Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Ik begrijp dat dat moeilijk moet zijn, maar ik begrijp niet dat dat niet haalbaar is.
    But it stings, it absolutely does.
    idd

voor 500€ kan je ook een auto kopen. Das een feit.

Het is alleen vaak zo dat mensen die net een huis kochten een groot stuk van hun "oorlogskas" moeten aanspreken vlak na de aankoop (en dan gaat het niet over kasten van villa's), en als net op dat moment de bom valt ben je natuurlijk gezien.

Nuja, het leven bestaat uiteindelijk uit het afwegen van risico's en "gokken" op de toekomst. Het enige wat je kan doen is je zoveel mogelijk informeren en hopen dat je nooit (of zo weinig mogelijk) fout gokt, en als je fout gokt dat je de gevolgen kan incasseren.

Maar gelukkig wordt de benzine goedkoper, das al een kost gespaard als het zo ver komt (on topic )

.. en iedereen maar wachten op de economische crisis die eraan zat te komen door de snel stijgende energieprijzen en de daarmee gepaard gaande koopkrachtverlaging ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Maar al je spaargeld investeren in een binnenlandse bank met enorm veel filialen is dan wel veilig? Een bank zoals...ermm...even kijk....Fortis, ofzo?
      Onzin. Jij weet net zo min van wat KBC met jouw centjes doet, als wat ir_fuel z'n kennis/collega dat van Kaupthing bank weet/wist.
      Eigenlijk heb je wel gelijk. Een vertrouwensgevoel is lauter indicatief.

Comment

• straks gaan ze niet meer staken voor een verhoging van de koopkracht maar voor een koopkracht op zich

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          idd

Het is alleen vaak zo dat mensen die net een huis kochten een groot stuk van hun "oorlogskas" moeten aanspreken vlak na de aankoop (en dan gaat het niet over kasten van villa's), en als net op dat moment de bom valt ben je natuurlijk gezien.

Nuja, het leven bestaat uiteindelijk uit het afwegen van risico's en "gokken" op de toekomst. Het enige wat je kan doen is je zoveel mogelijk informeren en hopen dat je nooit (of zo weinig mogelijk) fout gokt, en als je fout gokt dat je de gevolgen kan incasseren.
          Nu komen we op 't zelfde punt he, fuel. Men is te vaak en teveel hun oorlogskas gaan aanspreken, voor bvb het inrichten van hun huis.

'k Heb er zelfs 10 jaar ingezeten, en ik durf het eerlijk zeggen, 'k heb gevallen zien passeren hoor. Ik zeg niet dat het bij jouw collega zo was, maar velen willen iets te snel.

'k Heb 3 jaar geleden ook een huis gekocht. We zitten al 3 jaar met een badkamer die eigenlijk geen badkamer is. En onze keuken was één van de goedkopere modellen die de fabrikant toen in stock had. Akkoord, 't is niet wat ik wil, maar ik pas dat later wel aan. Ieder jaar gaat de helft van 't vakantiegeld naar een deel 'verbouwing'...

'k Vond het namelijk op z'n minst even belangrijk een spaarpot aan te leggen voor de momenten waarop 't slecht zou gaan, dan me 's morgens in weelde te kunnen scheren, of 's avonds neer te ploffen in het buffelleder. Sterk overdreven dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
            straks gaan ze niet meer staken voor een verhoging van de koopkracht maar voor een koopkracht op zich

Comment

Ik vraag me soms af welke definitie er gehanteerd wordt van "boven je stand leven".

Vanaf wanneer leef je boven je stand?
              Wel, dat hangt af van de situatie. Die is heel anders voor een koppel vastbenoemde ambtenaren dan voor een alleenstaande werkloze of een zelfstandige.

Zeker als zelfstandige is het heel gevaarlijk om een hoog inkomen van ene bepaalde periode zomaar te extrapoleren naar de toekomst. Er zijn vette en magere jaren, alleen hebben de meesten hier (waaronder ikzelf) bijna alleen maar vette jaren meegemaakt. Dit is nu aan het veranderen.

Voorbije jaren was het bij de meesten van 'hebbe hebbe en wel nu'. Ook de banken hebben in deze boter op hun hoofd door een veeeel te soepele leningspolitiek (waar ze nu trouwens zelf de gevolgen van dragen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                Nu komen we op 't zelfde punt he, fuel. Men is te vaak en teveel hun oorlogskas gaan aanspreken, voor bvb het inrichten van hun huis.

'k Heb er zelfs 10 jaar ingezeten, en ik durf het eerlijk zeggen, 'k heb gevallen zien passeren hoor. Ik zeg niet dat het bij jouw collega zo was, maar velen willen iets te snel.

'k Heb 3 jaar geleden ook een huis gekocht. We zitten al 3 jaar met een badkamer die eigenlijk geen badkamer is. En onze keuken was één van de goedkopere modellen die de fabrikant toen in stock had. Akkoord, 't is niet wat ik wil, maar ik pas dat later wel aan. Ieder jaar gaat de helft van 't vakantiegeld naar een deel 'verbouwing'...

'k Vond het namelijk op z'n minst even belangrijk een spaarpot aan te leggen voor de momenten waarop 't slecht zou gaan, dan me 's morgens in weelde te kunnen scheren, of 's avonds neer te ploffen in het buffelleder. Sterk overdreven dan.
                akkoord, maar ik spreek nu ook al mijn centjes aan om mijn huis te kunnen bouwen met een minimale lening (max 500 euro per maand) om na de bouw voldoende nog op kant te kunnen zetten voor het geval dat. Het huis zal ook niet van in het begin 100% klaar zijn, tzal ook een keuken & badkamer van ikea worden en geen binnendeuren en een goedkope vloer en ons bestaande meubeltje die welliswaar ni 100% in dat modern interieur passen..

probleem is dat die crisis zich nu net voordoet tijdens de bouwfase ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                  Er zijn vette en magere jaren, alleen hebben de meesten hier (waaronder ikzelf) bijna alleen maar vette jaren meegemaakt. Dit is nu aan het veranderen.

Voorbije jaren was het bij de meesten van 'hebbe hebbe en wel nu'. Ook de banken hebben in deze boter op hun hoofd door een veeeel te soepele leningspolitiek (waar ze nu trouwens zelf de gevolgen van dragen)
                  Jij verwoordt hetgene ik bedoelde. Zonder iemand met de vinger te wijzen.
                  Velen onder ons hebben het inderdaad niet anders gekend en extrapoleren te snel.

Onze voorouders spaarden voor men iets kocht. Ik zeg niet dat dat ok was, maar nu zijn velen nog aan het afbetalen voor hun 1e woning terwijl ze al een lening aangaan voor hun buitenverblijf. Dan kan je wel verwachten dat er ooit troubles van komen...

Comment

idd

Maar gelukkig wordt de benzine goedkoper, das al een kost gespaard als het zo ver komt (on topic )

.. en iedereen maar wachten op de economische crisis die eraan zat te komen door de snel stijgende energieprijzen en de daarmee gepaard gaande koopkrachtverlaging ....
                    Voila, als ik strax een huis ga kopen is mijn appeltje een muizenstrontje geworden. Ik besef dat ik dus een groot risico neem, maar moet ik dan blijven huren en sparen tegelijkertijd? We verhuizen net om van de huurkost af te zijn, om iets van onszelf te hebben én om 1 van de 2 wagens uit gebruik te halen. Wat ons per jaar toch enkele duizenden euro's scheelt aan tax, verzekering, diesel en onderhoud. Bovendien zal er in de plaats geld in 't bakje komen want de plannen zijn om met de fiets te gaan werken (nog een reden voor de verhuis).
                    En ja... met de tijd zullen kindjes ook ruimte in beslag nemen dus heb je gewoon groter nodig.

Ik wilde dat ik gewoon terug bij m'n ouders woonde en kon sparen .

Ah ja, ik heb ergens opgevangen dat de diesel binnenkort weer goedkoper ging worden! on topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                      Erger zelfs. Daarmee dat het irrationeel is (zoals gewoonlijk). De mensen dumpen letterlijk en dan vooral ook de fondsen om hun cijfers op te smukken. Het is echter de kunst om te kopen op het absolute dieptepunt. Ik sta al een jaar en een half aan de zijlijn te wachten op dat dieptepunt. Oude aandelen heb ik evenwel niet verkocht en die moeten de storm maar uitzitten.

In theorie zitten we trouwens al onder het dieptepunt. In praktijk valt dit niet in te schatten. Ik reken wel op minder volatiele reacties vanaf midden november.
                      Even mezelf quoten. Ik heb het vant weekend nog tegen een aantal goeie kennissen gezegd dat er begin deze week koopjes gingen zijn die een tijdelijke sterke opvlakkering zouden kennen. En ja sinds dinsdag is het zover. Spijtig genoeg is dit weer een waarheid geworden waarbij ikzelf geen gebruik heb gemaakt van mijn eigen advies...

Ik wil dan nu wel even de mensen waarschuwen om altijd een voorbehoud te maken bij mijn voorspellingen en dat die er ook wel is naast zouden kunnen zitten. Had je maandag gekocht, zou ik nu niet te lang wachten met verkoop (ik spreek over de termijn van een week). We zijn immers nog helemaal niet uit de malaise en ik wil dan ook niet verantwoordelijk zijn voor iemand anders zijn daden.

Nu ga ik mezelf even voor de kop slaan...

Comment

• Tja oma, achteraf kan je je voor de kop slaan, maar voor hetzelfde geld was er vandaag alweer 8% af, om maar iets te zeggen. Niks minder voorspelbaar dan de beurs...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                          Tja oma, achteraf kan je je voor de kop slaan, maar voor hetzelfde geld was er vandaag alweer 8% af, om maar iets te zeggen. Niks minder voorspelbaar dan de beurs...
                          Ik moet zeggen dat ik er het laatste jaar altijd vrij goed op zit. Middels het nieuws bij te houden elke dag en je opzoekingen te doen kan je korte termijn voorspellingen doen met vooruitzichten van enkele weken. Lange termijn is natuurlijk volledig mistig om niet te zeggen onmogelijk.

Comment

• Op zaterdag 1 november wordt Super 95 & Super 98+ & Diesel goedkoper!

* Voor Super 95 betaalt men vanaf zaterdag maximum 1,273 €/l (een DALING van 0,045 €/l)
                            * Voor Super 98+ betaalt men vanaf zaterdag maximum 1,293 €/l (een DALING van 0,045 €/l)
                            * Voor Diesel betaalt men vanaf zaterdag maximum 1,1250 €/l (een DALING van 0,030 €/l)
                            * Voor LPG betaalt men maximum 0,497 €/l (onveranderd)
                            Bron: www.brandstofprijzen.be
                            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• ze komen verdorie dicht bij mekaar

Comment

• Daarnet getankt aan 0,993€/L
                                AutoMinded.be

Comment

• wilde vanavond gaan tanken, nu zal het toch morgen pas worden

btw, heb al ruim 2 maanden niet meer getankt

Comment

• leuk dat ze weeral eens zakt, als tzo blijft doorgaan koop ik mij nog ne m3 :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
                                      leuk dat ze weeral eens zakt, als tzo blijft doorgaan koop ik mij nog ne m3 :-)
                                      daar wachten ze op en tegen dat ze zien dat meer dan de helft van de belgen weer op benzine begint te rijden doen ze er weer een klets bij en verdienen ze nadien weer es op margebtw op de tweedehandsverkopen van die benzinewagens en op de taks en BIV van nieuwe of tweedehandse dieselvoertuigen...

tzijn geen uilen in Brussel

Comment

• lap
                                        ik ben net deze morgend gaan tanken.

1.075€/L

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                          Over zo'n 3 dagen gaat de diesel prijs nog wat dalen.

Nemo
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                          Wat had ik gezegd .

Comment

Working...
                                          X