Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waterauto's

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door 53
    ik stel me ook wel vragen bij het kostenplaatje hoor ... ok, het zijn prachtige boten... maar als je naar die prijs kijkt ... 4 miljard oude belgische frankjes.. daarvoor koop je andere boten die OOK prachti zijn hoor... en waar je eventueel met je heli op kan landen... dat zie ik op zo'n wally nog niet gebeuren... of wel?
    bij een wally koop je design, afwerking, en klasse.

    ze zijn gewoon een buitenbeentje, iets dat je als rijke mens graag koopt

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
      Ola, knap materiaal!

      Damned, wat een knappe dingen!



      2 opmerkingen:

      - is dit glas wat gebruikt is voor dat zwembad(je)? Een leuke feature!

      - ondanks dat het een onwaarschijnlijke droomboot is, toch een vraagje. Is die onderste verdieping een volwaardige verdieping? Soit, eigelijk maakt het al niet uit ... wat een donker hol moet het daar van binnen zijn. Enige lichtinval is langs achter en dan nog vrij beperkt. Of is het lichtdoorlatend carbon?
      Dat ding zal ook wel lampen hebben

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door krulle
        bij een wally koop je design, afwerking, en klasse.

        ze zijn gewoon een buitenbeentje, iets dat je als rijke mens graag koopt
        uhu... waarschijnlijk is dat idd zo.. betwijfel ik niet... al denk ik dat je voor dat prijsje ook al andere dingen kan hebben die OOK design zijn hoor ;-) en ook klasse en afwerking

        Comment


        • Wat is dat zeg. Die dingen zijn gewoonweg hallucinant, die lijn, die gebruikte materialen, die snelheid, de prijs,...

          Comment


          • Ik vind het eigenlijk decadent, rond de 4.000 liter per uur voor de 118... Ze zijn wel ongelooflijk mooi... Dat geluid moet ook ongelooflijk zalig zijn, eigenlijk...
            Zouden ze daar ook een offshore-racer voor je klaarstomen op verzoek? Stel je voor, een 40-voeter die je dan achterin het 70-meterjacht kan plaatsen. En dan nog een garage aan boord voor enkele wagens...
            Last edited by ; 17/03/2006, 20:24.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
              Ik vind het eigenlijk decadent, rond de 4.000 liter per uur voor de 118... Ze zijn wel ongelooflijk mooi... Dat geluid moet ook ongelooflijk zalig zijn, eigenlijk...
              Zouden ze daar ook een offshore-racer voor je klaarstomen op verzoek? Stel je voor, een 40-voeter die je dan achterin het 70-meterjacht kan plaatsen. En dan nog een garage aan boord voor enkele wagens...
              Op verzoek kan zogoed als alles. Maar betalen zal je

              Comment


              • Als je 100000000 kan betalen, kan zo een racebootje er ook nog wel bij...

                Comment


                • Damn wat een boten!!!
                  Is het trouwens ook een Wally die je ziet verschijnen in een Top Gear aflevering waar ze zo'n Pagani Zonda Roadster aan de tänd voelen?
                  Ik was altijd op zoek naar het merk van die boot...

                  Comment


                  • Je moet echt dat filmpje eens bekijken op hun site... Magnifiek!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                      Officieel moet 'ie zo'n € 22 miljoen kosten. Da's dus de versie met drie gasturbines. De "budget-versie" met 2 MTU diesels van elk ca. 4.000 pk, nog altijd goed voor 8.000 pk dus en zo'n 45 knopen (wat nog oerend hard is), kost ongeveer € 14 miljoen.
                      1) Heb je bij de diesels ook die 2 luchtinlaten aan de zijkant?

                      2) GASturbines. Kan je daar ook LPG inleggen.
                      A Twist of the Wrist

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door 53
                        is het niet zo dat der romp van "dien kleine" volledig uit carbon is? of dat dien boot zelfs grotendeels uit carbon is..? is dat met "dien groten" ook het geval?
                        De romp zelf is niet volledig van carbon. Ten eerste is zo'n grote mould nauwelijks te maken, toch niet op een manier dat 'ie millimterenauwkeurig is qua vorm. Bovendien is correct gelamineerd carbon voor die toepassing ook wat te stijf maar heeft vooral een te kleine interne demping. Mocht zo'n boot volledig van carbon zijn, dan zou 'ie te hard op 't water klappen en teveel gaan trillen. Carbon geeft die trillingen door en dempt nagenoeg niet.

                        De romp bestaat uit gewoon laminaat dus, met glasvezel en niet met koolstofvezel. De beplanking is uit glasvezel/carbon-matten op balsa-hout (voor het gewicht), en het dek bestaat uit carbon/nomex.

                        Geenszins allemaal carbon dus, maar carbon is dan ook niet "het duurste" of "het beste". In sommige gevallen wel, maar niet altijd.





                        Wat de 70m wallypower wordt, weet ik niet. Ik vermoed echter dat 'ie dezelfde bouwwijze zal kennen. Immers, de bedoeling bestaat erin om het geval ook aan bijna 50 knopen te kunnen voortbewegen. En een compleet glasvezel boot waar niet op gewicht wordt bespaard, die haalt dat nooit. Zelfs met een perfect uitgekiend romp-ontwerp breek je die boot gewoon in stukken als je volgas geeft. Zo'n boot planeert immers niet (best eigenlijk, anders knalt 'ie in duizend brokken uiteen als 'ie 'es een golfdal past ).

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                          Is dat niet extreem veel?
                          't Is geen bevestigd bedrag, hè. Ik denk dat ze zelf nog niet weten wat 'ie gaat kosten. Nu is 't zo, een Wallypower 118 kost met 3 gasturbines ca. € 22 miljoen. De man die ik sprak, die een Wallypower 118 heeft besteld maar wel de budgetversie met 2 diesels, die zei dat die nieuwe grote boot rond de € 100 miljoen zou gaan kosten.

                          Ik vind 't ook erg veel, maar het kan wel. Da's de prijs x 4 en de boot is toch dubbel zo lang. Je moet weten dat een Wallypower 118 eigenlijk een vrij rudimentaire boot is qua uitrusting. De garage zit vooraan en is afgedekt door 'n compleet hydraulisch te bedienen paneel (in carbon ), en de davits is een design-modelletje (de eerste die ik zie), maar dat is het ook zowat. Veel 40m-yachten hebben minstens dubbel zoveel "gedoe" aan boord.
                          Die 70m-versie ervan zal waarschijnlijk wél érg innovatief zijn. Op de schetsen is een 8m zwembad te zien op 't tussendek, dat in de garage uitgeeft (logisch, je moet wat diepte hebben ook) en dat doorschijnende wanden heeft. Ik weet niet hoe ze dat gaan doen maar zo'n fenomenale massa water in een doorzichtige container vasthouden op een bewegend ding (een boot), miljaar. Enzoverder.

                          De prijs x 4 lijkt me dus véél, maar niet compleet onmogelijk.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                            't Is geen bevestigd bedrag, hè. Ik denk dat ze zelf nog niet weten wat 'ie gaat kosten. Nu is 't zo, een Wallypower 118 kost met 3 gasturbines ca. € 22 miljoen. De man die ik sprak, die een Wallypower 118 heeft besteld maar wel de budgetversie met 2 diesels, die zei dat die nieuwe grote boot rond de € 100 miljoen zou gaan kosten.

                            Ik vind 't ook erg veel, maar het kan wel. Da's de prijs x 4 en de boot is toch dubbel zo lang. Je moet weten dat een Wallypower 118 eigenlijk een vrij rudimentaire boot is qua uitrusting. De garage zit vooraan en is afgedekt door 'n compleet hydraulisch te bedienen paneel (in carbon ), en de davits is een design-modelletje (de eerste die ik zie), maar dat is het ook zowat. Veel 40m-yachten hebben minstens dubbel zoveel "gedoe" aan boord.
                            Die 70m-versie ervan zal waarschijnlijk wél érg innovatief zijn. Op de schetsen is een 8m zwembad te zien op 't tussendek, dat in de garage uitgeeft (logisch, je moet wat diepte hebben ook) en dat doorschijnende wanden heeft. Ik weet niet hoe ze dat gaan doen maar zo'n fenomenale massa water in een doorzichtige container vasthouden op een bewegend ding (een boot), miljaar. Enzoverder.

                            De prijs x 4 lijkt me dus véél, maar niet compleet onmogelijk.
                            I see...

                            Dedju, moest ik miljonair zijn, ik zou toch weten wat gekocht!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                              Ola, knap materiaal!
                              Damned, wat een knappe dingen!



                              2 opmerkingen:
                              - is dit glas wat gebruikt is voor dat zwembad(je)? Een leuke feature!
                              - ondanks dat het een onwaarschijnlijke droomboot is, toch een vraagje. Is die onderste verdieping een volwaardige verdieping? Soit, eigelijk maakt het al niet uit ... wat een donker hol moet het daar van binnen zijn. Enige lichtinval is langs achter en dan nog vrij beperkt. Of is het lichtdoorlatend carbon?
                              Dat zwembad vond ik ook al een fenomenaal feature. Zo'n massa water die daarin zit, en dat moet je dan op veilige manier vasthouden met doorzichtig materiaal. Op een bewegende boot ! Ik vermoed dat daar erg dik plexi zal voor worden gebruikt, met een erg speciale sealing-methode voor de naden. Zot detail. Hopelijk haalt dit het productiemodel ook...

                              De onderste "verdieping" die je hier ziet, het achterdek dus, is 't ontspanningsdek. Klapt volledig uit, en geeft door naar de garage. Die kan je (vermoedelijk) zijdelings bereiken, en zal wel plaats hebben voor minstens één boot van 12m ca., en daarnaast nog enkele jetski's en een RIB en nog wat speelgedoe. Die komt echter al hoger te liggen, ofwel nog meer naar voor, want ik vermoed dat de achterwand van het plezierdek dat je hier onderaan ziet, paalt aan de machineruimte. Vijf monsters van gasturbines en vooral de immens veel plaats innemende aandrijving, die hebben wel wat plaats nodig. Bij de wallypower 118 neemt die zowat de helft van het bruikbare kubiek in van 't onderdek, kan je nagaan.

                              Dit lijkt me weliswaar een trideck yacht te zijn. Dus het platform, het zonnedek bovenaan. Dan het main deck (owner's stateroom, dineerzaal, living, binnenbrug, ...), en daaronder het accomodatiedek (met keuken en kajuiten voor de bemanning voor de ene helft, en plaats voor logies aan de andere helft). Daaronder zit dus niks meer.

                              In zo'n grote boot heb je nooit 't gevoel van "te donker" te zitten in 't onderdek, hoor. Er is een massa kunstverlichting, en dat volstaat. Op 't main deck heb je voldoende natuurlijke lichtinval en daar leef je, je leeft niet in de nauwe gangetjes van 't onderdek.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door 53
                                ik stel me ook wel vragen bij het kostenplaatje hoor ... ok, het zijn prachtige boten... maar als je naar die prijs kijkt ... 4 miljard oude belgische frankjes.. daarvoor koop je andere boten die OOK prachti zijn hoor... en waar je eventueel met je heli op kan landen... dat zie ik op zo'n wally nog niet gebeuren... of wel?
                                Lijkt me dat er toch voldoende plaats is om een helipad te maken op 't achterdek. Moet je je zwembad wel opofferen.

                                Maar hey, een Maybach 62 is ook groter en luxueuzer dan een Rolls Royce 101EX, maar die laatste is wel duizend keer zo statig en een miljard keer zo *bam* als entree. 't is niet altijd "het grootste" dat het meest hoge ogen gooit, stijl doet ook iets.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                  Lijkt me dat er toch voldoende plaats is om een helipad te maken op 't achterdek. Moet je je zwembad wel opofferen.

                                  Maar hey, een Maybach 62 is ook groter en luxueuzer dan een Rolls Royce 101EX, maar die laatste is wel duizend keer zo statig en een miljard keer zo *bam* als entree. 't is niet altijd "het grootste" dat het meest hoge ogen gooit, stijl doet ook iets.
                                  Op het achterdek zou ik toch nooit een helikopter laten landen. Te weinig plaats daarvoor. Ofwel "on top" ofwel op het voordek. Helikoptertje wel vastzetten want anders dondert het de zee in door de enorme snelheid

                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
                                    Ik vind het eigenlijk decadent, rond de 4.000 liter per uur voor de 118... Ze zijn wel ongelooflijk mooi... Dat geluid moet ook ongelooflijk zalig zijn, eigenlijk...
                                    Het is héél erg decadent.

                                    Met het equivalent diesel dat je met zo'n Wallypower 118 opstookt door 7uur te volgassen, haal je een 400voet schip de atlantische oceaan over. En dan vaart er misschien wel 100 of 200 man mee. In plaats van zo'n 15.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
                                    Zouden ze daar ook een offshore-racer voor je klaarstomen op verzoek?
                                    Zeer zeker niet. Zo'n dingen worden niet gemaakt, tenzij je 'm zelf maakt. Fabio Buzzi heeft ooit een "offshore racer" gemaakt, een 80-voeter, de "FB80 Record", om het 2000mijl-record te breken. De boot zat voorin met een op rails verschuifbare brandstoftank : er was enorm veel brandstof voor nodig, maar de balans van de boot moest zo ideaal mogelijk te houden zijn. Vandaar dus dat de binnenin de boot de brandstoftanks op "rails" werden gezet en naarmate ze leger werden, schoven ze verder naar voor.



                                    En wat bleek ? Het ding was érg gevaarlijk te varen. Zo'n grote boten aan zo'n snelheden zijn quasi moordwapens. Je hebt er geen idee van hoe snel 50 knopen al is, laat staan 70 knopen. En 100 knopen (nooit meegemaakt) moet al helemaal compleetknettergek zijn.

                                    Veel mensen hebben voldoende geld om zo'n dingen te kopen én te onderhouden, maar het is levensgevaarlijk. Zelfs de gewone wallypower 118 gaat zo ongelofelijk hard (70 knopen) dat 't voor de meesten niet doenbaar is om die boot veilig te varen.

                                    Ze zullen er dus, althans niet voor klanten, 3 turbines van elk 10.000 pk in stoppen en dan de boot wat uitkleden binnenin. Trouwens, waarom zou je ook ? Die romp is gemaakt op het snel verplaatsen van een erg hoog gewicht, een snijromp. Ze hoeft dus niet te planeren. Een offshore racer planeert wél, meer zelfs die zwééft gewoon ... en gaat ook een pak harder. Die dingen stormen voorbij de 100 knopen grens gelijk een Porsche turbo voorbij de 250 knalt.

                                    Het ganse concept heeft gewoon totaal geen affiniteit met "racen". En ik denk niet dat men de véél te kleine productiecapaciteit nog 'es gaat in laten pikken door 't bouwen van een compleet zinloze "racer".

                                    Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
                                    Stel je voor, een 40-voeter die je dan achterin het 70-meterjacht kan plaatsen.
                                    Zot hè. Nu ja, niet achterin, hoor, maar zijdelings.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Works
                                      Op het achterdek zou ik toch nooit een helikopter laten landen. Te weinig plaats daarvoor. Ofwel "on top" ofwel op het voordek. Helikoptertje wel vastzetten want anders dondert het de zee in door de enorme snelheid
                                      Toch perfect mogelijk ?

                                      Als je z'n hardtop dicht denkt (op de foto staat 'ie open), en je laat bij 't bouwen het tussendek iets korter maken (dus het "terras" één verdiepingetje hoger dan 't zwembad), dan heb je plaats zat om een helipad te maken, lijkt me. Niet voor een grote vogel, maar een privé-heli lijkt me doenbaar.

                                      Trouwens, ik ken niet veel 70m yachten waar een helipad op visueel elegante wijze wordt geïncorporeerd. Dan spreken we over boten van 100m en meer, eigenlijk.

                                      En ach, op zo'n boot past geen heli. De boot is bijna even snel als die heli. En de lijn wordt erdoor verstoord.



                                      Ik zou er niks van moeten weten. Je land je LearJet op een strip in de buurt, daarna rijd je zelf met de Veyron tot aan de marina, je laadt je Veyron in de boot en met de ganse boot aan 50 knopen richting feestje, een mondaine kuststad zo'n 200 km verderop.

                                      Aaaah, het decadente leven.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                        Heb je bij de diesels ook die 2 luchtinlaten aan de zijkant?
                                        Die zijn alleszins niet nodig voor de motoren zelf. Zo'n diesel heeft niet veel lucht nodig (nog altijd een massa, natuurlijk), maar dermate grote luchtinlaten lijken me overkill voor twee traagdraaiende "dieseltjes". Maar ik vermoed dat ze ze wel zullen laten zitten, als design-element.

                                        Ik denk dat véél Wally-eigenaars véél geld zouden willen betalen om die luchtinlaten tóch te hebben op hun diesel-118, om toch maar de schijn op te houden dat 't een turbinemodelletje is.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                          GASturbines. Kan je daar ook LPG inleggen.
                                          Maar dan mag je niet in de ondergrondse parkings in Spanje, met je 36m boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X