Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het openbaar vervoer is lang niet meer goedkoop te noemen.
(hangt natuurlijk af van welke lijn je nodig hebt, maar als in een streek de verbindingen niet echt optimaal zijn dan?????)
En voor het kleine prijsverschil dat er nog overblijft, prefereer ik nog steeds de eigen wagen die me brengt op de plaats waar ik moet zijn tov het station / halte.
Wat is niet optimaal? mensen verwachten misschien gewoon te veel. De bus kan niet voor ieders deur stoppen en de trein niet voor de gewenste winkel waar je wil gaan kopen. Beetje flexibiliteit zou voor velen geen kwaad kunnen. Tuurlijk zijn niet alle verbindingen goed geregeld qua uren en is eer nog veel vatbaar voor verbetering, maar we zijn allemaal net iets te verwend veronderstel ik.
De prijsstijgingen worden veroorzaakt door de indexering van de nieuwe APETRA-bijdrage, die geldig is vanaf 1 juli 2008.
Ze hadden beter de accijns dan tegelijk met 1 cent verlaagd... Vooral als je weet dat de olieprijs vandaag weer een nieuw record gebroken heeft, ten gevolge van de lage waarde van de dollar, maar hoewel wij aan de pomp niet in dollars betalen zal dit ook wel aangebracht worden als een reden om de prijs aan de pomp op te drijven?
Devaluatie van de dollar zorgt voor een meerwaarde bij olie en ook vice versa.
Da's dus een geldige reden opdat de prijs hier omhoog zou gaan... geen smerig trucje van die of die.
't Is een mes dat aan twee kanten snijdt:
Enerzijds voelt de Europeaan de olieprijsstijgingen niet zó hard als een Amerikaan, omdat de euro ijzersterk staat tegenover de dollar. Daar speelt het in dollars verhandelen dus in ons voordeel. Joepie voor ons zou je denken... .
Maar anderzijds krijgen de olieproducerende landen hun inkomsten in dollars. Maar juist omdat die zo zwak staat, hebben ze dus minder inkomsten (in euro's omgezet, bvb.). Dus --> de dollarprijs van een vat omhoog, en dus ook de prijs bij ons aan de pomp.
De sterke euro, of beter gezegd: de zwakke dollar, nekt ons.
En dat zal zich pas oplossen als de euro-dollar-verhouding terug wat meer in balans is.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Wat is niet optimaal? mensen verwachten misschien gewoon te veel. De bus kan niet voor ieders deur stoppen en de trein niet voor de gewenste winkel waar je wil gaan kopen. Beetje flexibiliteit zou voor velen geen kwaad kunnen. Tuurlijk zijn niet alle verbindingen goed geregeld qua uren en is eer nog veel vatbaar voor verbetering, maar we zijn allemaal net iets te verwend veronderstel ik.
Zie mijn vorige post.
Indien het openbaar vervoer even duur uitkomt als een eigen wagen, dan verkies ik comfort!
Op dinsdag 1 juli wordt Super 95 & Super 98 & Diesel & Stookolie duurder.
* Voor Super 95 betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,610 €/l (een STIJGING van 0,001 €/l)
* Voor Super 98+ betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,656 €/l (een STIJGING van 0,001 €/l)
* Voor Diesel betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,429 €/l (een STIJGING van 0,002 €/l)
* Voor LPG betaalt men maximum 0,635 €/l (onveranderd)
Vorige week in duitsland Diesel getankt aan 1,69€ /len in Italie 1,6€/
Hell, en ik dacht dat het in Frankrijk duur was (tot 1,56 €, voor zover ik gezien heb). Zelf heb ik er twee keer getankt rond de 1,4 €, en dat was echt het goedkoopste dat ik daar vond.
De bijzondere accijns op benzine wordt met 0,20 euro per 1.000 liter verlaagd. Het gaat om de zevende maatregel die sinds begin dit jaar in die zin wordt genomen, zegt minister van Financiën Didier Reynders (MR). Dankzij deze laatste vermindering kan de verbruiker een prijsvermindering van 1,5730 euro krijgen voor een volle tank van 50 liter.
Waarvoor zou ik blij moeten zijn?
Omdat den diesel dubbel zoveel stijgt als de naft
Eerlijk gezegd vind deze stijging maar onnozel 0,1 cent (en 0,2 cent voor den diesel).
Een van dees dagen zal d'r wel weer een zwaardere stijging komen waarschijnlijk, de ruwe olie is toch weer een heel stukske gestegen dacht ik!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Waarvoor zou ik blij moeten zijn?
Omdat den diesel dubbel zoveel stijgt als de naft
Eerlijk gezegd vind deze stijging maar onnozel 0,1 cent (en 0,2 cent voor den diesel).
Een van dees dagen zal d'r wel weer een zwaardere stijging komen waarschijnlijk, de ruwe olie is toch weer een heel stukske gestegen dacht ik!
Het was met een knipoog Hier de tien sterkst gestegen producten qua prijs :
Comment