Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op dit moment een lekkere 138 dollar voor een vat olie dus ik hoop van harte dat de dieselrijdertjes nieuwe recordprijzen te wachten staat, hoe duurder hoe liever ik het zie, dat is goed voor de koopkracht

Comment

• Kan er weer iemand in Dubaï een Gemballa'tje bijkopen...ach, daar doen we het toch voor?

*steek*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
        Op dit moment een lekkere 138 dollar voor een vat olie dus ik hoop van harte dat de dieselrijdertjes nieuwe recordprijzen te wachten staat, hoe duurder hoe liever ik het zie, dat is goed voor de koopkracht
        Waarom? Nieuwe fiets gekocht misschien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Kan er weer iemand in Dubaï een Gemballa'tje bijkopen...ach, daar doen we het toch voor?

*steek*
          Misschien koopt ie wel een Prius

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
            Waarom? Nieuwe fiets gekocht misschien?
            Ja , zo enen met een motortje op, verbruik 1 liter per 100 km, denk aan onze gezondheid, heel weinig co2 uitstoot ook wel

Comment

Op dit moment een lekkere 138 dollar voor een vat olie dus ik hoop van harte dat de dieselrijdertjes nieuwe recordprijzen te wachten staat, hoe duurder hoe liever ik het zie, dat is goed voor de koopkracht

RESPECT ??????????????????????

Comment

Ja , zo enen met een motortje op, verbruik 1 liter per 100 km, denk aan onze gezondheid, heel weinig co2 uitstoot ook wel
                www.fietsforum.be zou dan hier wel de juiste plaats zijn om die discussies te voeren

Comment

• De enige die geprofiteert hebben van de kleine daling die er geweest is zijn dus de diesel rijders geweest, 2 maal een prijsdaling gehad!
                  En dat terwijl de naft niks gedaald is, en waarschijnlijk volgende week als eerste (of tegelijk met de diesel) opnieuw zal gaan stijgen

Zal alles maar goed in het oog houden, en tijdig mijne bak nog vol gaan kappen voor de naf weer gaat stijgen.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Hier in Cyprus staat de naft 1.13!

Ik zal wat bidonnekes meebrengen.

Comment

• 't is al gedaan met de stijgingen, op naar de 150 dollar...

Olieprijs ineens met 10 dollar naar nieuw record
                      De olieprijs bereikte gisteren in New York een nieuw record van 139,1 dollar per vat van 159 liter. Het vorige record van de olieprijs van 135,09 dollar werd op 22 mei behaald.

Naar 150
                      Aan het begin van de week stond de prijs nog op ruim 126 dollar per vat. De sterke stijging op vrijdag had waarschijnlijk te maken met een rapport van zakenbank Morgan Stanley die voorspelde dat de olieprijs in juli naar 150 dollar zou kunnen stijgen. Ook de opmerkingen van de Israëlische minister van transport dat een aanval op Iran ¿onontkoombaar" is, dreef de prijs op.

Daarnaast reageerden beleggers negatief op het tegenvallende cijfer over de Amerikaanse werkloosheid dat voorbeurs bekend werd gemaakt.

Comment

• OLIEPRIJS MAAKT BROKKEN

De olieprijs is de afgelopen 24 uur met liefst 12 dollar per vat gestegen en koerst richting haar record. De prijs zit nu al opnieuw ver boven de 130 dollar.

Omstreeks 16 uur noteerde een vat 'light sweet crude' 134,22 dollar op de New York Mercantile Exchange (Nymex), niet veraf van het record dat op 135,09 dollar staat en op 22 mei bereikt werd. In Londen komt er ruim 5,65 dollar of 4,4 procent bij de Brent-future bij. Voor een vat ruwe olie wordt nu 133,19 dollar betaald.

Eén van de redenen voor de forse stijging is de verzwakking van de dollar, mede door minder goede resultaten van de Amerikaanse jobmarkt. Ook een voorspelling van de zakenbank Morgan Stanley dat het zwarte goud voor het einde van de maand 150 dollar per vat zou kosten, speelt een rol.

Morgan Stanley verwacht een piek in de olieprijs omdat Azië "een nooit gezien aandeel" van de olieproductie uit het Midden-Oosten voor zich neemt. "Een groot deel van de stijging die we nu zien, komt er door de stijgende vraag. Als de markten doorgaan zoals we nu bezig zijn, zitten we eind volgende week al aan 150 dollar per vat", klinkt het bij een handelaar. (belga/sam)

Comment

• Gisteren een Golf IV 1.9 TDI 90 gaan volgooien in een tankstation van de witte producten hier in de buurt: 57 euro aub.

En waar een jaar geleden de pomphouder gewoon zonder meer mijn bak voldeed vragen ze nu steevast: "Voor hoeveel meneer?" De meeste tellertjes staan ook mooi op 20-30 euro. 'T begint duidelijk te worden dat het bij alsmaar meer mensen pijn begint te doen...

En als ze nu nog de prijs naar 150 dollar per vat gaan jagen, dan zijn we nog niet jarig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            't is al gedaan met de stijgingen, op naar de 150 dollar...

Olieprijs ineens met 10 dollar naar nieuw record
                            De olieprijs bereikte gisteren in New York een nieuw record van 139,1 dollar per vat van 159 liter. Het vorige record van de olieprijs van 135,09 dollar werd op 22 mei behaald.

Naar 150
                            Aan het begin van de week stond de prijs nog op ruim 126 dollar per vat. De sterke stijging op vrijdag had waarschijnlijk te maken met een rapport van zakenbank Morgan Stanley die voorspelde dat de olieprijs in juli naar 150 dollar zou kunnen stijgen. Ook de opmerkingen van de Israëlische minister van transport dat een aanval op Iran ¿onontkoombaar" is, dreef de prijs op.

Daarnaast reageerden beleggers negatief op het tegenvallende cijfer over de Amerikaanse werkloosheid dat voorbeurs bekend werd gemaakt.
                            't is al gedaan met de DALINGEN zal je bedoelen zeker

Ik snap toch niet dat de beweringen van een koppel onnozelaars er voor zorgen dat de prijs ook daadwerlijkelijk naar die hoogte gaat stijgen!

We moeten aan nieuwe manier uitvinden om goedkoop te kunnen tanken denk ik. Een bivakmuts kopen en stukken karton om de nummerplaat af te dekken en dan gaan tanken en doorrijden zonder te betalen!
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

En benzine groeit aan de bomen of zo ?
                              Alsof de benzine rijders hier ook niet door getroffen worden...

Klagen helpt niet, alternatieven zoeken wel.
                              Ze geven trouwens beter weer deze week, da's goe voor de gasmeter en de elektriciteitsteller(PV panelen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                Gisteren een Golf IV 1.9 TDI 90 gaan volgooien in een tankstation van de witte producten hier in de buurt: 57 euro aub.

En waar een jaar geleden de pomphouder gewoon zonder meer mijn bak voldeed vragen ze nu steevast: "Voor hoeveel meneer?" De meeste tellertjes staan ook mooi op 20-30 euro. 'T begint duidelijk te worden dat het bij alsmaar meer mensen pijn begint te doen...

En als ze nu nog de prijs naar 150 dollar per vat gaan jagen, dan zijn we nog niet jarig.
                                Zot. Anderzijds: een liter cola is ook niet goedkoop.
                                En als de prijs van een vat effectief naar 300 dollar zou gaan stijgen, wordt het nog veel erger. Geloof me, een hoop mensen gaat daar nog serieuze problemen door krijgen.
                                Enfin, laat ons hopen dat het binnen een jaar of vijf weer allemaal een stuk beter is.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Naar de 300 dollar
                                  Dat gaat nog voor serieuze problemen zorgen als dat er van gaat komen.
                                  De mensen kunnen de naft/diesel niet meer betalen, auto's komen op de tweedehandsmarkt waar niemand ze nog wil kopen, prijzen kelderen, nieuwe auto's worden ook niet meer verkocht, ontslagen bij de constructeurs en zo, ...
                                  Dat worden sociale drama's.
                                  En dan hebben het nog niet over de mazout en de gas voor verwarming in de huizen, dat word ook de duur voor de mensen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Naar de 300 dollar
                                    Dat gaat nog voor serieuze problemen zorgen als dat er van gaat komen.
                                    De mensen kunnen de naft/diesel niet meer betalen, auto's komen op de tweedehandsmarkt waar niemand ze nog wil kopen, prijzen kelderen, nieuwe auto's worden ook niet meer verkocht, ontslagen bij de constructeurs en zo, ...
                                    Dat worden sociale drama's.
                                    En dan hebben het nog niet over de mazout en de gas voor verwarming in de huizen, dat word ook de duur voor de mensen!
                                    t'zal nog eens oorlog moeten worden zekers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
                                      t'zal nog eens oorlog moeten worden zekers
                                      Oorlog?
                                      Dan is het zeker om zeep, als d'r eene serieuzen oorlog komt dan zullen d'r zeker kernwapens gebruikt worden!
                                      Ik wil d'r niet bijzijn als dat gebeurd zunne.

Comment

• Maja ik zie het toch niet snel gebeuren dat een vat 300 Euro gaat kosten (of misschien ben ik tè optimistisch).
                                        Als het ooit zo ver komt, ligt volgens mij alles lam. Vervoersfirma's zouden enorm hoge prijzen moeten vragen, voedsel en alle andere dingen worden verschrikkelijk duur en we kunnen ons huis niet meer verwarmen tenzij we allemaal duizenden en duizenden euro's investeren in alternatieve energie-voorzieningen,... Zo een situatie is voor niemand nuttig en komt er nooit. hoop ik.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Ik hoop het ook dat dat er nooit van gaat komen, maar ik vrees ervoor.
                                          Als ge ziet hoe de prijzen tot nu toe gestegen zijn

Comment

Working...
                                          X