Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    das al iets anders, 4 inch is 12 cm...en 100 bar is meer dan 14
    bij ons staan de trucks op 200 bar
    volgens google heeft belgie het grootstse net ter wereld, zo'n 750 km, maar ik vind ni direct specs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Ja.

Maar deze zomer was het gezever dat er maar 90 meer mocht gereden worden omdat de diesels teveel fijn stof uitstoten.
      En nu dat de prijzen stijgen, gaan ze ze verlagen.
      Ze moeten direct stoppen met het bevoordelen van de Diesel tov de Benzine.

Ofwel meen je het met het milieu en ben je consequent, ofwel moedig je diesels aan en moet je niet komen zeiken over fijn stof.
      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Economie kan zichzelf herstellen, milieu niet.

got that right

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        welke job oefen jij uit, bobo?
        ik maak van gas plastiek

Comment

Economie kan zichzelf herstellen, milieu niet.
          een mens is idd vervangbaar, moeder aarde niet
          wij zullen de generatie zijn die de bonen wreten

Comment

• de vraag is maar of de diesel pokkeduur maken er gaat voor zorgen dat we moeder aarde gezond krijgen.

En nogmaals, zijn er ooit al studie's uitgevoerd die een effectief verband leggen tussen fijn stof en kanker? En vooral in welke hoeveelheden? Alcohol is ook niet goed voor de mens, maar is daarom nog niet persé dodelijk.

Comment

de vraag is maar of de diesel pokkeduur maken er gaat voor zorgen dat we moeder aarde gezond krijgen.
              Van mijn part mogen ze bij diesel een heel kwak taxen bijdoen om dan te investeren in milieuvriendelijke alternatieven.
              Benzine en stookolie trouwens ook.
              Maar dan als europese maatregel.

Comment

Van mijn part mogen ze bij diesel een heel kwak taxen bijdoen om dan te investeren in milieuvriendelijke alternatieven.
                Maar dan blijven we met de vraag zitten in hoevere die diesel echt schadelijk is, en in welke hoeveelheden he, carlito. Iedereen schreeuwt hier 'ahoe diesel' en iedereen weet ook wel dat het niet gezond is maar daar is wel in te nuanceren.

Neemt niet weg dat we moeten invetseren in iets milieuvriendelijks, dat staat buiten kijf.

Enkel vraag ik mij af of iedereen uit z'n dieselkar halen de goede oplossing is.

Er zitten immers heel wat 'jaloerse reactie's van benzinerijders bij lijkt me, maar dat ter zijde.

Comment

• Wat juist de schadelijke factoren zijn weet ik niet, maar er zal toch wel een reden zijn zeker waarom alle deskundigen zeggen dat diesel heel schadelijk is voor het milieu.

En blijkbaar is die roet echt wel slecht, maar ben geen doctor, dus wat het precies is ken ik niet veel van.

Comment

Wat juist de schadelijke factoren zijn weet ik niet, maar er zal toch wel een reden zijn zeker waarom alle deskundigen zeggen dat diesel heel schadelijk is voor het milieu.

En blijkbaar is die roet echt wel slecht, maar ben geen doctor, dus wat het precies is ken ik niet veel van.
                    Ja effectief, maar dat is wat ik me eigenlijk net aan het afvragen ben. Dat het schadelijk is zal wel als een paal boven water staan. Maar een belangrijke factor is uiteraard de hoeveelheid en de invloed van bvb die roetfilters.

Wie zegt er dat diesel dan niet minder bedreigend wordt als eerst gezegd...

Alcohol is ook dodelijk, wiet ook. Maar niet iedereen die een pintje drinkt of een jointje rookt is per definitie gedoemd om te sterven.

Comment

• (Belga) Door de stijgende olieprijzen en de uitblijvende accijnsverlaging is de overheid de jongste tijd al 11 miljoen rijker geworden. Dat berichten Het Nieuwsblad, De Standaard en Het Volk vrijdag. Het cijfer komt van Febiac, de Belgische Automobiel- en Tweewielerfederatie.

De dieselprijs staat nu op 1,252 euro per liter, een absoluut record. Febiac rekende uit dat de federale overheid sinds 1 september al 11 miljoen euro binnenhaalde door het beloofde omgekeerde cliquetsysteem niet toe te passen. Volgens Febiac zitten in de 11 miljoen euro enkel de extra inkomsten op de dieselprijzen. "Benzine zit er niet in", aldus Michel Mertens van Febiac. "Het cliquetsysteem niet toepassen is een gemakkelijke manier om de staatskas te spijzen." (DWM)
                      BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

Wanneer je de zeer hoge brandstofkosten nog meer gaat verhogen komt de economie stil te liggen. Partikulieren kopen enkel nog brood zonder beleg om de brandstofkosten te kunnen betalen. Uw reactie is voor mij heel duidelijk; jij woont nog bij mama en papa en hebt helemaal nog geen kindjes die je naar t'school moet brengen met de wagen. Uw kosten zijn nihil en beseft nog niet goed hoe duur het leven is.

NB 98% van de brandstoftarieven is voor de staatskas.
                        AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                          Wanneer je de zeer hoge brandstofkosten nog meer gaat verhogen komt de economie stil te liggen. Partikulieren kopen enkel nog brood zonder beleg om de brandstofkosten te kunnen betalen. Uw reactie is voor mij heel duidelijk; jij woont nog bij mama en papa en hebt helemaal nog geen kindjes die je naar t'school moet brengen met de wagen. Uw kosten zijn nihil en beseft nog niet goed hoe duur het leven is.

NB 98% van de brandstoftarieven is voor de staatskas.
                          Neen, ik begrijp wat carlito wil zeggen.

Enerzijds laat men ons 90 rijden om de uitstoot te verminderen, anderzijds gaat mem nu een systeem toepassen waarbij diesel in zekere zin 'gepromoot' wordt. En dat zijn nogal 2 tegenstrijdigheden.

Maar...

1. Nu gaat onze economie eronder lijden, en daar is geen enkele belg mee gediend.
                          2. Men zegt wel dat diesel sterk vervuilend is, maar niemand lijkt echt te weten welke hoeveelheden nu echt schadelijk zijn. Er kunnen dus heel waarschijnlijk nog veel grotere vervuilers zijn dan een dieselauto. De vraag is dan of alle dieselrijders straffen onze aardbol gezond gaat maken.

Het lijkt nu dus betere de economie niet te schaden, en proberen de koopkracht in ere te houden zodat iedereen blijft consumeren en op langere termijn zoeken naar degelijke oplossingen in plaats van nu met de grote middelen alle dieselrijders stil te zetten zonder eigenlijk echt te weten of het het gevraagde resultaat zal opleveren.

Comment

• Omgekeerde cliquet op diesel wordt toegepast

De regering heeft beslist dat de omgekeerde cliquet voor diesel toch zal worden toegepast. Dat is vrijdag tijdens de ministerraad beslist, zo meldt de premier vrijdag. Er zal daardoor een positief effect zijn op de prijs aan de pomp. Dat effect zal wel heel beperkt blijven, zo wordt benadrukt.

Vrijdagnamiddag komt een technische werkgroep op Financiën samen om de modaliteiten te bepalen.

Dankzij het omgekeerd cliquetsysteem kan de regering bij hoge brandstofprijzen een korting toekennen. Als de prijs van brandstof boven een bepaald niveau stijgt, zorgt dat mechanisme er via een accijnsverlaging voor dat de verhoging niet volledig wordt doorgerekend. Sinds de regering in lopende zaken is, werd het systeem niet meer toegepast. (belga/dm)

Comment

Omgekeerde cliquet op diesel wordt toegepast

De regering heeft beslist dat de omgekeerde cliquet voor diesel toch zal worden toegepast. Dat is vrijdag tijdens de ministerraad beslist, zo meldt de premier vrijdag. Er zal daardoor een positief effect zijn op de prijs aan de pomp. Dat effect zal wel heel beperkt blijven, zo wordt benadrukt.

Vrijdagnamiddag komt een technische werkgroep op Financiën samen om de modaliteiten te bepalen.

Dankzij het omgekeerd cliquetsysteem kan de regering bij hoge brandstofprijzen een korting toekennen. Als de prijs van brandstof boven een bepaald niveau stijgt, zorgt dat mechanisme er via een accijnsverlaging voor dat de verhoging niet volledig wordt doorgerekend. Sinds de regering in lopende zaken is, werd het systeem niet meer toegepast. (belga/dm)
                              Ze hebben al veel te lang gewacht, gewoon veel geld binnen rijven van de gewone man Voor mij heeft deze betrokken minister/partij veel geloofwaardigheid verloren.

Didier Reynders: "Tis ne, ne cijfeurs 2, met 2 zero's na de komma, béna gjeen effect"

"Ik heb ook vfeel vfragen gekrege van andere partij om een nieuw beleit te vfoeren voor duursame ontwikkelingk. Ik mmm weet ni of een vferlagingk accijn van benzin en diesel eun goedte punt is vfoor wat een duursame ontwikkelingksbeleid."

Aan wat zal meneer Reynders kunnen denken?? :

*Als ik(Didier Reynders) maar fvrijje baan heb om te rijten

= Ik zie zijn verplaatsingen niet met het openbaarvervoer gebeuren!

*We sijn bezig om te soeken naar een nieuwe taks.
                              = De milieutaks is de stok die ze gevonden hebben!

Comment

• -diesel moet niet per sé goedkoper worden en al zeker niet duurder maar benzine wel, en lpg. nu kopen nog veel mensen een diesel gewoon omdat diesel goedkoper is. laat benzine ook zo goedkoop zijn en er zullen veel minder dielsels ingeschreven worden.

en ja, stefanus fijn stof veroorzaakt kanker:
                                Fijn stof leidt vaker dan gedacht tot kanker of hartziekten"Van de niet-rokende Vlamingen sterft uiteindelijk 2,5 tot 12,5 procent aan kanker als gevolg van de milieuvervuiling." zie "de morgen"

Ik weet één ding: ik ben maandelijks 60€ meer kwijt aan brandstof dan een jaar of twee-drie geleden. En ik kan daar niet echt mee lachen, mijn loon is niet echt mee gestegen met die stijging. Het wordt tijd voor een actie gelijk de boeren en camionchauffeurs goed in zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                  Het wordt tijd voor een actie gelijk de boeren en camionchauffeurs goed in zijn.
                                  Juist, maar dan met alle belgen samen!
                                  Maar eelijk gezegd, dat zie ik niet snel gebeuren
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Alcohol is ook dodelijk, wiet ook. Maar niet iedereen die een pintje drinkt of een jointje rookt is per definitie gedoemd om te sterven.
                                    Toch wel, iedereen is gedoemd om te sterven Stefanus
                                    Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Juist, maar dan met alle belgen samen!
                                      Maar eelijk gezegd, dat zie ik niet snel gebeuren
                                      ik ook nie, nen belg is nen egoist en groten dommerik, maar begin met een petitie in ieder tankstation, denk dat ge wel wa vellekes papier ga hebben. misschien een ideeken onder naam van autoforum??

dan ist een kwestie van wa pers op te trommelen en te overhandigen aan de ministers van verkeer, begroting,...

en als da nie helpt... relletjes

Comment

• Die accijnsverlaging van 70 eurocent per 50 liter is ook om ermee te lachen zeker?

Comment

• belgie kan geen ruk aan de oliecrisis doen

en belgen weten dat want ze zijn slim

Comment

Working...
                                          X