Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Namaz
    replied
    Ford Mustang EcoBoost -> groot onderhoud bij de dealer. 320eur incl btw

    Dealer is zo een approved werkplaats van Ford. Dus geen showroom al kan je er wel auto's bestellen.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Fre79 Bekijk Berichten



    Toevallig niet 's avonds wanneer ge van het werk komt, ter hoogte van uw stamkroeg, ge dan toch écht even moet stoppen om te controleren en - ge gelooft het nooit - uw beste maten daar op het terras zitten met een teveel besteld pintje ?
    En bijgevolg het iédere vrijdagochtend aan de overkant van de ontbijttafel beeld zonder klank is ?



    Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk


    Nee, zo werket jammer genoeg nie. Raar maar waar, iedere donderdagvoormiddag doet die de melding. Ach dat ding heeft wel meer kuren. We leren er wel mee leven..

    Leave a comment:


  • Fre79
    replied


    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten


    Elke donderdag geeft die melding van lekke banden.
    Toevallig niet 's avonds wanneer ge van het werk komt, ter hoogte van uw stamkroeg, ge dan toch écht even moet stoppen om te controleren en - ge gelooft het nooit - uw beste maten daar op het terras zitten met een teveel besteld pintje ?
    En bijgevolg het iédere vrijdagochtend aan de overkant van de ontbijttafel beeld zonder klank is ?



    Verstuurd vanaf mijn moto g(6) play met Tapatalk

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

    Ik zal u eens week met mijn volvo laten rijden. Het geloof in de technologie zal snel wegzijn

    Elke donderdag geeft die melding van lekke banden.
    Elke donderdag

    Leave a comment:


  • kefkie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Ik vertrouw er 100% op. Technologie maakt veel minder fouten dan de zwakste schakel, de mens.
    Ik zal u eens week met mijn volvo laten rijden. Het geloof in de technologie zal snel wegzijn

    Elke donderdag geeft die melding van lekke banden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    inderdaad
    sensoren en contacten zitten al 10 tallen jaren in auto's en steeds meer en meer.
    sensoren falen al 10 tallen jaren en worden meer en meer vervangen.....

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

    Die sensor kan falen of kuren krijgen en dan overvullen. Geef mij maar een stok weet je precies hoeveel er in zit.
    Sensor kan handig zijn als er een slang knakt en begint te lekken onderweg maar anders zie ik het nut niet.
    +1. Een sensor is goed als backup. Vergelijking tussen oliepeil en benzinepeil... als je zonder benzine valt, no harm done. Zonder olie vallen betekent wel motor naar de filistijnen. Trouwens zal die sensor ook niet aangeven als er bvb een pakkingslek is. Zie je direct aan je olie (mayonaise) tijdens de oliepijlcheck. Zoiets mechanisch faalt NOOIT. Het is gewoon ook leuk om op dat moment de olie te ruiken, en de viscositeit te voelen

    Leave a comment:


  • verbatim2
    replied

    Geef me ook maar een niveau-indicatie voor m’n olie. Dat peilen met een stok vind ik ouderwets. Je gaat toch ook niet af en toe in de naftbak peilen hoeveel sap er nog in zit.
    Die sensor kan falen of kuren krijgen en dan overvullen. Geef mij maar een stok weet je precies hoeveel er in zit.
    Sensor kan handig zijn als er een slang knakt en begint te lekken onderweg maar anders zie ik het nut niet.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

    Bij Fiat: verschil op de banden onderling. Als je ze dus le 4 op 0,5 bar zou zetten, krijg je geen alarm.

    Ik rij rond met 2,3 bar, iets hoger dan voorgeschreven. Al een keer een alarmpje gehad, rechtsvoor stond op 2. Andere op 2,2.

    Andere merken werken soms ook met echte druksensoren.

    In m’n Abarth kan ik bvb. echt de druk uitlezen.

    Mogelijks heeft de Fiat 500-facelift dit ook, mijn pre-facelift 500 had hetzelfde systeem als m’n Tipo.

    Geef me ook maar een niveau-indicatie voor m’n olie. Dat peilen met een stok vind ik ouderwets. Je gaat toch ook niet af en toe in de naftbak peilen hoeveel sap er nog in zit.
    Die van mij staan altijd exact van wat ze voorschrijven, maar moet zeggen dat bij de MX-5 de bandenspanning goed blijft, ik controleer dit telkens bij het wassen, geen 5 min werk.
    Kan wel handig zijn als je een lekke band rijdt ofzo, wat ook eigenlijk niet zo vaak gebeurd.

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Ik vertrouw er 100% op. Technologie maakt veel minder fouten dan de zwakste schakel, de mens.
    die zwakste schakel ontwikkelt die technologie wel :-)
    Zo hebben die tpms sensoren een spreiding. Terwijl als je zelf de banden nameet, dat gebeurt met dezelfde drukmeter en daar zit dus geen spreiding op.
    Dus eigenlijk is die technologie niet goed ontwikkeld....

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

    Van wanneer krijg je eigenlijk alarm dat de bandendruk te laag is? Want ik controleer die regelmatig en ook al zijn die soms iets te laag, nog nooit alarm van gekregen. Ik denk dan, tegen dat ik de melding krijg ben ik al veel te lang met lage druk aan het rijden.

    Ik zou zelf eerlijk gezegd ni weten waar ik die sensoren kan terug vinden en hoe da juist in zijn werk gaat..

    Edit: zo dus

    https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=7ypWzZGNtO4
    Bij Fiat: verschil op de banden onderling. Als je ze dus le 4 op 0,5 bar zou zetten, krijg je geen alarm.

    Ik rij rond met 2,3 bar, iets hoger dan voorgeschreven. Al een keer een alarmpje gehad, rechtsvoor stond op 2. Andere op 2,2.

    Andere merken werken soms ook met echte druksensoren.

    In m’n Abarth kan ik bvb. echt de druk uitlezen.

    Mogelijks heeft de Fiat 500-facelift dit ook, mijn pre-facelift 500 had hetzelfde systeem als m’n Tipo.

    Geef me ook maar een niveau-indicatie voor m’n olie. Dat peilen met een stok vind ik ouderwets. Je gaat toch ook niet af en toe in de naftbak peilen hoeveel sap er nog in zit.
    Last edited by timothy; 31/08/2019, 23:04.

    Leave a comment:


  • cooper s
    replied
    Premium Selection 4 jaar, Mercedes 2+1... Tevreden met mijn Hyundai onbeperkt 5 jaar en we zwijgen dan nog over de broertjes van KIA met 7 jaar garantie. Zo hoort het.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

    Ik ben capabel om dat te doen, ik doe het nog bij mijn auto waar geen sensoren opzitten (elke 2 tankbeurten of elke maand).

    Bij mijn andere wagens, waar wel sensoren opzitten, doe ik dat niet meer - of veel minder.

    Dat vind ik nu eens een mooi voorbeeldje van ‘genieten van technologie’.
    Van wanneer krijg je eigenlijk alarm dat de bandendruk te laag is? Want ik controleer die regelmatig en ook al zijn die soms iets te laag, nog nooit alarm van gekregen. Ik denk dan, tegen dat ik de melding krijg ben ik al veel te lang met lage druk aan het rijden.

    Ik zou zelf eerlijk gezegd ni weten waar ik die sensoren kan terug vinden en hoe da juist in zijn werk gaat..

    Edit: zo dus

    To learn more, please visit the YouTube Help Center: https://www.youtube.com/help
    Last edited by ; 31/08/2019, 22:52.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Premium select met toen actie 4j garantie ;-)
    Nice! Ik heb 3 jaar (2 en 1 extra) met een toenmalige actie. Geldt gelukkig ook in Polen dat 3de jaar want was een Belgische actie. Ze hebben het gecheckt daar

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Premium select met toen actie 4j garantie ;-)

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten


    Omdat er nog 2 jaar en 2 maand garantie op de auto zit
    Ik dacht wel dat het zoiets zou zijn, dezelfde reden als ik eigenlijk. Eenmaal garantie voorbij zien ze mij daar niet meer

    Jawadde, auto 4 jaar en dan nog 2 jaar garantie. Not bad at all, bij Kia gekocht?

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Premijoem prijsje! Wees blij want bij Mercedes kom je daar niet mee toe. Waarom ga jij met een 4 jarige auto nog bij Van Osch?

    Omdat er nog 2 jaar en 2 maand garantie op de auto zit

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Mens faalt, technologie faalt. Maar als het zoals hier gaat over banden blazen en bvb een oliepeilstok, dan weet ik wat ik het liefste heb. Of mijn ogen moeten falen neen dan eerder technologie die faalt, sensoren geven aan de lopende band fouten aan, en gaan sowieso eens stuk.

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

    Toch niet in banden blazen hoor
    Algemeen. Ik ben een enorme technologie-adept.

    Om een ander voorbeeld te geven: ik kijk de laatste tijd heel veel air crash investigation (nat geo), ook omdat vliegtuigen me interesseren.

    Vaak maken supergetrainde individuen als piloten fouten, de technologie faalt zéér zelden.

    Ik laat me graag leiden door snufjes.

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Ik vertrouw er 100% op. Technologie maakt veel minder fouten dan de zwakste schakel, de mens.
    Toch niet in banden blazen hoor

    Leave a comment:

Working...
X