Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[GZ] Audi 90 - BMW E30 - Mercedes 190E

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Een 201 heeft niet meer klemtoon op 'sportief' dan een 124 hoor.

Op zich hebben beide auto's een even sportief rijgedrag in verhouding tot hun gewicht. En zelfs dat is niet helemaal correct, aangezien een 124 helemaal niet aanvoelt als een logge zware auto die moeite heeft met een bocht.

Rijgedrag is, imo, praktisch hetzelfde tussen de twee auto's.

Natuurlijk zal een 190 met dezelfde motor als in een 124 ietsje sneller zijn, en je zal wel voelen dat de auto lichter is en kleiner, maar niet in die mate dat 'ie plots een ander rijgedrag en rijgevoel geeft.

Dat is althans mijn ervaring.
    Hmm wist niet dat er zo weinig verschil was
    Ik voelde al wel tijdens die vlotte taxirit (door bergwegen in Turkije) dat die W124 erg strak bleef. Maar ik heb het liever een maatje kleiner, dus een W124 gaat het niet worden. Een 190 is nog iets knapper ook imo. Heb je ervaring met een BMW E30? Hoe verhoudt een 190 zich tov vergelijkbare E30? Ik heb al met een E21 318i mogen spelen en dat spel trok echt vinnig vond ik (115 pk ofzoiets), voelde ook erg licht aan, en reed erg speels in bochten. Ook schakelen kon heel snel. Hopelijk zijn voorgaande dingen ook mogelijk in een 190 (waarschijnlijk iets minder, maar ik wil ook nog wat comfort en stevigheid).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
      Ik voelde al wel tijdens die vlotte taxirit (door bergwegen in Turkije) dat die W124 erg strak bleef. Maar ik heb het liever een maatje kleiner, dus een W124 gaat het niet worden. Een 190 is nog iets knapper ook imo. Heb je ervaring met een BMW E30? Hoe verhoudt een 190 zich tov vergelijkbare E30? Ik heb al met een E21 318i mogen spelen en dat spel trok echt vinnig vond ik (115 pk ofzoiets), voelde ook erg licht aan, en reed erg speels in bochten. Ook schakelen kon heel snel. Hopelijk zijn voorgaande dingen ook mogelijk in een 190 (waarschijnlijk iets minder, maar ik wil ook nog wat comfort en stevigheid).

Ik heb meegereden met Porkers 318is, meegereden en een klein stukje zelf gereden met Mayonaise's 318is, stukje meegereden met MaxDish's 318is, stukje zelf gereden met Fiddy's ex-320i.

Die bakjes rijden qua weggedrag erg erg goed. Ze voelen wel een beetje lichter aan dan een 190E, maar tegelijk voelt het echt wel alsof je in een blikken doosje zit, als je dat vergelijkt met een 201.

Ook de vele stuuromwentelingen en daardoor relatief onscherpe stuurreacties vind ik wel spijtig in een E30. Hoewel daarvoor natuurlijk oplossingen voor bestaan.

Comment

E30 voelt iets lichter, maar zoals matteus zegt ook iets blikkeriger aan. Je leest de weg meer (maar dat lag ook wel aan m'n ophanging bij beide wagens, E30 was KW, 190E had hydraulische ophanging), maar het stuur is bij een E30 idd een domper op de feestvreugde. Hoewel erg licht en daardoor in principe heel levendig te rijden, moet je zoveel aan je stuur draaien dat je in het begin, als je er nog niet aan gewend bent, eerder het gevoel krijgt met een vrachtwagen onderweg te zijn. Een ruk aan het stuur, en de reactie is veel kleiner dan gewenst...

In een 190 voel je je meer op je gemak moet ik ook zeggen. Da's een erg stevige en veilige kar, mag je van mij aannemen. In een E30 heb ik tijdens het rijden altijd een beetje een dubbel gevoel gehad....

Comment

• 190E met een kleiner sportstuur is echt hyperscherp te sturen.

Niet normaal wat een verschil in rij-ervaring dat met zich meebrengt.

Zelfs het de 300TD voelt stukken scherper en directer aan met dat Brabus stuur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            190E met een kleiner sportstuur is echt hyperscherp te sturen.

Wacht maar tot als de mijne gemodd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
              Wacht maar tot als de mijne gemodd is.
              Is dat nu nog altijd nie geregeld?
              Die letzten Worte ...
              ... eines Diesel-Fahrers:
              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
              W201 BENZIN

Comment

• Als ik het zo allemaal lees: weinig kilometers, stevig, comfortabel, betrouwbaar, toch wat fun en niet te zware motor, mis ik nog een auto in je lijstje: de Volvo 850 :-)

Na een 90 quattro heb ik er zo eentje gehad en die was behalve quattro op gladde wegen eigenlijk leuker dan de Audi. Qua betrouwbaarheid, mijn vroegere Volvo bolt nog steeds met + 400.000 km, eerste boite/motor/schokdempers...... En heerlijke 5-pitter sound ('roffel' voor volvolovers).
                Voor een FWD heeft zo een Volvo nog een heel speels weggedrag en toch veilig.
                Zo een Volvo's kom je ook nogal eens tegen met weinig kilometers van bompa's:

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Als die bruine 190 niets wordt, misschien eens het overwegen waard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                  Een gewone 2.3, lederen sportinterieur, handgeschakeld, 250k km's, 1800 euri.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...g=&tabNumber=2
                  Not bad komt bij de favo's in buitenland. Maar wel 2.3

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                  2.3, schuifdak, 200k km's, de jouwe voor 1750 euri... Wel wat meer esthetisch werk te verrichten.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...g=&tabNumber=1
                  Vind ik minder, wel goede prijs voor een uitgeruste 2.3.

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Ik heb meegereden met Porkers 318is, meegereden en een klein stukje zelf gereden met Mayonaise's 318is, stukje meegereden met MaxDish's 318is, stukje zelf gereden met Fiddy's ex-320i.

Die bakjes rijden qua weggedrag erg erg goed. Ze voelen wel een beetje lichter aan dan een 190E, maar tegelijk voelt het echt wel alsof je in een blikken doosje zit, als je dat vergelijkt met een 201.

Ook de vele stuuromwentelingen en daardoor relatief onscherpe stuurreacties vind ik wel spijtig in een E30. Hoewel daarvoor natuurlijk oplossingen voor bestaan.
                  Zoiets dacht/ hoopte ik al. In de E21 heb ik veel lol gehad, maar ik voelde me er ook niet erg veilig in, inderdaad als een blikken doosje. Stuur vond ik niet slecht, zonder servo is wel ff wennen en werken.

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                  E30 voelt iets lichter, maar zoals matteus zegt ook iets blikkeriger aan. Je leest de weg meer (maar dat lag ook wel aan m'n ophanging bij beide wagens, E30 was KW, 190E had hydraulische ophanging), maar het stuur is bij een E30 idd een domper op de feestvreugde. Hoewel erg licht en daardoor in principe heel levendig te rijden, moet je zoveel aan je stuur draaien dat je in het begin, als je er nog niet aan gewend bent, eerder het gevoel krijgt met een vrachtwagen onderweg te zijn. Een ruk aan het stuur, en de reactie is veel kleiner dan gewenst...

In een 190 voel je je meer op je gemak moet ik ook zeggen. Da's een erg stevige en veilige kar, mag je van mij aannemen. In een E30 heb ik tijdens het rijden altijd een beetje een dubbel gevoel gehad....
                  Qua weggedrag en gevoel is een 190 dan precies echt wat ik zoek, thanks
                  Ik hoop er ook wat RWD skills mee te kunnen leren (ronde puntjes, parkings scheef gaan als het nat ligt).

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  190E met een kleiner sportstuur is echt hyperscherp te sturen.

Wat zijn de mogelijkheden voor leuke stuurtjes in een W201? Liefst mercedes zelf. Allemaal 4-spaaks zeker?
                  Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                  Als ik het zo allemaal lees: weinig kilometers, stevig, comfortabel, betrouwbaar, toch wat fun en niet te zware motor, mis ik nog een auto in je lijstje: de Volvo 850 :-)

Na een 90 quattro heb ik er zo eentje gehad en die was behalve quattro op gladde wegen eigenlijk leuker dan de Audi. Qua betrouwbaarheid, mijn vroegere Volvo bolt nog steeds met + 400.000 km, eerste boite/motor/schokdempers...... En heerlijke 5-pitter sound ('roffel' voor volvolovers).
                  Voor een FWD heeft zo een Volvo nog een heel speels weggedrag en toch veilig.
                  Zo een Volvo's kom je ook nogal eens tegen met weinig kilometers van bompa's:

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Als die bruine 190 niets wordt, misschien eens het overwegen waard.
                  Merci voor de tip, maar het model spreekt me niet echt aan
                  Dan heb ik liever een Saab 9000, ook prachtige Zweedse sedans
                  Maar ze zijn zo groot en ik wil een 4WD of RWD proberen (liefst RWD om bij te leren).

Comment

Wat zijn de mogelijkheden voor leuke stuurtjes in een W201? Liefst mercedes zelf. Allemaal 4-spaaks zeker?
                    Van mercedes zelf niet veel eigenlijk. Je hebt dat typisch 4-spakig stuur (met 4 horizontale spaken) van de 190. Als ik het goed heb is dat normaal 400mm diameter, het sportstuur ....390mm. Niet echt de moeite dus
                    Hetzelfde had je ook nog eens met airbag. Persoonlijk vind ik dat het knapste van de OEM stuurtjes.

zoals je ziet nog steeds vrij groot.

Als het kleiner mag of moet zijn.... AMG, Brabus en andere tjoeners ()

Comment

• ik denk zelfs 43cm

Comment

• en in feite mag je een e30 mét en zonder servo niet met elkaar vergelijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                          Is dat nu nog altijd nie geregeld?
                          Er zijn zottere plannen momenteel.

Comment

• Geen 190, maar gelijkaardig
                            - schuifdak
                            - airco
                            - 122 pk
                            - 1300 kg
                            - 102000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                              Van mercedes zelf niet veel eigenlijk. Je hebt dat typisch 4-spakig stuur (met 4 horizontale spaken) van de 190. Als ik het goed heb is dat normaal 400mm diameter, het sportstuur ....390mm. Niet echt de moeite dus
                              Hetzelfde had je ook nog eens met airbag. Persoonlijk vind ik dat het knapste van de OEM stuurtjes.
                              zoals je ziet nog steeds vrij groot.

Als het kleiner mag of moet zijn.... AMG, Brabus en andere tjoeners ()
                              Ik dacht het al
                              Maar dat stuur op jouw foto is wel knap in een 190E vind ik. Ik zal het origineel dan maar houden denk ik, bij tuners heb ik ook nog niet veel mooie stuurtjes gezien voor in een 190.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                              http://www.2dehands.be/mercedes-c180...e-14&start=189
                              Geen 190, maar gelijkaardig
                              - schuifdak
                              - airco
                              - 122 pk
                              - 1300 kg
                              - 102000 km
                              Propere kar! Maar ik heb het niet zo voor dit model (in break wel knap, zeker die Esprit), ik zoek echt een 190. Toch bedankt!

Comment

• De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Pff zo spijtig, de verkoper van deze is niet te bereiken
                                Heb al 3 mails gestuurd maar ik krijg geen antwoord en een telefoonnumer staat er niet bij. Die kar interesseert mij anders echt wel, mits afbieden goede prijs, niet te veel km's, 2.0, schuifdak, mooi onderhouden precies...
                                Ook de volgende interesseert me wel, maar op de een of andere manier ziet die er iets minder uit (presentatie denk ik) http://www.kapaza.be/Autos/Mercedes/...0_benzine.html

Comment

• Waarschijnlijk dit weekend naar de Limburg trekken voor die bruine Sportline en die laatste zwarte in Lommel.

Comment

http://www.kapaza.be/Autos/Mercedes/...cedes_190.html
                                    Pff zo spijtig, de verkoper van deze is niet te bereiken
                                    Heb al 3 mails gestuurd maar ik krijg geen antwoord en een telefoonnumer staat er niet bij. Die kar interesseert mij anders echt wel, mits afbieden goede prijs, niet te veel km's, 2.0, schuifdak, mooi onderhouden precies...
                                    Ook de volgende interesseert me wel, maar op de een of andere manier ziet die er iets minder uit (presentatie denk ik) http://www.kapaza.be/Autos/Mercedes/...0_benzine.html

Da's normaal dat ge die mens niet kunt bereiken hé, wagen moet weg wegens overlijden

Comment

• Wat vind je van deze? Ik zou er meteen naar gaan kijken als ik van u was zal er niet lang staan.

Comment

Working...
                                      X