Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    en wij sukkelaarkes die maar niet aan alternatieven komen
    wij wel, maar de oliesjeiks (lees machthebbers) niet

Comment

• Hoog tijd dat ze de koolmijnen weer openen.

Comment

• Blij dat die van den diesel het ook eens aan hun flikker hebben
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
          Blij dat die van den diesel het ook eens aan hun flikker hebben
          Dat is zowat de meest domme redering die hier moet neergeschreven zijn.

Noch diesel- noch benzinerijder zal welvaren bij stijgingen. Integendeel.
          Ten eerste wil men de dieselprijs graag gelijk hebben aan de benzineprijs. Maar denk maar niet dat men daarvoor de benzineprijs gaat verlagen, integendeel.

Ten tweede wordt dieselrijden minder interessant wanneer z'n prijs nabij die van benzine komt te liggen. En opnieuw meer afnemers voor benzine = meer vraag bij eenzelfde aanbod...

Comment

• Een 51 BEF voor een litertje diesel... da's wel veel.
            Een litertje 95 kost een 59,5 BEF. Ook veel natuurlijk, maar 't heeft al hoger gestaan.

't Verschil vind ik ook toch al best klein hoor. Diesel is een 15% goedkoper dan benzine op 't moment... zijn daar mss grafiekjes i.f.v. de tijd van ?
            Toen benzine nog een 40 BEF kostte, stond de diesel dan niet aan een 28-29 BEF (een 30% goedkoper) ?

-edit-
            En als die laatste prijzen een beetje kloppen, dan is benzine een 50% duurder geworden en diesel maar liefst 80-82% !
            Last edited by sibi; 06/03/2008, 18:07.
            Life's too short. Not to. Live it.
            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
              Een 51 BEF voor een litertje diesel... da's wel veel.
              Een litertje 95 kost een 59,5 BEF. Ook veel natuurlijk, maar 't heeft al hoger gestaan.

inderdaad

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

Noch diesel- noch benzinerijder zal welvaren bij stijgingen. Integendeel.
                Ten eerste wil men de dieselprijs graag gelijk hebben aan de benzineprijs. Maar denk maar niet dat men daarvoor de benzineprijs gaat verlagen, integendeel.

Ten tweede wordt dieselrijden minder interessant wanneer z'n prijs nabij die van benzine komt te liggen. En opnieuw meer afnemers voor benzine = meer vraag bij eenzelfde aanbod...

Idd. de benzine zal zaterdag of maandag wel volgen Maar al die zever die ze telkens verkondigen om de olieproducten te kunnen verhogen werkt danig op mijn systeem
                De beurs & onze "beleidsmensen" dat zijn de zondaars & al de rest is voor 't grote deel BULLSHIT !
                Toen de olieproducten indertijd nog relatief goedkoop stonden heeft onze toenmalige regering ervan geprofiteerd om de accijnzen fel te verhogen , met de belofte als de prijs in de toekomst zeer veel ging verhogen ze diezelfde accijnzen terug op een aanvaardbaar niveau zouden brengen....maar dit doen ze niet & hun belachelijk cliquetsysteem stelt gewoon niks voor

Comment

• Het enige wat voor de regering telt is geld binnen halen he.
                  Maar hoe ze dat geld "als een goede huisvader" moeten beheren, daar hebben ze geen besef van!
                  Als ze dat wel hadden dan hadden we ieder jaar zonder probleem een begroting met een serieus overschot, nu moeten ze altijd moeite doen om aan een overschot te geraken met allerlei maatregeltjes die op geen kloten trekken!
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
                    Tis echt wel duur aant worden
                    Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                    Blij dat die van den diesel het ook eens aan hun flikker hebben
                    hehe

Een collega van mij zei me het volgende:
                    "Van mij part mogen ze de diesel direct naar 3€/L opvoeren en die verkeersbelasting afschaffen. Dan hebben ze pas echt de vervuilers die veel rijden. T zal wel meer veranderen als die km heffing..."

Wat zeggie zie ervan?
                    Last edited by ; 06/03/2008, 18:27.

Comment

• Vandaag nog es volgegooid: 1.089 Esso Express Anderlecht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                        Dat was geen redenering he, maar een zwanske

ik kreeg vroeger op de dag al mail van brandstofprijzen.be, hield m'n hart al vast, maar deze keer waren 'wij' het dus niet.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

ik kreeg vroeger op de dag al mail van brandstofprijzen.be, hield m'n hart al vast, maar deze keer waren 'wij' het dus niet.
                          Beter zelfs, de naft is de laatste keer in prijs gezakt, terwijl den diesel de laatste keer is gestegen en nu ook weer.
                          Diesel en naft komen dichter bij elkaar!
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Men heeft de dieseltaks afgeschaft. Dat geld moet weer binnenstromen.

De LPG is al enkele dagen stabiel.

Comment

• Normaal tank ik Shell diesel V-Power, maar vandaag moest ik er dan speciaal voor omrijden, daarmee heb maar Total Diesel Exellium getankt. Prijs: 1.226€/l

Comment

• Laat ons 'es weten of je nu merkbaar verschil merkt?

Comment

Ik nam het alleszins op als een zwanske. Er zijn teveel mensen opgehitst over de benzine/dieselprijzen. Er zijn meer dingen in het leven.

Wij zijn gewoon in het verleden te verwend geweest. Mijn auto mijn vrijheid is het motto. Net zoals iedereen een gsm heeft, de meeste jongeren zelfs twee, internetabonnementen, digitale tv,... En dan verwondering dat het aantal schuldbemiddelingen bij het OCMW verdubbeld is.

De lange afstandsrelaties worden wel een stuk duurder. Das het enige nadeel dat ik persoonlijk zie. Liefde kost wat

Comment

• Ik heb het ook is even op mezelf toegepast.

4 eurocent stijging. Bij mij is een volle tank 30 Liter diesel. Dus vandaag of morgen tanken is een kleine pint verschil, tegenwoordig een heel kleine pint.

Tankstation over de deur hanteert 1,151. Op www.voordeligtanken.be ga ik het best naar Overijse tanken voor 1,094 euro. Dat is 15 kilometer rijden. Tank is halfvol nog.

Dus ik heb 15 liter diesel nodig.
                                    Over de deur kost me dat 17,265 euro
                                    Als ik naar Overijse rij dan 16,41 euro

Maar Overijse is dus 30 kilometer over en weer. Ik verbruik nu in de winter +/-3,5 liter per 100 kilometer. Dus ongeveer 1,17 liter voor voor mijn ritje heen en terug. Dat ritje kost me dus 1,276 euro.

Dus gaan tanken bij een goedkoper tankstation heeft me net 40 eurocent meer gekost, plus 29 kilometer meer op mijn teller.

Begrijpe de zelfrelativering Die prijsstijgingen worden altijd met veel ophef bekend gemaakt de laatste tijd en het lijkt dan veel. Maar met een zuinige auto valt het allemaal best mee. Ik sta nog altijd happy aan een tankstation

Comment

• Dat maar rap beter weer is, dan rij ik heel de lente en zomer tegen 4ltr per 100 km

Comment

• Eigenlijk is de beste zelfrelativering voor zij die op de beurs investeren. Menig belegger heeft er tot zelfs 50% van zijn vermogen verloren. Toch mag je de haren niet uit je kop trekken. Gewoon rustig blijven zitten, zelfrelativeren en afwachten. Want het komt wel weer goed op termijn.

Comment

• Eerst voor vrachtwagens en nadien voor personenwagens?

DEN HAAG/BRUSSEL - De invoering van een slimme kilometerheffing in 2011-2012 is aanvaardbaar voor de Waalse regering, verklaarde Waals minister-president Rudy Demotte donderdag na een ontmoeting met de Nederlandse regeringsleider Jan Peter Balkenende. Hij sluit evenwel niet uit dat Wallonië in de tussentijd een ander systeem invoert.
                                          Nederland wil tegen 2011 een slimme kilometerheffing invoeren. Ook de Vlaamse regering is voorstander van zo'n heffing voor vrachtwagens en wil die liefst tegelijkertijd overal in de Benelux ingevoerd zien.

De Waalse regering is akkoord, maar Waals minister van Verkeer Michel Daerden liet al meermaals verstaan dat hij sneller toch een wegenvignet wil invoeren.

Volgens Demotte is er een beslissing genomen dat de Waalse regering niet tegen de invoering van het rekeningrijden is tegen 2011-2012. Maar eventueel voert de Waalse regering tussentijds een ander systeem in. 'Daarover is nog geen beslissing genomen', luidt het bij Demotte.
                                          avb

Comment

Working...
                                          X