Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik stel me ook wel vragen bij het kostenplaatje hoor ... ok, het zijn prachtige boten... maar als je naar die prijs kijkt ... 4 miljard oude belgische frankjes.. daarvoor koop je andere boten die OOK prachti zijn hoor... en waar je eventueel met je heli op kan landen... dat zie ik op zo'n wally nog niet gebeuren... of wel?
bij een wally koop je design, afwerking, en klasse.
ze zijn gewoon een buitenbeentje, iets dat je als rijke mens graag koopt
- is dit glas wat gebruikt is voor dat zwembad(je)? Een leuke feature!
- ondanks dat het een onwaarschijnlijke droomboot is, toch een vraagje. Is die onderste verdieping een volwaardige verdieping? Soit, eigelijk maakt het al niet uit ... wat een donker hol moet het daar van binnen zijn. Enige lichtinval is langs achter en dan nog vrij beperkt. Of is het lichtdoorlatend carbon?
bij een wally koop je design, afwerking, en klasse.
ze zijn gewoon een buitenbeentje, iets dat je als rijke mens graag koopt
uhu... waarschijnlijk is dat idd zo.. betwijfel ik niet... al denk ik dat je voor dat prijsje ook al andere dingen kan hebben die OOK design zijn hoor ;-) en ook klasse en afwerking
Ik vind het eigenlijk decadent, rond de 4.000 liter per uur voor de 118... Ze zijn wel ongelooflijk mooi... Dat geluid moet ook ongelooflijk zalig zijn, eigenlijk...
Zouden ze daar ook een offshore-racer voor je klaarstomen op verzoek? Stel je voor, een 40-voeter die je dan achterin het 70-meterjacht kan plaatsen. En dan nog een garage aan boord voor enkele wagens...
Ik vind het eigenlijk decadent, rond de 4.000 liter per uur voor de 118... Ze zijn wel ongelooflijk mooi... Dat geluid moet ook ongelooflijk zalig zijn, eigenlijk...
Zouden ze daar ook een offshore-racer voor je klaarstomen op verzoek? Stel je voor, een 40-voeter die je dan achterin het 70-meterjacht kan plaatsen. En dan nog een garage aan boord voor enkele wagens...
Op verzoek kan zogoed als alles. Maar betalen zal je
Damn wat een boten!!!
Is het trouwens ook een Wally die je ziet verschijnen in een Top Gear aflevering waar ze zo'n Pagani Zonda Roadster aan de tänd voelen?
Ik was altijd op zoek naar het merk van die boot...
Officieel moet 'ie zo'n € 22 miljoen kosten. Da's dus de versie met drie gasturbines. De "budget-versie" met 2 MTU diesels van elk ca. 4.000 pk, nog altijd goed voor 8.000 pk dus en zo'n 45 knopen (wat nog oerend hard is), kost ongeveer € 14 miljoen.
1) Heb je bij de diesels ook die 2 luchtinlaten aan de zijkant?
is het niet zo dat der romp van "dien kleine" volledig uit carbon is? of dat dien boot zelfs grotendeels uit carbon is..? is dat met "dien groten" ook het geval?
De romp zelf is niet volledig van carbon. Ten eerste is zo'n grote mould nauwelijks te maken, toch niet op een manier dat 'ie millimterenauwkeurig is qua vorm. Bovendien is correct gelamineerd carbon voor die toepassing ook wat te stijf maar heeft vooral een te kleine interne demping. Mocht zo'n boot volledig van carbon zijn, dan zou 'ie te hard op 't water klappen en teveel gaan trillen. Carbon geeft die trillingen door en dempt nagenoeg niet.
De romp bestaat uit gewoon laminaat dus, met glasvezel en niet met koolstofvezel. De beplanking is uit glasvezel/carbon-matten op balsa-hout (voor het gewicht), en het dek bestaat uit carbon/nomex.
Geenszins allemaal carbon dus, maar carbon is dan ook niet "het duurste" of "het beste". In sommige gevallen wel, maar niet altijd.
Wat de 70m wallypower wordt, weet ik niet. Ik vermoed echter dat 'ie dezelfde bouwwijze zal kennen. Immers, de bedoeling bestaat erin om het geval ook aan bijna 50 knopen te kunnen voortbewegen. En een compleet glasvezel boot waar niet op gewicht wordt bespaard, die haalt dat nooit. Zelfs met een perfect uitgekiend romp-ontwerp breek je die boot gewoon in stukken als je volgas geeft. Zo'n boot planeert immers niet (best eigenlijk, anders knalt 'ie in duizend brokken uiteen als 'ie 'es een golfdal past ).
't Is geen bevestigd bedrag, hè. Ik denk dat ze zelf nog niet weten wat 'ie gaat kosten. Nu is 't zo, een Wallypower 118 kost met 3 gasturbines ca. € 22 miljoen. De man die ik sprak, die een Wallypower 118 heeft besteld maar wel de budgetversie met 2 diesels, die zei dat die nieuwe grote boot rond de € 100 miljoen zou gaan kosten.
't Is geen bevestigd bedrag, hè. Ik denk dat ze zelf nog niet weten wat 'ie gaat kosten. Nu is 't zo, een Wallypower 118 kost met 3 gasturbines ca. € 22 miljoen. De man die ik sprak, die een Wallypower 118 heeft besteld maar wel de budgetversie met 2 diesels, die zei dat die nieuwe grote boot rond de € 100 miljoen zou gaan kosten.
Ola, knap materiaal!
Damned, wat een knappe dingen!
2 opmerkingen:
- is dit glas wat gebruikt is voor dat zwembad(je)? Een leuke feature!
- ondanks dat het een onwaarschijnlijke droomboot is, toch een vraagje. Is die onderste verdieping een volwaardige verdieping? Soit, eigelijk maakt het al niet uit ... wat een donker hol moet het daar van binnen zijn. Enige lichtinval is langs achter en dan nog vrij beperkt. Of is het lichtdoorlatend carbon?
Dat zwembad vond ik ook al een fenomenaal feature. Zo'n massa water die daarin zit, en dat moet je dan op veilige manier vasthouden met doorzichtig materiaal. Op een bewegende boot ! Ik vermoed dat daar erg dik plexi zal voor worden gebruikt, met een erg speciale sealing-methode voor de naden. Zot detail. Hopelijk haalt dit het productiemodel ook...
Dit lijkt me weliswaar een trideck yacht te zijn. Dus het platform, het zonnedek bovenaan. Dan het main deck (owner's stateroom, dineerzaal, living, binnenbrug, ...), en daaronder het accomodatiedek (met keuken en kajuiten voor de bemanning voor de ene helft, en plaats voor logies aan de andere helft). Daaronder zit dus niks meer.
In zo'n grote boot heb je nooit 't gevoel van "te donker" te zitten in 't onderdek, hoor. Er is een massa kunstverlichting, en dat volstaat. Op 't main deck heb je voldoende natuurlijke lichtinval en daar leef je, je leeft niet in de nauwe gangetjes van 't onderdek.
ik stel me ook wel vragen bij het kostenplaatje hoor ... ok, het zijn prachtige boten... maar als je naar die prijs kijkt ... 4 miljard oude belgische frankjes.. daarvoor koop je andere boten die OOK prachti zijn hoor... en waar je eventueel met je heli op kan landen... dat zie ik op zo'n wally nog niet gebeuren... of wel?
Lijkt me dat er toch voldoende plaats is om een helipad te maken op 't achterdek. Moet je je zwembad wel opofferen.
Maar hey, een Maybach 62 is ook groter en luxueuzer dan een Rolls Royce 101EX, maar die laatste is wel duizend keer zo statig en een miljard keer zo *bam* als entree. 't is niet altijd "het grootste" dat het meest hoge ogen gooit, stijl doet ook iets.
Lijkt me dat er toch voldoende plaats is om een helipad te maken op 't achterdek. Moet je je zwembad wel opofferen.
Maar hey, een Maybach 62 is ook groter en luxueuzer dan een Rolls Royce 101EX, maar die laatste is wel duizend keer zo statig en een miljard keer zo *bam* als entree. 't is niet altijd "het grootste" dat het meest hoge ogen gooit, stijl doet ook iets.
Op het achterdek zou ik toch nooit een helikopter laten landen. Te weinig plaats daarvoor. Ofwel "on top" ofwel op het voordek. Helikoptertje wel vastzetten want anders dondert het de zee in door de enorme snelheid
Met het equivalent diesel dat je met zo'n Wallypower 118 opstookt door 7uur te volgassen, haal je een 400voet schip de atlantische oceaan over. En dan vaart er misschien wel 100 of 200 man mee. In plaats van zo'n 15.
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
Zouden ze daar ook een offshore-racer voor je klaarstomen op verzoek?
Zeer zeker niet. Zo'n dingen worden niet gemaakt, tenzij je 'm zelf maakt. Fabio Buzzi heeft ooit een "offshore racer" gemaakt, een 80-voeter, de "FB80 Record", om het 2000mijl-record te breken. De boot zat voorin met een op rails verschuifbare brandstoftank : er was enorm veel brandstof voor nodig, maar de balans van de boot moest zo ideaal mogelijk te houden zijn. Vandaar dus dat de binnenin de boot de brandstoftanks op "rails" werden gezet en naarmate ze leger werden, schoven ze verder naar voor.
Op het achterdek zou ik toch nooit een helikopter laten landen. Te weinig plaats daarvoor. Ofwel "on top" ofwel op het voordek. Helikoptertje wel vastzetten want anders dondert het de zee in door de enorme snelheid
Trouwens, ik ken niet veel 70m yachten waar een helipad op visueel elegante wijze wordt geïncorporeerd. Dan spreken we over boten van 100m en meer, eigenlijk.
En ach, op zo'n boot past geen heli. De boot is bijna even snel als die heli. En de lijn wordt erdoor verstoord.
Ik zou er niks van moeten weten. Je land je LearJet op een strip in de buurt, daarna rijd je zelf met de Veyron tot aan de marina, je laadt je Veyron in de boot en met de ganse boot aan 50 knopen richting feestje, een mondaine kuststad zo'n 200 km verderop.
Heb je bij de diesels ook die 2 luchtinlaten aan de zijkant?
Die zijn alleszins niet nodig voor de motoren zelf. Zo'n diesel heeft niet veel lucht nodig (nog altijd een massa, natuurlijk), maar dermate grote luchtinlaten lijken me overkill voor twee traagdraaiende "dieseltjes". Maar ik vermoed dat ze ze wel zullen laten zitten, als design-element.
Comment