Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Ik merk dat op alle niveau's...klanten krijgen geen LC's meer omdat ze 100% moeten afdekken, leveranciers waar ik bakken tijd in heb gestoken maar nooit iets heb gekregen, hangen nu zowat huilend aan de telefoon.
    xcuse my ignorance, maar wat is een LC?

Comment

• En wat ik me nu afvraag. Gaat bouwen nu goedkoper worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        En wat ik me nu afvraag. Gaat bouwen nu goedkoper worden?
        Volgens mij wel, maar zeker niet spectaculair. Je ziet trouwens op dit moment heel veel, vooral oudere, huizen te koop staan aan prijzen waar je makkelijk zelf eentje van kan bouwen. Dat kan niet blijven duren natuurlijk...

De economie gaat slecht(er) en de vastgoedmarkt zal volgen, maar met enkele maanden vertraging.

Wie zijn huis wil verkopen doet dat best nu en wie wil bouwen wacht beter nog enige tijd imho.
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

En wat ik me nu afvraag. Gaat bouwen nu goedkoper worden?
          ik hoop van wel, ik begin lente 2009

Comment

xcuse my ignorance, maar wat is een LC?
            Documentair krediet (letter of credit)

Comment

Ik merk dat op alle niveau's...klanten krijgen geen LC's meer omdat ze 100% moeten afdekken, leveranciers waar ik bakken tijd in heb gestoken maar nooit iets heb gekregen, hangen nu zowat huilend aan de telefoon.

Daarentegen is de markt vol met opportuniteiten. Het komt er op aan niet te gaan stilzitten en af te wachten. Vandaag een waanzinnig interessante aanbieding gekregen ter grootte van m'n maandelijkse omzet, het ziet er naar uit dat het doorgaat. Maar extreem opletten is de boodschap: bedrijf na bedrijf in mijn sector gaat over de kop.
              Grondstoffen is de eerste plek waar je dat merkt.
              Wij zagen de bui al een jaar terug hangen. Plotse vraagvermindering vanuit de industrie, klanten waar we geen kredietverzekering meer voor kregen, ...
              Ook is er sterk geïnvesteerd geweest door veel concurrenten in bijkomende productie en is er bijgevolg een groot overaanbod.
              Nu ja, dit lost zichzelf wel op. Het blijft opletten geblazen (zeker met die kredietverzekeringen, een klant die zo 10+ LKW's per week afneemt, de rekening loopt snel op), maar als je kan vertrekken vanuit een sterk product, dan zal ook deze crisis wel overwaaien. Het is nu een kwestie van keihard door te gaan en de volledige markt af te lopen en ze eventueel wat uitbreiden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                Wie zijn huis wil verkopen doet dat best nu en wie wil bouwen wacht beter nog enige tijd imho.
                Uit eigen ervaring weet ik dat nu een huis verkopen heel moeizaam gaat. Niet verwonderlijk want de kredietaanvragen zijn met 15% gezakt in augustus en dus wordt er minder geleend voor een huis.
                Dus nu geen huis verkopen, beter verhuren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                  Uit eigen ervaring weet ik dat nu een huis verkopen heel moeizaam gaat. Niet verwonderlijk want de kredietaanvragen zijn met 15% gezakt in augustus en dus wordt er minder geleend voor een huis.
                  Dus nu geen huis verkopen, beter verhuren.
                  Klopt wel. Ik merk die trend ook. Wat ik eigenlijk bedoelde was dat als je toch je huis wil verkopen, je beter niet wacht.

Een huis verhuren is ook geen pretje als het om een beetje fatsoenlijke bouw gaat (lees +1000€ huur). Uit eigen ervaring zou ik niet snel een pand verhuren, als ik kijk wat voor miserie je allemaal kan hebben zou ik eerder verkopen.

Nu goed, back on
                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• fak die olie staat laag

Comment

• Hoe zit dat eigenlijk met de taxen in andere landen vgl België? Betalen wij als Belg meer tax ivm Fr, Duitsland, Nederland,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                        En die sector is? Of is dit top secret (geen prob hoor)...
                        Staalhandel

Comment

• Ik zit met mijn vriendin in de volgende situatie: we huren zoals elk jong koppel, maar smachten naar een eigen huis.
                          Al snel zijn we tot het besef gekomen dat een eigen huis bouwen absoluut geen optie is want te duur. Met de lening voor een grond alleen zitten we bijna aan de limiet van wat we samen kunnen lenen...

Dus dan maar op zoek naar een ouder huis dat instapklaar is, waar liefst al in gerenoveerd is en geen directe kosten meer in zijn voor enkele jaren.
                          Een bel-étage is waar we ons nu naar richten, omdat alles compact is (dus weinig grondoppervlak en toch vrij veel leefruimte) al waren we onze zoektocht een jaar terug gestart met een leuk half-open in mind op 400à500 m²... héhé, dream on... we kwamen snel met onze voetjes op de grond.
                          Zou het het beste zijn om nog even door te sparen en de markt af te wachten of gewoon ervoor te gaan als we iets geschikts vinden?
                          Last edited by ; 28/10/2008, 22:06.

Comment

• Ik zou nu toch zeker even afwachten en in de tussentijd doorsparen. Een stijging van de prijzen zal er alleszins niet direct meer inzitten, en er zal nog wel redelijk wat op de markt beschikbaar komen.

Comment

• Bovendien ook niet vergeten dat de babyboomers met hun grote, weliswaar oubollige Villa's ook bij bosjes beginnen te vallen (of naar een rustoord verhuizen)

samen met een vrij grote overschatting van de markt door de grote bouwbedrijven zal het aanbod op de markt de volgende 5 a 10 jaar netjes stijgen.

Comment

• Wat kan er eigenlijk gebeuren met ons geld als we het niet uitgeven? Is een scenario denkbaar dat ons geld dat we op een boekje hebben staan of in een sok hebben steken onder de matras geen bal meer waard zal zijn omdat een brood bijvoorbeeld al een miljoen euro zal kosten?
                                Hoe noemen ze dat nu weer? Inflatie ofzo? (my god, had ik maar wat economie gehad in 't secundair :-))
                                En kan je je daartegen beschermen? (wat behoud zijn waarde tot wanneer er terug een heropleving van de economie begint te groeien?)
                                Last edited by ; 28/10/2008, 22:40.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                                  Wat kan er eigenlijk gebeuren met ons geld als we het niet uitgeven? Is een scenario denkbaar dat ons geld dat we op een boekje hebben staan of in een sok hebben steken onder de matras geen bal meer waard zal zijn omdat een brood bijvoorbeeld al een miljoen euro zal kosten?
                                  Hoe noemen ze dat nu weer? Inflatie ofzo? (my god, had ik maar wat economie gehad in 't secundair :-))
                                  En kan je je daartegen beschermen? (wat behoud zijn waarde tot wanneer er terug een heropleving van de economie begint te groeien?)
                                  how how how how!

Vooraleer het tot zo'n situaties komt zullen we eerst een wereldoorlog moeten verliezen.

Comment

• Er zijn zeker middelen om je tegen inflatie te beschermen, maar als je de grootst mogelijke zekerheid wil en niet "armer" wil worden blijft het allerbeste je geld gewoon op een spaarboek te parkeren. Je kunt desnoods nog spreiden om je risico te verminderen. (ik weet niet wat nu het maximum door de overheid verzekerde bedrag is).

Stel dat de inflatie jaar op jaar 3% is, en jij krijgt 4% rente...dan word je tenminste nog netto 1% "rijker".
                                    In jouw geval, en als ik jouw ongerustheid goed interpreteer, wil je er vooral voor zorgen dat je niet armer wordt. En daarvoor is het aloude spaarboekje ideaal.

Comment

Er zijn zeker middelen om je tegen inflatie te beschermen, maar als je de grootst mogelijke zekerheid wil en niet "armer" wil worden blijft het allerbeste je geld gewoon op een spaarboek te parkeren. Je kunt desnoods nog spreiden om je risico te verminderen. (ik weet niet wat nu het maximum door de overheid verzekerde bedrag is).

Stel dat de inflatie jaar op jaar 3% is, en jij krijgt 4% rente...dan word je tenminste nog netto 1% "rijker".
                                      In jouw geval, en als ik jouw ongerustheid goed interpreteer, wil je er vooral voor zorgen dat je niet armer wordt. En daarvoor is het aloude spaarboekje ideaal.
                                      Ik zou hem een staatsbon aanraden als hij zo begaan is met zekerheid.
                                      Wat brengt dat heden ten dage nog op trouwens?

Comment

• Ik heb daar in alle eerlijkheid geen ervaring mee in België. Zijn daar geen minimumbedragen aan gekoppeld?

edit: en hoe zit het met de beschikbaarheid van je geld?

Comment

• Staatsbon met compensatie voor inflatie
                                          De Schatkist overweegt de uitgifte van een staatsbon waarvan de opbrengst is gekoppeld aan de inflatie. Dat zegt Jean Deboutte, directeur van het Agentschap van de Schuld, zaterdag in L'Echo. Het nieuws staat ook in De Tijd.

"Met een product waarvan de rente wordt aangepast aan de inflatie is de investeerder zeker dat hij bovenop de rente een compensatie krijgt voor de inflatie", stelt Deboutte.

De Schatkist bestudeert nieuwe producten omdat de opbrengst van de klassieke staatsbons sterk afneemt. Het succes daalt als gevolg van de dematerialisering.
                                          Best interessant moest dit erdoor komen.

Comment

Working...
                                          X