lampen...) of andere in de buurt liggende netwerken...
                                      Volgens mij dat tweede.
                                      Is nu alweer als dat netwerk BDW in de buurt is dat ik probs heb. Probeert laptop dan zelf eerst bij BDW te verbinden ipv mijn netwerk.

Als ik beneden zit geen probs (behalve af en toe wegvallen...)
                                      Maandag komen ze es checken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                        Volgens mij dat tweede.
                                        Is nu alweer als dat netwerk BDW in de buurt is dat ik probs heb. Probeert laptop dan zelf eerst bij BDW te verbinden ipv mijn netwerk.

Als ik beneden zit geen probs (behalve af en toe wegvallen...)
                                        Maandag komen ze es checken.
                                        gewoon naar de setup van je draadloze modem gaan
                                        (http://192.168.2.1 ofzo)
                                        en daar kan je ergens het kanaal veranderen
                                        neem daar een ander getal (staat meestal op 6, kan van 1 tot 12/14)
                                        en dan kan het probleem minder zijn.
                                        KLIK |&| KLAK

Comment

• Deze laptop (of is het PDA) gevonden in een Amerkaanse mediagigant...

Kleinste laptop ooit zeker?

En nog handig om mee te werken.

Hoeveel kost dat hier in België?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Working...
                                          X