Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Goeie timing met de winter voor de deur!

Prijs stookolie daalt, laagste niveau sinds september 2007

Dinsdag daalt de maximumprijs van een liter stookolie, bij bestelling vanaf 2.000 liter, met 0,0370 euro tot 0,5985 euro. Dat heeft de federale overheidsdienst Economie en Energie vandaag bekendgemaakt. De stookolieprijs staat hiermee op het laagste niveau sinds september vorig jaar. Begin die maand lag de maximumprijs op 0,5911 euro per liter.

De stookolieprijs bij een bestelling van minder dan 2.000 liter daalt met 0,0369 euro tot maximaal 0,6233 euro per liter. Deze prijsdalingen zijn het gevolg van de daling van de notering van olieproducten op de internationale markten. In juli van dit jaar bereikte de stookolieprijs nog een absoluut record, tot 0,9685 euro per liter. (belga/lpb)
    Bron
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Eigenlijk wel frapant. M'n schoonouders hebben een drietal maanden geleden ook hun tank gevuld aan bijna 0.90 cent.

Comment

• Al da olieverhaal is allemaal dikke cinema. Een paar maanden geleden stond nog een artikel over die +2000 gezinnen die ingetekend hadden en hun stookolie konden aankopen aan 70 cent ipv 79 ongeveer. Schande o schande, de leveranciers maar klagen... Nu kan iemand die niet gegroepeerd aankoopt, pakken goedkoper zijn tanken vullen...

Comment

• Heb de diesel vandaag zien staan aan 0,9940 € per liter. En dat was dan nog niet eens aan het goedkoopste tankstation van de streek. Ik ken een ander waar de prijs gegarandeerde onder de 99 (of zelfs onder de 98 ) cent moet zitten, nu.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik heb vanmiddag getankt aan 0,946 euro/liter ofzo.

Comment

• Ik heb vandaag 95 kunnen tanken aan € 1,102.
              Shell Express in Hasselt.
              Life's too short. Not to. Live it.
              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Olieprijs zakt ruim 3 procent

De olieprijs is maandag in New York naar het laagste punt in bijna twee jaar tijd gedaald, na een nieuw salvo van negatief economisch nieuws. 'Het onderliggende verhaal is de afnemende Amerikaanse vraag en de vertraging van de economische groei wereldwijd', zei analist Antoine Halff van Newedge USA in New York.

(dow jones/tijd) - De decemberfuture voor een vat ruwe olie sloot maandag op de New York Mercantile Exchange 2,09 dollar of 3,7 procent lager op 54,95 dollar. Dat is de laagste stand sinds eind januari 2007. De olieprijs bewoog zich in een vrij brede bandbreedte van 4 dollar, wat volgens sommige marktvolgers te maken had met de expiratie van opties op de decemberfutures van Nymex.
                De Brent in Londen sloot 3,7 procent lager op 52,25 dollar per vat.
                De olieprijs sprong eerder op de dag omhoog, na sterker dan verwachte cijfers over de industriële productie in de VS. Nieuws dat piraten een Saoedische tanker hadden gekaapt deed ook een duit in het zakje.
                Het was echter niet genoeg om de vaart af te remmen waarmee de olieprijs al maanden omlaag zoeft, sinds het record op ruim 145 dollar per vat van 3 juli.
                Uit economische cijfers bleek maandag dat Japan voor het eerst sinds 2001 in een recessie zit, nadat afgelopen vrijdag de economie van de eurozone officieel in recessie was verklaard.
                Energie-agentschap IEA voorziet dat de industrielanden in 2009 1,6 procent minder olie zullen verbruiken dan dit jaar, als gevolg van de sterke economische terugval.

22:35 - 17/11/2008 Copyright © De Tijd

Comment

• Geschift goedkoop!

Comment

• En we zijn onder 50$!

Code:
                    Nymex Crude Future         55.60              0.65                      1.180                  2:52   
                    Dated Brent Spot               [B]49.57 [/B]              -.15                      -.300                   3:24   
                    WTI Cushing Spot             54.95               -2.09                   -3.66                   11/17

Comment

• Waarschijnlijk is deze link hier al eerder geplaatst. Zo nee, voor wie het kan gebruiken. Interessant

http://www.voordeligtanken.be/
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Der zal nog eens ene ne scheet moeten laten dichtbij een pijpleiding in nigeria ofzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          Waarschijnlijk is deze link hier al eerder geplaatst. Zo nee, voor wie het kan gebruiken. Interessant

en niet vergeten http://www.brandstofprijzen.be
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            Waarschijnlijk is deze link hier al eerder geplaatst. Zo nee, voor wie het kan gebruiken. Interessant

Ik vind die eerlijk gezegd niet supergoed. Er ontbreken heel wat stations of er staan geen prijzen bij. En al meermaals meegemaakt dat de prijzen niet kloppen. Kondigen ze 99 cent aan en staan ze aan de pomp 1.06 of zo ... Ik vind brandstofprijzen.be veel nauwkeuriger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                              Ik vind die eerlijk gezegd niet supergoed. Er ontbreken heel wat stations of er staan geen prijzen bij. En al meermaals meegemaakt dat de prijzen niet kloppen. Kondigen ze 99 cent aan en staan ze aan de pomp 1.06 of zo ... Ik vind brandstofprijzen.be veel nauwkeuriger
                              Ik vind dat net van brandstofprijzen.be?! Ben net is gaan kijken op die site voor omgeving Leuven voor diesel en de prijzen kloppen niet en er staan te weinig tankstations bij...

Voordeligtanken.be vind ik persoonlijk een stuk handiger om te vergelijken in de verschillende provincies. Ik heb momenteel de indruk dat ik met lukoil minder kilometers doe dan met shell express. Moet nog is testen volgende keer, want het kan natuurlijk ook aan het koudere weer liggen.

Comment

• Als nu die tanker in Somalië ontzet wordt, duikelt de prijs helemaal naar beneden.

Comment

• Op donderdag 20 november wordt Super 95 & Super 98+ & Diesel goedkoper!

* Voor Super 95 betaalt men vanaf donderdag maximum 1,210 €/l (een DALING van 0,042 €/l)
                                  * Voor Super 98+ betaalt men vanaf donderdag maximum 1,234 €/l (een DALING van 0,041 €/l)
                                  * Voor Diesel betaalt men vanaf donderdag maximum 1,083 €/l (een DALING van 0,031 €/l)
                                  * Voor LPG betaalt men maximum 0,448 €/l (onveranderd)

* Voor Stookolie (>2000 liter) betaalt men maximum 0,5985 €/l (onveranderd)
                                  * Voor Stookolie (<2000 liter) betaalt men maximum 0,6233 €/l (onveranderd)
                                  * Voor Propaan (>2000 liter) betaalt men maximum 0,4372 €/l (onveranderd)
                                  * Voor Propaan (<2000 liter) betaalt men maximum 0,4943 €/l (onveranderd)
                                  Bron: http://www.brandstofprijzen.be
                                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Shit we gaan in de richting van 0,90 € .

Comment

• als de maximum prijs 1,20 is voor nafte.Wa kost dadan in nen express en zo van die toestanden?

Comment

• zalig!

Comment

• Ik blijf erbij dat de medaille zoals heel vaak twee kanten heeft.

't Is aangenaam de naftbak opnieuw te kunnen vullen voor een 'aanvaardbaar' bedrag zonder dat je een week droog brood moet eten, bij wijze van spreken.

Maar anderzijds zullen lagere olieprijzen, in combinatie met de huidige crisis, ervoor zorgen dat men investeringen in zuinige wagens, huizen of aanpassingen langer zal uitstellen. Daar waar men bij prijzen van 2 maand geleden zou gespaard hebben om een zuinige stookketel zal men vandaag al opnieuw sneller de reactie hebben van 'de mazout is serieus gezakt, we zullen nog maar een jaartje verderdoen'.

En zo heeft alles voor- en nadelen.

Comment

Working...
                                          X