Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • timothy
    replied
    Ik vraag me ook af wat je zou willen onderhouden bij een EV...

    - olie + oliefilter is meestal een klassiek eerste onderhoudje. Niet dus, bij een EV
    - Op langere termijn: dingen als bougies, riemen, waterpomp, ... allemaal niet nodig
    - remmen slijten véél minder door het regeneratief remmen van de elektromotor
    - Geen uitlaat, geen brandstofinspuitsysteem, geen versnellingsbak, ...

    Het enige dat ik nog zien, zijn banden (die zouden wel eens rapper kunnen slijten door het plezante en altijd aanwezig koppel op elk toerental - dat maakt rijden met een EV zo leuk). En, in mindere mate, de remmen. En af en toe eens een pollenfilter voor het interieur/airco-onderhoud.

    Ik zou graag eens een vergelijk zien op een auto die 5 jaar/150.000 geleased wordt ofzo, qua onderhoudskosten. Volgens mij scheelt dat gigantisch veel. Zelfs al zeggen ze dan dat je elk jaar eens binnen moet gaan op controle, veel meer dan een werkuur kunnen ze niet aanrekenen denk ik dan.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Die krijgen dus garantie zonder vorm van controle? Enkel bij Tesla dan?

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    ik denk eerder dat zijn punt is: andere auto's hebben dan al vaak 2 onderhoudsbeurten achter de kiezen wat ook weer x-€'s kost. 46 k zonder onderhoud is heel sterk...
    Ja, dat had ik ook wel door.
    Maar als je een EV hebt, dan is dat normaal, die dingen moeten amper ooit op onderhoud.

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    ik denk eerder dat zijn punt is: andere auto's hebben dan al vaak 2 onderhoudsbeurten achter de kiezen wat ook weer x-€'s kost. 46 k zonder onderhoud is heel sterk...

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    m'n model 3 heeft nu 46000 km en is nog niet op onderhoud gemoeten. ik kan dus niet zeggen hoeveel het kost...
    Dat weten we dan ook weer.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    m'n model 3 heeft nu 46000 km en is nog niet op onderhoud gemoeten. ik kan dus niet zeggen hoeveel het kost...
    Moeten die EV's voor garantie doeleinden niet binnen dan? Kan me niet voorstellen dat de geldwolven bij pakweg Mercedes zoiets zouden goedkeuren.

    Leave a comment:


  • sunking
    replied
    m'n model 3 heeft nu 46000 km en is nog niet op onderhoud gemoeten. ik kan dus niet zeggen hoeveel het kost...

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

    Neen hoor, het werd 27,89% duurder.
    Ja, eigenlijk wel. Enfin, ik heb maar 6 euro extra moeten betalen, da's wat telt.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Van zuinig A-tje gesproken, vandaag weer mijn jaarlijkse verkeersbelasting ontvangen, 171.71 €

    Leave a comment:


  • DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Klein onderhoud BMW F31 320d.
    265 euro inclusief 20% korting. Tijdelijke actie voor wagens die meer dan vijf jaar oud zijn en nog een onderhoud krijgen bij de officiële dealer. Vier jaar terug zelfde onderhoud 259 euro, zonder 20% korting. Dus op vier jaar tijd is een onderhoud... 20% duurder geworden.
    Neen hoor, het werd 27,89% duurder.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    het absolute basisonderhoud was hier met €340 in 2020, nog steeds evenveel als in 2007 met de c220 cdi, ik sloeg daar eigenlijk van achterover dat het nog steeds gelijk was (maar mss heeft dat ook te maken met dat huidige wagen intussen +5jaar is, ik weet dat benz dat ook doet)

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Klein onderhoud BMW F31 320d.
    265 euro inclusief 20% korting. Tijdelijke actie voor wagens die meer dan vijf jaar oud zijn en nog een onderhoud krijgen bij de officiële dealer. Vier jaar terug zelfde onderhoud 259 euro, zonder 20% korting. Dus op vier jaar tijd is een onderhoud... 20% duurder geworden.

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Hahaha, nee hoor, nog niks aan gemankeerd na meer dan 50000 km en nog 1 jaar garantie trouwens Jij wel dan?
    Tuurlijk niet, ben maar aan 't zwanzen, Dacia is top

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten


    Hoe? Sta je dan niet iedere maand in de garage met zo'n Dacia??
    Hahaha, nee hoor, nog niks aan gemankeerd na meer dan 50000 km en nog 1 jaar garantie trouwens Jij wel dan?

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    zal ik het bij een volgend onderhoud van de Duster eens vragen Die is wel pas binnen geweest voor zijn 2de onderhoud.

    Hoe? Sta je dan niet iedere maand in de garage met zo'n Dacia??

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    10 jaar geleden eens een VW binnen gebracht bij een kleine Seat dealer voor grote beurt en distributieriem wissel... dat scheelde toen ook 300 euro minder voor hetzelfde werk.
    Of dat nu nog zo is, betwijfel k, maar bij mercedes vs. dacia is het allicht wel de moeite waard om te proberen
    Idd! Hoewel het waarschijnlijk toch niet meer nodig zal zijn zal ik het bij een volgend onderhoud van de Duster eens vragen Die is wel pas binnen geweest voor zijn 2de onderhoud.

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    10 jaar geleden eens een VW binnen gebracht bij een kleine Seat dealer voor grote beurt en distributieriem wissel... dat scheelde toen ook 300 euro minder voor hetzelfde werk.
    Of dat nu nog zo is, betwijfel k, maar bij mercedes vs. dacia is het allicht wel de moeite waard om te proberen

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Ja het is maar digitaal hé, het aantoonbaar op papier heeft bij mij nog altijd een streepje voor, maar ik vind het wel mooi dat het aangevuld blijft (en voor een schappelijke prijs)

    Ik ga ook nog zeker 4 jaar met deze blijven rijden, en daarna mag hij naar de dochter en hopelijk ook nog naar de zoon voor met leren te rijden... dat is zo wat het plan met deze kar en daarna koop ik m'n laatste benzine voor tot aan het einde van m'n dagen

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten


    Voor een kleine beurt? Ik zou niet weten waarom niet. Enkel gaan zij mss (wss?) de digitale onderhoudshistoriek (bc) dan niet kunnen aanvullen, vermoed ik?
    Die digitale onderhoudshistoriek interesseert mij niet meer, garantie is uit en bij verkoop heb je toch de carpass. Hoewel bij de mijne daar niet veel op te vinden gaat zijn vermits die tot nu enkel bij een Poolse dealer binnen geweest is. Ik doe daar nog 1 onderhoud volgend jaar en dan zou er iets anders moeten komen.

    Probleem is dat ik niet weet wat te kopen momenteel. Misschien raak je binnen 4 of 5 jaar uw benzine of diesel aan de straatstenen niet meer kwijt
    En een stroomklet met belabberd bereik is aan de huidige privé prijzen zeker nog niet aan de orde. Misschien dan toch maar wat langer rijden met mijn zuinig A-tje

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Ik kan de mijne misschien ooit eens bij onze Dacia dealer binnen doen. De motor is toch dezelfde en van het digitale en elektronisch gedeelte kennen ze bij MB zelf niks, dus...

    Voor een kleine beurt? Ik zou niet weten waarom niet. Enkel gaan zij mss (wss?) de digitale onderhoudshistoriek (bc) dan niet kunnen aanvullen, vermoed ik?

    Leave a comment:

Working...
X