Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waterauto's

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matso
    kzal eens wat foto's posten van enkele knappe zeil jachten:

Grand Soleil 50':

Dat kan ik me moeilijk inbeelden;
    op de bovenste foto is het zeiljacht zo klein en vanbinnen is hij supergroot

Wel onvoorstelbaar mooi!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audiboy
      Dat kan ik me moeilijk inbeelden;
      op de bovenste foto is het zeiljacht zo klein en vanbinnen is hij supergroot

Wel onvoorstelbaar mooi!!
      Dit is een 50 voet hoor! (50 X 0.33 = 16 meter)
      kzal is een foto van de zijkant tonen, dan zal je het zien Hij is echt wel vrij groot!

Dit is inderdaag een prachtige boot en een hele snelle ook!
      De romp bestaat uit een sandwich contructie en de mast zit tot op de bodem mee in de polyester verwerkt met een metalen frame, wat hem een ultieme stijfheid geeft waar de meeste zeiljachten maar van kunnen dromen

Comment

• If I was a very very rich man....

Comment

• Die interieurfoto is ook met een nogal bedrieglijke lens getrokken. Zo groot is dat allemaal niet vanbinnen. Het ziet er allemaal echter wel subliem uit. Helaas is er wsl niemand onder ons nederige forummers die nog maar mag denken aan het kopen van zo'n schatje

Comment

• Weet iemand hoeveel die bootjes kosten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de Pé
              Weet iemand hoeveel die bootjes kosten?
              Ik had de prijslijst een paar weken geleden nog gezien.
              Voor die Grand Soleil 50 voet vroegen ze +/-450 000 euro dacht ik. Maar voor de blauwe romp moest je nog eens 25 000 euro bijbetalen, en voor het dek in teck hout hetzelfde. Een spinakker set koste ook iets van een 20 000 euro. En dan moet je u apparatuur nog kopen, wat nog eens neerkomt op +/- 50 000 euro.
              Reken alles bij elkaar maar 600 000 euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                Als ik een sport-fisher koop, dan wordt het een Baja.

Zo eentje.

Meteen nog 'es retesportief erbij ook.
                gTa, weet je toevallig nog wat meer over Sunseeker en de Predator-reeks in het algemeen? I'm in love...

Comment

• "Weten", wat wil je weten ? Ik heb hier wel nog een aantal persmappen liggen, ergens, maar die zijn ondertussen ook al weer enkele jaren (2 of 3) oud.

De Sunseeker-website is impressive, je vindt er al heel wat info op. Tip : contacteer Sunseeker voor een tour op hun stand op Boot Düsseldorf (jan/feb altijd). Ze hebben er altijd één Yacht liggen, één Predator, vaak één of twee Superhawks, de XS2000 (of hoe heet 'ie) ligt er ook altijd en dan nog wel wat moois.
                  't Is wel handig als je iemand kent die een Sunseeker Owner pin op z'n revers heeft, dan pas ven je VIP op alle stands in de beurs.

Op een Predator heb ik nog niet gevaren, wel op een Camargue (kennissen van m'n ouders hebben er eentje liggen in Cannes). Knappe boot, niet mijn stijl echter (i like 'm sleak & sporty) ... maar nou ook niet meteen zóveel knapper dan vele andere topmerken. Al moet ik zeggen dat die boot wel al wat ouder is en al goed is gebruikt ... als ik zo'n Superhawk zie, een nieuwe, dan ga ik toch wel héél hard kwijlen.

Maar zo'n dingen zijn geen spek voor mijn geldrek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matso
                    Ik had de prijslijst een paar weken geleden nog gezien.
                    Voor die Grand Soleil 50 voet vroegen ze +/-450 000 euro dacht ik. Maar voor de blauwe romp moest je nog eens 25 000 euro bijbetalen, en voor het dek in teck hout hetzelfde. Een spinakker set koste ook iets van een 20 000 euro. En dan moet je u apparatuur nog kopen, wat nog eens neerkomt op +/- 50 000 euro.
                    Reken alles bij elkaar maar 600 000 euro

Met dat geld zet ik me een kast van en villa.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                      "Weten", wat wil je weten ? Ik heb hier wel nog een aantal persmappen liggen, ergens, maar die zijn ondertussen ook al weer enkele jaren (2 of 3) oud.

De Sunseeker-website is impressive, je vindt er al heel wat info op. Tip : contacteer Sunseeker voor een tour op hun stand op Boot Düsseldorf (jan/feb altijd). Ze hebben er altijd één Yacht liggen, één Predator, vaak één of twee Superhawks, de XS2000 (of hoe heet 'ie) ligt er ook altijd en dan nog wel wat moois.
                      't Is wel handig als je iemand kent die een Sunseeker Owner pin op z'n revers heeft, dan pas ven je VIP op alle stands in de beurs.

Op een Predator heb ik nog niet gevaren, wel op een Camargue (kennissen van m'n ouders hebben er eentje liggen in Cannes). Knappe boot, niet mijn stijl echter (i like 'm sleak & sporty) ... maar nou ook niet meteen zóveel knapper dan vele andere topmerken. Al moet ik zeggen dat die boot wel al wat ouder is en al goed is gebruikt ... als ik zo'n Superhawk zie, een nieuwe, dan ga ik toch wel héél hard kwijlen.

Maar zo'n dingen zijn geen spek voor mijn geldrek.
                      Bedankt voor de info, maar ik had misschien wat specifieker moeten zijn. Kan je op het web ook info vinden over de personalisatiemogelijkheden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de Pé

Met dat geld zet ik me een kast van en villa.
                        Allemaal aan de Lotto meedoen, vrijdag de 13de!

Comment

Ssssht, straks moet ik nog met iemand van het forum delen !

Deze vrijdag Géén lotto spelen hoor, ik win toch

Comment

Zovéél geluk heb ik niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
                              Bedankt voor de info, maar ik had misschien wat specifieker moeten zijn. Kan je op het web ook info vinden over de personalisatiemogelijkheden?
                              Neen, bij dergelijk exclusieve producten is alles op maat, en dan kunnen ze moeilijk alle mogelijke dingen gaan opsommen.

Vanaf een bepaald bedrag is de dack layout volledig variabel en altijd maatwerk. De layouts die je op sunseeker.com vindt van de grotere schepen zijn enkel voorbeelden. Meestal (bij 100 voet en meer altijd) zijn die bij de effectief opgeleverde schepen anders. Logisch ook, als je zo'n bom geld uitgeeft dat je krijgt wat je wil en écht nodig hebt.

Concreet : bij Sunseeker is álles mogelijk. Ze hebben een 60-tal lederkleuren in verschillende kwaliteiten, een oneindig aantal stoffen met verschillende patronen en kleuren, een tiental verschillende houtsoorten om het fineer mee te maken, tientallen tapijtkleuren, afwerkingsdetails kunnen in geborsteld of gepolierd alu of in chroom of in messing of in brons of in goud (jaja), ... en altijd wordt ook de mogelijkheid aangeboden om zelf de stoffen of ledersoorten die je in je schip wil, aan te leveren.
                              Wil je van twee kleine kajuiten met twee aparte bedjes en elke kajuit een badkamertje liever één kajuit met een dubbel bed en een grotere badkamer met bad ipv douche, dan is dat mogelijk. Wil je flat screens in 't plafond boven je bed, is dat mogelijk. Wil je een B&W in-wall soundsysteem doorheen je ganse boot, is dat mogelijk. Je kan het zo gek niet bedenken of ze maken het. Je moet dan wel zo rijk zijn dat je niet meer hoeft te vragen wat 't kost, gewoon kunnen zeggen "doe dat ook maar" en op naar het volgende punt.

Het bouwproces van een écht grote boot is trouwens geen zaak van "effe bestelbonnetje en optielijst invullen en klaar is kees, binnen een jaar heb je je ding". Dat is een werk van inderdaad maanden tot zelfs meer dan een jaar, met geregeld 'es overvliegen naar de werf om te gaan checken, materialen te gaan bekijken en goedkeuren, de ruwe layout te gaan inspecteren en eventueel nog laten aanpassen, ... Net zoals je een huis bouwt, want dat is het ook, alleen een drijvend.

De mogelijkheden zijn eindeloos. Geen enkele "Boat Configurator" kan dat aan.

Bij de kleinere Sunseekers heb je minder mogelijkheden qua personalisatie. De layout wordt nagenoeg altijd behouden, je hebt wel nog mogelijkheden qua aankleding (met of zonder meerprijs) en inrichting inzake entertainment en kombuis e.d.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz
                                Ssssht, straks moet ik nog met iemand van het forum delen !
                                Quick pick.

Comment

• kan een belgische vennootschap met rustend kapitaal een jacht eigenlijk verantwoorden in de boekhouding?

Stel nu dat je 500.000 euro kapitaal staan hebt die gewoon op een rekening staat en waarop al vennootschapsbelasting is betaald.. kan je dan een boot van 100.000 euro kopen en die ergens in een jachthaven leggen onder het mom van incentives of eventuele verhuur????

Een vennootschap is toch een rechtspersoon in België? Dan heeft die toch dat recht? of ben ik mis?

Want als je die 100.000 euro uit je privézakje moet betalen kost die je er eigenlijk bijna 200.000 euro aan de zaak

Comment

• Gaat Tommeke een bootje kopen
                                    1982 BMW E28 528i
                                    2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick
                                      Gaat Tommeke een bootje kopen

niet direct, maar altijd handig om te weten voor later he als ik groot en rijk ben
                                      Last edited by ; 12/05/2005, 16:50.

Comment

• subtiel bootje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon

subtiel bootje

hey, das de boot van Helly Hansen, kijk maar, de initialen staan voor en achter

Comment

Working...
                                          X