Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
    Diesel kost voor mij nu 1.099 per liter...
    Laat me raden, u hebt een BTW-nummer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
      Ge hebt goe geraden Corneel, maar die prijs van 1.099 is zonder aftrek van enige btw of zo hééé...
      Pompprijs is 1.199 en ik krijg 10 cent korting...
      BTW-nummer en grote hoeveelheden afnemen, dat is inderdaad altijd leuk . Denk dat de kost hier ongeveer gelijk gaat liggen (wij nemen per jaar zo'n 4000 liter diesel af).
      Bij een maat tanken ze op de firma waar ze ook een tiental vrachtwagens hebben lopen. Die tanken daar nog onder de euro per liter kostprijs.

Comment

• Regering viseert gsm en tankkaart bedrijven

Even een bommetje leggen :

Met het oog op de begrotingsopmaak voor volgend jaar overweegt de regering-Leterme eraan de fiscale aftrekbaarheid van gsm's en tankkaarten voor bedrijven te beperken. De vermindering van de aftrek voor tankkaarten alleen al zou 300 tot 400 miljoen euro kunnen opleveren, is te horen in regeringskringen.

(tijd) - De opmaak van de begroting 2009 wordt geen gemakkelijke klus. In de meerjarenplanning wordt gemikt op een overschot van 0,3 procent, wat neerkomt op een surplus van 1 miljard euro. Dat zal een inspanning vergen, want volgens de vicegouverneur van de Nationale Bank, Luc Coene, stevenen we bij ongewijzigd beleid af op een tekort van 3,5 miljard euro, of zo'n 1 procent.
        Premier Yves Leterme (CD&V) heeft al bevestigd dat de begrotingstoestand er 'niet al te rooskleurig' uitziet, maar in regeringskringen wordt gezegd dat het zo'n vaart wel niet zal lopen. Er wordt opgemerkt dat de vicegouverneur van de Nationale Bank is uitgegaan van heel sombere inschattingen van de fiscale ontvangsten volgend jaar.
        De btw-ontvangsten zouden een tik krijgen, als gevolg van een terugval van de consumptie. Maar de bedrijfsvoorheffing zou op een hoog toerental blijven. En als de fiscale ontvangsten 1 procentpunt hoger uitkomen dan verwacht, betekent dat al meteen 1 miljard euro meer inkomsten.
        De tegenvallende fiscale ontvangsten zouden dit jaar wel kunnen leiden tot een klein begrotingstekort, liet minister van Financiën Didier Reynders (MR) gisteren weten. Hij wijst ook de Vlaamse regering met de vinger, omdat die de 'beloofde' inspanning van 400 miljoen euro niet wil leveren.
        Premier Yves Leterme (CD&V) bezwoer voor de zomervakantie nog dat het begrotingsevenwicht dit jaar 'gegarandeerd' was, maar dat wilde hij gisteren niet herhalen. 'We zijn zover nog niet', luidde het op het kabinet van de eerste minister.
        De begrotingsproblemen dit jaar stellen ook weinig voor bij wat er volgend jaar op de regering afkomt. Er staan besparingen op het programma, en er zullen nieuwe inkomsten moeten worden aangeboord. En dan komt al snel de bedrijfswereld in het vizier, blijkt al uit de plannen om de fiscale aftrekbaarheid van bedrijfs-gsm's en tankkaarten terug te schroeven.
        WVDV

07:34 - 04/09/2008 Copyright © De Tijd

Comment

• Het werd tijd dat ze daar eens gaan in snoeien.

Comment

• is geen oplossing... op het eind wordt toch alles doorgerekend aan de klant. Gevolg.... minder spenderen...minder btw.

Comment

• akkoord, maar toch een stimulans aan bedrijven om hun werknemers minder km's te laten afleggen

Comment

• Als autoliefhebber ben ik uiteraard tegen, maar als weldenkende mens kun je naar mijn mening niet tegen (fors) hogere prijzen aan de pomp zijn.
                Enigste maatregel die de chauffeurs er toe dwingt minder te rijden, en de industrie er toe dwingt sneller met betaalbare alternatieven op de proppen te komen.
                Dit alles op voorwaarde dat er een degelijk, milieuvriendelijk alternief openbaar vervoer is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                  is geen oplossing... op het eind wordt toch alles doorgerekend aan de klant. Gevolg.... minder spenderen...minder btw.
                  Het gaat hier over het verloningssysteem. Dit is vooral een groene oplossing op korte termijn.

Minder btw inkomsten zitten er hoe dan ook aan te komen.

Dat alles doorgerekend wordt aan de klant is ook kortzichtig. Wat wel het gevolg is als lonen hier onbetaalbaar worden, de bedrijven naar groeilanden trekken. Landen waar het beter gaat dankzij onze jaren van ontwikkelingshulp.

Nu nog de successierechten rechtvaardiger maken! Dat ze een geboorterecht invoeren, ipv belasting op overlijden. Het is even absurd!

Comment

• Zonet de tank volledig gevuld bij Esso (1,2xx€)

72 €

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      akkoord, maar toch een stimulans aan bedrijven om hun werknemers minder km's te laten afleggen
                      Als je denkt dat hierdoor minder km's gaan gemaakt worden, sla je de bal goed mis. De werknemers moeten nog altijd naar de klanten gaan of naar het werk... ongeacht de prijs. Misschien dat er klanten gaan weggaan naar andere landen, dat dat minder km's veroorzaakt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                        Zonet de tank volledig gevuld bij Esso (1,2xx€)

72 €
                        Tank is in dit geval inderdaad de correcte benaming.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                          De werknemers moeten nog altijd naar de klanten gaan of naar het werk... ongeacht de prijs.
                          Hoeveel kms worden er afgelegd voor de werkgever en hoeveel privé op kosten van de werkgever?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
                            Hoeveel kms worden er afgelegd voor de werkgever en hoeveel privé op kosten van de werkgever?
                            just

veel van mijn kollegaas rijden als ze met de nachtdienst staan met de bedrijfsauto van de madamme...verniet

+ dat er mss wat meer geo-route (om het met een post-term te zeggen) zal gereden worden

Comment

Comment

nee, de andere tank

Comment

• de overheid raad(bijna verplicht) u aan om met de fiets te gaan werken.
                                  ik zal nooit met de fiets gaan werken zolang ik een wagen heb.
                                  omdat ten eerste heb ik een wagen gekocht ten tweede betaal ik wegentaks,ten derde betaal ik autoverzekering en dan zou ik met de fiets moeten gaan werken ???? waarom heb ik dan een wagen gekocht????

Comment

• en dan nog dit de olieprijs stond op een record van ongeveer 150 dollar per vat en vandaag staat deze ongeveer een 50 dollar minder, MERKEN WIJ ALS AUTOMOBILISTEN DAAR IETS VAN AAN DE POMP,NEEEEEEEN!!!!!!!!!!de prijs blijft ongeveer hetzelfde

Comment

• *megazucht*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zionlion Bekijk Berichten
                                        waarom heb ik dan een wagen gekocht????
                                        Omdat je niet wou onderdoen voor de buurman?

Comment

• ik heb een wagen gekocht omdat het altijd regent!!!!

Comment

Working...
                                          X