Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
    Heb je op frituurolie geen vermogenverlies?

Nope (of toch onvoelbaar iig)

En je motor draait zachter en stiller, en je hebt steeds zin in frietjes. mmmmm

Comment

• Op lange termijn gaat je auto toch minder snel zijn. Als je gedurig goesting hebt op frietjes, ga je veel stoppen aan fritkoten end. Dus op een jaar tijd gaat uw auto 50kg extra moeten meesleuren.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Ja maar wel véél goedkoper nog steeds.

Comment

• Na de eerdere stijging deze week:

Op donderdag 20 maart 2008 wordt Diesel goedkoper
          * Voor Diesel betaalt men vanaf donderdag maximum 1,256 €/l (een daling van 0,040 €/l)
          Bron: http://www.brandstofprijzen.be
          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• T'werd tijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              1,13/liter.

Identiek dus aan de laagste dieselprijs hier.

Eens andere winkels proberen afgaan. Want bussen van 2 liter is wel wat weinig.
              Test eens gewone slaolie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                Test eens gewone slaolie

In de aldie kostte die 1.16 de liter als ik me niet vergis.

Maar ik ga vandaag eens naar de colruyt gaan zien, naar't schijnt verkopen ze daar grotere bidons.

Comment

• Welke soort dieselmotors kunt ge laten draaien op plantaardige olie zonder enige aanpassing?
                  Ik vermoed dat het niet mogelijk is voor de laatste generatie mazoutstoven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door autofreak Bekijk Berichten
                    Welke soort dieselmotors kunt ge laten draaien op plantaardige olie zonder enige aanpassing?
                    Ik vermoed dat het niet mogelijk is voor de laatste generatie mazoutstoven?

Dieselmotoren met lijnpompen zijn het allerbeste. Daar mag je bijna gelijk wat inkappen.

Maar in principe kan je bijna alle dieselmotoren die geen common rail of directe injectie hebben, op plantaardige olie rijden. Tis een kwestie van de installatie ook die je gebruikt. Ideaal is als je de olie voorverwarmd (60-70°) voordat ze de dieselpomp binnenkomt.

Comment

• Tot 60 à 70% koolzaadolie zou mogenlijk zijn op niet common-railmotoren zonder enige aanpassingen te doen. zelf nooit getest, maar maat van mij rijd zo met z'n ouwe defender.

Comment

• Stel nu dat ik qua verhouding op een 70-30% mengsel rij, zou het dan problemen geven bij kouder weer indien er geen voorverwarming is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door autofreak Bekijk Berichten
                          Stel nu dat ik qua verhouding op een 70-30% mengsel rij, zou het dan problemen geven bij kouder weer indien er geen voorverwarming is?
                          Wanneer 70% diesel & 30% koolzaadolie: geen probleem
                          omgekeerd zou volgens mij mss wel problemen geven, al weet ik hier het echt fijne niet van...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niki Bekijk Berichten
                            Tot 60 à 70% koolzaadolie zou mogenlijk zijn op niet common-railmotoren zonder enige aanpassingen te doen. zelf nooit getest, maar maat van mij rijd zo met z'n ouwe defender.

Als de omgevingstemperatuur warm genoeg is (bijv. in de zomer: tss 25 en 35 graden), kan je zelfs op pure koolzaadolie rijden, met bepaalde auto's.

Alles hangt af van de opbouw van de motor.

Als je echt fulltime op 100% spul wil rijden, moet je uiteraard een PÖL-kitje installeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niki Bekijk Berichten
                              Wanneer 70% diesel & 30% koolzaadolie: geen probleem
                              omgekeerd zou volgens mij mss wel problemen geven, al weet ik hier het echt fijne niet van...

welja het probleem is dat die oliën veel sneller beginnen stollen/'flaken' dan diesel. Terwijl dit punt bij diesel mss op -20°C ligt, is dat bij koolzaad- of gelijkaardige oliën mss al op 5-10°C.

Hoe dunner de vloeistof, hoe beter voor de brandstofpomp en injectoren. Als je op dikke, niet visceuze vloeistof rijdt heeft je pomp heel veel moeite, en ze wordt ook niet zo goed gesmeerd.

Comment

• enigste nadeel is dat je altijd naar de colruyt achter bidons koolzaadolie moet gaan als je wilt tanken en dat je véél naar het containerpark moet voor die bidons kwijt te geraken :p

Comment

• bijzaak.

Comment

• voordeel: als uwe tank leeg is pakte uw moeder hare frietketel

Comment

• Diesel zakt morgen van 1,29 € naar 1,25 €.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• zie het ook juist op www.brandstofprijzen.be en ik heb juist mijne tank volgegoten deze ochtend

Comment

• No way

Kijk eens naar post 972
                                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Working...
                                          X