Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wally, de shipyard die die controversiële yachts (eerst enkel zeilyachten, sinds enkele jaren dus ook de felbesproken WallyPower 11 bouwt, gaat groter.
Wally, de shipyard die die controversiële yachts (eerst enkel zeilyachten, sinds enkele jaren dus ook de felbesproken WallyPower 11 bouwt, gaat groter.
Er stonden enkel wat schetsen in, niks meer. Hetgeen ik vernam over de technische kant van de zaak, was mondelinge info, en kan ik dus niet onderschrijven inzake correctheid.
- edit -
Ha sorry, had niet gezien dat 't laatste regeltje er niet bij stond. Aangepast.
Het heerschap waarover sprake is met de 002 Wally118 meegevaren toen. Gedurende vijf minuten hebben ze toen aan pakweg 60 knopen gevaren (da's dus bijna 120 per uur, met een ding van bijna 1 miljard BEF duur en zo groot als een uit de kluiten gewassen huis). Kostprijs van die vijf minuten "volgas" : 600 liter naft.
Ziek... Dan zitten wij uit te kijken naar zuinige autootjes... Nu, ik vind het ook een zalige boot. Ik zou zo'n 240-voeter toch niet moeten hebben, dan liever de snellere 118... Nog iets wat ik wel zie zitten, is een Sunseeker Predator of het nieuwe 36 meter-jacht...
Erg impressionant is de topsnelheid van ca. 70 knopen (dik 120 per uur). Als je weet dat een klantenversie offshore 40-voeter met 3 MerCruisers van ca. 600 pk ongeveer 95 knopen haalt, "slechts", en een doorsnee 100 voet yacht een kruissnelheid van 15 knopen en een top van 25 knopen haalt ... dan weet je 't wel.
Comment