Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
    Tuurlijk, maar waarom ze de voorbije weken dan altijd juist zakken of stijgen wanneer de olieprijs zakt of stijgt blijft me dan toch een raadsel. Dan zou de prijs "enkele maanden geleden" ook dezelfde beweging gemaakt moeten hebben.
    Our government works in mysterious ways

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
      die verhogingen/verlagingen slaan terug op de olieprijs van enkele maanden terug
      dus over 3 maand hebben wij goedkope brandstoffen met de huidige olieprijs?

Comment

• Ik dacht dat het eerder om een termijn van één maand ging. De prijzen aan de pomp zullen dus in de tweede helft van november zeker nog zakken.

Comment

• gisteren mijn dieselstoof gaan voltanken aan € 0,975

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            die verhogingen/verlagingen slaan terug op de olieprijs van enkele maanden terug
            Sorry maar das echt onzin. Ik snap niet wie u dat wijsgemaakt heeft. De prijs op de oliemarkt weerspiegelt zich vrij snel in de prijs aan de pomp.

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            Ik dacht dat het eerder om een termijn van één maand ging. De prijzen aan de pomp zullen dus in de tweede helft van november zeker nog zakken.
            Nee, een week hoogstens.

Comment

• Ik dacht ook dat ze een prijsgemiddelde van een week hanteerden om de prijs aan de pomp aan te passen.

Is het niet zo dat het gas gekoppeld is aan de olieprijs van 6 maand terug?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Ik dacht ook dat ze een prijsgemiddelde van een week hanteerden om de prijs aan de pomp aan te passen.

Is het niet zo dat het gas gekoppeld is aan de olieprijs van 6 maand terug?
                straffe mannen dan, de olie blijft laag en zakt zelfs nog, vandaag een minieme stijging en toch rekenen ze ons een verhoging van de dieselprijs aan...

Comment

• zeg nu nog eens dat het een paar maanden duurt

Comment

• Vanmiddag een berichtje dat de olieprijs onder de $60 is gegaan, in de namiddag meteen $6 ($66 dus) erbij!

Comment

• Olieprijs tot 10 procent omhoog

De prijs voor ruwe olie steeg in Londen in de loop van de dag met 11 procent. De verzwakking van de dollar drijft beleggers naar grondstoffen in een poging om zich in te dekken. Ook andere grondstoffen profiteren van de dollardip.

(tijd) - De olieprijssloot in Londen 8,8 procent hoger op 65,81 dollar per vat. In New York kwam er bijna 10 procent bij tot 69,93 dollar.
                      'De verkiezingsgang in de VS heeft net als op de aandelenmarkten ook een positief effect. De markt heeft het niet voor onzekerheid, en aan de politieke onzekerheid moet nu in principe snel een einde komen', klinkt het bij analisten. Die wijzen erop dat er geen eenduidige reden is voor het opveren van de olieprijs.
                      Gisteren ging de olieprijs nog omlaag nadat bleek dat de Amerikaanse verwerkende industrie de afgelopen maand de sterkste daling kende in 26 jaar. Een vertraging van de economie zal immers uitmonden in een dalende vraag naar brandstoffen. Waarnemers denken dan ook dat de olieprijs nog verder de bodem zal verkennen.
                      Kim Evenepoel

19:14 - 04/11/2008 Copyright © De Tijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                        De verminderingen zullen niet doorgerekend worden aan de klant. Het is ironisch, hoe deze crisis net op het goeie moment kwam voor sommigen. De één zijn dood ...
                        Idd. Dat denk ik er ook van. Verder prijsstijgingen zullen er wel niet komen, maar de reeds verhoogde prijzen zullen allicht niet zakken. Waarom zouden de winkels ook? Geen kat die er over zal klagen en zo verdienen ze nog eens wat extra ook. Nu ja, extra ... zoveel zal dat ook wel niet zijn.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sven V Bekijk Berichten
                          gisteren mijn dieselstoof gaan voltanken aan € 0,975
                          Waar was dat dan?

Overigens, de prijs van diesel stijgt morgen met een goeie twee cent. Ik zie dat nog niemand dat gepost had.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• dat van die prijsdalingen dat is zoals in de frituur he

Als het een slecht jaar is geweest voor de patattenoogst wordt de friet (en de mayonaise ) duurder. Als het dan weer een goei jaar is geweest worden ze niet goedkoper hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                              Diesel tanken wordt morgen opnieuw duurder. De maximumprijs voor een liter diesel (10PPM) stijgt met 0,026 euro, tot 1,151 euro. Dat meldt de federale overheidsdienst Economie. De prijsstijging is het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten. (belga/vsv)

Ik heb de prijs de voorbije dagen niet fel weten stijgen
                              Nooit van wisselkoersen gehoord?

In dollar goedkoper, maar omdat de dollar steeds in waarde stijgt, is de prijs in euro duurder.

Comment

• Tot zover de tijdelijke raket herleving van de beurs. De verkiezingen zijn voorbij en er is niks in het verschiet. Nu zijn het dus alleen de cijfers die tellen.

Het zal er weer even rood uitzien tot de financiële wereld hervormd wordt. Laat ons hopen dat dat niet te lang op zich zal laten wachten.

Comment

• Niets in het verschiet?? Allé man! Sinterklaas, De Kerstman én de Paashaas kommen d'r weer aan!!
                                  JIPPIIEEE!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                                    Niets in het verschiet?? Allé man! Sinterklaas, De Kerstman én de Paashaas kommen d'r weer aan!!
                                    JIPPIIEEE!
                                    Ik denk eerder zwarte piet en zwarte sneeuw

Comment

• 'Olieprijs zal opnieuw boven 100 dollar stijgen'

De prijs voor een vat ruwe olie gaat de volgende jaren opnieuw boven de 100 dollar stijgen. Dat stelt het Internationaal Energie Agentschap (IEA) in een donderdag gepubliceerd rapport.

(belga) - Het agentschap gaat uit van een prijs van meer dan 100 dollar in de periode 2008-2015, gerekend aan de dollarwaarde van 2007 (dus zonder inflatie).
                                      In 2030 zou de olieprijs net boven de 200 dollar per vat liggen. Dat stemt overeen met een prijs van meer dan 120 huidige dollars.
                                      Het IEA heeft het over een "grote aanpassing" tegenover de vooruitzichten van vorig jaar, ten gevolge van "een herevaluatie van de verwachtingen inzake productiekosten en vraag".

12:23 - 06/11/2008 Copyright © De Tijd

Comment

• Debomma post exact hetzelfde als ik...

Is nog wat anders dan de 200 euro per vat die dit jaar een feit zou geworden zijn volgens sommigen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          Debomma post exact hetzelfde als ik...
                                          Tuur Bo heeft exact dezelfde auto als ik... I wish!

Comment

Working...
                                          X