Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dit is niet goed en zeer slecht voor de economie gezien de koopkracht van ieder van ons afneemt.
De vissers in Frankrijk zijn al sind begin deze week aan het staken tegen de hoge dieselprijs. Ook hier denkt men eraan om te staken. De transportsector is ook totaal niet opgezet met de dure brandstof.
Dit is niet goed en zeer slecht voor de economie gezien de koopkracht van ieder van ons afneemt.
De vissers in Frankrijk zijn al sind begin deze week aan het staken tegen de hoge dieselprijs. Ook hier denkt men eraan om te staken. De transportsector is ook totaal niet opgezet met de dure brandstof.
Volgens mij worden we weer eens droog in ons gat gepakt :
Op één dag, in een periode van 2 uur en op minder van 100 km van elkaar.
Totalfina op de E19 in nijvel : 1.19 € voor een liter diesel
Ergens in de pampas tss Charleroi en Namen : 1.03 € voor een liter diesel
Da's een verschil van 16 Eurocent.
Als je 50 ltr tankt steek je 8 Euro in je zak.
Zoals ik km's doe ga ik wel 6/7 keer per maand tanken, dus scheelt dat een volle bak...
Al die excellium/Vpower en andere shit merk ik niet dus even rondkijken loont blijkbaar wel de moeite.
En die 1.03 was geen uitzondering, in Nijvel centrum stond hij 1.05, in Charleroi op de Rue de Berge of zoiets 1.04.
Wel toevallig dat hoe drukker de baan, hoe hoger de prijs ligt...
Ja en nee. Hoe meer concurentie in de buurt, hoe "scherper" de prijs. Hoe afgelegen hoe duurder soms ook! Prijzen hangen soms ook af van de buurt. Nu niet dat er spectaculair veel verschil op zit, maar toch er zit wa verschil op!
Nee, het is de schuld van de emerging markets en van de olie speculatoren
Deels ook. Maar er was beloofd/afgesproken dat de diesel niet boven een bepaald bedrag mocht komen, anders de accijnzen naar omlaag gingen/moesten En wat doet meneer Reynders? Hij past het niet toe om de gewone mens maar te laten betalen om zelf wat meer plaats te hebben op de weg!
Deels ook. Maar er was beloofd/afgesproken dat de diesel niet boven een bepaald bedrag mocht komen, anders de accijnzen naar omlaag gingen/moesten En wat doet meneer Reynders? Hij past het niet toe om de gewone mens maar te laten betalen om zelf wat meer plaats te hebben op de weg!
Fout. De regering moet telkens opnieuw beslissen of het toegepast wordt of niet. En aangezien we eigenlijk geen regering hebben (tenzij eentje van lopende zaken die zulke beslissingen niet mag nemen) wordt dat systeem niet toegepast.
Inderdaad, Leterme verdiend eene goeie stamp tegen zijn klote verdomme!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment