Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dank je wel meneer Leterme. Eerst onze grootste bank en trots verpatsen. Heel veel aandeelhouders gewoon letterlijk in het zak zetten en een loopje nemen met de wetgeving. Dan niks voorzien voor de pensioenregeling voor de oude dag van de hard werkende mens die nu onze economie draaiende houdt.

En dan nog is uw maatregelen van de begroting niet luidop durven aan te halen, omdat u weet dat u gewoon een bedrieger bent. Het cliquetsysteem werd uitgevonden om de prijs niet te snel te laten stijgen. U doet er gewoon het omgekeerde mee.

Waarom zouden mensen afkerig worden van de politiek?! Wat gaat U beter doen als Vlaanderen alleen komt te staan? Even economische welvaart om het dan voor onze kinderen weer te verpesten als alles fondsen weer drooggelegd zijn door gepalaver en zakkenvullen.

Ik wou geen nors nukkig mens worden, hield ik me altijd voor. Het is verdomd moeilijk gebleken als volwassene om dit vol te houden.

Comment

• Hoe kan diene mens dat zélf dag in, dag uit blijven doen? Al dat gezever, altijd maar moeten blijven zoeken naar redenen om beslissingen die (niet) worden genomen te verantwoorden? Altijd diezelfde dingen moeten blijven herhalen voor camera's enzo...
      Ik volg de politiek al héél lang niet meer en dan nog ben ik het nu zo beu, maar zó beu, he.

Het wordt tijd dat we eens terug van 0 beginnen. Een schone lei en mensen met een visie en motivatie aan het bestuur zetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
        Ik wou geen nors nukkig mens worden, hield ik me altijd voor. Het is verdomd moeilijk gebleken als volwassene om dit vol te houden.
        Jij reed toch al praktisch gratis met die superzuinige A2?

k' Heb het van in den beginne gevonden: Leterme ge zijt ne ferme, Yves ge zijt nen dief!

Losstaand daarvan kan 't me eigenlijk weinig schelen. 'k Heb altijd spotgoedkoop gereden op gas dus wat maakt dan een 7 euro per 1000 liter extra.

En nu zeker niet meer, lang leve de firmawagen mét tankkaart. Met 37.000km op amper 3.5 maanden is dat al mooi meegenomen!

Comment

• Da's lang geleden?!? denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            Jij reed toch al praktisch gratis met die superzuinige A2?

k' Heb het van in den beginne gevonden: Leterme ge zijt ne ferme, Yves ge zijt nen dief!

Losstaand daarvan kan 't me eigenlijk weinig schelen. 'k Heb altijd spotgoedkoop gereden op gas dus wat maakt dan een 7 euro per 1000 liter extra.

En nu zeker niet meer, lang leve de firmawagen mét tankkaart. Met 37.000km op amper 3.5 maanden is dat al mooi meegenomen!
            Het gaat mij niet om mijn persoonlijk gewin in deze kwestie! Ik kan gefrustreerd geraken om dat de modale Belgische burger geraakt wordt en onze economie, waardoor wijzelf indirect ook trouwens.

Het gaat hier voor mij over de manier van een regering leiden, de mensen voorliegen bij de verkiezingen, dingen doen die haaks staan op wat je zegt en wat je beweert.

Ja het zijn moeilijke tijden en die coalitie is niet de makkelijkste ooit, maar wees eerlijk tegen de burger dat het harde tijden zijn en dat je bepaalde maatregelen moet doorvoeren. Maar probeer die dingen niet te verzwijgen en alleen maar te denken aan de volgende verkiezingen.

Ik kan begrijpen dat meer en meer Belgen/Vlamingen denken zoals een freerider en zich niks meer van het systeem aantrekken. Ik werk nu eenmaal in een sector waar ik iedere dag veel geld zie passeren en wat de burgers van dit beleid ondervinden en hun zorgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
              Da's lang geleden?!? denk ik
              Klopt, sinds augustus werk ik voor 't grootste deel van de week in 't buitenland.

Comment

Het gaat hier voor mij over de manier van een regering leiden, de mensen voorliegen bij de verkiezingen, dingen doen die haaks staan op wat je zegt en wat je beweert.
                Heeft de CVP/CD&V ooit anders gedaan?

Comment

Het gaat mij niet om mijn persoonlijk gewin in deze kwestie! Ik kan gefrustreerd geraken om dat de modale Belgische burger geraakt wordt en onze economie, waardoor wijzelf indirect ook trouwens.

Ja het zijn moeilijke tijden en die coalitie is niet de makkelijkste ooit, maar wees eerlijk tegen de burger dat het harde tijden zijn en dat je bepaalde maatregelen moet doorvoeren. Maar probeer die dingen niet te verzwijgen en alleen maar te denken aan de volgende verkiezingen.

Ik kan begrijpen dat meer en meer Belgen/Vlamingen denken zoals een freerider en zich niks meer van het systeem aantrekken. Ik werk nu eenmaal in een sector waar ik iedere dag veel geld zie passeren en wat de burgers van dit beleid ondervinden en hun zorgen.
                  't feit dat we nu in een crisis zitten ligt niet aan de afgelopen maanden. 't Is onze eigen schuld, met bomen die tot in de hemel groeien.

We leven nu eenmaal in cyclussen, das al eeuwenlang bekend. Zeven vette en zeven magere jaren. 't Verschil is dat men vroeger in de vette jaren spaarde voor de magere jaren. Voor velen was dit niet nodig en die zitten nu op 't tandvlees.

't Zal effe zweten zijn, maar na iedere crisis wordt de groep sterker, op voorwaarde dat men met de voeten op de grond blijft staan.

Laat ons niet vergeten dat het Cliquet-systeem uit de koker van Verhofstadt komt.

Comment

't feit dat we nu in een crisis zitten ligt niet aan de afgelopen maanden. 't Is onze eigen schuld, met bomen die tot in de hemel groeien.

We leven nu eenmaal in cyclussen, das al eeuwenlang bekend. Zeven vette en zeven magere jaren. 't Verschil is dat men vroeger in de vette jaren spaarde voor de magere jaren. Voor velen was dit niet nodig en die zitten nu op 't tandvlees.
                    Wa eigenlijk het meest ongelofelijke aan deze hele zaak is, is dat we nu in de shit zitten door de drang naar geldgewin die bij sommigen zo groot was/is dat ze hebben geld proberen rapen waar er geen te rapen valt. Als ge leest hoe da allemaal zo ver is kunnen komen, da is eigenlijk ongelofelijk. En de manier waarop de beurs marcheert is al helemaal geschift. Een paar "geruchten" en t heel spel stort in... da zou toch ni mogen kunnen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Wa eigenlijk het meest ongelofelijke aan deze hele zaak is, is dat we nu in de shit zitten door de drang naar geldgewin die bij sommigen zo groot was/is dat ze hebben geld proberen rapen waar er geen te rapen valt. Als ge leest hoe da allemaal zo ver is kunnen komen, da is eigenlijk ongelofelijk. En de manier waarop de beurs marcheert is al helemaal geschift. Een paar "geruchten" en t heel spel stort in... da zou toch ni mogen kunnen ...
                      Inderdaad, dat is exact wat ik bedoel. Het kon niet op, de bomen groeiden tot in de hemel, niet alleen voor 't grote kapitaal maar ook voor de gewone werkman. Velen hebben zich overdaan...en dragen daar nu de gevolgen van.

't Zal een hele poos zweten zijn en heel wat gezinnen zullen 't water op de lippen dragen maar 'k heb er geen compassie mee. De krekel en de mier klinkt belachelijk maar is meer dan ooit van toepassing.

Comment

• Ruwe olie is trouwens onder de 70 dollar gezakt.

Positief en negatief. Dankzij de hoge brandstofprijzen zijn we met z'n allen gaan besparen op olie. Als ze nu opnieuw verkocht wordt voor een habbekrats zal de trui in de kast verdwijnen en de verwarming snel weer op 24° staan...

Comment

• Benzineprijs daalt morgen bijna 6 cent

Comment

• Dat is zo:

Op vrijdag 17 oktober wordt Super 95 & Super 98+ goedkoper!

* Voor Super 95 betaalt men vanaf vrijdag maximum 1,338 €/l (een daling van 0,058 €/l)
                            * Voor Super 98+ betaalt men vanaf vrijdag maximum 1,352 €/l (een daling van 0,058 €/l)
                            * Voor Diesel betaalt men maximum 1,194 €/l (onveranderd)
                            * Voor LPG betaalt men maximum 0,554 €/l (onveranderd)
                            Bron: http://www.brandstofprijzen.be
                            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                              Benzineprijs daalt morgen bijna 6 cent
                              met een ruwe olieprijs van 70 dollar is dit nog steeds duur.

Comment

met een ruwe olieprijs van 70 dollar is dit nog steeds duur.
                                Weer eentje die blijkbaar nog nooit van wisselkoersen heeft gehoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  Weer eentje die blijkbaar nog nooit van wisselkoersen heeft gehoord.
                                  Toch wel. Ik beweer ook niet dat de prijs niet klopt. 'k zeg enkel dat het verhoudingsgewijs duur is, mede dankzij de dollar

Comment

• Diesel mag van mij tussen de 1 a 1.10 € schommelen.

Comment

• Plots weer veel verborgen berichten, daar is ie weer

Wat mij opvalt aan die herinvoering van het cliquetsysteem : als dat zogezegd maar 7 euro per 1000km extra kost aan de burger, hoeveel liters zijn dat niet om uiteindelijk aan 159 miljoen euro opbrengst te geraken

Comment

Toch wel. Ik beweer ook niet dat de prijs niet klopt. 'k zeg enkel dat het verhoudingsgewijs duur is, mede dankzij de dollar
                                        Midden juli stond de dollar versus de euro op 1,60

Nu op 1,33. Dat alleen al is een daling met 20%. Wat onze brandstof met een vijfde duurder maakt.

De olieprijs staat nu onder de 70, maar zoals jij ongetwijfeld wel zal weten zijn dat future-contracten, dat weerspiegelt dus niet de prijs van vandaag.

Aan de pomp betalen we ook al zo'n 15% minder. Ondanks de zwakkere euro.

Dus ik zie niet in wat je bedoelt.

Comment

• benzine nog es onder de 1,4€, da's lang geleden

Comment

Working...
                                          X