Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Feit is dat velen het aloude grootmoedersprincipe 'zaaien naar de zak' de voorbije jaren volledig overboord hebben gegooid.

Ik heb totaal geen compassie met lieden die boven hun stand leefden en nu hun leningen niet meer kunnen afbetalen, of het nu om (de naft van hun) auto's of om huizen gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

Er trouwens even op wijzend dat mijn immer relevante commentaren in 99% van de gevallen gerepliceerd worden op nog minder relevante, door andere forummers gepostte, opmerkingen. Dat geheel ter zijde.
      Dus jij repliceert op wat volgens jou irrelevant is?
      Hoe groot zou de relevantie daarvan dan wel niet zijn?
      Nog een geluk het een subjectief begrip is

(I rest my case)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
        Dus jij repliceert op wat volgens jou irrelevant is?
        Hoe groot zou de relevantie daarvan dan wel niet zijn?

Ik repliceer op irrelevante commentaren om aan de poster duidelijk te maken hóe irrelevant zijn post wel is. Het feit dat mijn repliek al dan niet relevant is aan wat de poster van hoger vermeld irrelevante post eerder relevant vond of aan al dan niet relevante gepostte zaken doet weinig tot niets ter zake en is bijgevolg zelf van irrelevante aard.

De grootte van desbetreffende post, hun relevantie dan nog buiten beschouwing gelaten, is gewoonweg niet relevant in deze discussie.

Comment

Ik heb totaal geen compassie met lieden die boven hun stand leefden en nu hun leningen niet meer kunnen afbetalen, of het nu om (de naft van hun) auto's of om huizen gaat.
          Ik vraag me soms af welke definitie er gehanteerd wordt van "boven je stand leven".

Vanaf wanneer leef je boven je stand?
          Als je als goedboerende zelfstandige een mooi huis koopt dat je makkelijk kan betalen gedurende X jaar, en ineens stort de markt in of door godweetwelke reden waar je geen invloed op hebt gaat je inkomen gedeeld door 10, en je moet je huis verkopen, heb je dan boven je stand geleefd? Had je maar een klein huis moeten kopen?

Als je als "normaal" gezin met 2 bedienden een woning koopt die je aflost met 1/3e van je gezamelijk inkomen, en door de crisis geraak je alletwee je job kwijt en zit je lange tijd aan de dop met als gevolg dat je je lening niet meer kan aflossen heb je dan ook boven je stand geleefd? Had je maar een huis moeten huren voor minder geld ipv kopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Ik vraag me soms af welke definitie er gehanteerd wordt van "boven je stand leven".

Vanaf wanneer leef je boven je stand?
            Als je als goedboerende zelfstandige een mooi huis koopt dat je makkelijk kan betalen gedurende X jaar, en ineens stort de markt in of door godweetwelke reden waar je geen invloed op hebt gaat je inkomen gedeeld door 10, en je moet je huis verkopen, heb je dan boven je stand geleefd? Had je maar een klein huis moeten kopen?

Als je als "normaal" gezin met 2 bedienden een woning koopt die je aflost met 1/3e van je gezamelijk inkomen, en door de crisis geraak je alletwee je job kwijt en zit je lange tijd aan de dop met als gevolg dat je je lening niet meer kan aflossen heb je dan ook boven je stand geleefd? Had je maar een huis moeten huren voor minder geld ipv kopen?
            Ik vind je vraagstelling niet slecht maar je haalt wel de 2 meest extreme voordeelden aan.

Er zijn vandaag meer gezinnen die de helft of zelfs meer van hun gezamelijk inkomen spenderen aan de woning en die hebben niet veel nodig om plots in de problemen te geraken.

Iemand die 1/3 van z'n inkomen spendeert aan z'n afbetaling en er steeds voor gezorgd heeft dat er een appeltje voor de dorst opzij staat kan tegen een stootje

Comment

Iemand die 1/3 van z'n inkomen spendeert aan z'n afbetaling en er steeds voor gezorgd heeft dat er een appeltje voor de dorst opzij staat kan tegen een stootje
              Ik heb een collega die tijdens de IT crisis van 2001-2002 zijn werk is kwijtgeraakt en een jaar heeft mogen zoeken naar iets anders. Ik weet niet hoe groot de appeltjes zijn, maar dan mag je al een serieuze appel hebben liggen, en die appel zal er dan ook niet zomaar direct terug zijn, als je een huis te betalen hebt. En niet vergeten, solliciteren kost ook geld. Al die verplaatsingen zijn ook niet gratis.

En je "appeltje voor de dorst", hoe groot je dat wil maken beslis je voor een deel zelf, maar waar trek je de grens he. Wil je 3 maanden kunnen overleven zonder inkomen, 1 jaar? ...

En wat als je appeltje voor de dorst op een bank staat in Ijsland?

Comment

Wat hebben we uw spitsvondige en immer relevante commentaren gemist de voorbije maanden.

Ik hoop dat je in de toekomst nog lange tijd in ons midden zal blijven, beste Stefanus

Qua ironische post kan dit tellen

Comment

Ik heb een collega die tijdens de IT crisis van 2001-2002 zijn werk is kwijtgeraakt en een jaar heeft mogen zoeken naar iets anders. Ik weet niet hoe groot de appeltjes zijn, maar dan mag je al een serieuze appel hebben liggen, en die appel zal er dan ook niet zomaar direct terug zijn, als je een huis te betalen hebt. En niet vergeten, solliciteren kost ook geld. Al die verplaatsingen zijn ook niet gratis.
                  'k Heb daar een bedenking bij. Iemand die de afgelopen jaren meer dan een jaar naar werk heeft gezocht was te kieskeurig.
                  Men kon perfect een job aannemen en ondertussen rustig verder zoeken naar iets anders.

En je "appeltje voor de dorst", hoe groot je dat wil maken beslis je voor een deel zelf, maar waar trek je de grens he. Wil je 3 maanden kunnen overleven zonder inkomen, 1 jaar? ...

En wat als je appeltje voor de dorst op een bank staat in Ijsland?
                  Ik wil de gezinnen in Vlaanderen, die meer dan de helft van hun inkomen spenderen aan een woning, niet te eten geven hoor. Je zou nog erg schrikken van het aantal!
                  Dan is het niet verwonderlijk dat, wanneer er iets misloopt, direct de alarmbel moet geluid worden.

En dat van ijsland, geen compassie mee. Je weet op voorhand dat zoiets een risicovolle onderneming is en één der gouden regels is niet investeren in iets wat je niet kent.

Comment

En dat van ijsland, geen compassie mee. Je weet op voorhand dat zoiets een risicovolle onderneming is en één der gouden regels is niet investeren in iets wat je niet kent.
                    Op welke banken heb jij je centjes dan staan? Jij kent jouw bank door en door?

@ ir_fuel: krijg die persoon dan geen werkloosheidsuitkering, of hoe zit dat eigenlijk?

Comment

'k Heb daar een bedenking bij. Iemand die de afgelopen jaren meer dan een jaar naar werk heeft gezocht was te kieskeurig.
                      Men kon perfect een job aannemen en ondertussen rustig verder zoeken naar iets anders.
                      2001 is niet "de afgelopen jaren". Er was een moment dat er ineens duizenden ICT-ers op straat stonden, en die moesten allemaal ander werk.

en voor de rest vind ik je redenering wel heel naïef.

Ten eerste moet je om te solliciteren op de meeste plaatsen overdag kunnen langsgaan om een gesprek te voeren. Dat zal een goeie indruk geven op je nieuw werk dat je altijd afwezig bent.
                      Ten tweede stelt een toekomstig werkgever zich vragen bij iemand die werkt en direct al iets anders zoekt. Je mag wel een uitleg geven van dat je "beter" zoekt omdat je niks in je branche vindt ofzo, maar in hoeverre de werkgever dan niet gaat denken van "ja en binnen 3 maand ben je hier ook weg, naar nog beter" kan je ook niet inschatten.

Ik ken iemand die een paar maanden ergens werkt en omwille van de rotte sfeer (de baas is echt een abnormaal sociopathisch geval) iets anders zoekt. Die persoon wordt ook vaak scheef bekeken op jobinterviews net omwille van het feit dat er zo snel geswitcht wordt.

Het gaat niet over beleggers. Het gaat over een spaarrekening ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        Op welke banken heb jij je centjes dan staan? Jij kent jouw bank door en door?

@ ir_fuel: krijg die persoon dan geen werkloosheidsuitkering, of hoe zit dat eigenlijk?
                        Mijn spaarcenten zitten bij KBC. En neen, ik wist ook niet alles wat ik nu weet. Maar als je er al niet veel van kent is al je spaargeld investeren in een buitenlandse bank met slechts 1 filiaal in heel belgie nogal risky.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

Tuurlijk, ik ken de bedragen nu niet direct, maar als je van 1500€ netto + firmawagen naar 900€ netto en geen auto meer gaat kan je toch niet ontkennen dat je een probleem hebt. Ook om te gaan solliciteren (byebye auto)

Comment

2001 is niet "de afgelopen jaren". Er was een moment dat er ineens duizenden ICT-ers op straat stonden, en die moesten allemaal ander werk.

en voor de rest vind ik je redenering wel heel naïef.

Ten eerste moet je om te solliciteren op de meeste plaatsen overdag kunnen langsgaan om een gesprek te voeren. Dat zal een goeie indruk geven op je nieuw werk dat je altijd afwezig bent.
                            Ten tweede stelt een toekomstig werkgever zich vragen bij iemand die werkt en direct al iets anders zoekt. Je mag wel een uitleg geven van dat je "beter" zoekt omdat je niks in je branche vindt ofzo, maar in hoeverre de werkgever dan niet gaat denken van "ja en binnen 3 maand ben je hier ook weg, naar nog beter" kan je ook niet inschatten.

Ik ken iemand die een paar maanden ergens werkt en omwille van de rotte sfeer (de baas is echt een abnormaal sociopathisch geval) iets anders zoekt. Die persoon wordt ook vaak scheef bekeken op jobinterviews net omwille van het feit dat er zo snel geswitcht wordt.

Het gaat niet over beleggers. Het gaat over een spaarrekening ....
                            Ik probeer dat allemaal te begrijpen maar uiteindelijk is dat bullshit. Net omdat ik zie dat bij ons op de firma, ondanks de huidige crisis, morgen minstens 10 arbeiders aan de slag kunnen. Zonder iets speciaal te kunnen, willen werken, das al.

En dat was ook in 2001 zo...als men wil werken heeft men werk.

Niet 't werk dat men graag doet, akkoord.

Comment

• als je naast de kwestie antwoordt kan je beter gewoon niks zeggen

Comment

Tuurlijk, ik ken de bedragen nu niet direct, maar als je van 1500€ netto + firmawagen naar 900€ netto en geen auto meer gaat kan je toch niet ontkennen dat je een probleem hebt. Ook om te gaan solliciteren (byebye auto)
                                En het is bij die persoon nooit opgekomen om iedere maand een 100-tal euro opzij te leggen, een oorlogskas ahw, voor een autootje te kunnen aanschaffen indien 't mis zou lopen?

't Zit hem in kleine dingen maar als men gaat teren op 't goede leven kan 't rap keren.

Comment

als je naast de kwestie antwoordt kan je beter gewoon niks zeggen
                                  Ik zeg dat ik sinds ik in de bouwsector werk altijd constant vacatures heb weten openstaan. En diegene die zich vandaag kwam aanmelden en van goed gedrag was morgen aan de slag was. Vandaar dat ik een jaar zonder werk zitten niet kan snappen.

Comment

Ik zeg dat ik sinds ik in de bouwsector werk altijd constant vacatures heb weten openstaan. En diegene die zich vandaag kwam aanmelden en van goed gedrag was morgen aan de slag was. Vandaar dat ik een jaar zonder werk zitten niet kan snappen.
                                    Het komt mscch niet in je op dat iemand in de ICT niet van plan is een hele carriere uit te bouwen in de bouw?

En wat ik bedoelde is dat het NIET evident is van een job aan te pakken en ondertussen een andere te gaan zoeken.

En welke baas wil iemand aannemen die uit een andere sector komt, met als argument "ik vind niks in mn branche, dus kom ik hier". Die weet toch ook dat die niet gaat blijven?

Comment

Het komt mscch niet in je op dat iemand in de ICT niet van plan is een hele carriere uit te bouwen in de bouw?

En wat ik bedoelde is dat het NIET evident is van een job aan te pakken en ondertussen een andere te gaan zoeken.

En welke baas wil iemand aannemen die uit een andere sector komt, met als argument "ik vind niks in mn branche, dus kom ik hier". Die weet toch ook dat die niet gaat blijven?
                                      Niemand heeft het over een hele cariere. Maar goed, ik snap waar je naartoe wil. Das iedereen z'n persoonlijke keuze.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                        Inderdaad dat bedoel ik net. En de banken gaan niet soepeler worden het komende jaar, integendeel zelfs.
                                        We zullen zien...
                                        Vrijdag beginnen we aan die strijd.
                                        Met immotheker hebben we al gebabbeld, maar dat was maanden terug. We starten dus terug van voor af aan en ik ben benieuwd waar we uiteindelijk terecht komen qua rente en voorwaarden...

Comment

Mijn spaarcenten zitten bij KBC. En neen, ik wist ook niet alles wat ik nu weet. Maar als je er al niet veel van kent is al je spaargeld investeren in een buitenlandse bank met slechts 1 filiaal in heel belgie nogal risky.
                                          Maar al je spaargeld investeren in een binnenlandse bank met enorm veel filialen is dan wel veilig? Een bank zoals...ermm...even kijk....Fortis, ofzo?
                                          Onzin. Jij weet net zo min van wat KBC met jouw centjes doet, als wat ir_fuel z'n kennis/collega dat van Kaupthing bank weet/wist.

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Ik begrijp dat dat moeilijk moet zijn, maar ik begrijp niet dat dat niet haalbaar is.
                                          But it stings, it absolutely does.

Comment

Working...
                                          X