Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is hier in het verleden al eens gepasseerd, alles wat met hybride te maken heeft maar één merk, nml. Lexus. Zij staan hierin het verste. Ik zou persoonlijk nooit geen hybride kopen bij MB, BMW of Audi.
Toch een vervelende zaak als je zo iets weeral voor hebt. Ik zou er niet mee kunnen lachen. Vandaar ook mijn keuze voor een oerdegelijke diesel van Audi. 😀
Sent from somewhere, using Tapatalk.
De active hybrids van BMW = technologie van Lexus
Als ik de TS was zou ik niet twijfelen aan een BMW i8, ja zelfs al heeft die maar een 3cilinder
Hier en daar nog niet op niveau idd. Maar ze worden wel zichtbaar beter, er zit een constante evolutie in, dus opletten met oude reviews.
Dat is tegelijk een groot nadeel aan de Tesla, het feit dat ze de wagen constant evolueren geeft ergens aan dat dit product nog niet volwassen is. Het rijdt nochtans super ... ermee rijden is bij wijze van spreken ook kopen. Paar dagen later, na wat research te doen, gaat uw goesting snel weer over. Doe je de research niet, weet je eigenlijk niet waaraan je begint en dan gaat het tegenvallen.
Het grootste obstakel is misschien inderdaad dat je weet dat ze nog zoveel aanpassen/verbeteren waardoor je denkt : ik wacht nog wel een jaartje of twee. Tegen dan hebben ze voor dezelfde prijs misschien wel een geüpgraded interieur, 120kw batterij en 0-100 in 3 sec.
Een van de grootste euvels bij tesla is blijkbaar de navigatie. Iedereen klaagt daarover. En de meesten hangen een TomTom tegen de ruit
Ik zie er zo eentje elke dag als ik mijn brood ga halen... Telkens op een andere plaats op de parking, dus is deze toch niet elke dag defekt
Het probleem met de M550ds is dat het blok er gans uit gehaald dient te worden bij problemen , wordt dus snel heeeel kostelijk ( mij hebben ze een M550D ten stelligste afgerafen.. In een grote officiële dealer in het Antwerpse) tweedehands zijn ze bij wijze van spreke ook niets waard..
OT : eigenlijk wel erg dat zelfs een Porsche Panamera geen garantie is op een kraakvrije wagen
Porsche heeft meer en meer problemen met hun wagens. Ik kan er al boeken over schrijven. Onlangs was ik nog bij het OPC in Geel waar ze in de showroom aan een 991 turbo S "bezig" waren. Stond klaar voor buiten te rijden. Nummerplaten hingen er al op en de nieuwe eigenaar stond te wachten. Na een tijdje is die man met een golf mogen naar huis rijden. Ik ken ook iemand met een panamera E-hybrid en die heeft al meer met een vervangwagen gereden dan met zijn panamera. Toen hij die nieuw ging afhalen is hij er zelfs niet mee tot thuis geraakt. En de keer dat er bij OPC Geel iemand met een 991S kwam aangereden en de sleutels in de showroom smeet. Die man was razend. Blijkbaar was het zijn zeventiende keer dat die met dezelfde problemen binnen kwam. Of een panamera S-hybrid waar ze bijna alles aan vervangen moeten hebben. Viermaal telkens een week binnen gemoeten en dat op drie maanden tijd. Motor vervangen, hybride systeem vervangen, accupak vervangen ... En nu zou er op sommige panamera's een terugroepactie zijn betreft lekken van brandstofleidingen of zoiets.
Neen Porsche heeft zijn pluimen al langer verloren. Nu over tesla hoor je toch ook veel problemen. Enkel dat die mensen niet zoveel op het internet hangen en je het dus niet zoveel leest. En zeg nu zelf als je meer dan 100.000 euro uit gaat geven aan een wagen. Dat het nu een tesla, porsche, bmw of wat dan ook is. Dan ga je jezelf niet graag bij je familie en vrienden belachelijk maken omdat je constant problemen aan je dure wagen hebt.
OPC Geel is wel nog van een heel ander geval de Antwerpen en zeker Mechelen. De technische ploeg van Geel/Paal komt bij mij erg bekwaam over. Al blijf ik erbij dat beste garage van Porsche Eindhoven/Maastricht is.
Uiteindelijk vind ik de problemen met Porsche niet meer of minder dan met Mercedes en BMW. Het enige verschil is dat BMW en MB dit in Belgie serieuzer fixen. Had uw diagnose of herstelling correcter verlopen had U waarschijnlijk die frustraties niet gehad denk ik
Is hier in het verleden al eens gepasseerd, alles wat met hybride te maken heeft maar één merk, nml. Lexus. Zij staan hierin het verste. Ik zou persoonlijk nooit geen hybride kopen bij MB, BMW of Audi.
Toch een vervelende zaak als je zo iets weeral voor hebt. Ik zou er niet mee kunnen lachen. Vandaar ook mijn keuze voor een oerdegelijke diesel van Audi.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Ik heb ook eieren voor mijn geld gekozen. Namelijk oerdegelijke diesel van BMW
Is hier in het verleden al eens gepasseerd, alles wat met hybride te maken heeft maar één merk, nml. Lexus. Zij staan hierin het verste. Ik zou persoonlijk nooit geen hybride kopen bij MB, BMW of Audi.
Toch een vervelende zaak als je zo iets weeral voor hebt. Ik zou er niet mee kunnen lachen. Vandaar ook mijn keuze voor een oerdegelijke diesel van Audi. 😀
binnenafwerking is triestig volgens vele reviews, ...
Hier en daar nog niet op niveau idd. Maar ze worden wel zichtbaar beter, er zit een constante evolutie in, dus opletten met oude reviews.
Dat is tegelijk een groot nadeel aan de Tesla, het feit dat ze de wagen constant evolueren geeft ergens aan dat dit product nog niet volwassen is. Het rijdt nochtans super ... ermee rijden is bij wijze van spreken ook kopen. Paar dagen later, na wat research te doen, gaat uw goesting snel weer over. Doe je de research niet, weet je eigenlijk niet waaraan je begint en dan gaat het tegenvallen.
Porsche heeft meer en meer problemen met hun wagens. Ik kan er al boeken over schrijven. Onlangs was ik nog bij het OPC in Geel waar ze in de showroom aan een 991 turbo S "bezig" waren. Stond klaar voor buiten te rijden. Nummerplaten hingen er al op en de nieuwe eigenaar stond te wachten. Na een tijdje is die man met een golf mogen naar huis rijden. Ik ken ook iemand met een panamera E-hybrid en die heeft al meer met een vervangwagen gereden dan met zijn panamera. Toen hij die nieuw ging afhalen is hij er zelfs niet mee tot thuis geraakt. En de keer dat er bij OPC Geel iemand met een 991S kwam aangereden en de sleutels in de showroom smeet. Die man was razend. Blijkbaar was het zijn zeventiende keer dat die met dezelfde problemen binnen kwam. Of een panamera S-hybrid waar ze bijna alles aan vervangen moeten hebben. Viermaal telkens een week binnen gemoeten en dat op drie maanden tijd. Motor vervangen, hybride systeem vervangen, accupak vervangen ... En nu zou er op sommige panamera's een terugroepactie zijn betreft lekken van brandstofleidingen of zoiets.
Neen Porsche heeft zijn pluimen al langer verloren. Nu over tesla hoor je toch ook veel problemen. Enkel dat die mensen niet zoveel op het internet hangen en je het dus niet zoveel leest. En zeg nu zelf als je meer dan 100.000 euro uit gaat geven aan een wagen. Dat het nu een tesla, porsche, bmw of wat dan ook is. Dan ga je jezelf niet graag bij je familie en vrienden belachelijk maken omdat je constant problemen aan je dure wagen hebt.
Idd, nu ik vind het frappant dat er blijkbaar volgens enkele hier een zeer groot verschil is tussen Belgische en Duitse dealers (Porsche) op 't vlak van kwaliteit en service.
Me dunkt is de consument hier te braaf. Ieder product los van de kostprijs moet in orde zijn en als dat niet zo is moet de service en dienst naverkoop het leed op zijn minst verzachten en de klant asap voorzien van een oplossing in lijn met de verkoopovereenkomst en voorwaarden.
Porsche heeft meer en meer problemen met hun wagens. Ik kan er al boeken over schrijven. Onlangs was ik nog bij het OPC in Geel waar ze in de showroom aan een 991 turbo S "bezig" waren. Stond klaar voor buiten te rijden. Nummerplaten hingen er al op en de nieuwe eigenaar stond te wachten. Na een tijdje is die man met een golf mogen naar huis rijden. Ik ken ook iemand met een panamera E-hybrid en die heeft al meer met een vervangwagen gereden dan met zijn panamera. Toen hij die nieuw ging afhalen is hij er zelfs niet mee tot thuis geraakt. En de keer dat er bij OPC Geel iemand met een 991S kwam aangereden en de sleutels in de showroom smeet. Die man was razend. Blijkbaar was het zijn zeventiende keer dat die met dezelfde problemen binnen kwam. Of een panamera S-hybrid waar ze bijna alles aan vervangen moeten hebben. Viermaal telkens een week binnen gemoeten en dat op drie maanden tijd. Motor vervangen, hybride systeem vervangen, accupak vervangen ... En nu zou er op sommige panamera's een terugroepactie zijn betreft lekken van brandstofleidingen of zoiets.
Neen Porsche heeft zijn pluimen al langer verloren. Nu over tesla hoor je toch ook veel problemen. Enkel dat die mensen niet zoveel op het internet hangen en je het dus niet zoveel leest. En zeg nu zelf als je meer dan 100.000 euro uit gaat geven aan een wagen. Dat het nu een tesla, porsche, bmw of wat dan ook is. Dan ga je jezelf niet graag bij je familie en vrienden belachelijk maken omdat je constant problemen aan je dure wagen hebt.
Probleem van de zware diesels is dat ze systematisch aan een automaat gekoppeld worden. In D draait dan de motor amper gemiddeld op 1400 toeren in normaal verkeer. De motor functionneert dan meestal op een te lage temperatuur, behalve op lange ritten. Resultaat is vervuiling van de depollutie-gasfabriek die de diesels uitrust.
De winst van diesel-rijden valt dan terug in de zak van de concessiehouder...
Natuurlijk kan ook constant op S te rijden om het toerental te verhogen, maar de wagen wordt hierdoor nerveuzer dan de bestuurder het soms wenst. Nothing is perfect... Dan toch die hogere VAA slikken om van de aangename benzine-versie te mogen genieten ?
ik vrees dat het de slechte keuze was de Porsche,al rijd die auto wel leuk. Dan toch een spleetoog?zal eens bij Lexus gaan kijken of gewoon een 535d misschien
Ook zeer aantrekkelijk. En met 313pk toch slechts 138(?) gram co2. Maar wel opletten met een diesel icm weinig kilometers maken! Moderne diesels die weinig km maken kunnen ook onbetrouwbaar worden ivm dpf, egr,...
Last edited by ; 04/05/2015, 01:24.
Leave a comment:
Guest replied
ik vrees dat het de slechte keuze was de Porsche,al rijd die auto wel leuk. Dan toch een spleetoog?zal eens bij Lexus gaan kijken of gewoon een 535d misschien
Leave a comment: