Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
    De prijsstijgingen worden veroorzaakt door de indexering van de nieuwe APETRA-bijdrage, die geldig is vanaf 1 juli 2008.

Weeral (en dat ze dat nu nog durven doen) iets gevonden om de prijs te doen stijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk Berichten
      Het openbaar vervoer is lang niet meer goedkoop te noemen.
      (hangt natuurlijk af van welke lijn je nodig hebt, maar als in een streek de verbindingen niet echt optimaal zijn dan?????)
      En voor het kleine prijsverschil dat er nog overblijft, prefereer ik nog steeds de eigen wagen die me brengt op de plaats waar ik moet zijn tov het station / halte.

Wat is niet optimaal? mensen verwachten misschien gewoon te veel. De bus kan niet voor ieders deur stoppen en de trein niet voor de gewenste winkel waar je wil gaan kopen. Beetje flexibiliteit zou voor velen geen kwaad kunnen. Tuurlijk zijn niet alle verbindingen goed geregeld qua uren en is eer nog veel vatbaar voor verbetering, maar we zijn allemaal net iets te verwend veronderstel ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
        De prijsstijgingen worden veroorzaakt door de indexering van de nieuwe APETRA-bijdrage, die geldig is vanaf 1 juli 2008.

Ze hadden beter de accijns dan tegelijk met 1 cent verlaagd... Vooral als je weet dat de olieprijs vandaag weer een nieuw record gebroken heeft, ten gevolge van de lage waarde van de dollar, maar hoewel wij aan de pomp niet in dollars betalen zal dit ook wel aangebracht worden als een reden om de prijs aan de pomp op te drijven?

Comment

• Devaluatie van de dollar zorgt voor een meerwaarde bij olie en ook vice versa.
          Da's dus een geldige reden opdat de prijs hier omhoog zou gaan... geen smerig trucje van die of die.

't Is een mes dat aan twee kanten snijdt:
          Enerzijds voelt de Europeaan de olieprijsstijgingen niet zó hard als een Amerikaan, omdat de euro ijzersterk staat tegenover de dollar. Daar speelt het in dollars verhandelen dus in ons voordeel. Joepie voor ons zou je denken... .
          Maar anderzijds krijgen de olieproducerende landen hun inkomsten in dollars. Maar juist omdat die zo zwak staat, hebben ze dus minder inkomsten (in euro's omgezet, bvb.). Dus --> de dollarprijs van een vat omhoog, en dus ook de prijs bij ons aan de pomp.

De sterke euro, of beter gezegd: de zwakke dollar, nekt ons.
          En dat zal zich pas oplossen als de euro-dollar-verhouding terug wat meer in balans is.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
            En dat zal zich pas oplossen als de euro-dollar-verhouding terug wat meer in balans is.
            Keep dreaming:
            HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              5.5€ enkele rit in eerste klasse van Charleroi naar Brussel.

Dat doe ik niet na met mijn auto, en zeker niet in die tijd om dat uur van de dag.

Wsl wordt uw vervoer ook terugbetaald???

En ik vind 3,5€ voor slechts 5km veel geld!!!! (is de prijs hier)

Ik sprak dus over verbindingen die niet optimaal waren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                Wat is niet optimaal? mensen verwachten misschien gewoon te veel. De bus kan niet voor ieders deur stoppen en de trein niet voor de gewenste winkel waar je wil gaan kopen. Beetje flexibiliteit zou voor velen geen kwaad kunnen. Tuurlijk zijn niet alle verbindingen goed geregeld qua uren en is eer nog veel vatbaar voor verbetering, maar we zijn allemaal net iets te verwend veronderstel ik.

Zie mijn vorige post.

Indien het openbaar vervoer even duur uitkomt als een eigen wagen, dan verkies ik comfort!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                  Op dinsdag 1 juli wordt Super 95 & Super 98 & Diesel & Stookolie duurder.

* Voor Super 95 betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,610 €/l (een STIJGING van 0,001 €/l)
                  * Voor Super 98+ betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,656 €/l (een STIJGING van 0,001 €/l)
                  * Voor Diesel betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,429 €/l (een STIJGING van 0,002 €/l)
                  * Voor LPG betaalt men maximum 0,635 €/l (onveranderd)
                  Knight-rider zal content zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregggie Bekijk Berichten
                    Wsl wordt uw vervoer ook terugbetaald???
                    Nee, das volledig uit mijne zak betaald.

En ik vind 3,5€ voor slechts 5km veel geld!!!! (is de prijs hier)

Ik sprak dus over verbindingen die niet optimaal waren!

Ik heb dan ook een maandabbo he

Comment

• Ik betaal 76 pleuro voor 3 maand en leg elke dag ruim 50km af met de bus. Bus is cheap

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                        Ik betaal 76 pleuro voor 3 maand en leg elke dag ruim 50km af met de bus. Bus is cheap

Maar op de trein kan je tenminste nog wat doen, zoals werken ofzo, op een bus moet ik niet beginnen met de laptop boven te halen, das ni te doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door madman99 Bekijk Berichten
                          Vorige week in duitsland Diesel getankt aan 1,69€ /len in Italie 1,6€/
                          Hell, en ik dacht dat het in Frankrijk duur was (tot 1,56 €, voor zover ik gezien heb). Zelf heb ik er twee keer getankt rond de 1,4 €, en dat was echt het goedkoopste dat ik daar vond.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• De bijzondere accijns op benzine wordt met 0,20 euro per 1.000 liter verlaagd. Het gaat om de zevende maatregel die sinds begin dit jaar in die zin wordt genomen, zegt minister van Financiën Didier Reynders (MR). Dankzij deze laatste vermindering kan de verbruiker een prijsvermindering van 1,5730 euro krijgen voor een volle tank van 50 liter.
                            belga

Comment

• Moeten we nu blij zijn?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• als je dat vergelijkt met de rest van europa in feite wel, een uitzondering niet te na gesproken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Maar op de trein kan je tenminste nog wat doen, zoals werken ofzo, op een bus moet ik niet beginnen met de laptop boven te halen, das ni te doen
                                  das waar, maar in het slechtste geval zit ik er met mijn notitieboekje en bel ik nog enkele leveranciers op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                    Knight-rider zal content zijn
                                    Waarvoor zou ik blij moeten zijn?
                                    Omdat den diesel dubbel zoveel stijgt als de naft

Eerlijk gezegd vind deze stijging maar onnozel 0,1 cent (en 0,2 cent voor den diesel).
                                    Een van dees dagen zal d'r wel weer een zwaardere stijging komen waarschijnlijk, de ruwe olie is toch weer een heel stukske gestegen dacht ik!
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                      das waar, maar in het slechtste geval zit ik er met mijn notitieboekje en bel ik nog enkele leveranciers op.
                                      ah bah, gij zijt zo ene die dan zo belangrijk zit te doen met zenne gsm op de bus, tot groot jolijt van de mensen errond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Moeten we nu blij zijn?
                                        Ja maar dan hoor je de klagers niet. Ze vinden dan wel iets anders om over te klagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Waarvoor zou ik blij moeten zijn?
                                          Omdat den diesel dubbel zoveel stijgt als de naft

Eerlijk gezegd vind deze stijging maar onnozel 0,1 cent (en 0,2 cent voor den diesel).
                                          Een van dees dagen zal d'r wel weer een zwaardere stijging komen waarschijnlijk, de ruwe olie is toch weer een heel stukske gestegen dacht ik!
                                          Het was met een knipoog Hier de tien sterkst gestegen producten qua prijs :

1. Aluminiumfolie (76,51%)
                                          2. Citroenen (73,11%)
                                          3. Stookolie (62,14%)
                                          4. Aardgas (48,90%)
                                          5. Grijze garnalen (44,65%)
                                          6. Spaghetti (42,40%)
                                          7. Bloem (39,41%)
                                          8. Maïsolie (38,80%)
                                          9. Elektriciteit (37,09%)
                                          10. Diesel (33,85%)

Iemand een verklaring voor de citroenen?

Comment

Working...
                                          X