Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Ik heb geen enkel probleem met reizen of ontspanning in 't algemeen en vind ook dat de brandstofprijzen té hoog zijn voor goed te zijn maar sommigen hebben 't moeilijk met prioriteiten leggen. Das normaal, de maatschappij verplicht er ons toe, groepsdruk. Onder economische omstandigheden als deze zal dat veranderen, of 't westen gaat collectief verarmen.

Laten we niet vergeten dat 3 auto's per gezin vandaag geen uitzondering is, dat 2 auto's per gezin 20 jaar geleden een luxe was en dat een auto hebben, pur sang, 50 jaar geleden nog een uitzondering was.
    Mja, zo kan je teruggaan in de tijd toen het nog met paard en kar te doen was

Ik heb ook geen probleem met reizen of zo... wel met dat volk dat persé moet gaan en tijdens het jaar kou kan leiden in de winter of boterhammen met choco mag eten... . Dat vind ik schraal.

De tering naar de nering zetten, er zijn er veel die het niet kunnen.

en de maatschappij kan me rug op!

Comment

dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Sommigen klagen steen en been dat diesel duurstaat maar rijden wel zondagnamiddag naar zee voor 'n koffie met wafel.
      Inderdaad! Het is een weigering om zich aan te passen. Maar pakweg een cola is ook gestegen van 30-40 frank op café naar +/-2 euro in gewone zaak. Dus wat doen de mensen, consumptiegedrag niet aanpassen maar wel meer koopkracht eisen...Het houdt ooit op. Inflatie kan je daarmee niet blijven verhelpen.

Auto's die niks verbruiken zijn nu wel een godsgeschenk uit de hemel. Ik heb de indruk dat mijn A2 1.2 diesel op autoscout alleen maar meer waard wordt als je de vraagprijzen bekijkt.

De autoconstructeurs hadden hier veel beter direct op kunnen inspelen ipv een paar verkooptechniekjes

De zeven vette jaren (denk vanaf het tijdperk van de mclaren F1 tot nu de Bugatti Veyron) zijn voorbij. Op naar de zeven magere jaren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        écht hé

of klagen over de koopkracht maar tegelijk is op reis gaan (en liefst meerdere keren per jaar) een basis-behoefte geworden.
        Het is niet meer dan normaal dat mensen hun koopkracht niet graag zien verminderen. Of vind jij van wel dan?
        Wat mensen met hun inkomen aanvangen, is hun zaak.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
          Auto's die niks verbruiken zijn nu wel een godsgeschenk uit de hemel.
          idd... de 126 doet nog goed z'n werk

Comment

• Naar mijn mening willen de ze de prijs van de diesel en de benzine veel te snel gelijkschakelen. Als het zo door gaat, zijn we er binnen dit en één à twee jaar al. Ze zouden de prijs moeten gelijkschakelen op een termijn van tien jaar. En vooral de bevolking aan het idee laten wennen, want ik ben er zeker van dat velen nog steeds een nieuwe wagen op diesel bestellen, terwijl ze er binnen een jaar mss al spijt van zullen hebben. Belachelijk.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Het is niet meer dan normaal dat mensen hun koopkracht niet graag zien verminderen. Of vind jij van wel dan?
              Dus als ze dan komen klagen en dreigen met stakingen, mogen we ook antwoorden : "Pech das uw zaak, de onze niet!"

Comment

Dat is zeker dat: en ga liefst vanal over uw budget... dan kan ik nog eens lachen

Al die zever over koopkracht is opgefokte bullshit, een mode-verschijnsel...

Ik voel ook dat de wekelijkse rekening in de colruyt hoger ligt dan pakweg twee jaar geleden hoor, maar ik vind dat m'n levensstijl er niet op achteruit gegaan is tegelijkertijd...

En dan vraag ik het mij af: als ik het kan, moet iemand anders het toch ook kunnen? Want het is nu toch ook niet dat ik een grootverdiener ben hé

Comment

Mja, zo kan je teruggaan in de tijd toen het nog met paard en kar te doen was
                  Je begrijpt best wel wat ik bedoel, zeker? Onze maatschappij is de laatste 15-20 jaar zich enorm op luxe gaan baseren. En vroeg of laat kost dan z'n prijs. Ik ben gestart in een oude Golf II die me net geen 50.000 frank had gekost. Als ik dan zie hoeveel jonge gasten hier hun eerste wagen kopen aan bedragen van rond de 10.000 a 15.000 euro dan moet ik slikken. 't Mogen nog de ouders zijn die 't betalen: das luxe...

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                  Inderdaad! Het is een weigering om zich aan te passen. Maar pakweg een cola is ook gestegen van 30-40 frank op café naar +/-2 euro in gewone zaak. Dus wat doen de mensen, consumptiegedrag niet aanpassen maar wel meer koopkracht eisen...Het houdt ooit op. Inflatie kan je daarmee niet blijven verhelpen.
                  Hier ben ik 't niet mee eens. Hoeveel is een brood gestegen? Volgens jouw redenering zou dat willen zeggen dat ik tov 10 jaar geleden maar een half brood meer zou mogen verbruiken voor eenzelfde tijdspanne. Das niet correct.

Auto's die niks verbruiken zijn nu wel een godsgeschenk uit de hemel. Ik heb de indruk dat mijn A2 1.2 diesel op autoscout alleen maar meer waard wordt als je de vraagprijzen bekijkt.
                  Dat zal niet blijven duren. De kleine cilinderdieselmotoren (1.3CDTI, 1.4HDI, 1.4TDI,1.4D4D) zijn nog vrij jong tov de 1.2TDI en komen binnenkort massaal op de occasiemarkt, wat de prijs zal drukken.

De zeven vette jaren (denk vanaf het tijdperk van de mclaren F1 tot nu de Bugatti Veyron) zijn voorbij. Op naar de zeven magere jaren!
                  Niemand durft het in de mond nemen maar we zitten middenin een nieuwe oliecrisis. En das niet goed.

Comment

Dat is zeker dat: en ga liefst vanal over uw budget... dan kan ik nog eens lachen

Al die zever over koopkracht is opgefokte bullshit, een mode-verschijnsel...

Ik voel ook dat de wekelijkse rekening in de colruyt hoger ligt dan pakweg twee jaar geleden hoor, maar ik vind dat m'n levensstijl er niet op achteruit gegaan is tegelijkertijd...

En dan vraag ik het mij af: als ik het kan, moet iemand anders het toch ook kunnen? Want het is nu toch ook niet dat ik een grootverdiener ben hé

We moeten het ook niet minimaliseren. En het is zeker geen bullshit. Voor eenzelfde korf producten betaal je vandaag al gauw 10% meer dan 2 of 3 jaar geleden. Ons loon is niet gestegen. Dus als we op dezelfde manier leven als 3 jaar geleden blijft er op 't einde van de maand minder over. Simpel.

Jij mag dan bullshit vinden, voor vele mensen is dat realiteit.

En dan komt opnieuw het luxeprobleem op de proppen. 't Zal voor iedereen een harde noot zijn te kraken. Ook voor jouw, je zit in een luxepositie 3 wagens te hebben, vergeet dat niet

Comment

• In Venezuela betaal je voor 50 liter benzine welgeteld 1 euro!!! Ik denk dat we dringend moeten staken want de regeringshoofden hebben er enkel maar hun deugd in en bovendien moet de 5% opslag voor het koningshuis ergens vandaan gehaald worden, maar waar blijft onze opslag? Als dit zo blijft stevenen we recht af op een crisis.

Comment

Als ik dan zie hoeveel jonge gasten hier hun eerste wagen kopen aan bedragen van rond de 10.000 a 15.000 euro dan moet ik slikken.
                        15000 euro... dat is schraalheid in die mannen hun ogen.

Als ik zie wat die jong mannen bij ons op het werk ambieëren en zelfs tot aankoop overgaan... dat gaat al richting 30.000 of meer.

Maar het zijn diezelfde gastjes die zich dan afvragen hoe dat iemand anders de dag van vandaag zich nog een huis kan betalen. En als ze het dan ooit zelf kopen, dan rijden ze opeens in een krel de komende 15 jaar.

Ik moet daarmee lachen

Als je de grote jan wil uithangen, allemaal geen probleem, maar je bent het pas als je iedere keer een stapje vooruit kan zetten. Niet één grote stap voorwaarts om daarna terug twintig meter naar beneden te vallen.

Comment

Hier ben ik 't niet mee eens. Hoeveel is een brood gestegen? Volgens jouw redenering zou dat willen zeggen dat ik tov 10 jaar geleden maar een half brood meer zou mogen verbruiken voor eenzelfde tijdspanne. Das niet correct.

Dat zal niet blijven duren. De kleine cilinderdieselmotoren (1.3CDTI, 1.4HDI, 1.4TDI,1.4D4D) zijn nog vrij jong tov de 1.2TDI en komen binnenkort massaal op de occasiemarkt, wat de prijs zal drukken.

Niemand durft het in de mond nemen maar we zitten middenin een nieuwe oliecrisis. En das niet goed.
                          Awel over de stijging van de broodprijs hebben we niet veel gemekker gehoord. Ook niet over het duurder worden van een pintje. Misschien één week wat ophef en dat was het. Dat de olieprijzen dan exponentieel ook stijgen, valt niet uit te sluiten.

Die kleine dieselmotoren zijn nu al op de tweedehandsmarkt, maar een gemiddeld verbruik van drie liter trekt enorm aan hoor. En dat zit ook tussen de oren van de mensen, zoals de Prius.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                            Dus als ze dan komen klagen en dreigen met stakingen, mogen we ook antwoorden : "Pech das uw zaak, de onze niet!"
                            Wie dreigt er met stakingen. En wie zijn "wij" dan?
                            Alleszins, mijn part mag iedereen op een bepaalde dag zeggen: "foert, vandaag laten we de auto in de garage en blijven we thuis." Heel het land plat. Leuk.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

En dan komt opnieuw het luxeprobleem op de proppen. 't Zal voor iedereen een harde noot zijn te kraken. Ook voor jouw, je zit in een luxepositie 3 wagens te hebben, vergeet dat niet
                              ewel... leer kiezen.

ik ga bv. nooit op reis. Het zegt mij niet zo veel. Ik heb liever mijn huis in orde en een beetje speelgoed errond

Het is 't één of 't ander voor de modale Belg. Doe het dan ook zo!

Comment

• In de Sovjetunie steeg het brood ooit met 7 centiemen. Resultaat = revolutie. (was weliswaar niet de hoofdreden, maar een druppel)

Hier stijgen de prijzen van alle producten die we meermaals kopen per week exponentieel = er gebeurt niets. Niemand die reageert. Grootwarenhuisketen, producenten en distributiecentra maken prijsafspraken, vergelijkbare producten zijn in buurland tot 20% goedkoper, en ga zo maar door... En iedereen blijft dit hier normaal vinden.

Ik stel me dan toch vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                  In de Sovjetunie steeg het brood ooit met 7 centiemen. Resultaat = revolutie. (was weliswaar niet de hoofdreden, maar een druppel)

Hier stijgen de prijzen van alle producten die we meermaals kopen per week exponentieel = er gebeurt niets. Niemand die reageert. Grootwarenhuisketen, producenten en distributiecentra maken prijsafspraken, vergelijkbare producten zijn in buurland tot 20% goedkoper, en ga zo maar door... En iedereen blijft dit hier normaal vinden.

Misschien omdat de welvaart in dit land net iets hoger ligt dan die in de voormalige Sovjet Unie. Iedereen zit hier nu wel te klagen over de koopkracht maar op hetzelfde moment moet je ook wel beseffen dat de landen waar er meer koopkracht is waarschijnlijk op 1 hand te tellen zijn.

Comment

Wie dreigt er met stakingen. En wie zijn "wij" dan?
                                    Alleszins, mijn part mag iedereen op een bepaalde dag zeggen: "foert, vandaag laten we de auto in de garage en blijven we thuis." Heel het land plat. Leuk.
                                    wij= werkgevers, werkgeversorganisaties, regering

Een landelijke staking zou in mijn ogen niet lang stand houden. De vakbonden mogen dan al een grote pot hebben, betalen voor heel het land zullen ze niet lang volhouden.

Ik ben dan eerder voor stefanus zijn standpunt :
                                    - zelfstandige aftrekbare wagen tot een eerlijke verdeling beperken (en ja, ben zelf zelfstandige)
                                    - bedrijfswagens voor personeel op privégebruik gewoon afschaffen
                                    - bedrijfswagens op de vennootschap idem dito

Dat betekent minder belastingaftrek, meer belastinginkomsten en beter voor het milieu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                      Misschien omdat de welvaart in dit land net iets hoger ligt dan die in de voormalige Sovjet Unie. Iedereen zit hier nu wel te klagen over de koopkracht maar op hetzelfde moment moet je ook wel beseffen dat de landen waar er meer koopkracht is waarschijnlijk op 1 hand te tellen zijn.
                                      Natuurlijk, de machten hier zijn zo verstandig geweest om ervoor te zorgen dat wij net iets teveel te verliezen hebben. Maar ondertussen wordt alles wel geslikt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                        In de Sovjetunie steeg het brood ooit met 7 centiemen. Resultaat = revolutie. (was weliswaar niet de hoofdreden, maar een druppel)

Het is toch algemeen geweten dat Belgen een volkje zonder ruggengraat is? Bij ons zijn eerder de "stille marsen" (met alle respect..) populair. Wij ondergaan gewoon graag denk ik, verder dan wat gemor aan de cafétoog komen we niet.

Net trouwens gaan tanken, €50 euro voor 38,72 liter. Olé!

Comment

• Heeft een MINI zo'n kleine brandstoftank?

Comment

Working...
                                          X