Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2007 Opel Astra Twintop 1.6 Cosmo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Beetje spijtig wat er allemaal met deze wagen gebeurd is. x tijd terug had ik héél wat problemen met mijn corsamobiel zijn motor (en eigenlijk nog veel andere zaken ook). Het heeft bloed zweet en weet ik wat nog allemaal gekost maar na lang pushen heb ik het toch geregeld gekregen dat de wagen op kosten van Opel gemaakt werd. Ik heb ooit wel bij opel gewerkt en kende een paar mensen die mij alvast wilden verder helpen... Vaak kan een medewerker van de fabriek in Antwerpen je helpen. Zij weten als geen ander dat er TT modellen verkeerd van de band rollen hé.

Véél succes alvast bij de oplossing hiervan. Hopelijk heb je eind september een oplossing.
    De garage is Beveren is dat Houtte... ? Dat is normaalgezien één van de betere die je kan hebben hoor. Garage Frijters in Kalmthout is ook een hele goede.

btw, is het een stockwagen dat je gekocht hebt of een nieuwe?
    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Zo zie je maar dat er een enorm verschil is in garage's. Het is echt wel erg, bedankt dat je het hier hebt neergeschreven. Nu weet ik alvast welke garage ik mag afraden . Nog veel sterkte en hopelijk komt het redelijk snel in orde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
        Garage St. Christophe dus, algemeen bekend dat je daar beter wegblijft.

Ja, ik ben ook van de streek, en moet dat bevestigen

We blijven er ver vandaan met onze Opel
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
          Véél succes alvast bij de oplossing hiervan. Hopelijk heb je eind september een oplossing.
          De garage is Beveren is dat Houtte... ? Dat is normaalgezien één van de betere die je kan hebben hoor. Garage Frijters in Kalmthout is ook een hele goede.

btw, is het een stockwagen dat je gekocht hebt of een nieuwe?
          Yep, Houtte... in Beveren!
          Werd mij ook verteld dat dit een goede garage was!
          Toch, schuimrubber steken in een wagen van 7 maanden oud, met een hoogtechnologisch dak... beetje belachelijk. (naar mijn normen toch)

Het was geen stockwagen. Ik heb hem besteld 16 dec 2006, omdat vanaf dan het nieuwe model (2007) beschikbaar was en er ook een extra salon-korting afging.
          Maar toen ging het eigenlijk al mis in de garage! Ze wisrten niet goed welke kleuren er waren en konden me niet vertellen of de 1.6 105 pk of 115pk zou hebben. Dat merk je volgens hen toch niet...
          Ach ja... zeker nooit een Opel kopen daar!

Comment

Net bericht gekregen van garage B... uit Hoogstraten, waar mijn wagen nu binnen is, omdat de Opel-garage in Turnhout er blijkbaar niets meer aan wilt doet, dat ze 4 dagen non-stop aan mijn wagen gewerkt hebben.
            Volgens hun is alle gerammel er nu uit...
            De baas stelde me telefonisch voor om een van de dagen (bij zonneschijn, want dan rammelt de wagen het hardst) samen een testrit te maken van een dik uur om te horen of er nog ergens een bepaalde rammel of getik te horen is...
            Dat noem ik nu service se!

Ben eens benieuwd!

Comment

Dat is goed nieuws! Ik ben benieuwd waarom zij het wel kunnen herstellen en andere garages niet. De hele
              auto zit toch niet vol met schuimrubber nu . Hopelijk is het geen herstelling van korte duur maar het ziet er alvast goed uit.

Fingers crossed!! Hou ons op de hoogte.
              The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Dit is echt balen en de klantendienst bij Opel suckt giga... believe me I know. Sommigen hier kennen het verhaal van mijn Corsa nog wel... man man... Ge moet ni rekenen op hulp van hen.

Uiteindelijk is het bij wel opgelost geraakt, na 7 maanden... Kort erna, wagen verkocht, nieuwe besteld, nieuwe geannuleerd, firmawagen gekregen.

Gelukkig lijkt die garage in Hoogstraten toch moeite te doen en hopelijk komt er snel een oplossing!

Het is de eerste keer dat ik dit hoor over een astra twintop. een vriend van mij heeft er ook één en geen problemen. Ook effe mijn nonkel gebeld en hij bevestigt dat er in het begin (eerste modellen) wat problemen waren met montage, maar die zouden allemaal opgelost zijn (lijkt mij ook logisch).

Persoonlijk vind ik dat Turnhout dit moet oplossen. Je maakt het hen eigenlijk gemakkelijk nu. Ze moeten hiervoor opdraaien, hoe dan ook!
                Last edited by Octa+; 04/09/2007, 11:51.
                Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

wisselen tege mijn gtc 1.3 cdti
                  grapke he
                  maar wrs zal er wel iets raar gebeurd zijn met je twintop..
                  want behalve de preproductiemodellen die problemen hadden met de koffer enzo, viel de afwerking wel mee zenne

Comment

Wat een verhaal

Het is toch enigszins een geruststelling om te horen dat het niet enkel bij d'ieteren is dat men zo nalatig en onprofessioneel is (en dan heb ik nog matige woorden gezocht om niet te onbeleefd over te komen ), maar dat ook bij Opel het geval is.

Ik ben mometeel ook samen met mijn rechtsbijstandverzekering aan het bekijken om ofwel mijn VW-dealer ofwel de invoerder (d'Ieteren) aan te klagen voor 'verborgen gebreken'.

Ik kreeg gisteravond trouwens nog rond 19h een telefoontje van een juridisch assistente van TestAankoop - naar waar ik een paar weken terug mijn verhaal stuurde - dat ik een goeie kans maak om dit te winnen. Omdat ik binnen de zes maanden na aankoop de verkoper op de hoogte gebracht heb van de problemen (en die waren er niet bij aankoop) wordt dit aanzien als een verborgen gebrek, en moet de verkoper overgaan tot schadeloosstelling of vervanging/herstelling van het probleem.

Ze heeft me een adres gegeven van de dienst 'Verzoeningscommissie voor Tweedehandsvoertuigen in Brussel, naar waartoe ik me moet wenden als de verkoper weigert iets te doen.

Wordt ook vervolgd dus

Succes met jouw case in ieder geval

Comment

En jawel...
                      Paar dagen geleden telefoon gekregen van garage Barto: "MIjnheer, uw wagen is weer 100%" (niet dat hij dat ooit geweest is, maar soit...)
                      Gisteren dus gaan testrijden...

Na nog geen 10 minuten rijden: Kraak-rammel-rammel-tiktak-boenk-kraak-rammel-kraak-kraak-tikkietik...
                      Oh wat blijft dat toch een zalig geluid!
                      M.a.w. Auto nog niet in orde en dus terug met een vervangwagen naar huis. Na 2 corsa's (een oude en een nieuwe) en 2 astra's, deze keer een zafira...Volgende keer vraag ik de GT eens mee. Ik moet toch eens met het hele gamma gereden hebben he...
                      Ach ja, voglens mij is mijn auto een hopeloos geval... nu afwachten wanneer Opel dat gaat inzien en toegeven!

Ook nog telefoon gekregen van Opel Belgium...
                      OLE OLE!
                      Eigenlijk gaf de man aan de lijn indirect toe dat:
                      - er toch wel iets serieus mis is met mijn wagen...
                      - Opel mij tot nu toe verwaarloosd heeft...
                      - Garage St-Ch... toch wel debielen zijn...
                      OLE OLE!

Tja... ze hebben nog tot 30 september en dan heb ik recht op een advocaat!
                      Wordt nog leuk!

Comment

Die wagen wordt eentje voor het stort denk ik

Opel zou je een nieuwe auto moeten geven ( en nog wat extra ) !

Comment

Amai, als ik zo'n verhalen lees, 'k zou nooit geen nieuwe auto meer druven kopen. Nu zou ik ook nooit geen opel meer kopen eigenlijk, een benzine die het op 140000km (8 jaar) al laat afweten vind ik wat snel :s
                          Gelukkig met de mijne geen problemen, niks gekraak, geen motorproblemen, alles zoals verwacht eigenlijk. Heb ik nu veel geluk of heb jij nu veel pech ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yann Cools Bekijk Berichten
                            .
                            Mijn wagen trekt al van dag 1 naar rechts en in mijn garage krijg ik dan volgend antwoord: "Nen auto moet naar rechts trekken, want als hij naar links trekt, dan botst ge misschien tegen nen andere auto. Trouwens, wij hebben het materiaal niet om ne wagen met 17-inch wielen recht te trekken." Een prachtig voorbeeld van klantengericht denken...

ongelofelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yann Cools Bekijk Berichten
                              ze hebben nog tot 30 september en dan heb ik recht op een advocaat!
                              leg eens uit

Comment

damn wat is dat toch met die nieuwe wagens??

Hier idem met Seat.

Eerst wat last van gepiep in dashbord naar de garage geweest ze hebben er een uurke of 2 naar gekeken en het was opgelost.
                                Een week later zelfde probleem dan heb ik mijn wagen mogen achterlaten voor een dag. Bij afhaling was alles trug in orde werd er mij verteld. Deze keer was het wel zo .

Enkele weken later wat last van gekraak achteraan. Terug naar de garage, die wisten mij te vertellen dat het normaal was. Het kwam door de sportvering en omdat mijn wagen buiten staat (koude> krimpen van onderdelen, warmte >uitzetten ) idd nog nooit zo een zever gehoord.
                                En dan ook nog gepiep onder de kap, als ik contact aanleg van de wagen en lichtjes op gas druk en loslaat.
                                Maar dit vond Dekeyzer allemaal normaal.

Door dat garage dekeyser er niet naar wou kijken, dan maar efkes Seat contacteren via de site. Ik kreeg dan ook een antwoord terug: U bent vrij van te gaan naar welke garage u wil. Wow wat een antwoord

Dan maar naar Vuylsteke in Izegem. Zij heben direct gekeken naar de wagen het gepiep kwam van de turbo, dus nieuwe turbo onder garantie. En het gekraak en gepiep achteraan moesten ze nog uitzoeken.

Oke maandag men wagen achtergelaten tot woensdag avond. Bij afhaling van de wagen was alles in orde werd me verteld. Enkele km's verder idd weer piep en kraak onder kap en achteraan nog altijd hetzelfde.

Dus vandaag was ik redelijk . Nogmaals poging gedaan en nu terug naar Dekeyzer waar ik de wagen heb gekocht. De verkoper eens goed mijn gedacht gezegd en het werkte ze zijn met 2 naar mijn wagen beginnen kijken.

Gepiep onder de kap is normaal weg, het was een klepje dat droog stond en het gepiep en gekraak achteraan ook. Het waren de sloten van mijn deuren en mijn koffer, maar het kan ook nog zijn dat er iets met de vering is want ze hebben er al enkele moeten vervangen van andere wagens.

Dus mijn eind conclusie "Servicematige Ellende Als Toekomst"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk Berichten
                                  Amai, als ik zo'n verhalen lees, 'k zou nooit geen nieuwe auto meer druven kopen. Nu zou ik ook nooit geen opel meer kopen eigenlijk, een benzine die het op 140000km (8 jaar) al laat afweten vind ik wat snel :s
                                  Gelukkig met de mijne geen problemen, niks gekraak, geen motorproblemen, alles zoals verwacht eigenlijk. Heb ik nu veel geluk of heb jij nu veel pech ?
                                  Euhm... 140.000 km? 8 jaar? Hij is nog maar 7 maanden oud en heeft nog maar 8000km... waarvan een goede 1500km gereden door de techniekers van de verschillende garages...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                    leg eens uit
                                    Lees het eerste bericht maar dat ik geplaatst heb: Mijn expert (aangesteld door de rechtsbijstand) geeft Opel nog tot 30 september en dan mag ik een advocaat onder de arm nemen... En jawel, dat gaan we zeker doen! Er moet iemand zijn verantwoordelijkheid gaan opnemeen, desnoods onder dwang!

Comment

Binnenkort een nieuwe twintop of leg wat bij voor een Vectra GTS.
                                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Bij de GTC hebben we ook soms een probleem met rammelgeluiden in het interieur, dit zou van de voorruit moeten komen vermoedelijk.

Comment

Working...
                                        X