Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waterauto's

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Indrukwekkend! Afgaand op een va nde foto's, zullen er voor deze dingen wel geen uitstootnormen bestaan?

Comment

• Zijn die kranen voor Maersk?
      Werkt gij in de haven Cayenne?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door the Saint
        Zijn die kranen voor Maersk?
        Werkt gij in de haven Cayenne?
        Ja, ik werk in de haven

Yup; die portaalkranen zijn voor de nieuwe APM Terminal
        Last edited by ; 15/03/2006, 21:00.

Comment

• Hoe zet je nu zoiets in godsnaam op een boot?

Echt indrukwekkend!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
            Hoe zet je nu zoiets in godsnaam op een boot?

Echt indrukwekkend!
            Heel simpel hoor, je rijdt ze erop (rails)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne
              Heel simpel hoor, je rijdt ze erop (rails)

Ik wou net zeggen: je zet ze erop met een nog grotere kraan.

Indrukwekkende foto's!
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                Ik wou net zeggen: je zet ze erop met een nog grotere kraan.

Indrukwekkende foto's!
                ze worden via rails gewoon van het schip 'gereden'.

het duurt ongeveer 4h voor 1 kraan te lossen

Comment

• Zalig om te zien !!!
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Wally, de shipyard die die controversiële yachts (eerst enkel zeilyachten, sinds enkele jaren dus ook de felbesproken WallyPower 11 bouwt, gaat groter.

Ik heb vorig weekend een prospect kunnen inkijken op een feestje, van een kerel die een Wally Power 118 heeft besteld (weliswaar niét de versie met 3 gasturbines, maar de "budget-versie" met twee diesels), en daarin staan de eerste schetsen en 3D-afbeeldingen van een ca. 75-meter Wally Power. De vorm is quasi identiek aan die van de WallyPower 118 (dus nog altijd even futuristisch en puur), de romp werkt volgens hetzelfde golfsnijd-principe, en de aandrijving zou gebeuren door naar keuze 5 gasturbines van elk ongeveer 8.000 pk, zijnde 40.000 pk in totaal. Het 75m-yacht zou een kruissnelheid van 50 knopen moeten kunnen halen.
                    Ter vergelijking : de WallyPower 118 heeft 3 gasturbines van elk 5.500 pk, haalt op z'n sokken 65 knopen en indien je lang genoeg aandringt zelfs 70 knopen ... maar dan verstookt 'ie z'n 22.000 liter benzine wel op ca. 700 km, dus 't is een beestje dat onnoemelijk veel geld kost om mee te gaan spelevaren.

Kan je nagaan wat die 75m Wally Power (dus ergens tussen de 230 en 250 voet) moet verbruiken...

Insane.

Anyway, binnen enkele jaren mogen we dus een férm Wally megayacht verwachten. Geen spek voor onze bek (ik schat dat 'ie makkelijk naar de 100 miljoen euro zal gaan), weliswaar.
                    Last edited by ; 16/03/2006, 16:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                      Wally, de shipyard die die controversiële yachts (eerst enkel zeilyachten, sinds enkele jaren dus ook de felbesproken WallyPower 11 bouwt, gaat groter.

Ik heb vorig weekend een prospect kunnen inkijken op een feestje, van een kerel die een Wally Power 118 heeft besteld (weliswaar niét de versie met 3 gasturbines, maar de "budget-versie" met twee diesels), en daarin staan de eerste schetsen en 3D-afbeeldingen van een ca. 75-meter Wally Power. De vorm is quasi identiek aan die van de WallyPower 118 (dus nog altijd even futuristisch en puur), de romp werkt volgens hetzelfde golfsnijd-principe, en de aandrijving zou gebeuren door naar keuze 5 gasturbines van elk ongeveer 8.000 pk, zijnde 40.000 pk in totaal. Het 75m-yacht zou een kruissnelheid van 50 knopen moeten kunnen halen.
                      Ter vergelijking : de WallyPower 118 heeft 3 gasturbines van elk 5.500 pk, haalt op z'n sokken 65 knopen en indien je lang genoeg aandringt zelfs 70 knopen ... maar dan verstookt 'ie z'n 22.000 liter benzine wel op ca. 700 km, dus 't is een beestje dat onnoemelijk veel geld kost om mee te gaan spelevaren.

Kan je nagaan wat die 75m Wally Power (dus ergens tussen de 230 en 250 voet) moet verbruiken...

Insane.

Anyway, binnen enkele jaren mogen we dus een férm Wally megayacht verwachten. Geen spek voor onze bek (ik schat dat 'ie makkelijk
                      Mogen wij de rest ook weten?

Comment

• Er stonden enkel wat schetsen in, niks meer. Hetgeen ik vernam over de technische kant van de zaak, was mondelinge info, en kan ik dus niet onderschrijven inzake correctheid.

- edit -

Ha sorry, had niet gezien dat 't laatste regeltje er niet bij stond. Aangepast.

Comment

• 100mio €

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                            100mio €

da's meer dan de helft van wat we we ooit es hadden kunnen winnen

Comment

• *lol*

Zotte prijzen in dat wereldje.

Het heerschap waarover sprake is met de 002 Wally118 meegevaren toen. Gedurende vijf minuten hebben ze toen aan pakweg 60 knopen gevaren (da's dus bijna 120 per uur, met een ding van bijna 1 miljard BEF duur en zo groot als een uit de kluiten gewassen huis). Kostprijs van die vijf minuten "volgas" : 600 liter naft.

Maar 'ie is o zo mooi...

Comment

• Ziek... Dan zitten wij uit te kijken naar zuinige autootjes... Nu, ik vind het ook een zalige boot. Ik zou zo'n 240-voeter toch niet moeten hebben, dan liever de snellere 118... Nog iets wat ik wel zie zitten, is een Sunseeker Predator of het nieuwe 36 meter-jacht...

Comment

• Tsjah, zo'n 70-meter ding is een woonboot, de 118-voeter is dat geenszins.

Er staan trouwens al schetsen van het nieuwe gevaarte op www.wally.com, effe zien of ik ze hier kan linken.

Comment

• Hierzo het 70-meter ding. Op de laatste foto zie je de 118-voeter (ca. 36 meter) ernaast. Quite a difference, i might add.

Comment

• Om een vergelijkend idee te geven...

Dit is de Wallypower 118...

En dit is de boot die dwars achteraan de spiegel ligt van het 70-meter geval.

Die laatste, de Wallytender, is al 45 voet (bijna 14 meter) lang en 14 voet breed (dikke 4 m). Het 70-meter geval is dus makkelijk 20 meter breed...

Onvoorstelbaar.

Comment

• Nog enkele Wallypower 118 fotootjes. *kwijl*

Volle pétard met 3 gasturbines van elk 5.600 pk. Aan dat tempo blaas je de volledige brandstoftanks van ca. 22.000 liter (benzine !!!) erdoor op ca. 380 mijl ofte 700 km. Zotjes.

Erg impressionant is de topsnelheid van ca. 70 knopen (dik 120 per uur). Als je weet dat een klantenversie offshore 40-voeter met 3 MerCruisers van ca. 600 pk ongeveer 95 knopen haalt, "slechts", en een doorsnee 100 voet yacht een kruissnelheid van 15 knopen en een top van 25 knopen haalt ... dan weet je 't wel.

Comment

• 16.800 pk aan het werk met 36 meter carbon.

Comment

Working...
                                          X