Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel vs benzine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Weer zo'n bash-topic:

De benzinerijders willen de diesel weg, de dieselrijders willen de diesel behouden. Simpel.

Ik ga er mij niet verder in moeien maar wil wel enkele vragen in de ronde gooien.

1. Iedere benzinerijder is van mening dat diesel vervuilt en slecht is voor onze gezondheid. Dat kan eenvoudig gestaafd worden met enkele proefjes. Maar zijn er ook cijfers van wat er gebeurd indien iedere dieselwagen morgen aan de kant blijft staan. Worden we allemaal kerngezond? En wat als alle dieselaars morgen op naft gaan rijden. Teveel C02 in de lucht?

2. Draai of keer het zoals je wil. We zijn zowat 't enige land in Europa waar diesel is elke sector zo in trek is. De diesel aanzienlijk verhogen in prijs zal grote schade aan onze economie toebrengen. Vergelijken met Frankrijk of Engeland is nutteloos, daar is het aandeel dieselwagens lang zo groot niet.
    Mijn mening :
    Men moet de bevolking niet hun zakken zitten. Fijn stof of CO2 uitstoot allemaal dikke zever in België.
    Regering heeft nog steeds geen groen licht gegeven voor biodiesel, bio-ethanol of E85. Kom dus af met duurdere prijzen voor de fosiele brandstoffen wanneer de biobrandstoffen overal te verkrijgen zijn.
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
      Mijn mening :
      Men moet de bevolking niet hun zakken zitten. Fijn stof of CO2 uitstoot allemaal dikke zever in België.
      Regering heeft nog steeds geen groen licht gegeven voor biodiesel, bio-ethanol of E85. Kom dus af met duurdere prijzen voor de fosiele brandstoffen wanneer de biobrandstoffen overal te verkrijgen zijn.
      En het leuke aan heel de zaak is dat we voor iedere liter diesel die in Belgie getankt wordt een bijdrage voor biodiesel betaald wordt, ondanks er nog geen spoor van biodiesel te vinden is.

Leterme, ge zijt ne ferme. Yves, ge zijt nen dief!

De manier waarop we nu bezig zijn zorgt voor een collectieve verarming van het Westen. We stonden erbij en keken ernaar.

En ondanks we hier thuis volgende maand ook eentje zullen hebben doen firmawagens, voor ons collectief dan, meer slecht dan goeds. Er zal blijven op diesel gereden worden, zolang het voor de bedrijven financieel aantrekkelijk blijft. Firmarijders zullen geen km minder rijden ondanks de hoge prijzen en men ontwikkeld een middeleeuwe kloof zoals toen tussen arm en rijk. Nu tussen de firmarijders die blijven bollen en de niet-firmarijders die de vinger op de knip moeten houden. En hoe wil onze regering ooit het OV promoten als ze blijven promoten van iedere werknemer in België een gratis wagen te geven...

Comment

En het leuke aan heel de zaak is dat we voor iedere liter diesel die in Belgie getankt wordt een bijdrage voor biodiesel betaald wordt, ondanks er nog geen spoor van biodiesel te vinden is.

Leterme, ge zijt ne ferme. Yves, ge zijt nen dief!

De manier waarop we nu bezig zijn zorgt voor een collectieve verarming van het Westen. We stonden erbij en keken ernaar.

En ondanks we hier thuis volgende maand ook eentje zullen hebben doen firmawagens, voor ons collectief dan, meer slecht dan goeds. Er zal blijven op diesel gereden worden, zolang het voor de bedrijven financieel aantrekkelijk blijft. Firmarijders zullen geen km minder rijden ondanks de hoge prijzen en men ontwikkeld een middeleeuwe kloof zoals toen tussen arm en rijk. Nu tussen de firmarijders die blijven bollen en de niet-firmarijders die de vinger op de knip moeten houden. En hoe wil onze regering ooit het OV promoten als ze blijven promoten van iedere werknemer in België een gratis wagen te geven...
        Zolang dat er aan olie veel geld valt te verdienen zullen we op dat zwarte goedje blijven rijden. Er zijn al genoeg alternatieve uitgewerkt om geproduceerd te kunnen worden maar die zie je dus niet in het straatbeeld.
        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Jij moet niet klagen, jouw Corolla op LPG met kilometervergoeding is nog veel interessanter dan een firmawagen Jij verdient geld met rond te rijden, een firmawagen rijder kost het gewoon niks

Er zijn trouwens genoeg firmawagenrijders die met de trein gaan werken ...
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Jij moet niet klagen, jouw Corolla op LPG met kilometervergoeding is nog veel interessanter dan een firmawagen Jij verdient geld met rond te rijden, een firmawagen rijder kost het gewoon niks

Er zijn trouwens genoeg firmawagenrijders die met de trein gaan werken ...
            Vanaf volgende maand hebben we 't allebei: de corolla met km-vergoeding, een Corsa voor de vrouw van de firma.

Ik ben helemaal niet blind daarvoor, we hebben resoluut voor de Corsa geopteerd omdat de km-vergoeding (in de plaats van de corsa dus) veel te laag uitviel. Ik moedig immers niemand aan de onkosten van de firma te financieren, integendeel. Maar ook ik kijk als ieder normaal mens naar m'n voordeel. Das normaal.

Alleen mag onze regering het promoten van bedrijfswagens stillaan gaan stopzetten. Er zijn genoeg alternatieven voor bijkomende loonsvoordelen (verzekeringen allerhande, maaltijdcheques). Enerzijds wil men het (nutteloos) gebruik van de wagen een halt toeroepen en anderzijds promoot men de firmawagen, waar zoveel en zo graag mogelijk mee gereden mag worden. Daar klopt iets niet.

Comment

Vanaf volgende maand hebben we 't allebei: de corolla met km-vergoeding, een Corsa voor de vrouw van de firma.

Ik ben helemaal niet blind daarvoor, we hebben resoluut voor de Corsa geopteerd omdat de km-vergoeding (in de plaats van de corsa dus) veel te laag uitviel. Ik moedig immers niemand aan de onkosten van de firma te financieren, integendeel. Maar ook ik kijk als ieder normaal mens naar m'n voordeel. Das normaal.

Alleen mag onze regering het promoten van bedrijfswagens stillaan gaan stopzetten. Er zijn genoeg alternatieven voor bijkomende loonsvoordelen (verzekeringen allerhande, maaltijdcheques). Enerzijds wil men het (nutteloos) gebruik van de wagen een halt toeroepen en anderzijds promoot men de firmawagen, waar zoveel en zo graag mogelijk mee gereden mag worden. Daar klopt iets niet.
              Volledig juist als het hier gaat om de bedrijfswagens die puur als verloning worden gegeven. Maar volgens mij is dat aandeel van deze bedrijfswagens niet zo groot in het geheel van de bedrijfswagens die er op de baan zijn.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Wel Stefanus, zijt ge daar nu toch weer (al sta je wel op mijn negeerlijst) ??? En je hoeft niet te antwoorden want ik kan (en zal) je reply toch niet lezen...

Als ik lees dat er bij benzine 56% naar de fiscus gaat en bij diesel 40%, moeten we evolueren naar een dieselprijs die hoger ligt dan die van de benzine.

Zeker nu ik met een V8 rondrijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Volledig juist als het hier gaat om de bedrijfswagens die puur als verloning worden gegeven. Maar volgens mij is dat aandeel van deze bedrijfswagens niet zo groot in het geheel van de bedrijfswagens die er op de baan zijn.
                  Welja, ik zeg niet dat verkopers of serviceengineers die 2/3 van hun tijd op de baan zijn geen wagen ter beschikking mogen krijgen voor hun job!

Maar zelfs bij mijn vrouw op 't bedrijf zijn er mensen die 2 of 3 maal per week ene beperkte (<100km) verplaatsing voor de firma moeten maken en daarvoor een wagen, incl onbeperkt privevervoer, toegewezen krijgen. Dat is toch zot, vroeger kregen die personen een camionetje voor tijdens de uren...

Op deze manier wordt het gebruik van wagens alleen maar gestimmulleerd. Waarom zouden we zondag in onze tuin blijven als een ritje naar zee niks kost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                    Wel Stefanus, zijt ge daar nu toch weer (al sta je wel op mijn negeerlijst) ??? En je hoeft niet te antwoorden want ik kan (en zal) je reply toch niet lezen...

Als ik lees dat er bij benzine 56% naar de fiscus gaat en bij diesel 40%, moeten we evolueren naar een dieselprijs die hoger ligt dan die van de benzine.

Zeker nu ik met een V8 rondrijd
                    Ik lig daar niet wakker van. Ik zeg alleen dat een verhoging van de dieselprijs onze economie zal pijn doen. Geen enkel land in Europa leeft zo van diesel als wij. De dieselprijs verhogen is straffen.

Je moet niet straffen maar het alternatief stimuleren.

Comment

Ik lig daar niet wakker van. Ik zeg alleen dat een verhoging van de dieselprijs onze economie zal pijn doen. Geen enkel land in Europa leeft zo van diesel als wij. De dieselprijs verhogen is straffen.

Hij kan jouw posts niet lezen Weet je nog negeerlijst

Dankzij mijn quote wel

Ik steun trouwens jouw redenering van bedrijfswagens wel ergens. Maar dit is iets wat niet zomaar in 1-2-3 zal verdwijnen. Een verworven recht neem je werknemer niet zomaar af en mss maar goed ook...

Nuja, ik ben zelf geen haar beter hoor. Toen ik een bedrijfkrel had kachelde ik ook rond voor 't plezier. En nu doe ik geregeld een roadtripje met een kameraad die ook een bedrijfswagen heeft.
                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Benzine is niet het alternatief : dieselwagens zijn veel zuiniger, dus is al dat geleuter over diesel veel relatiever.
                        Op water rijden kan ik niet en een gasbom wil ik niet in mijn auto, ik kan geen 300 km/dag gaan fietsen met de dossiers op mijn bagagedrager, etc...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                          Benzine is niet het alternatief : dieselwagens zijn veel zuiniger, dus is al dat geleuter over diesel veel relatiever.
                          Op water rijden kan ik niet en een gasbom wil ik niet in mijn auto, ik kan geen 300 km/dag gaan fietsen met de dossiers op mijn bagagedrager, etc...
                          Gas is veiliger dan benzine of diesel als brandstof
                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Weer zo'n bash-topic:

Ik ga er mij niet verder in moeien maar wil wel enkele vragen in de ronde gooien.
                            Hypocrisie ten top hier. Eerst allemaal verkondigen weg te gaan... not. Trouwens wat een dreigement?!

Nog geen 24u later hier al terugzitten...

Schrijven dat je het een bash topic vindt en je er toch niet mee gaat moeien (zie quote). Een uur later al vier keer gepost hebben in dit zelfde topic...

Kerel je moet is weten wat je wil! Jij bent hier een meerwaarde voor het forum in sommige situaties, maar er mag toch ook nog gelachen worden hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                              Mijn mening :
                              wat kunnen ze daaraan verdienen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                't Ja, dan zit er voor jou niet veel anders op dan bij diesel te blijven, met al z'n voor- & nadelen en met een prijs die binnenkort gelijk zal staan aan die van benzine. Europa wil dat.

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                Hypocrisie ten top hier. Eerst allemaal verkondigen weg te gaan... not. Trouwens wat een dreigement?!

Nog geen 24u later hier al terugzitten...

Schrijven dat je het een bash topic vindt en je er toch niet mee gaat moeien (zie quote). Een uur later al vier keer gepost hebben in dit zelfde topic...

Kerel je moet is weten wat je wil! Jij bent hier een meerwaarde voor het forum in sommige situaties, maar er mag toch ook nog gelachen worden hé
                                Hey bomma, bij mijn weten beslis ik nog steeds zelf wat ik al dan niet doe. Ik hoef mij niet te verantwoorden aan iemand als jij, ik hoef niet openbaar te maken wat met forumbeheerders werd besproken en dergelijke meer.

En wat die quote betreft, ik moei mij niet in de discussie benzine-diesel. Net zoals ik gezegd heb

Comment

• Renault moedigt verkoop benzinemotors aan

De Clio recupereert de extra kost van een dieselwagen niet tot het zesde jaar van gebruik.

De Franse autobouwer Renault heeft besloten om in bepaalde modellen het gebruik van een benzinemotor meer te promoten. Dat besluit komt er nadat het prijsverschil tussen benzine en diesel nog nooit zo klein is geweest in België. Het initiatief is niet alledaags in een sector die tot voor kort de voordelen van de dieselwagen prees.

Clio
                                  Renault denkt dat zijn kleine Renault Clio, die vaak gebruik wordt in stedelijke gebieden, de extra kost van een dieselwagen niet recupereert tot het zesde jaar van gebruik als men de aankoopprijs, belastingen en de brandstofprijs in rekening brengt. "De recente trend van het minimale verschil tussen de diesel- en benzineprijs dreigt die tijd nog te verlengen," voegt Renault België er aan toe in een persbericht.

Nog 16 cent verschil
                                  De Franse autobouwer bevestigt dat een benzinemotor eveneens voordelen biedt op milieugebied inzake uitstoot van CO2 en stofdeeltjes. Sinds afgelopen woensdag, kost één liter diesel 1,401 euro en een liter benzine 1,56 euro. In januari was het verschil een stuk groter met 1,187 euro/l voor diesel en 1,470 euro/l voor benzine.

In 2000 was rijden met een dieselwagen 26 procent minder duur dan met een benzinemotor. Nu bedraagt dat verschil niet meer dan 10 procent, volgens de gegevens van de Belgische Petroleumfederatie. (belga/bf)

Comment

• Prima. Geef mij alvast maar zo'n 1.2 TCE.

Comment

't Ja, dan zit er voor jou niet veel anders op dan bij diesel te blijven, met al z'n voor- & nadelen en met een prijs die binnenkort gelijk zal staan aan die van benzine. Europa wil dat.

Hey bomma, bij mijn weten beslis ik nog steeds zelf wat ik al dan niet doe. Ik hoef mij niet te verantwoorden aan iemand als jij, ik hoef niet openbaar te maken wat met forumbeheerders werd besproken en dergelijke meer.

En wat die quote betreft, ik moei mij niet in de discussie benzine-diesel. Net zoals ik gezegd heb
                                      Ik hou het op een zonneslag Je moet niet doen alsof je het hier zo beu zou zijn, dat geloof ik nooit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                        Ik hou het op een zonneslag Je moet niet doen alsof je het hier zo beu zou zijn, dat geloof ik nooit.
                                        Bepaalde zaken steken tegen. Vandaar dat ik enkel nog in de topics reageer die me interesseren. Vroeger vond ik het leuk veel nieuws te posten. Nu hou ik me daar niet meer mee bezig. En das een spijtige zaak, zowel voor mezelf maar ook voor al diegene die regelmatig wat nieuwtjes wilden meepikken.

Maar das geheel offtopic.

De ruwe olieprijs is opnieuw gestegen & de bond beter leefmilieu vraagt aan Leterme de dieselprijs niet te laten zakken. Leterme ziet dat zitten, kassa kassa.

Comment

• Heb gisteren een foldertje van Toyota in de bus gehad, waar de Japanse autofabrikanten vroeger fervente tegenstanders van dieselmotoren waren geven ze nu de BIV al cadeau als men een diesel aankoopt. (Of het zou moeten zijn dat ze zo spoedig mogelijk van hun stock willen vanafgeraken. Die mensen weten namelijk meer en vlugger wat er eventueel op dieselvlak zit aan te komen voor autorijdend België. Hopelijk niet al te slecht nieuws?).

Last edited by ; 18/05/2008, 21:45.

Comment

Working...
                                          X