Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Ik tank altijd voor 50 €

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Daar verschiet ik van (ni slecht bedoeld hé)
    Neen hoor. 'k Ben tevreden over de investering in een gasinstallatie. En nu zeker de laatste tijd, met die piekprijzen, mogen we zeker niet klagen.

Hetgeen de wagen ons kost ivm hetgene we aan ruimte en functionaliteit hebben is een zeer mooie verhouding.

'k Ga me dan echt niet bezig houden op de snelweg aan '90 te liggen taffen om dat laatste kwart litertje nog uit te sparen. 't Is zowiezo al erg voordelig.
    Soms is een ecorun, dat wel, vooral als we naar Hasselt bij de vrouw thuis rijden. Maar dagdagelijks voor 't werk zorg ik dat ik gewoon goed vooruit kom, zonder te overdrijven.

Comment

• Stefanus, ik ging van die gedachte uit omdat bij mijn ouders thuis ook een veranda staat aan het huis en die is in aluminium. 's Morgens, 's nachts of in de winter natuurlijk ook overdag is het er echt koud. Als we dan de deur openden van de living naar de veranda voelde je dat héél snel.
      Maar wat je zegt over die stilstaande lucht is toch niet haalbaar? Onze veranda werd en wordt vaak gebruikt. Bovendien moet je ook zorgen voor ventilatie in eender welke ruimte, dus bij ons zijn dat roostertjes boven in de ramen... In hoeverre kan lucht dan nog stilstaan en een maximaal isolerend karakter hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
        Met nieuwjaar zat in op net geen 200.000km. Nu, vijf volle maanden later, zit ik op 212.000km. Tegen het einde van het jaar is dat dus 228.800km. Kom ik dan nog aan de km's om "voordeliger" te zijn met een diesel? In hoeverre je tegenwoordig nog kan spreken van een voordeel t.o.v. benzine, natuurlijk?
        Met 30.000km zal het zelfs al kampen tussen diesel en lpg

Comment

• Het begint hier gezellig te worden ;-)

Comment

• Ik bedoelde eigenlijk tussen diesel en benzine, maar ja, off course is een LPG ook een mogelijkheid. Het probleem is dat je er niet overal mee terecht kan als je wil tanken. Op reis bijvoorbeeld weet je niet van buiten waar de tankstellen zijn zoals in België. Je kan dus niet uitrekenen dat je dan na 't werk effe langs daar rijdt om te tanken...

Comment

Stefanus, ik ging van die gedachte uit omdat bij mijn ouders thuis ook een veranda staat aan het huis en die is in aluminium. 's Morgens, 's nachts of in de winter natuurlijk ook overdag is het er echt koud. Als we dan de deur openden van de living naar de veranda voelde je dat héél snel.
              Maar wat je zegt over die stilstaande lucht is toch niet haalbaar? Onze veranda werd en wordt vaak gebruikt. Bovendien moet je ook zorgen voor ventilatie in eender welke ruimte, dus bij ons zijn dat roostertjes boven in de ramen... In hoeverre kan lucht dan nog stilstaan en een maximaal isolerend karakter hebben?
              Akkoord, maar 't is wel niet de bedoeling dat je in de winter de deuren tussen leefruimten en veranda gaat openzetten he! Dan creëer je inderdaad een tocht van koude lucht richting interieur.

In de winter mag je die roostertjes (in de veranda!) gerust dicht laten, op voorwaarde dat er in de veranda niet geleefd wordt. Plaatsen waar geleefd wordt (keuken, living, slpkmrs, badkamer...) moeten degelijk geventileerd worden.

Die veranda van je ouders, hoe oud is die?

Comment

• Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van. Het zal natuurlijk geen veranda zijn die top-geïsoleerd is als een moderne. Dat besef ik ook wel. Maar ze komen toch minstens elke dag een paar keer in de veranda. Haja, daar staat trouwens een houtstoof!! :-)

Comment

Ik bedoelde eigenlijk tussen diesel en benzine, maar ja, off course is een LPG ook een mogelijkheid. Het probleem is dat je er niet overal mee terecht kan als je wil tanken. Op reis bijvoorbeeld weet je niet van buiten waar de tankstellen zijn zoals in België. Je kan dus niet uitrekenen dat je dan na 't werk effe langs daar rijdt om te tanken...
                  LPG heeft nadelen, één daarvan is zijn kleine actieradius tov diesel of benzine. Dat klopt. Maar dat is een gewoonte. Als ik lange ritten maak passeer ik 's ochtends, nadat ik de kinderen naar school gebracht heb, gewoon aan 't tankstation en blaas ik de tank vol. Dat wordt een gewoonte zoals anderen 's morgens aan de krantenwinkel stoppen.

Voor in 't buitenland zijn er lijsten te vinden waar je kan tanken. In nood is er dan ook nog steeds de benzinetank om wat km's verder te geraken.

In België zijn er voldoende tankstations op lpg vind ik.

Comment

Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van. Het zal natuurlijk geen veranda zijn die top-geïsoleerd is als een moderne. Dat besef ik ook wel. Maar ze komen toch minstens elke dag een paar keer in de veranda. Haja, daar staat trouwens een houtstoof!! :-)
                    Een goede veranda, de dag van vandaag, vormt de perfecte thermische bariere tussen binnen en buiten. Wij hier thuis hebben vanaf 10.00 a 10.30u de ochtendzon op de veranda. Zefs nu, deze periode, is het er na een uur aangenaam warm.
                    Wel tochtdicht en superisolerende beglazing. Maar das gewoon een basisregel vandaag.

Comment

k snap ulle ni hoor.

En maar klagen over de hoge prijzen, ik heb daar allemaal gene last van.

Ik tank altijd voor 50 €
                      En heb je nu ook al gemerkt dat je nu soms niet meer thuis geraakt omdat de tank vroegtijdig leeg is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                        Een goede veranda, de dag van vandaag, vormt de perfecte thermische bariere tussen binnen en buiten. Wij hier thuis hebben vanaf 10.00 a 10.30u de ochtendzon op de veranda. Zefs nu, deze periode, is het er na een uur aangenaam warm.
                        Wel tochtdicht en superisolerende beglazing. Maar das gewoon een basisregel vandaag.
                        Inderdaad, wij hebben hier thuis ook een grote veranda (de leefruimte) en bij het minste beetje zon is het er aangenaam warm. Ook volledig in hout, grote ramen en zuidgeoriënteerd.
                        Zonder zon zorgen de grote gietijzeren radiatoren wel voor voldoende warmte. En daar zal het probleem zitten komende winter voor veel mensen, want de rode mazout, is die evenveel gestegen als de witte? Of blijft die voorlopig stabiel door de verminderde vraag?

Comment

• Dan is er nog altijd het openbaar vervoer
                          aan de suerpvoordelige prijs van 1.50 per rit... die ze ook wel zullen opslagen binnekort

Straks betalen we 80 bfr ver op een vies afgeleefde bus tussen het marginaal volk te gaan zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                            Inderdaad, wij hebben hier thuis ook een grote veranda (de leefruimte) en bij het minste beetje zon is het er aangenaam warm. Ook volledig in hout, grote ramen en zuidgeoriënteerd.
                            Zonder zon zorgen de grote gietijzeren radiatoren wel voor voldoende warmte. En daar zal het probleem zitten komende winter voor veel mensen, want de rode mazout, is die evenveel gestegen als de witte? Of blijft die voorlopig stabiel door de verminderde vraag?
                            stookolie kost bijna €1/liter.

Installeer een houtkachel in je veranda.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                              Dan is er nog altijd het openbaar vervoer
                              aan de suerpvoordelige prijs van 1.50 per rit... die ze ook wel zullen opslagen binnekort

Straks betalen we 80 bfr ver op een vies afgeleefde bus tussen het marginaal volk te gaan zitten
                              2 euro in Brussel als je je ticket bij de bestuurder koopt bij het opstappen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                stookolie kost bijna €1/liter.

Installeer een houtkachel in je veranda.
                                Hmmmm, past hier niet in het concept .
                                Voor die 3000 liter ofzo dat we jaarlijks maar opstoken, is het niet echt de moeite, want in de veranda moeten we zelden verwarmen. Dus is het verwaarloosbaar op het totale verbruik. Wat we wel overwegen is om een verouderde brander (is nu 15 jaar ofzo) te vervangen door een gasbrander. Maar daar wachten we wel mee tot ze de straat hier komen opengooien.

Vroeger wel een CV-ketel gehad die op stookolie of op hout kon verwarmen. Durf wedden dat dit nog terug komt.

@ toto: Koop ze via proton aan die bakken die in elk station staan, 1.50 per rit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                                  @ toto: Koop ze via proton aan die bakken die in elk station staan, 1.50 per rit.
                                  Ik zei toch: enkel op het voertuig zelf.

Trouwens, binnenkort wordt alles vervangen door chipkaarten die je kan herladen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
                                    Ik zei toch: enkel op het voertuig zelf.

Trouwens, binnenkort wordt alles vervangen door chipkaarten die je kan herladen.
                                    Was een tip naar andere gebruikers toe, wel beetje verkeerd geformuleerd .

Dus gedaan met sjoemelen
                                    Ach ja, zit nog een maand op kot in Bxl en ben er dan weg, ga er geen last van ondervinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      En heb je nu ook al gemerkt dat je nu soms niet meer thuis geraakt omdat de tank vroegtijdig leeg is
                                      eh nee.

Totaal gene last van.

Als mijne bak leeg is rijd ik gewoon naar de pomp om voor 50€ te gaan tanken

Comment

Als mijne bak leeg is rijd ik gewoon naar de pomp om voor 50€ te gaan tanken
                                        Het zal je dan ook nog niet opgevallen zijn dat je de laatste tijd vaker naar die pomp moet rijden om €50 euro op te doen?

Comment

• Ik hoor daarnet op Radio 1 dat de transportsector in Frankrijk op straat aan 't komen is en de snelwegen wil blokkeren. Nederlanders komen ook op straat.

Comment

Working...
                                          X