Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Een rotatiepomp TDI is geen CR noch een PD hé, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee hetzelfde kan doen als een benzdiesel met lijnpomp.
    Zeg ik ook niet he. Maar 't is niet alleen de brandstofpomp die een rol speelt. Ook de injectoren zullen weten van erg stropirige mengels. En dan is PD of CR wél belangrijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

Ik had het overduidelijk over de vriestemperaturen die we deze nachten nog meemaken.
      Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Zet 'es een busje olie een nacht in de vriezer bij -5°C, ik noem dat al behoorlijk stroperig.

mja er is wel een groot verschil tussen 5°C (huidige nachttemperaturen?), en -5°C.

En nogmaals dus: als je 30/70 mengt, heb je daarvan geen last. Gewone dieselbrandstof is héél lopend. De viscositeit van dat mengsel kan een ouderwetse rotatiepomp of lijnpomp gerust aan, zelfs bij mindere temperaturen. (= niet -5°C dus. )

Comment

Zeg ik ook niet he. Maar 't is niet alleen de brandstofpomp die een rol speelt. Ook de injectoren zullen weten van erg stropirige mengels. En dan is PD of CR wél belangrijk

De injectoren zijn inderdaad zeer belangrijk als je hiermee begint. Zijn moeten vooral in goede werkende staat zijn én niet vervuild. (zittingetjes, staaffiltertje, etc)

Maar een CR of PD kan je sowieso niet laten draaien op zulke mengsels (zelfs verhit), dus dat doet niet echt terzake.

Comment

mja er is wel een groot verschil tussen 5°C (huidige nachttemperaturen?), en -5°C.

En nogmaals dus: als je 30/70 mengt, heb je daarvan geen last. Gewone dieselbrandstof is héél lopend. De viscositeit van dat mengsel kan een ouderwetse rotatiepomp of lijnpomp gerust aan, zelfs bij mindere temperaturen. (= niet -5°C dus. )
          'k Heb deze week 2x moeten krabben 's ochtends (05.00h). Dus 't zal wel wat lager dan 5 gegaan zijn

Zoals ik al zeg, 'k heb het nooit geprobeerd en ga enkel uit van ervaringen van mensen die het dagdagelijks doen. Sommigen onder hen raden aan een eenvoudig voorverwarmingselement (kost 2x niks) te installeren.

Comment

Maar een CR of PD kan je sowieso niet laten draaien op zulke mengsels (zelfs verhit), dus dat doet niet echt terzake.
            Klopt niet. Er draaien weldegelijk SDI's op mengels met PPO.

Comment

Klopt niet. Er draaien weldegelijk SDI's op mengels met PPO.

Een SDI is een rotatiepompmotor volgens mij, geen PumpeDüse of Common Rail.

Comment

• stefje, een SDI is een verdelerpomp, geen PD

Comment

• Maar wél met directe injectie.
                  En blijkbaar zijn er die 't kunnen zonder enige aanpassing buiten préchauffer

Comment

Maar wél met directe injectie.
                    En blijkbaar zijn er die 't kunnen zonder enige aanpassing buiten préchauffer

Ik heb nergens gezegd dat directe injectie een probleem vormde.

Alle TDI's zijn naar mijn weten directe injectie.

Comment

Een rotatiepomp TDI is geen CR noch een PD hé, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee hetzelfde kan doen als een benzdiesel met lijnpomp.
                      Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

Ik haal enkel aan dat er blijkbaar eigenaars zijn die met een SDI exact hetzelfde doen als bij een benzdiesel, zonder extra aanpassingen

Comment

klopt.

blijven zoeken stefanus, je vind wel iets negatief

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          klopt.

blijven zoeken stefanus, je vind wel iets negatief
                          lees mijn vorige post, onozelaar.

Owja, en even ter inlichting: 'k heb 4,5 jaar een SDI gereden.

Comment

Ik haal enkel aan dat er blijkbaar eigenaars zijn die met een SDI exact hetzelfde doen als bij een benzdiesel, zonder extra aanpassingen
                            en ik zeg dat met een tdi 1ste generatie 3 pagina's geleden al

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              en ik zeg dat met een tdi 1ste generatie 3 pagina's geleden al
                              En ik heb dat dan ook nergens tegengesproken. Enkel genuanceerd

Comment

best zielig om dan niet te weten met wat je juist reed.

Comment

En, tevreden van die SDI?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                    best zielig om dan niet te weten met wat je juist reed.
                                    een pomp van bosch en directe injectie. Waar heb ik iets anders beweerd?
                                    Last edited by ; 18/04/2008, 11:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
                                      En, tevreden van die SDI?
                                      Van de motor zeer zeker, zuinige en sterke motor. Van de afwerking minder, rammelen en piepen als een fransoos. Van de dealer in 't geheel niet. Afzetter en leugenaar.

Comment

een pomp van bosch en directe injectie. Waar heb ik iets anders beweerd?
                                        je beweerde dat er SDI's waren met PD. Maar als ik nu goed kijk heb je blijkbaar je post snel snel aangepast, achterbaks zoals vorige keer

Comment

• Toon mij 'es waar ik de post (waarin ik zogezegd beweer dat mijn SDI een PD had) heb aangepast.

Comment

Working...
                                          X