Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
    Tja, dat zijn PC winkels...
    Klikken en bestellen.
    Maar ik zou niet weten wat bij wat past en welk nu eigenlijk goed is voor hetgeen ik ermee ga/wil doen...
    Iemand die me te woord zou staan zou beter zijn denk ik...

Dat is iemand die dat doet in zijn achterkeuken (bij wijze van spreke he), maar wel op een professionele en persoonlijke wijze.

Regio Mechelen (Hofstade), in een woonwijk (GPS meenemen, als ik u raad mag geven)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
      Heeft iemand een idee hoe ik sneller kan inloggen op msn live messenger? Ik heb namelijk al meer als een jaar het probleem dat msn zéér traag inlogt, soms duurt het wel 2 minuten voor ik aangemeld ben. Ik gebruik windows live messenger 8.1 en ik heb live call ook al uitgeschakelt (op aanraden van een of ander forum).

Alvast bedankt!

Edit : Ik heb het probleem al opgelost denk ik, ik heb mijn pc eens gedefragmenteerd . Inloggen gaat weer normaal
      een pc moet net als een auto ook onderhouden worden natuurlijk

doe ook eens schijfopruiming en gebruik progjes zoals Advanced WindowsCare V2 Personal om je pc proper te houden.

en dan ook de gebruikelijke anti-spyware en zo natuurlijk.
      2015 BMW F11 520dA
      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
        een pc moet net als een auto ook onderhouden worden natuurlijk

doe ook eens schijfopruiming en gebruik progjes zoals Advanced WindowsCare V2 Personal om je pc proper te houden.

en dan ook de gebruikelijke anti-spyware en zo natuurlijk.
        Oké, ja vroeger hield ik mij meer bezig met die dingen, nu weer minder. Ik had schijfopruiming willen doen, maar dat nam veel tijd in beslag. Ik ben nu Advanced WindowsCare Personal 2.6.0.835 aan het downloaden. Seffes misschien nog eens schijfopruiming.

Thx!

Comment

Tja, dat zijn PC winkels...
          Klikken en bestellen.
          Maar ik zou niet weten wat bij wat past en welk nu eigenlijk goed is voor hetgeen ik ermee ga/wil doen...
          Iemand die me te woord zou staan zou beter zijn denk ik...
          not.
          Ga eens langs in Gent bij Codima. Daar krijg je zeer zeker gepast advies. Of bellen kan ook, maar da's minder persoonlijk.
          Oorspronkelijk een uitsluitend online winkel, al een paar jaar hebben ze 1 plaats waar je effectief naartoe kunt. Het is maar een toogje, maar de mensen die erachter staan weten wel over wat ze spreken.
          Je kan ook op hun forum de vraag posten, daar ga je zeker antwoord krijgen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Gezocht : Iemand die mij een volledig nieuwe setup kan verkopen. (op factuur!)

Laptop (die goed genoeg is om een paar jaar mee te gaan-17" scherm), HD met mediabediening voor rechtreekse aanlsuiting versterker/TV (500GB/1TB), netwerk bij mij thuis installeren, enz, enz...
            Ook indien mogelijk een PS3 op de factuur zetten als backup ofzo...

De bedoeling is dan dat ik zowel films als muziek kan spelen via mijn versterker/TV, draadloos kan werken met mijn laptop (HD bedienen, printer...) ...

Ben al drie winkels binnengestapt maar blijkbaar is zoiets te min om een offerte op te maken, ik wacht ondertussen al 3 weken op antwoord...
            Probeer het hier eens; www.geckocomputers.be . Je stuurt hen gewoon een mailtje op info@geckocomputers.be waarin je formuleert wat je wensen zijn en zij zenden je dan een voorstel van een setup die aan je wensen zal voldoen. Indien je wil staan ze je natuurlijk ook telefonisch bij of in hun winkel te Merksem. Alles perfect op factuur, zelfs uw "backup PS3". Ze verzenden ook alles per taxipost indien gewenst. Tot hiertoe altijd perfect geholpen geweest tegen een zéér scherpe prijs.

Qua laptop 17" kan ik je alvast een Sony Vaio AR61M aanbevelen.

Comment

Gezocht : Iemand die mij een volledig nieuwe setup kan verkopen. (op factuur!)

Laptop (die goed genoeg is om een paar jaar mee te gaan-17" scherm), HD met mediabediening voor rechtreekse aanlsuiting versterker/TV (500GB/1TB), netwerk bij mij thuis installeren, enz, enz...
              Ook indien mogelijk een PS3 op de factuur zetten als backup ofzo...

De bedoeling is dan dat ik zowel films als muziek kan spelen via mijn versterker/TV, draadloos kan werken met mijn laptop (HD bedienen, printer...) ...

Ben al drie winkels binnengestapt maar blijkbaar is zoiets te min om een offerte op te maken, ik wacht ondertussen al 3 weken op antwoord...
              Ik stel de beste pc's samen *kuch* (), maar niet op factuur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
                Oké, ja vroeger hield ik mij meer bezig met die dingen, nu weer minder. Ik had schijfopruiming willen doen, maar dat nam veel tijd in beslag. Ik ben nu Advanced WindowsCare Personal 2.6.0.835 aan het downloaden. Seffes misschien nog eens schijfopruiming.

Thx!
                Enkel CCleaner zou moeten volstaan.

Comment

• Morgen eens op de Bredabaan gaan rondhangen...
                  www.perfectshine.be

Comment

Morgen eens op de Bredabaan gaan rondhangen...
                    Ze zijn wel gesloten op maandag. Voor de rest geopend van 12.00 tot 18.30 en zaterdag van 10.00 tot 17.00u.

Comment

Nee, dat is zeker niet te min om een offerte voor te maken.

Alleen zijn er volgende problemen:

- te weinig winstmarge op die producten
                      - zo'n offerte maken duurt lang, en jij zal die tijd niet wensen te betalen.
                      - er zijn zoveel producten die theoretisch te koppelen zijn, maar in de praktijk problemen geven.
                      - voor de uitleg wil de gemiddelde consument ook niet betalen.

Vergelijk het met een doktersbezoek. Daar kan je 15 min binnenzitten, je bent geen sikkepit wijzer maar je hebt wel je offerte (briefke voor de apotheker). En je betaalt 40 euro, hole.
                      Geen kat die dan klaagt, maar je krijgt het wel terug natuurlijk.

Ik maak het dagelijks mee. Consument komt iets (in zijn ogen) 'gemakkelijk' vragen, ze houden je uren aan de klap, verwachten dan nog een uitgebreide offerte. Om dan uiteindelijk alles op een obscure en/of duitse webshop te kopen.
                      En achteraf durven ze verdorie nog komen voor een kabelke te kopen (ze weten wel niet exact wat ze moeten hebben). Dan reken je door uiteraard, met als resultaat dat ze je nog durven uitmaken voor duren

Consument

Tot en 5-6 jaar geleden was het maken van een offerte, uitleg geven, achteraf problemen oplossen, ... allemaal geen probleem om dat gratis te doen. Maar de winstmarges lagen toen gevoelig hoger.
                      Vandaag zijn de kosten zo hoog opgelopen (vooral personeel) en de winstmarges zo laag geworden in de consumentenelektronica dat de consument binnen dit en een paar jaar zal mogen betalen voor elke minuut dat hij iemand te woord staat in een winkel.
                      Last edited by ; 03/02/2008, 23:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                        Alleen zijn er volgende problemen:

- te weinig winstmarge op die producten: Volledig correct.
                        - zo'n offerte maken duurt lang: Valt wel mee, en jij zal die tijd niet wensen te betalen: Hoeft ook niet persé, valt onder de noemer klantenservice.
                        - er zijn zoveel producten die theoretisch te koppelen zijn, maar in de praktijk problemen geven.: Absoluut, hier kan de ervaring wel helpen
                        - voor de uitleg wil de gemiddelde consument ook niet betalen.:Nogmaals klantenservice

Vergelijk het met een doktersbezoek. Daar kan je 15 min binnenzitten, je bent geen sikkepit wijzer maar je hebt wel je offerte (briefke voor de apotheker). En je betaalt 40 euro, hole.
                        Geen kat die dan klaagt, maar je krijgt het wel terug natuurlijk.

Ik maak het dagelijks mee. Consument komt iets (in zijn ogen) 'gemakkelijk' vragen, ze houden je uren aan de klap, verwachten dan nog een uitgebreide offerte. Om dan uiteindelijk alles op een obscure en/of duitse webshop te kopen.: Na nen tijd haal je dat soort kluchtzangers er wel uit, en werk je hen er snel en vakkundig uit
                        En achteraf durven ze verdorie nog komen voor een kabelke te kopen (ze weten wel niet exact wat ze moeten hebben). Dan reken je door uiteraard, met als resultaat dat ze je nog durven uitmaken voor duren

Consument

Tot en 5-6 jaar geleden was het maken van een offerte, uitleg geven, achteraf problemen oplossen, ... allemaal geen probleem om dat gratis te doen. Maar de winstmarges lagen toen gevoelig hoger.: Absoluut correct !
                        .
                        Omwille van de moordende concurrentie moet je wel mee braderen of je kan je boeltje sluiten. Hard, maar zo ver is het nu eenmaal gekomen... Ze rijden 20 kilometer verder om 3€ te besparen

Comment

• Weet er iemand hoe je aan een server kan via Remote Desktop als je maximum aantal connecties al exceeded is??
                          Normaal kan je via "mstsc /v:ip /console" toch altijd aan dieje bak, maar dat werkt dus niet
                          (moest dit nog niet opgelost zijn, begin nog maar net aan de thread): Je kan ook naar een server of PC connecteren die in hetzelfde subnet staat, dan naar Terminal Services Manager gaan en van daar de Terminal Services op de 'geblokkeerde server' beheren (je moet wel adminpak hebben als het een XP/Vista is). Smijt de aangelogde users toe en ge kunt er terug op.
                          PS: dit is exact waarom wij standaard terminal services configureren om sessions te sluiten na 30 minuten inactiviteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                            'k zou een oude printer, met enkel LPT aansluiting, willen koppelen aan een nieuwe PC (low range, maar wel Vista). Blijkbaar bestaan er omvormers ( http://www.cyberguys.com/templates/S...roductID=15700 ) hiervoor, maar die kosten meer dan de prijs van een printer. Iemand die raad weet met dit probleem ?

Meest evidente lijkt mij om een nieuwe printer te gaan kopen ...
                            Ik HAD nog een lpt to bluetooth adapterke liggen dat ik toch niet gebruik. Zal eens zoeken

Comment

• Wie wijst mij de goedkoopste 500GB Externe harde schijf aan?

Comment

• http://tweakers.net/pricewatch/

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                cc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten

Moesten dat nu nog een belgische winkels zin

Comment

• Er zijn er die ook in België leveren.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                    cc

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                      Wie wijst mij de goedkoopste 500GB Externe harde schijf aan?
                                      pak een western digital elements: http://www.itware.be/info.php?artid=...rne%20schijven
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                        Wie wijst mij de goedkoopste 500GB Externe harde schijf aan?
                                        1) Icy Box (http://www.tones.be/shop_product.php?idx=103034)
                                        2) Western Digital (http://www.tones.be/shop_product.php?idx=102036)

Samen +- €130, en als je wat zoekt wss vinde dat nog goedkoper. En als je ooit zin hebt om een grotere harde schijf te steken koop je gewoon nieuwe harde schijf en ge steekt die in uw Icy Box . Het is dus wel iets duurder, maar op termijn niet. Of het moet zijn dat je denkt lang genoeg toe te komen
                                        Last edited by caoimhin; 04/02/2008, 14:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          1) Icy Box (http://www.tones.be/shop_product.php?idx=103034)
                                          2) Western Digital Elements (http://www.tones.be/shop_product.php?idx=103805)

Samen +- €145, en als je wat zoekt wss vinde dat nog goedkoper. En als je ooit zin hebt om een grotere harde schijf te steken koop je gewoon nieuwe harde schijf en ge steekt die in uw Icy Box . Het is dus wel iets duurder, maar op termijn niet. Of het moet zijn dat je denkt lang genoeg toe te komen
                                          Uhm, die WD IS toch al een externe HDD ?
                                          'n Icy Box hebde dan niet nodig.
                                          Life's too short. Not to. Live it.
                                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Working...
                                          X