- olie + oliefilter is meestal een klassiek eerste onderhoudje. Niet dus, bij een EV

- Op langere termijn: dingen als bougies, riemen, waterpomp, ... allemaal niet nodig
- remmen slijten véél minder door het regeneratief remmen van de elektromotor
- Geen uitlaat, geen brandstofinspuitsysteem, geen versnellingsbak, ...
Het enige dat ik nog zien, zijn banden (die zouden wel eens rapper kunnen slijten door het plezante en altijd aanwezig koppel op elk toerental - dat maakt rijden met een EV zo leuk). En, in mindere mate, de remmen. En af en toe eens een pollenfilter voor het interieur/airco-onderhoud.
Ik zou graag eens een vergelijk zien op een auto die 5 jaar/150.000 geleased wordt ofzo, qua onderhoudskosten. Volgens mij scheelt dat gigantisch veel. Zelfs al zeggen ze dan dat je elk jaar eens binnen moet gaan op controle, veel meer dan een werkuur kunnen ze niet aanrekenen denk ik dan.
Leave a comment: