Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Panamera Hybrid zit vol problemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Panama313 Bekijk Berichten
    Even verduidelijken: ik heb na een dikke week al laten weten niet tevreden te zijn dat de wagen nog niet hersteld was en er zelfs nog geen diagnose op gebeurt was. Men heeft mijn toen gesust met de vervangwagen die trouwens heel goed reed,beter dan de mijne.
    Toen ik de wagen ging afhalen heb ik nogmaals mijn beklag gemaakt over lange hersteltijd....opnieuw kreeg ik een uitleg die rond de pot was. Ondertussen had ik al wel vernomen dat er in Mechelen geen Hybride technieker was en dat mijn wagen door iemand van Brussel hersteld was.
    Wat moet je dan nog vragen? De technische uitleg aan iemand die hem toch niet kent?

    Ik ga voorlopig nog afwachten hoe de wagen zich houdt en hem terwijl voor een mooie prijs online zetten. Bijt er iemand is het goed en komt er waarschijnlijk een andere wagen. Anders heeft hij krediet tot de volgende panne

    Die opmerking was niet op jou persoonlijk bedoeld, eerder algemeen. Je bent lang niet de enige die hier zijn verhaal komt doen.

    Feit is dat als ik een auto van meer dan €100K koop ze ervoor moeten zorgen dat eventuele problemen snel en efficiënt opgelost worden. Achterna wens ik ook een degelijke uitleg en niet zomaar een "hier heb je je auto terug". Blijkt zo'n auto niet storingsvrij te zijn dan is het in feite heel simpel: dan moeten ze de wagen terugnemen en het geld teruggeven. Doen ze dat niet stap dan naar de pers en maak er een horrorverhaal van, meestal draaien ze dan wel snel bij.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    OT : eigenlijk wel erg dat zelfs een Porsche Panamera geen garantie is op een kraakvrije wagen
    Straks moet je je mening over de 3 reeks nog herzien.

    Leave a comment:


  • verbatim2
    replied
    Een piepje en kraakje dat is altijd persoonlijk maar het is en blijft een auto?
    Airco die fluit dat vind iedereen vervelend...maar iets dat eens piept in een bocht...
    In mijn Audi werd ik ook zot Vande koffer bekleding en die zit er niet meer in nu...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Om te antwoorden op de vraag van de topic starter...
    Koop een Golf of een ander massaproduct, dat zijn de goedkoopste en betrouwbaarste wagens en die zitten qua VAA altijd goed.
    Van A naar B, geen enkel probleem en niemand bekijkt u scheef.
    Zo simpel, goedkoop, anoniem en saai kan het leven zijn.
    Bescheidenheid siert.

    Leave a comment:


  • CaliforniaDream
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
    Ja daar staat wat ik zei, maar niet welke batterijen er in de Panamera liggen (of ik zie er over).

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Dus omdat de herstelling 2 weken heeft geduurd zoek je een andere wagen .
    Piepen en kraken doen alle sportieve wagens.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
    Betrouwbaar is een lastig woord.
    Elke moderne auto zit bomvol spitstechnologie. Onvermijdelijk dat er van tijd rampzalige auto's bij zitten. Ik ga akkoord met Diabolic, koop geen auto met technologie van de eerste generatie.
    De mijne zit just niet vol met spitstechnoligie, zit eigenlijk niets in en dan nog loopt het nog grandioos verkeerd. Als een wagen treft die de maandag gemaakt is na een lang weekend, waar ze de zondagavond hun botten hebben vol gezopen, dat de hersenen liggen te weken in de alcohol op maandagmorgen, dan heb je het gewoon vlaggen.
    Dan kan je alleen maar hopen op een meewerkende dealer en dat jij in het verleden niet teveel tegen hun schenen hebt geschopt.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Het is ook wel eigen aan veel klagers die hier hun verhaal doen dat ze bij hun dealer hun mond niet durven opendoen.
    Even verduidelijken: ik heb na een dikke week al laten weten niet tevreden te zijn dat de wagen nog niet hersteld was en er zelfs nog geen diagnose op gebeurt was. Men heeft mijn toen gesust met de vervangwagen die trouwens heel goed reed,beter dan de mijne.
    Toen ik de wagen ging afhalen heb ik nogmaals mijn beklag gemaakt over lange hersteltijd....opnieuw kreeg ik een uitleg die rond de pot was. Ondertussen had ik al wel vernomen dat er in Mechelen geen Hybride technieker was en dat mijn wagen door iemand van Brussel hersteld was.
    Wat moet je dan nog vragen? De technische uitleg aan iemand die hem toch niet kent?

    Ik ga voorlopig nog afwachten hoe de wagen zich houdt en hem terwijl voor een mooie prijs online zetten. Bijt er iemand is het goed en komt er waarschijnlijk een andere wagen. Anders heeft hij krediet tot de volgende panne

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
    Daar is de gespecialiseerde pers het unaniem over eens.
    pers is niet meer objectief, toen ik klein was nog wel

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Het is ook wel eigen aan veel klagers die hier hun verhaal doen dat ze bij hun dealer hun mond niet durven opendoen.
    +1000

    Leave a comment:


  • Alfa-Beemer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Het is ook wel eigen aan veel klagers die hier hun verhaal doen dat ze bij hun dealer hun mond niet durven opendoen.
    Waarheid als een koe!

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Het is ook wel eigen aan veel klagers die hier hun verhaal doen dat ze bij hun dealer hun mond niet durven opendoen.

    Leave a comment:


  • KdF
    replied
    Ik ken anders ook wel iemand bij wie de hybride aandrijflijn van zijn RX400h (voorhanger van de 450) na een jaar of 5 helemaal vervangen moest worden.
    Was een erg dure grap en geen garantie.

    @topicstarter: geef de wagen nog een kans, je schrijft zelf dat de eerste 15000km probleemloos verlopen zijn. Nu heb je vodden en overweeg je een gigantisch verlies te slikken. Wagen is toch nog in garantie? Is inderdaad een vervelende zaak maar om daarom direct te verkopen... Ik zou daar toch nog eens over nadenken.

    Het hoort erbij als je voor de laatste nieuwe technologieën gaat vrees ik. Ondanks de (zogezegd) miljoenen testkilometers ben je als klant toch nog altijd een beetje proefkonijn...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
    De P918 is wel zomaar even de best gekalibreerde hybride ooit. Daar is de gespecialiseerde pers het unaniem over eens. Dat is technologie die voor de VAG group van onschatbare waarde is en zeker zijn weg zal vinden naar de andere modellen en merken binnen de groep.
    Dat is ook wel waar. De zaken die ik aanhaalde -991 turbo S, panamera E-hybrid, 991S ...-waren telkens de eerste wagens die de showroom verlieten. Toen ze pas waren voorgesteld en nog vol kinderfouten zaten. Deze middag nog iemand gesproken die nu een Lexus 450 hybrid heeft en gaat overstappen naar een Tesla. En die bleef maar problemen met zijn Lexus opsommen. Het stopte gewoon niet. Een van de eerste gekocht toen die uitkwamen en honderden problemen gehad. Van een kleine rammel tot een complete vervanging van de hybride aandrijflijn (kassa kassa). Bij Porsche is het een vreemd verhaal want over problemen met de cayenne Hybrid hoor je niets. Enkel lof en bewondering. Als je naar de panamera E-hybrid gaat kijken dan mag je toch gerust over mooie verkoopcijfers spreken. Maar er staan er ook al heel veel te koop (misschien een logisch gevolg).

    Leave a comment:


  • germinal
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Dat is toch zever. Dat geldt dan voor elk model hé. Het komt juist uit, maar ik zal dan wel wachten tot de facelift of zo.. Trouwens, elke auto krijgt jaarlijks (minimale) updates. ..
    Feit, alleen denk ik dat het bij tesla grote updates zullen zijn ipv minimale..

    Daar waar bij Audi de lichten worden aangepast en voor het overige zo goed als niets (?) is er mi bij tesla nog veel ruimte voor verbetering zeker gezien er voor 2012 überhaupt nog geen model s bestond.

    Leave a comment:


  • Alfa-Beemer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    trouwens on topic, wie maakt eigenlijk het batterijpakket van de panamera ? Ik weet dat de 918 z'n pakket van Samsung is, net zoals dat van de i8 en i3.
    U vraagt.

    Three Li-ion battery chemistries, the speed of its software and hardware systems configuration and the automotive legacy of Voltabox make this newly-landed American spin-off company a player in the realm of rechargeable batteries for public transit and heavy industrial vehicles. Austin, Texas is known for many things: music festivals, barbequed ribs, the Texas Longhorns, filmmaker... Read more »

    Leave a comment:


  • Alfa-Beemer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Ja, die technologie die ze kochten bij Williams bedoel je ?

    Er is een verschil tussen samen ontwikkelen (BMW-PSA motoren) en gewoon iets kopen (Mercedes-Renault).
    Aja, ze hadden dat maar uit het doosje te halen en dat deed wat het moest doen... .

    Leave a comment:


  • CaliforniaDream
    replied
    trouwens on topic, wie maakt eigenlijk het batterijpakket van de panamera ? Ik weet dat de 918 z'n pakket van Samsung is, net zoals dat van de i8 en i3.

    Leave a comment:


  • CaliforniaDream
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
    De vliegwiel stelt idd zeker niks voor als alternatieve aandrijf technologie. Jammer dat ze zoveel tijd verscheten hebben voor de Carbon Batt holder.
    Ja, die technologie die ze kochten bij Williams bedoel je ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
    De P918 is wel zomaar even de best gekalibreerde hybride ooit. Daar is de gespecialiseerde pers het unaniem over eens. Dat is technologie die voor de VAG group van onschatbare waarde is en zeker zijn weg zal vinden naar de andere modellen en merken binnen de groep.

    En ja. Soms is het idd beter van samen iets te ontwikkelen of ergens de basis aan te kopen en door te ontwikkelen op maat van wat je eigen wensen. Als iedere constructeur ieder onderdeel van scratch zou ontwikkelen dan zouden er niet veel meer overeind staan. Dus helaas maar uw punt raakt kant noch wal.
    Ja hun 918 is goed, maar dat verandert niks aan het feit dat Porsche (en VAG in het algemeen) zeer laat zijn om op de hybride kar te springen.. Andere merken staan hier helaas nog altijd verder in..

    Er is een verschil tussen samen ontwikkelen (BMW-PSA motoren) en gewoon iets kopen (Mercedes-Renault).

    Leave a comment:


  • Alfa-Beemer
    replied
    De vliegwiel stelt idd zeker niks voor als alternatieve aandrijf technologie. Jammer dat ze zoveel tijd verscheten hebben voor de Carbon Batt holder.

    Leave a comment:

Working...
X