Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Jah iets van 100 jaar geleden is daarom niet nu meer. Bedrijfscultuur bij Porsche is al lang anders.
Op de eerste plaats R&D in 't belang van de VAG group en dan pas autootjes bouwen. Verschilt niet veel met de mindset van Papa Ferdinand en zoonlief Ferry maar kom.
De P918 is wel zomaar even de best gekalibreerde hybride ooit. Daar is de gespecialiseerde pers het unaniem over eens. Dat is technologie die voor de VAG group van onschatbare waarde is en zeker zijn weg zal vinden naar de andere modellen en merken binnen de groep.
En ja. Soms is het idd beter van samen iets te ontwikkelen of ergens de basis aan te kopen en door te ontwikkelen op maat van wat je eigen wensen. Als iedere constructeur ieder onderdeel van scratch zou ontwikkelen dan zouden er niet veel meer overeind staan. Dus helaas maar uw punt raakt kant noch wal.
Prof. Ferdinand Porsche Created the First Functional Hybrid Car
He developed the world's first hybrid car, advanced electric car, and all-wheel drive car a century ago, and now Porsche brings a recreation of his Semper Vivus to New York NEW YORK – April 20, 2011 – The name Porsche has been associated with pioneering automotive engineering innovations since the beginning of the last century. In 1900 Prof. Ferdinand Porsche unveiled his Lohner Porsche, an electric car with wheel-hub motors driving the front wheels. Soon after, this car featured all-wheel drive and four-wheel brakes, another world first. A highlight of his early years as an automotive designer was the Lohner-Porsche Semper Vivus that went down in history 111 years ago as the first functional hybrid car.
...
Anyway...
Jah iets van 100 jaar geleden is daarom niet nu meer. Bedrijfscultuur bij Porsche is al lang anders. We zijn ondertussen al generaties verder.
Leave a comment:
Guest replied
jammer dat ze na meer dan 100 jaar de technologie nog niet beter onder de knie hebben dan ..
Staaf die uitspraak aub eens met feiten. Het enige wat je kan zeggen is dat ze voorzichter zijn in het commercialiseren er van.
Waar waren ze toen de rest hybrides begon te maken? Waar stonden ze toen elektrische auto's kwamen ? Pas toen ze zagen dat deze modellen aansloegen (vooral US) zijn ze ook op de kar gesprongen. Hoe lang heeft het niet geduurd voor VW eindelijk hun 1.9 TDI met pompverstuivers aan te kant zette? Hoe lang duurde het niet voor ze met een kleinere 4 cil. diesel kwamen (1.6 TDI) ? Mercedes maakt zelf z'n eigen kleine diesels niet omdat ze die kopen bij Renault die, laten we eerlijk zijn, tonnen ervaring heeft met hun 1.5 dCi en nu 1.6dCi. En zo zijn er wel nog honderden voorbeelden.
De accenten van de duitsers lagen eerder op innoverende veiligheidsystemen (mercedes) en dergelijke dan vernieuwende aandrijftechnologiën.
Prof. Ferdinand Porsche Created the First Functional Hybrid Car
He developed the world's first hybrid car, advanced electric car, and all-wheel drive car a century ago, and now Porsche brings a recreation of his Semper Vivus to New York NEW YORK – April 20, 2011 – The name Porsche has been associated with pioneering automotive engineering innovations since the beginning of the last century. In 1900 Prof. Ferdinand Porsche unveiled his Lohner Porsche, an electric car with wheel-hub motors driving the front wheels. Soon after, this car featured all-wheel drive and four-wheel brakes, another world first. A highlight of his early years as an automotive designer was the Lohner-Porsche Semper Vivus that went down in history 111 years ago as the first functional hybrid car.
Duitsers zijn amper op de 1e rij te vinden als het gaat om nieuwe aandrijftechnologieën. Ze denken altijd dat het een tijdelijk element is zoals in het verleden het geval was. Daar hebben ze zich serieus aan mispakt en proberen ze nu op alle manieren dit (krampachtig) in te halen, wat dan vaak weer sneller miserie geeft.
Staaf die uitspraak aub eens met feiten. Het enige wat je kan zeggen is dat ze voorzichter zijn in het commercialiseren er van.
Oh maar die ken ik wel hoor, dat moet ik niet gaan opzoeken.
Toch vreemd dat de klassieke merken er zo lang over doen om iets fatsoenlijk ineen te vijzen als er hybride aan te pas moet komen. De kennis van Lexus gaan ze nooit meer inhalen. Achterhalen wel, door een joint-venture op te starten.
In ieder geval mocht ik voor een hybride gaan zou het een Lexus worden en al zeker geen Porsche. Schoenmaker blijf bij uw leest, neen toch?
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Wist je dat Porsche een groot deel van zijn omzet uit patenten haalt en development. Porsche is veel meer dan zijn gamma aan wagens.
Duitsers zijn amper op de 1e rij te vinden als het gaat om nieuwe aandrijftechnologieën. Ze denken altijd dat het een tijdelijk element is zoals in het verleden het geval was. Daar hebben ze zich serieus aan mispakt en proberen ze nu op alle manieren dit (krampachtig) in te halen, wat dan vaak weer sneller miserie geeft.
Oh maar die ken ik wel hoor, dat moet ik niet gaan opzoeken.
Toch vreemd dat de klassieke merken er zo lang over doen om iets fatsoenlijk ineen te vijzen als er hybride aan te pas moet komen. De kennis van Lexus gaan ze nooit meer inhalen. Achterhalen wel, door een joint-venture op te starten.
In ieder geval mocht ik voor een hybride gaan zou het een Lexus worden en al zeker geen Porsche. Schoenmaker blijf bij uw leest, neen toch?
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Duitsers zijn amper op de 1e rij te vinden als het gaat om nieuwe aandrijftechnologieën. Ze denken altijd dat het een tijdelijk element is zoals in het verleden het geval was. Daar hebben ze zich serieus aan mispakt en proberen ze nu op alle manieren dit (krampachtig) in te halen, wat dan vaak weer sneller miserie geeft.
Het grootste obstakel is misschien inderdaad dat je weet dat ze nog zoveel aanpassen/verbeteren waardoor je denkt : ik wacht nog wel een jaartje of twee. Tegen dan hebben ze voor dezelfde prijs misschien wel een geüpgraded interieur, 120kw batterij en 0-100 in 3 sec.
Een van de grootste euvels bij tesla is blijkbaar de navigatie. Iedereen klaagt daarover. En de meesten hangen een TomTom tegen de ruit
Dat is toch zever. Dat geldt dan voor elk model hé. Het komt juist uit, maar ik zal dan wel wachten tot de facelift of zo.. Trouwens, elke auto krijgt jaarlijks (minimale) updates.
Feit is wel dat de Tesla's die nu van de band rollen een pak beter zijn dan die van 2-3 jaar geleden. En ik vond het navigatiesysteem niet zo erg. het is vooral wennen en soms een beetje traag, maar daarom een TomTom tegen de ruit plakken ..
Zoek eens de definitie van "joint-venture" op aub.
Oh maar die ken ik wel hoor, dat moet ik niet gaan opzoeken.
Toch vreemd dat de klassieke merken er zo lang over doen om iets fatsoenlijk ineen te vijzen als er hybride aan te pas moet komen. De kennis van Lexus gaan ze nooit meer inhalen. Achterhalen wel, door een joint-venture op te starten.
In ieder geval mocht ik voor een hybride gaan zou het een Lexus worden en al zeker geen Porsche. Schoenmaker blijf bij uw leest, neen toch?
Als ik de TS was zou ik niet twijfelen aan een BMW i8, ja zelfs al heeft die maar een 3cilinder
Indeed de BMW - Toyota deal. Ik heb meer vertrouwen in 't hybride / full elec verhaal op middellange termijn van BMW/Toyota dan dat van Tesla.
Ze zijn er dan ook al een ietsiepietsie langer mee bezig. Wat was 't ook alweer. + 40 jaar?
En ze weten beide verdomd goed hoe je een kwalitatieve luxe wagen moet bouwen.
Leave a comment: