De kans is bijzonder groot dat het inderdaad de ultieme stap is naar een kilometerheffing voor personenwagens. Europa duwt er al een tijdje op.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenzalig
Ik denk dat ik 'es lekker wat kilometertjes ga maken dit weekend
ik doe dat in de week
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichtenzalig
Ik denk dat ik 'es lekker wat kilometertjes ga maken dit weekend
Je moet uiteindelijk wel zuiniger blijven als wij he Stefanus, stel je voor dat je zou moeten stoppen met je zo goed te voelen
Dus niet meer dan 3 keer zoveel kms rijden als wij, ok?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenLaat ons 'es weten of je nu merkbaar verschil merkt?
Ik kan niet echt zeggen dat ik een lager vebruik had, gezien ik nog maar 1x NIET Shell V power getankt heb(1x gewone Shell). Alleen weet ik dat de motor wel zuinig kan blijven met de jaren gezien al de interne werkende delen zuiver blijven!
Hier is een forumlid(vergeet altijd wie het is, en hopelijk reageerd hij hier op) die het getest heeft met een compressor. Deze draaide 45 min langer op V power. Dus er is toch wel duidelijk een verschil hé!
Shell V Power diesel = Total Exellium diesel
Comment
-
Dure olie niet te stoppen.
De prijs voor een vat ruwe olie is in New York voor het eerst tot 107 dollar gestegen. De stijging komt er door onder meer de dalende dollar, de geopolitieke spanningen en de beslissing van de Organisatie van olie-exporterende landen (Opec) om de productie niet op te voeren.
Het vorige record in New York dateerde van vrijdag en bedroeg 106,54 dollar per vat. De zwakke dollar, die vandaag in de buurt van een historisch dieptepunt tegenover de euro kwam, dreef de olieprijs volgens analisten verder de hoogte in.
Bezoek Saoedi-Arabië
Er blijft volgens analisten van Barclays Capital een gespannen evenwicht tussen het aanbod en de vraag. De Amerikaanse vicepresident Dick Cheney zal tijdens zijn bezoek aan Saoedi-Arabië volgende week een productieverhoging vragen om de prijsstijgingen van de olie tegen te gaan, zo liet het Witte Huis weten.
In Londen piekte de prijs voor een vat ruwe olie op 104,35 dollar, na een eerder record van 103,98 dollar vrijdag. (belga/odbs/demorgen)
Comment
-
Olieprijs naar 300 dollar per vat - Expert
bron; www.hbnews.nl
Matt Simmons weet al wat langer dat het einde van olie in zicht is. Met $100 per vat staan we pas aan het begin.
Arabian Business quoted Mr Matthew Simmons chairman and founder of Simmons & Company International as saying that the current highs of USD 100 per barrel oil are cheap and could top USD 300 per barrel within the next 5 years.
Mr Simmons said that "I think the supply is showing some very troubling signs that we might well have already peaked and started to slow down. If we have not, we are very close to it. Demand on the other hand shows absolutely no sign of slowing down because we are now at USD 100 a barrel, which I still think is a preposterously cheap price. It works out at just USD 0.15 a cup. A cup of gas will get a car with 6 passengers in, with the air conditioning on and go two miles. It is a bargain."
He said that "The price does not seem to have slowed anyone down. It works out as much as USD 378 a barrel. We will never run out. What we will run out of is light sweet oil because it is the easiest to get out of the ground. So all we will be left with are massive amounts of oil in places but it is going to tend to be stains on rocks or oil sands."
Last week oil reached a new record of USD 102, closing in on its inflation adjusted peak, as a slumping dollar on lackluster US economic data triggered a surge across commodities markets.
Comment
-
Olieprijs overschrijdt 109 dollar per vat in New York11 maart 2008
(Belga) De prijs van een vat ruwe olie is dinsdagochtend in New York voor het eerst in de geschiedenis boven de 109 dollar uitgekomen. In Londen werd voor een vat 105 dollar betaald. De prijsstijging kan vooral worden verklaard door de verdere daling van de dollar, de munt waarin olie staat geprijsd. Eén euro is intussen al 1,5489 dollar waard, een absoluut record.
Ook in België zijn de gevolgen voelbaar. Stookolie wordt woensdag opnieuw duurder en bereikt met een maximumprijs van 0,7656 euro per liter bij een bestelling van minstens 2.000 liter een recordhoogte. (DWM)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenEigenlijk is dat allemaal nog zo duur niet, gewoon de Belgische accijnzen maken het vreselijk.
De ene expert ziet een daling komen (ooit) en de andere ziet een ongeremde stijging van de prijs...
Achja...leven en laten leven zeker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenDe ene expert ziet een daling komen (ooit) en de andere ziet een ongeremde stijging van de prijs...
Achja...leven en laten leven zeker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenZe kunnen beide gelijk krijgen... Niemand die exact kan voorspellen wat er nog komt. Er zijn te veel faktoren die meespelen.
We tankten vorig jaar zes miljard in schatkist
Minister van Financiën Didier Reynders (MR) heeft in de Kamer gezegd wat elke brandstof via accijnzen en andere heffingen bijdraagt aan de schatkist. Benzine, de minst verbruikte maar wel hoger belaste brandstof, bracht de Staat "slechts" 1,3 miljard euro op.
Diesel, de meest verbruikte brandstof in ons land, was vorig jaar goed voor 80 procent van de brandstofmarkt. Dat leverde voor 2,6 miljard euro aan accijnzen op. Stookolie was goed voor 80 miljoen euro. Alles samen zorgt dat voor meer dan vier miljard euro aan accijnzen.
De opbrengsten uit BTW zijn nog niet bekend. Maar in 2006 bedroegen die al 1,86 miljard euro. Dat bedrag zal vorig jaar hoger zijn, want de accijnzen lagen in 2006 lager. (belga/tdb)
VOLLEDIG ARTIKEL
Comment
Comment