Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een rotatiepomp TDI is geen CR noch een PD hé, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee hetzelfde kan doen als een benzdiesel met lijnpomp.
Zeg ik ook niet he. Maar 't is niet alleen de brandstofpomp die een rol speelt. Ook de injectoren zullen weten van erg stropirige mengels. En dan is PD of CR wél belangrijk
Zet 'es een busje olie een nacht in de vriezer bij -5°C, ik noem dat al behoorlijk stroperig.
mja er is wel een groot verschil tussen 5°C (huidige nachttemperaturen?), en -5°C.
En nogmaals dus: als je 30/70 mengt, heb je daarvan geen last. Gewone dieselbrandstof is héél lopend. De viscositeit van dat mengsel kan een ouderwetse rotatiepomp of lijnpomp gerust aan, zelfs bij mindere temperaturen. (= niet -5°C dus. )
Zeg ik ook niet he. Maar 't is niet alleen de brandstofpomp die een rol speelt. Ook de injectoren zullen weten van erg stropirige mengels. En dan is PD of CR wél belangrijk
De injectoren zijn inderdaad zeer belangrijk als je hiermee begint. Zijn moeten vooral in goede werkende staat zijn én niet vervuild. (zittingetjes, staaffiltertje, etc)
Maar een CR of PD kan je sowieso niet laten draaien op zulke mengsels (zelfs verhit), dus dat doet niet echt terzake.
mja er is wel een groot verschil tussen 5°C (huidige nachttemperaturen?), en -5°C.
En nogmaals dus: als je 30/70 mengt, heb je daarvan geen last. Gewone dieselbrandstof is héél lopend. De viscositeit van dat mengsel kan een ouderwetse rotatiepomp of lijnpomp gerust aan, zelfs bij mindere temperaturen. (= niet -5°C dus. )
'k Heb deze week 2x moeten krabben 's ochtends (05.00h). Dus 't zal wel wat lager dan 5 gegaan zijn
Zoals ik al zeg, 'k heb het nooit geprobeerd en ga enkel uit van ervaringen van mensen die het dagdagelijks doen. Sommigen onder hen raden aan een eenvoudig voorverwarmingselement (kost 2x niks) te installeren.
Van de motor zeer zeker, zuinige en sterke motor. Van de afwerking minder, rammelen en piepen als een fransoos. Van de dealer in 't geheel niet. Afzetter en leugenaar.
Comment