Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
    Wa moeten we dan doen?

Blijven staken tot er niets van eten meer in de rekken ligt?
    Vraag het daar even, ik ben geen lid.

Comment

• Nederland denkt weer aan oliewinning
      De Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) onderzoekt de mogelijkheid om in het westen van Nederland weer olie te gaan winnen. In de jaren '80 en '90 sloot de NAM kleine olievelden op het land in West-Nederland, omdat oliewinning daar niet langer rendabel was. Nu de olieprijs recordhoogtes aanneemt, bekijkt het bedrijf waar oliewinning met moderne technieken weer wat op kan leveren.

Hoeveel er in West-Nederland nog in de grond zit en welk investeringsbedrag noodzakelijk zou zijn, "is precies waar we naar kijken", aldus de woordvoerder van de NAM. Een klein half jaar geleden maakte de NAM bekend opnieuw olie te gaan winnen in Schoonebeek, het grootste aanlandige olieveld van Noordwest-Europa.

Met nieuwe technieken denkt de NAM, die voor 50 procent van Shell is en voor 50 procent van ExxonMobil, de komende 25 jaar nog eens 100 tot 120 miljoen vaten uit het veld te kunnen halen. (anp/gb)
      bron: hln

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        Die belastingsaftrek hoeft trouwens voor mij niet te verminderen. Er zijn genoeg mogelijkheden om te voordelig te verlonen als vervanging van de firmawagens. Maaltijdcheques is een prachtvoorbeeld, iedereen moet eten kopen. Hospitalisatieverzekeringen ook, maak één of andere verzekering aantrekkelijk voor werkgevers, bijvoorbeeld voor de privévoertuigen van hun werknemers, brandverzekeringen voor hun woningen...noem maar op.
        En als men nu eens het probleem bij de basis oplost. Waarom worden er hier constructies gemaakt met firmawagens, maaltijdcheques, verzekeringen edm? Omdat de belastingen op lonen gewoon belachelijk hoog liggen. Uw voorstel is eigenlijk het probleem proberen omzeilen op andere manieren, net zoals dat in Belgie al omzeild wordt dmv die constructies.

Als ge toch redeneert "iedereen moet eten kopen". Waarom als iemand 120€ aan eten geeft per maand kost dat eigenlijk 280€ (totale loonkost meegerekend, btw niet meegerekend) van zijn inkomen, en als hij dat via maaltijdcheques doet 120€ ( min participatie, ma soit ) van datzelfde inkomen? Da is toch compleet belachelijk eigenlijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          En als men nu eens het probleem bij de basis oplost. Waarom worden er hier constructies gemaakt met firmawagens, maaltijdcheques, verzekeringen edm? Omdat de belastingen op lonen gewoon belachelijk hoog liggen. Uw voorstel is eigenlijk het probleem proberen omzeilen op andere manieren, net zoals dat in Belgie al omzeild wordt dmv die constructies.

Als ge toch redeneert "iedereen moet eten kopen". Waarom als iemand 120€ aan eten geeft per maand kost dat eigenlijk 280€ (totale loonkost meegerekend, btw niet meegerekend) van zijn inkomen, en als hij dat via maaltijdcheques doet 120€ ( min participatie, ma soit ) van datzelfde inkomen? Da is toch compleet belachelijk eigenlijk?
          In sé heb je gelijk. Maar heel het systeem omgooien is op korte termijn vrij moeilijk.

Comment

• Het systeem loopt gewoon spaak. En iedereen doet eraan mee.

Voorbeeld : Als je naar tandarts gaat en das langer dan een jaar geleden, krijg je dat niet terugbetaald. Elke tandarts zegt dan dat ze een 'groot onderhoud' en grotere kost aanrekenen, omdat je het dan toch terugtrekt, ipv een routinecontrole waarbij je niks terugtrekt omdat het te lang geleden is.

Dit gebeurt elke dag in België op grote schaal in alle geledingen van de maatschappij. En we betalen er allemaal aan mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
              Misschien omdat de welvaart in dit land net iets hoger ligt dan die in de voormalige Sovjet Unie. Iedereen zit hier nu wel te klagen over de koopkracht maar op hetzelfde moment moet je ook wel beseffen dat de landen waar er meer koopkracht is waarschijnlijk op 1 hand te tellen zijn.
              Feit is dat de armen steeds armer worden, en de rijken steeds rijker. Ook binnen ons eigen land.
              Ik vind het ook wel vreemd dat daar nog geen reactie op gekomen is.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                wij= werkgevers, werkgeversorganisaties, regering

Een landelijke staking zou in mijn ogen niet lang stand houden. De vakbonden mogen dan al een grote pot hebben, betalen voor heel het land zullen ze niet lang volhouden.

Ik ben dan eerder voor stefanus zijn standpunt :
                - zelfstandige aftrekbare wagen tot een eerlijke verdeling beperken (en ja, ben zelf zelfstandige)
                - bedrijfswagens voor personeel op privégebruik gewoon afschaffen
                - bedrijfswagens op de vennootschap idem dito

Dat betekent minder belastingaftrek, meer belastinginkomsten en beter voor het milieu.
                Dus in feite ben jij voor belastingsverhoging. Ik zie je immers nergens praten over een verlaging van de belastingen op andere vlakken.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Jij moet lid worden van een partij alla Vivant

Schaf gewone belastingen op werk/winst af, en schaf dus ook elke vorm van fiscale aftrek af, maar trek de btw een serieus stuk omhoog, en laat die gelden voor alles en iedereen (particulier/bedrijf) en dan kan er al een pak minder gefoefeld worden

Ik volg sinds 2000 het politieke landschap op de voet. Elke partij verkondigt maar dingen die ze niet kunnen waarmaken. Stemmen op basis van verkiezingsprogramma's is dan ook flauwekul. Zo ook die kieswijzers van de standaard en dergelijke. Het gaat voornamelijk over bekwame politici en een partij die goed werkt. Daarmee dat ik nooit op Vivant zou stemmen. Ik kan mij voor het ogenblik vinden in J M De Decker zijn standpunten, maar ik zal nooit op zo'n partij stemmen zolang er daar zo'n onbekwame politici inzitten, met hem te beginnen.

Eigenlijk gaat het met de gemiddelde Belg steeds slechter sedert eind jaren tachtig. Van al die liberalisering, vrij verkeer, sociale betutteling en europa zijn we niet in het beloofde land terecht gekomen. Er zullen er wel zijn die er hun voordeel uit gehaald hebben, maar ik spreek over de gemiddelde Belg.

Comment

Wa moeten we dan doen?

In feite ... Collectief weigeren onze jaarlijkse taks op onze wagen te betalen, ware ook nog zo slecht niet. Enig nadeel: iedereen moet die op een ander moment betalen, dus probeer iedereen maar eens zo ver te krijgen te weigeren om te betalen, en dan dan nog een jaar lang. Ik zou alleszins mee doen, maar aangezien ons land vol loopt met brave 'dutskes' ...
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Dus in feite ben jij voor belastingsverhoging. Ik zie je immers nergens praten over een verlaging van de belastingen op andere vlakken.
                      Er is nog altijd zoiets als een begroting en we zijn hier aan het praten over de te hoge benzine en dieselprijzen en de accijnzen daarop.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Feit is dat de armen steeds armer worden, en de rijken steeds rijker. Ook binnen ons eigen land.
                      Ik vind het ook wel vreemd dat daar nog geen reactie op gekomen is.
                      Bewijs dit eens. Mensen die vastgoed hebben is inderdaad meer waard geworden. Maar ik zie vele bankrekeningen en effectenportefeuilles passeren waarbij je je toch vragen begint te stellen. In 1995 was je rijk als je 10 miljoen Bfr had. Nu kan je met 250.000 euro een bestaande woning kopen of bouwgrond met beschrijf.

Nieuwbouwwoningen passeren aan 500.000 euro + BTW, appartementen passeren rond de 220.000 euro. Dus ik weet niet wie zich nog echt rijk voelt, buiten de internetbedrijfjes-miljonairs.

Comment

Eigenlijk gaat het met de gemiddelde Belg steeds slechter sedert eind jaren tachtig. Van al die liberalisering, vrij verkeer, sociale betutteling en europa zijn we niet in het beloofde land terecht gekomen. Er zullen er wel zijn die er hun voordeel uit gehaald hebben, maar ik spreek over de gemiddelde Belg.

Idd

zoals de farçe met de liberalisering van de energiemarkt....

Comment

In feite ... Collectief weigeren onze jaarlijkse taks op onze wagen te betalen, ware ook nog zo slecht niet. Enig nadeel: iedereen moet die op een ander moment betalen, dus probeer iedereen maar eens zo ver te krijgen te weigeren om te betalen, en dan dan nog een jaar lang. Ik zou alleszins mee doen, maar aangezien ons land vol loopt met brave 'dutskes' ...
                          Als jij je verkeersbelasting niet betaalt, lopen er wettelijke intresten op en legt de fiscus beslag onder derden. Wees er maar zeker van dat zij altijd hun geld krijgen.

Comment

Wa moeten we dan doen?

Van mogen ze beginnen!
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ne maat van mij tankt al rode mazout nu met een briefke van 500€ onder de mat.

pak kans is 1x op 40 jaar dus waarom niet

Comment

• Ik ben eerder voor een boycot van de treinbestuurders/conducteurs.

Ik stel voor als zij ergens binnenkomen bij de bank, bakker, de post, grootwarenhuis, gemeente, ... en je weet dat het er ene van de nmbs is, zeggen als loketbediende dat je staakt tegen hen. Zullen zij is weten hoe dat voelt.

Comment

Er is nog altijd zoiets als een begroting en we zijn hier aan het praten over de te hoge benzine en dieselprijzen en de accijnzen daarop.
                                  Zou je niet beter een echte reactie geven i.p.v. een antwoord te vermijden? Je bent net een politieker.

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                  Bewijs dit eens. Mensen die vastgoed hebben is inderdaad meer waard geworden. Maar ik zie vele bankrekeningen en effectenportefeuilles passeren waarbij je je toch vragen begint te stellen. In 1995 was je rijk als je 10 miljoen Bfr had. Nu kan je met 250.000 euro een bestaande woning kopen of bouwgrond met beschrijf.

Nieuwbouwwoningen passeren aan 500.000 euro + BTW, appartementen passeren rond de 220.000 euro. Dus ik weet niet wie zich nog echt rijk voelt, buiten de internetbedrijfjes-miljonairs.
                                  Ik zal er alleszins niet ver naast zitten. De gestegen prijzen van het vastgoed, hebben daar idd zeker mee te maken. Immers, alleenstaanden die niets meekrijgen van thuis en moeten rondkomen met een modaal inkomen van 1500 €, moeten er zelfs nog niet aan denken een huis te kopen. Vroeger kon dat wel. Wie wordt daar rijker van? Juist, diegenen die huizen hebben.
                                  On-topic: ik veronderstel dat leveranciers van brandstoffen ook goeie zaken doen. Toch als ze een bepaald percentage van de opbrengst krijgen.
                                  Terug off-topic: en er zijn nog zoveel andere zaken die meer in prijs zijn gestegen, dan ze zouden mogen.
                                  Wees maar zeker dat de rijken rijker worden en de armen armer.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Als jij je verkeersbelasting niet betaalt, lopen er wettelijke intresten op en legt de fiscus beslag onder derden. Wees er maar zeker van dat zij altijd hun geld krijgen.
                                    Ik zei dus dat het geen slecht idee zou zijn mocht iedereen mee doen en volharden. Redelijk onhaalbaar in de praktijk dus.
                                    Trouwens, wees maar gerust dat de regering de geleden verliezen uit een dergelijke actie ruim zou terug winnen uit de extra inkomsten door de gestegen brandstofprijzen.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Zou je niet beter een echte reactie geven i.p.v. een antwoord te vermijden? Je bent net een politieker.
                                      Ja ik ben voor een belastingverhoging. Ik heb immers geld teveel en de staat kan dat goed gebruiken en besteedt dat geld goed...

Comment

Ja ik ben voor een belastingverhoging. Ik heb immers geld teveel en de staat kan dat goed gebruiken en besteedt dat geld goed...
                                        Bon, dat ze de zelfstandigen dan maar wat extra belasten.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• zullen we 't terug effe over de brandstofprijzen gaan hebben?
                                          Vanaf morgen staat diesel weer enkele centen dichter bij benzine. Hetgeen Europa wil.

Binnen enkele maanden betalen we weer allen een pak meer in de supermarkt. De transporteur zal die prijsverhoging van diesel naar benzine aan ons doorrekenen.

Comment

Working...
                                          X