Mijn ervaring met mijn nieuwe Opel Astra RAMMELtop...
Al van bij levering gaat blijkbaar alles mis: Bij het sluiten van het dak, weigerde mijn achterruit te sluiten. Na 2 weken hard zagen en aandringen heeft mijn Opel garage in TURNHOUT, de zaak van naderbij bekeken en mij nieuwe achterruiten gegeven. Ze waren wel vergeten zetelhoezen ter plaatsen, waardoor mijn zetels en matten vol smeer en olie en vuil hingen... De matten zijn vernieuwd, de zetels heb ik zelf mogen kuisen!
Nog geen 2 weken later is mijn Twintop beginnen rammelen. Eerst achteraan, ter hoogte van de hoedenplank, daarna ook aan de zijruit van de chauffeur en aan de deur van de passagier. Ondertussen kraakt de voorruit zelfs als ik cabrio rij en maken de ramen een hels geluid als het dak gesloten wordt.
Na ontelbare klachten bij mijn garage en bij de gebrekkige klantendienst die weigerde naar mijn klachten te luisteren (waar ze bij Opel Antwerpen blijkbaar kampioen in zijn) werd mijn wagen eerst zogezegd een week naar een Opel garage gestuurd in Beveren. Toen ik mijn wagen een week later ging halen, was er niets veranderd. Achteraf hoor ik zefls dat mijn wagen blijkbaar nooit in Beveren geweest is. Hij heeft gewoon een week hier in Turnhout gestaan, zonder dat er naar een oplossing werd gezocht. Over liegen en bedriegen gesproken.
Enkele weken later wordt mijn wagen toch naar Beveren gestuurd. Opnieuw een week later krijg ik hem terug. Na lang aandringen krijg ik van mijn garage te horen wat er precies aan de wagen gebeurd is: Achteraan is er schuimrubber geplakt onder mijn achterruit en onder mijn hoedenplank, tegen het rammelen en mijn dak is er afgehaald en opnieuw gemonteerd. Het bleek zo te zijn dat mijn dak in de fabriek verkeerd gemonteerd zat... leuk he?
Enfin, ik krijg mijn wagen terug, met schuimrubber, maar ook nog steeds met massa's gerammel. Wie steekt er trouwens in een wagen van 3 maanden oud schuimrubber? En dat in deze moderne tijd! Het dak is hoogtechnologisch, maar het zou niet mogen rammelen, want er steken 2 lagen schuimrubber tussen... origineel! Blijkbaar hebben ze mijn dak dan ook nog eens te snel terug dicht gedaan, want de lijm van de schuimrubber heeft sporen nagelaten op mijn doedenplank! Professioneel!
Wanneer ik mijn wagen ga afhalen, blijkt na een zeer korte rit dat mijn wagen nog steeds rammelt, op alle bovenvernoemde plaatsen.
Ik blijf zagen bij mijn garage (waar ze me 3 keer vertellen dat Opel nu toch wel "ne nieuwe moet geven"), maar er komt geen oplossing. Ik moet het maar zien te regelen met de klantendienst.
Wanneer ik dat probeer en mijn dossier in handen komt van een zeker P.V., komen er nog minder oplossingen uit de bus, aangezien hij ook weigert te luisteren en het probleem terug verschuift naar mijn garage in TURNHOUT.
Wanneer ik mijn zogenaamde garage vraag of zij mijn wagen willen overnemen en eventueel willen ruilen voor een stockwagen uit de choose-and-drive-actie, weigeren zij, want dan zitten zij met een wagen met problemen die niet opgelost kunnen worden!
Wat een zalige garage toch! Klanten zijn blijkbaar enorm belangrijk!
Aangezien mijn klachten en onbeantwoorde aangetekende brieven niets helpen, besluit ik mijn rechtsbijstand in te schakelen.
Zij stellen Opel in gebreke en vragen een onafhankelijke expertise.
Deze is doorgegaan op woensdag 8 augustus 2007, met een expert aangesteld door mijn rechtsbijstand en een expert aangesteld door Opel. Beiden waren het er volledig over eens: Dit is een rammelbak! Het verslag:
Ik ben dan zelf maar naar een andere garage gestapt in Hoogstraten, ook een officiele Opel-verdeler.
Mijn wagen trekt al van dag 1 naar rechts en in mijn garage krijg ik dan volgend antwoord: "Nen auto moet naar rechts trekken, want als hij naar links trekt, dan botst ge misschien tegen nen andere auto. Trouwens, wij hebben het materiaal niet om ne wagen met 17-inch wielen recht te trekken." Een prachtig voorbeeld van klantengericht denken...
Bij de Opel-garage in Hoogstraten helpen ze mij onmiddellijk. 2 techniekers maken een testrit en bevestigen onafhankelijk van elkaar dat mijn wagen gevaarlijk naar rechts trekt. in plaats van te leuteren, besluiten ze onmiddellijk alle stappen te zetten om mijn wagen terug recht te laten rijden.
Na de testrit, vraagt de technieker heel geïnteresseerd wat al dat gerammel in mijn wagen is en ik doe hem natuurlijk het hele verhaal. Hij stelt mij voor aan de technieker die gespecialiseerd is in de TWINTOPs. Hij maakt ook nog eens een testrit en bevestigt weeral dat dit niet normaal is, maar dat hij wel wil proberen het gerammel eruit te halen!
Ik viel nogal achterover! Wat een service! Die garage wil mij kosteloos (2 jaar garantie!!!) helpen, terwijl ik mijn wagen daar niet gekocht heb! Dat verdient een pluim!
Ik verwittig mijn rechtsbijstand en de expert die allebei groen licht geven voor de operatie, maar mijn expert drukt me wel tegen het hart dat hij er niet in gelooft. Hij heeft met mijn wagen gereden en vond het hopeloos.
In ieder geval, 7 maanden na aankoop rij ik nog steeds met een rammelbak die ik gekocht heb in een garage die niet aan de klant maar alleen aan de Ferrari van de baas en de Mercedes van de bazin denkt. Hoe meer klanten er bedrogen kunnen worden hoe beter...
Al van bij levering gaat blijkbaar alles mis: Bij het sluiten van het dak, weigerde mijn achterruit te sluiten. Na 2 weken hard zagen en aandringen heeft mijn Opel garage in TURNHOUT, de zaak van naderbij bekeken en mij nieuwe achterruiten gegeven. Ze waren wel vergeten zetelhoezen ter plaatsen, waardoor mijn zetels en matten vol smeer en olie en vuil hingen... De matten zijn vernieuwd, de zetels heb ik zelf mogen kuisen!
Nog geen 2 weken later is mijn Twintop beginnen rammelen. Eerst achteraan, ter hoogte van de hoedenplank, daarna ook aan de zijruit van de chauffeur en aan de deur van de passagier. Ondertussen kraakt de voorruit zelfs als ik cabrio rij en maken de ramen een hels geluid als het dak gesloten wordt.
Na ontelbare klachten bij mijn garage en bij de gebrekkige klantendienst die weigerde naar mijn klachten te luisteren (waar ze bij Opel Antwerpen blijkbaar kampioen in zijn) werd mijn wagen eerst zogezegd een week naar een Opel garage gestuurd in Beveren. Toen ik mijn wagen een week later ging halen, was er niets veranderd. Achteraf hoor ik zefls dat mijn wagen blijkbaar nooit in Beveren geweest is. Hij heeft gewoon een week hier in Turnhout gestaan, zonder dat er naar een oplossing werd gezocht. Over liegen en bedriegen gesproken.
Enkele weken later wordt mijn wagen toch naar Beveren gestuurd. Opnieuw een week later krijg ik hem terug. Na lang aandringen krijg ik van mijn garage te horen wat er precies aan de wagen gebeurd is: Achteraan is er schuimrubber geplakt onder mijn achterruit en onder mijn hoedenplank, tegen het rammelen en mijn dak is er afgehaald en opnieuw gemonteerd. Het bleek zo te zijn dat mijn dak in de fabriek verkeerd gemonteerd zat... leuk he?
Enfin, ik krijg mijn wagen terug, met schuimrubber, maar ook nog steeds met massa's gerammel. Wie steekt er trouwens in een wagen van 3 maanden oud schuimrubber? En dat in deze moderne tijd! Het dak is hoogtechnologisch, maar het zou niet mogen rammelen, want er steken 2 lagen schuimrubber tussen... origineel! Blijkbaar hebben ze mijn dak dan ook nog eens te snel terug dicht gedaan, want de lijm van de schuimrubber heeft sporen nagelaten op mijn doedenplank! Professioneel!
Wanneer ik mijn wagen ga afhalen, blijkt na een zeer korte rit dat mijn wagen nog steeds rammelt, op alle bovenvernoemde plaatsen.
Ik blijf zagen bij mijn garage (waar ze me 3 keer vertellen dat Opel nu toch wel "ne nieuwe moet geven"), maar er komt geen oplossing. Ik moet het maar zien te regelen met de klantendienst.
Wanneer ik dat probeer en mijn dossier in handen komt van een zeker P.V., komen er nog minder oplossingen uit de bus, aangezien hij ook weigert te luisteren en het probleem terug verschuift naar mijn garage in TURNHOUT.
Wanneer ik mijn zogenaamde garage vraag of zij mijn wagen willen overnemen en eventueel willen ruilen voor een stockwagen uit de choose-and-drive-actie, weigeren zij, want dan zitten zij met een wagen met problemen die niet opgelost kunnen worden!
Wat een zalige garage toch! Klanten zijn blijkbaar enorm belangrijk!
Aangezien mijn klachten en onbeantwoorde aangetekende brieven niets helpen, besluit ik mijn rechtsbijstand in te schakelen.
Zij stellen Opel in gebreke en vragen een onafhankelijke expertise.
Deze is doorgegaan op woensdag 8 augustus 2007, met een expert aangesteld door mijn rechtsbijstand en een expert aangesteld door Opel. Beiden waren het er volledig over eens: Dit is een rammelbak! Het verslag:
Wij verwijzen naar de tegensprekelijke expertise in garage xxx te Turnhout.Tijdens de proefrit is gebleken dat wij hier wel degelijk te maken hebben met een rammelbak. Inderdaad, bij gesloten dak zijn er diverse rammel en piepgeluiden achteraan en ook ter hoogte van de zijruit aan bestuurderszijde, dewelke onaanvaardbaar zijn voor een modern en hoogtechnologisch nieuw voertuig van deze tijd. Er werd o.a. schuimrubber tussen de achterruit en de hoedenplank geplaatst, hetgeen niets heeft geholpen en esthetisch niet door de beugel kan.
U zou contact opnemen met OPEL om deze problemen te bespreken.
Verzekerde is bijzonder geïrriteerd hetgeen begrijpelijk is, en eist een oplossing op zeer korte termijn, zegge uiterlijk voor 30 september 2007.
Indien voor deze datum geen definitieve en blijvende oplossing wordt gevonden voor het rammel en piepprobleem, zal mijn client via zijn advocaat een gerechtsprocedure opstarten teneinde de koop te laten vernietigen.
Ondertussen heeft mijn garage mijn wagen nog eens binnengenomen om wat flapjes te verwarmen en enkele beugeltjes te verkleinen, maar zonder resultaat.Ik ben dan zelf maar naar een andere garage gestapt in Hoogstraten, ook een officiele Opel-verdeler.
Mijn wagen trekt al van dag 1 naar rechts en in mijn garage krijg ik dan volgend antwoord: "Nen auto moet naar rechts trekken, want als hij naar links trekt, dan botst ge misschien tegen nen andere auto. Trouwens, wij hebben het materiaal niet om ne wagen met 17-inch wielen recht te trekken." Een prachtig voorbeeld van klantengericht denken...
Bij de Opel-garage in Hoogstraten helpen ze mij onmiddellijk. 2 techniekers maken een testrit en bevestigen onafhankelijk van elkaar dat mijn wagen gevaarlijk naar rechts trekt. in plaats van te leuteren, besluiten ze onmiddellijk alle stappen te zetten om mijn wagen terug recht te laten rijden.
Na de testrit, vraagt de technieker heel geïnteresseerd wat al dat gerammel in mijn wagen is en ik doe hem natuurlijk het hele verhaal. Hij stelt mij voor aan de technieker die gespecialiseerd is in de TWINTOPs. Hij maakt ook nog eens een testrit en bevestigt weeral dat dit niet normaal is, maar dat hij wel wil proberen het gerammel eruit te halen!
Ik viel nogal achterover! Wat een service! Die garage wil mij kosteloos (2 jaar garantie!!!) helpen, terwijl ik mijn wagen daar niet gekocht heb! Dat verdient een pluim!
Ik verwittig mijn rechtsbijstand en de expert die allebei groen licht geven voor de operatie, maar mijn expert drukt me wel tegen het hart dat hij er niet in gelooft. Hij heeft met mijn wagen gereden en vond het hopeloos.
In ieder geval, 7 maanden na aankoop rij ik nog steeds met een rammelbak die ik gekocht heb in een garage die niet aan de klant maar alleen aan de Ferrari van de baas en de Mercedes van de bazin denkt. Hoe meer klanten er bedrogen kunnen worden hoe beter...
Comment