Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    De vraag is hoe lang het deze keer blijft duren voor ze weer opnieuw gaan stijgen.
    Ik zie wat ik verwacht had. Een productieverhoging die zorgt voor een lichte daling van de prijs zodat de consument weer min of meer wat geruster geraakt en zo duur maar wel blijft rijden.

Comment

• Wel goed die nieuwsbrieven Kwou vandaag gaan tanken maar ik ga dus morgen

0.055 is eigenlijk wel veel. 40 literkes en tscheelt em al meer dan 2 € voor 1 tank ...

Comment

• heb jij dan geen tankkaart?

Comment

• profiteer er maar van, 't kan binnenkort alweer gedaan zijn:

Onduidelijk of Opec prijs zal verhogen

Door de brutale daling van de olieprijzen vorige week, de risico's op recessie in de Verenigde Staten en de vrees dat een vat olie aan 90 dollar niets aan de vraag verandert, blijft het onduidelijk of de Organisatie van Olie Exporterende Landen (Opec) de productie zal verhogen. Afgelopen maandag, toen een vat de kaap van de 100 dollar (99,11 dollar) bijna overschreden had, leek de Saoedische minister van Olie Ali al-Nouaïmi de deur open te zetten voor een productieverhoging.

"De daling van de prijzen van vorige week zou Saoedi-Arabië kunnen ontmoedigen om zijn partners te overtuigen over te gaan tot een nieuwe productieverhoging", aldus Olivier Jacob van Petromatrix. Vandaag daalde de olieprijs rond de middag opnieuw onder de 88 dollar. Een vat (159 liter) West Texas Intermediate (WTI) met levering in januari kostte 87,88 dollar, of 1,13 dollar minder dan vrijdag bij het afsluiten van de handel. (belga/gb/demorgen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            heb jij dan geen tankkaart?
            Ik? Neen Wij betalen onze diesel en krijgen een km vergoeding

Comment

• De dure euro begint z'n tol te eisen:

"Moeten Airbus maken buiten Europa"
              di 04/12/07 - vrtnieuws

De Europese luchtvaartbedrijven zouden beter verhuizen naar de dollarzone. Dat zegt Louis Gallois, de topman van EADS, het moederbedrijf van Airbus.
              Volgens Gallois is de sterke euro dodelijk voor de concurrentiepositie van Airbus. (Belga) Airbus verkoopt de toestellen in dollar, maar de meeste fabrieken liggen wel in Europa. De kosten worden dus betaald in euro en dat verzwakt de concurrentiepositie van de vliegtuigbouwer.

"De deuren, vleugels en rompen maken we het beste buiten Europa", zegt Gallois.

"Onderaannemers en leveranciers zouden dus beter verhuizen naar goedkopere productielanden."

In ons land maken Asco in Zaventem, Sabca in Brussel en Sonaca in Charleroi onderdelen voor Airbus.

Comment

• Morgen veranderen de officiele prijzen (05/12/2007)

Dit zijn de nieuwe prijzen:

DIESEL: 1,176 €/L (- 0,018 €/L)
                EUROSUPER 95 : 1,439 €/L (- 0,034 €/L)
                SUPERPLUS 98 : 1,455 €/L (- 0,036 €/L)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
                  Morgen veranderen de officiele prijzen (05/12/2007)

Dit zijn de nieuwe prijzen:

DIESEL: 1,176 €/L (- 0,018 €/L)
                  EUROSUPER 95 : 1,439 €/L (- 0,034 €/L)
                  SUPERPLUS 98 : 1,455 €/L (- 0,036 €/L)
                  Amai, den diesel gaat twee dagen na elkaar af
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• 98 4 cent minder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                      Diesel -7,3 cent op 2 dagen, benzine nog geen 4 cent.
                      De vervuilers worden weer beloond.

Ach ja, met mijn zuipkrel ben ik de laatste om dieselrijders als vervuilers te gaan bestempelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        98 4 cent minder

Comment

• Kijk 'es aan, er gaan enkele centjes af en iedereen is weer massaal tevreden en gaat weer kilometers maken. De consument went aan hoge prijzen. Zéér snel.

Comment

Kijk 'es aan, er gaan enkele centjes af en iedereen is weer massaal tevreden en gaat weer kilometers maken. De consument went aan hoge prijzen. Zéér snel.

Jij bent zoooo voorspelbaar he

Eerlijk waar, ik was nog aan het twijfelen of ik niet alvast een voorafgaande post desbetreffend zou maken

Comment

• Overigens, lang geleden dat we nog van een LPG-vreugdekreet mochten meegenieten?

Comment

Jij bent zoooo voorspelbaar he

Eerlijk waar, ik was nog aan het twijfelen of ik niet alvast een voorafgaande post desbetreffend zou maken
                                Vertel ik dan onzin? Enkele pagina's geleden loopt iedereen nog te zuchten dat hij z'n auto wel wat meer in de garage laat staan, de prijs stijgt 7 centjes (of evenveel als één stijging) en iedereen lijkt de superprijzen vergeten te zijn.

Niet dat dat niet mag he, ik ben ook tevreden dat hij zakt.

Alleen valt het op hoe tevreden men is met een dode mus.

Comment

Vertel ik dan onzin? Enkele pagina's geleden loopt iedereen nog te zuchten dat hij z'n auto wel wat meer in de garage laat staan, de prijs stijgt 7 centjes (of evenveel als één stijging) en iedereen lijkt de superprijzen vergeten te zijn.

Niet dat dat niet mag he, ik ben ook tevreden dat hij zakt.

Natuurlijk heb je gelijk. Maar moeten we daarom minder blij zijn als de prijs met 4 cent zakt?

Comment

Overigens, lang geleden dat we nog van een LPG-vreugdekreet mochten meegenieten?
                                    Nee hoor, dankzij de nooit gezien piekprijzen voor benzine is mijn LPG-installatie ongeveer 4,5 maanden sneller terugbetaald dan ik eerst begroot had. Dat is al niet slecht.

Bijkomend is 60 cent voor een liter LPG peanuts vergeleken met die 1,5 euro voor een litertje naft, 'k heb immers amper meerverbruik met LPG.

Binnen 2,5 maand is de LPG installatie weergewonnen en draait die break-even. Ik rij dan 65 goedkoper door de gasinstallatie, ik ben tevreden.

Nu jij nog

Comment

Natuurlijk heb je gelijk. Maar moeten we daarom minder blij zijn als de prijs met 4 cent zakt?
                                      Toon mij is aan waar ik dat zeg?

Ik heb het alleen over de consument die went aan de prijzen. 1,40 is nog steeds erg duur, maar men is tevreden. Dat is wat ze in Saoedie Arabië wilden bereiken. Ik ben trouwens benieuwd of de vliegtickets, de patatten, de paste en groeten & fruit nu ook weer zullen dalen in prijs

Comment

Toon mij is aan waar ik dat zeg?
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

Zolang ik geen lid ben van de OPEC zal ik aan de prijzenpolitiek weinig kunnen veranderen, zelfde geld voor vraag en aanbod.

Comment

Zolang ik geen lid ben van de OPEC zal ik aan de prijzenpolitiek weinig kunnen veranderen, zelfde geld voor vraag en aanbod.
                                          Daar ging het wel niet over, maar goed

Comment

Working...
                                          X