Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dat werd verdorie hoog tijd dat dien diesel ook terug opslaat, benzine fors omhoog en diesel vorige week 2 keer omlaag in prijs, ze blijven het doen in dit achterlijke landje, de meest vervuilende en stinkende brandstof promoten middels spotgoedkope prijzen , bende incompetente randdebielen van de regering verdorie

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
      Dat werd verdorie hoog tijd dat dien diesel ook terug opslaat, benzine fors omhoog en diesel vorige week 2 keer omlaag in prijs, ze blijven het doen in dit achterlijke landje, de meest vervuilende en stinkende brandstof promoten middels spotgoedkope prijzen , bende incompetente randdebielen van de regering verdorie
      Wat een kortzichtige en jaloerse opmerking. Gaat de benzineprijs naar beneden omdat de diesel stijgt? In geen geval. Integendeel, bij iedere stijging van de diesel stijgt de levensduurte voor iedereen. Alle transport in dit landje geschied op diesel

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
        Dat werd verdorie hoog tijd dat dien diesel ook terug opslaat, benzine fors omhoog en diesel vorige week 2 keer omlaag in prijs, ze blijven het doen in dit achterlijke landje, de meest vervuilende en stinkende brandstof promoten middels spotgoedkope prijzen , bende incompetente randdebielen van de regering verdorie
        Ja het is echt wel de regering die de brandstofprijzen doet opslaan
        Last edited by ; 11/06/2008, 11:33.

        Comment


        • Dollar kent forse stijging, olieprijs neemt duik
          De koers van de Amerikaanse dollar is vandaag sterk gestegen. Als gevolg daalde de prijs van ruwe olie sterk in New York. De prijs voor een vat 'light sweet crude' voor levering in juli sloot af op 131,31 dollar. Dat was 3,04 dollar minder dan gisteravond. Sinds de piek van afgelopen vrijdag (139,12 dollar) is er al 6 procent af.

          Een deel van de verklaring voor de prijsdaling ligt in het feit dat de dollar in waarde is gestegen. De Amerikaanse munt is de voorbije twee dagen bezig aan zijn sterkste opmars sinds 2005. Aanleiding is de verklaring van Fed-voorzitter Ben Bernanke dat de economische risico's zijn verminderd en dat de Amerikaanse centrale bank geen inflatierisico's zal tolereren. Dit kan wijzen op een eventuele renteverhoging in de toekomst. De dollar kwam vandaag op het hoogste niveau in drie maanden tegenover de Japanse yen. (belga/svm)
          Last edited by ; 11/06/2008, 11:30.

          Comment


          • Deze gaat nog wat olie op 't voor gooien...

            Topman Gazprom verwacht stijging olieprijs naar 250 dollar

            Alexei Miller, de baas van de Russische gasgigant Gazprom, meent dat de prijs voor een vat olie nog zal stijgen tot 250 dollar. Dat verklaarde hij vandaag in het Franse Deauville. Wanneer die kaap ongeveer zou worden bereikt, zei hij er niet bij.

            "Vandaag zijn we getuige van een kritieke prijsstijging bij de brandstoffen. Nu gaan we naar een niveau dat nooit eerder werd bereikt. Het perspectief is 250 dollar per vat", aldus Miller op een persconferentie in de marge van een European Business Congress.

            "Concurrentie nog groter"
            "De concurrentie voor die grondstof wordt nog groter", zo zei hij.
            De topman van Gazprom stelde dat de acties van de speculanten een grote invloed hebben op de oliemarkten, maar die "invloed is niet beslissend".

            Miller liet nog weten dat zijn groep in Europa momenteel 410 dollar vraagt voor 1.000 kubieke meter gas. In maart had Miller nog gezegd dat de prijs van het Russische gas in 2008 de kaap van 400 dollar zou bereiken. De gasprijs is gekoppeld aan de prijs van olie. (afp/svm)

            Comment


            • 'Prijsstijging olie niet veroorzaakt door speculatie'

              De stijging van de brandstofprijzen is toe te schrijven aan de wet van vraag en aanbod en niet aan de speculatie. Dat zegt Tony Hayward, directeur van de Britse oliereus BP, in de Financial Times.

              (belga) - Volgens Hayward leven er drie mythes rond de stijging van de energieprijzen: het feit dat de stijging veroorzaakt is door speculatie, dat het aanbod op de rand van de afgrond zou staan en dat de wereld snel zou kunnen overschakelen naar een economisch model waarbij de vraag naar fossiele brandstoffen laag is.

              Volgens hem is de wereldwijde vraag naar energie voor het vijfde jaar op rij meer dan gemiddeld gestegen terwijl men aan de aanbodzijde "moeite had om die vraag te beantwoorden".

              Maar die zwakte in het aanbod zou niet toe te schrijven zijn aan de slinkende reserves, meent Hayward, maar eerder aan de technologieën en methodes die gebruikt worden om te putten uit die reserves. "De problemen om de productie te verhogen, liggen niet ondergronds maar bovengronds. Die problemen zijn niet van geologische maar van politieke aard", aldus Hayward.
              10:57 - 11/06/2008
              Copyright © De Tijd

              Reacties (5)
              • Het zou erg verrassend zijn als de nummer 1 van Een van de grootste olieconcerns ter wereld zou zeggen dat de wereld makkelijk binnen een paar jaar zou kunnen overschakelen naar een model waarbij veel minder fossiele brandstoffen verbruikt zouden worden. België zou bijvoorbeeld een kernreactor of 10 kunnen bijbouwen en al zijn auto's en vrachtwagens laten rijden op waterstof. De rest van Europa en Noord Amerika kan hetzelfde doen. Als het hysterisch geblaat van de geitenwollen sokken ter groene zijde en de misinformatie die zij spuien over kernenergie eens ophoudt kan het probleem van de dure olie gewoon door een gezamelijke beginselverklaring van de OESO landen morgen al opgelost zijn. Het volstaat dat de OESO leiders een gezamelijke verklaring uitgeven dat het over vijf jaar verboden is om auto's en over 8 jaar vrachtwagens te bouwen met benzine-en dieselmoteren en de benzinestations verplichten om waterstof te verkopen. Dan stort de prijs morgen in tot een niveau beneden $50 per vat.Geplaatst door Willy Berger op 11 juni 2008 om 11:28
              • Probleem is dat je ruwe olie zo lang kan bewaren als je wil, de aanbodzijde heeft dus geen voordeel om de productie te verhogen. Je kan het vergelijken met de gigantische stijging van de immoprijzen. Het aanbod heeft geen haast want het duurt decennia eer muren vergaan.Geplaatst door patat op 11 juni 2008 om 11:23
              • De heer Hayward vergeet ook te vermelden dat, liever dan te investeren in onderhoud en verdere ontwikkeling van installaties, BP de afgelopen paar jaar op enorme schaal eigen aandelen heeft ingekocht en dus althans ten dele zelf verantwoordelijk is voor de lage productiecapaciteit waar ze (dixit BP) 'helaas' momenteel mee worden geconfronteerd.Geplaatst door Xenophon op 11 juni 2008 om 11:12
              • Tony Hayward is op zijn minst gezegd geen objectieve bron te noemen. Waar hij wel in gelijk heeft, is dat het huidig aanbod opzettelijk wordt vertraagd (beperkt) om de prijzen op te drijven. Zodoende kan meer geld uit het zwart goud worden gehaald. Maar de zotte stijgingen blijven niet aanhouden. Kijken we maar naar het goud, dat ook niet onbeperkt kan worden ontgonnen, dat niet meer naar zijn recordniveau komt van 1000$.Geplaatst door fiel de vos op 11 juni 2008 om 11:11
              • De Heer Hayward gaat er vlotjes aan voorbij dat er via een hele resem afgeleide producten de mogelijkheid bestaat olie op papier te kopen. De multiplicators die toegepast worden, maken het zelfs mogelijk om met een beperkte kapitaalsinvestering een grote hoeveelheid olie-leveringscontracten aan te kopen. Bovendien blijkt dat vele beleggers de daling van de dollarkoers willen compenseren met het aankopen van allerlei dollargenoteerde grondstoffeen en edelmetalen, ook de Chinezen doen dit. Met andere woorden; ik dicht deze uitspraak, van een niet-onpartijdige speler, weinig waarde toe. Al te vaak blijkt dat zelf key-players, bewust of onbewust, de bal compleet misslaan, denk maar een de uitspraak van een vroegere IBM-voorzitter, die ooit stelde dat de wereld genoeg zou hebben aan een aantal computers.Geplaatst door ilpatino op 11 juni 2008 om 11:05
              http://www.tijd.be/nieuws/economie-f...635929-600.art

              Comment


              • Een tankbeurt gaat stilaan richting 100 euro... waar gaat het heen ? Het kost mij maandelijks > 500 euro om op mijn werk te geraken

                Comment


                • Er zijn ook zuinigere alternatieven dan een RS4 en een 997 he.

                  Of heb jij die 330 nog?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Er zijn ook zuinigere alternatieven dan een RS4 en een 997 he.
                    Idd!

                    Comment


                    • Om toch ook maar eens een wat neutraler iemand aan het woord te laten:
                      KBC ziet olieprijs snel naar 105 dollar zakken
                      Dossier
                      KBC
                      Olie

                      BRUSSEL - Volgens hoofdeconoom Edwin De Boeck van KBC Asset Management zijn er fundamenteel geen redenen te vinden voor de forse stijging van de olieprijs tijdens de jongste maanden. ‘We hebben hier alle mogelijke cijfers bekeken, maar we kunnen niet anders dan tot het besluit komen dat de prijsstijging fel overdreven is. Volgens ons zal een vat olie tegen het einde van dit jaar nog zo’n 105 dollar kosten, een prijsdaling met ruim 20 procent.’
                      ‘Wat mij betreft’, voegt De Boeck eraan toe, ‘kan het best dat de prijs zelfs naar 75 dollar zakt, maar mijn medewerker Bart Van Craeynest die de extrapolaties maakte, is een voorzichtig man’.

                      De Boeck beseft maar al te goed dat hij met die voorspelling lijnrecht staat tegenover de meeste voorspellers die de olieprijs enkel nog zien stijgen, met prognoses die variëren van 150 tot 300 dollar voor de komende jaren.

                      ‘De Duitse, Britse, Franse en Italiaanse vraag naar olie’, zegt hij, ‘daalt al sinds begin 2007. Ze ligt nu al ruim 4 procent lager dan een jaar geleden. De Noord-Amerikaanse vraag begon pas einde vorig jaar af te nemen, maar ze ligt nu ook al drie procent beneden het peil van midden 2007. Samen zijn die twee economische blokken goed voor eenderde van de totale wereldvraag naar olie. Als je er ook de andere industrielanden bijtelt – waar de vraag ook lichtjes afneemt – kom je uit op ruim 57 procent van de wereldvraag.’

                      Daar tegenover staat de vraag van de rest van de wereld. Die stijgt, momenteel met gemiddeld ongeveer 3 procent per jaar. Hun aandeel in de wereldvraag naar olie is weliswaar stijgend, maar bedraagt momenteel toch nog maar iets meer dan 40 procent. Het effect van de daling in de industrielanden is dus groter dan dat van de stijging in de groeilanden.

                      De prijs moet dus omlaag, eigenlijk al een tijdje. De prijsstijgingen van de jongste
                      lc
                      maanden zijn dus overdreven, besluit De Boeck.
                      bron:destandaard.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                        Een tankbeurt gaat stilaan richting 100 euro... waar gaat het heen ? Het kost mij maandelijks > 500 euro om op mijn werk te geraken
                        Hoeveel verbruik je met de RS?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                          Een tankbeurt gaat stilaan richting 100 euro... waar gaat het heen ? Het kost mij maandelijks > 500 euro om op mijn werk te geraken
                          Voor een volle tank diesel betaal ik al meer dan 100 euro.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                            Dat werd verdorie hoog tijd dat dien diesel ook terug opslaat, benzine fors omhoog en diesel vorige week 2 keer omlaag in prijs, ze blijven het doen in dit achterlijke landje, de meest vervuilende en stinkende brandstof promoten middels spotgoedkope prijzen , bende incompetente randdebielen van de regering verdorie
                            precies vergeten dat de diesel wel 14 cent gestegen was de week ervoor en de benzine helemaal niet

                            edit: eigenlijk vind ik dit helemaal niet kunnen wat je zegt, de meeste mensen kijken niet zozeer naar het milieu, maar naar wat het goedkoopst is. Als de mensen toch voor het milieu waren had iedereen met wat geld een lexus hybrid of een toyota prius of een smartje of een bmw met ED, of honda civic hybrid, of ...

                            maar dit is duidelijk niet het geval, zou wel eens willen weten met welke niet vervuilende wagen met een laag verbruik jij rijd.
                            Last edited by ; 11/06/2008, 17:57.

                            Comment


                            • edith

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                Ja het is echt wel de regering die de brandstofprijzen doet opslaan
                                Koop de nieuwe autogids en je zult lezen wat een stomme liter benzine maar kost aan produktie tegenover een liter diesel, het is gewoon die smerige rotregering die benzine zo zwaar belast in belgie, lees de autogids en wordt even slim als ik

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichten
                                  precies vergeten dat de diesel wel 14 cent gestegen was de week ervoor en de benzine helemaal niet

                                  edit: eigenlijk vind ik dit helemaal niet kunnen wat je zegt, de meeste mensen kijken niet zozeer naar het milieu, maar naar wat het goedkoopst is. Als de mensen toch voor het milieu waren had iedereen met wat geld een lexus hybrid of een toyota prius of een smartje of een bmw met ED, of honda civic hybrid, of ...

                                  maar dit is duidelijk niet het geval, zou wel eens willen weten met welke niet vervuilende wagen met een laag verbruik jij rijd.
                                  Ik rij met een wagen op LPG, dus vele malen milieuvriendelijker dan benzine en al helemaal milieubewuster dan die stinkende roetuitbrakende mazoutketels waar 80% van de idioten in dit land mee rijden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                                    Koop de nieuwe autogids en je zult lezen wat een stomme liter benzine maar kost aan produktie tegenover een liter diesel, het is gewoon die smerige rotregering die benzine zo zwaar belast in belgie, lees de autogids en wordt even slim als ik
                                    Het is niet alleen de regering in België die de oorzaak is!
                                    Europa doet ook een aardige duit in het zakje.

                                    Na ja, als ze de gewone man maar kunnen kloten he.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                      Wat een kortzichtige en jaloerse opmerking. Gaat de benzineprijs naar beneden omdat de diesel stijgt? In geen geval. Integendeel, bij iedere stijging van de diesel stijgt de levensduurte voor iedereen. Alle transport in dit landje geschied op diesel
                                      Ik weet alleen maar dat de levensduurte voor de benzinerijders een pak meer stijgt voor de benzinerijders onder ons dan voor de mazoutstoof rijdertjes onder ons, diesel wordt in dit compleet achterlijke land extreem laag gehouden door incompetente imbecielen van de regering. Waar zit de logica in feite, ik rij op LPG en dat wordt uitermate zwaar belast middels een torenhoge extra LPG taks dit terwijl de kankerverwekkers met mazoutketels steevast beloond worden middels lage brandstofprijzen en afschaffing van extra mazouttaks. En dan te weten dat in de meeste andere europese landen de dieselprijs op dezelfde hoogte staat dan benzine of zelfs een pak hoger , zoals het betaamt trouwens!

                                      Comment


                                      • Niemand houdt je tegen om in de politiek te stappen hé.

                                        Dan kan je er iets aan doen i.p.v. hier wat onbeschofte woorden te komen neertypen.


                                        Edit: on second thought... best eerst jezelf op een deftige manier leren te verwoorden voordat je in de politiek stapt.
                                        Last edited by ; 12/06/2008, 00:50.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          Niemand houdt je tegen om in de politiek te stappen hé.

                                          Dan kan je er iets aan doen i.p.v. hier wat onbeschofte woorden te komen neertypen.
                                          Denkt gij dat een enkeling iets kan veranderen in de politiek??

                                          Edit: on second thought... best eerst jezelf op een deftige manier proberen te verwoorden voordat je in de politiek stapt.
                                          Moet je jezelf deftig kunnen verwoorden om in de politiek te stappen??
                                          Dan zijn d'r verschillende politiekers die d'r niet op hun plaats zitten!
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X