Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Ik dacht dat je een beetje te snel getypt had of zo.
    Nee hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Nee hoor, afgelopen vrijdag was 'ie gedaald tot 112 en in de late namiddag piekte 'ie weeral tegen 120. 't Wordt ons niet gegund.

Omhoog zal het altijd rap gaan, zo zou je zelf ook zijn moest je in hun schoenen staan maar omloog das iets anders natuurlijk.

Comment

• Voor de LPG rijders, die is vandaag ook gestegen (maar staat hier precies niet tussen

Op dinsdag 6 mei wordt LPG duurder.

* Voor LPG betaalt men vanaf dinsdag maximum 0,592 €/l (een STIJGING van 0,020 €/l)

Bron: brandstofprijzen.be
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Jij bent er ook snel bij

Gelukkig heb ik gisteren de tank volgeblazen.

Comment

Jij bent er ook snel bij

Gelukkig heb ik gisteren de tank volgeblazen.
            Ja normaal gezien zitten hier mensen die dat altijd direct posten.
            Het viel mij nu pas op dat het van de LPG hier nog niet stond
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Ondertussen is de prijs voor ruwe olie alweer gestegen tot 123 dollar/vat.

Olieprijzen niet meer te stoppen

In New York is de prijs voor een vat ruwe olie weer verder gestegen, nu al tot net boven 122 dollar. In Londen rondde de olieprijs de kaap van 120 dollar. Aan de basis van de prijsstijgingen liggen onlusten in onder meer Nigeria, de belangrijkste Afrikaanse exporteur van ruwe olie, en het toenemende brandstofverbruik wereldwijd.

Records
              Op de New York Mercantile Exchange ging de prijs van ruwe olie voor levering in juni in de loop van de dag tot 121,49 dollar per vat. Nadien werd zelfs 122 dollar per vat gehaald.Gisteren was de kaap van 120 dollar gerond. Het vat Brent-olie uit Londen bereikte vandaag een nieuwe recordprijs van 120,25 dollar, aldus de website van de BBC.

200 dollar?
              Volgens analisten van Goldman Sachs kunnen de prijzen van ruwe olie in de komende twee jaar oplopen tot 150 à 200 dollar per vat. Ze stellen dat de groei van de bevoorrading het tempo van de toenemende vraag in ontwikkelingslanden niet kan bijhouden. Een vat ruwe olie van de OPEC (organisatie van olie-exporterende landen) kostte gisteren 111,6 dollar. Daarmee komt het historische record voor een vat OPEC-olie (111,66 dollar) binnen handbereik. (afp/gb)
              Last edited by ; 06/05/2008, 17:12.

Comment

• dat stopt echt niet hé.

achja waarom zouden ze? Vraag blijft toch hetzelfde...

Comment

Het probleem van de firmawagen op zich is vooral het onbeperkte gebruik in privé waardoor werknemers letterlijk aangezet worden om te rijden. En iedereen kan beweren wat hij wil, wanneer iets 'gratis' wordt ter beschikking gesteld verdwijnen heel wat vormen van rationaliteit. Kilometers maken à volonté dus, vaak heel inefficient.
                  vaak moet men toch zelf instaan voor het verbruik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    2nd that! (omg, ik ben het eens met Stefanus )
                    Bij mijn vorige werkgever werd elke wagen, of je nu om de hoek, of tot in het uiterste puntje van België woonde, zogezegd afgeschreven op 35.000km/jaar. Dat is daar de norm die bepaalt welke categorie van wagen je kan nemen, iedereen krijgt hetzelfde budget/auto.

Tot daar de theorie, in de praktijk werd het contract van de auto met één jaar verlengd zodra je na 4 jaar nog niet aan de 140.000km zat. Doe je waanzinnig veel KM's en zat je na 3 jaar aan de 140.000km, kon je een nieuwe kiezen.

Ik heb ooit de moeite gedaan om dit aan te kaarten, maar 't viel in dovemansoren. Die carpolicy nodigt dus uit om zoveel mogelijk de auto te gebruiken voor vanalles en nog wat. Hoe rapper je aan die km's zit, hoe beter. In tijden als vandaag is dat nogal absurd, én gratis tankkaart én onbeperkt gebruik én hoe meer km's hoe rapper je een nieuwe auto krijgt.

PS, en dat is geen klein bedrijfje...
                    Mercator van hetzelfde laken een broek: 120.000 km = nieuwe leaser

Comment

• Ach ja ze doen maar, deze week end e komende twee weken moet ik naar Tongeren, en daarvoor krijg ik toch een verplaatsingsvergoeding die hoger is per km dan wat het mij kost.
                      Dus ik maak nog winst

Comment

• Ik heb toch geen goed oog in heel die toestand. Hopelijk keert het tij (zowel olie-als dollarprijs) als we binnenkort eindelijk van Bush verlost gaan zijn
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Olievoorraden VS stijgen sterker dan verwacht
                          In de Verenigde Staten zijn de voorraden ruwe olie in de afgelopen week sterker gestegen dan verwacht. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van energie. De voorraden ruwe olie stegen in de week tot 2 mei met 5,654 miljoen vaten tot 325.583 miljoen vaten. Analisten gingen uit van een toename met 1,625 miljoen vaten.

De benzinevoorraden stegen afgelopen week met 794.000 vaten tot 211,883 miljoen vaten. Deze stijging was sterker dan verwacht, analisten rekenden op een toename met 100.000 vaten. De voorraden stookolie en diesel namen onverwacht af, met 107.000 vaten tot 105,724 miljoen vaten. Analisten hadden hier een stijging voorzien van 1,1 miljoen vaten. (novum/betten)

maar...

Olieprijs zet recordreeks voort
                          De olieprijs blijft records breken op de financiële markten. In New York piekte de prijs voor een vat olie in de loop van de dag op 122,81 dollar, in Londen ging de prijs tot 121,47 dollar. Ook de afgelopen twee dagen noteerde de prijs per vat op recordhoogtes.

Geopolitieke problemen blijven de oliemarkt verstoren. Voor de huidige prijshausse kijken analisten naar het recente rumoer in Nigeria en naar Iran. De Iraanse verrijking van uranium blijft de markten onder spanning zetten.

Nochtans maakte het Amerikaanse ministerie van Energie bekend dat de Amerikaanse oliereserves in de week tot 2 mei fors gestegen zijn. Dat de hogere reserves de piekende prijzen niet kunnen afvlakken zorgt voor verwondering bij sommige analisten. (afp/gb)

Comment

• Grappig eigenlijk, enkele dagen nog "groot" nieuws toen een vat 50 dollarcent in prijs daalde, zelfs lichte euforie op de markt...en nu.
                            Ach, of de tekst nu in het rood gedruk of vet staat, opkijken doet een mens er niet meer van.

Comment

• 'k wil de tekst gerust wat verkleinen in de toekomst?

Comment

Opzettelijk effe naar de andere pompen gaan kijken en bij 5 van de 6 werd er netjes tot een rond bedrag getankt (€25, €30...) ipv volgekapt!
                                Ik was dat

Comment

• En opnieuw een brok erbij...'t wordt saai

Olieprijzen kennen geen grens
                                  De olieprijzen stapelen de records op. In New York gaat de ruwe olie in volle vaart naar de 124 dollar per vat. In Londen is dat 123 dollar per vat.

Een vat "light sweet crude" voor levering in juni klokte op de New York Mercantile Exchange af op 123,19 dollar, na zelfs even 123,80 dollar bereikt te hebben. In Londen steeg een vat Brent-olie voor levering in juni op een bepaald moment tot 122,70 dollar, om uiteindelijk af te sluiten op 122,32 dollar. (afp/gb)

Comment

• 't Gaat over het afficheren van prijzen aan de tankstations op Radio 1 in Peters en Pichal

Comment

• Als benzine of diesel stijgt één dezer zal er weer een mooi pakje bijkomen vrees ik...

Comment

• Dan zal morgen de Euro95 voor het eerst (in NL) door de 1,60 euro grens heen gaan, vrees ik.

Comment

• Ai ai ai, het word erg (ale 't is al erg) met die prijzen.
                                          Nu ja, mijn verbruik valt goed mee met mijn Saxoke alleen spijtig dat het maar een 1.1tje is. Maar ale, een zwaardere motor zou dan weer meer verbruiken, dus ja

Comment

Working...
                                          X