Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cayenne Euro5 vs. Touareg Euro6

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Cayenne Euro5 vs. Touareg Euro6

    Dilemma voor nonkel en tante, beiden vroege zestigers

    -Cayenne is van 2014 (245pk), heeft luchtvering en pano dak, is in heel propere staat, dealeronderhouden en ongeveer 150.000km maar wel nog de Euro5 motor
    -Touareg is van 2016, 130000km en de 204pk versie, R-Line maar heeft geen luchtvering en ook geen pano dak, wel Euro6

    De Cayenne is 2500 euro goedkoper maar zal gezien de badge misschien(?) iets duurder zijn om te verzekeren

    Ze komen nooit in de LEZ en ook op het vlak van BIV is er maar weinig verschil. Denk persoonlijk dat die euro5 vs 6 wel een rol zal spelen in toekomstige verkoopwaarde?

  • #2
    Nu al bezig zijn met de toekomstige verkoopswaarde? Binnen pakweg 10 jaar zal alles moeilijk worden om te verkopen als het gaat om verbrandingsmotoren. Dat die mensen hun hart laten spreken en pas dan denken aan ooit te verkopen. Genieten zo lang ze nog kunnen.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

    Comment


    • #3
      Dus uw advies is?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
        Dus uw advies is?
        Dat ze moeten kiezen wat hun aanspreekt. En wat hun rekening aankan. Ik zou voor de Porsche gaan. Het is misschien wel hun laatste wagen die ze ooit zullen kopen.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

        Comment


        • #5
          In zo'n type wagen vind ik luchtvering wel belangrijk. Open dak is ook altijd leuk meegenomen.
          Hangt ook af van kleur, velgen, interieur etc.,

          Die euro5 3 liter tdi is wel de 'sjoemelmotor' van VAG, alhoewel ik niet weet of dit nu nog ergens een rol in speelt (werden allemaal teruggeroepen dacht ik?)
          Anderzijds moet je bij een euro5 geen AdBlue bijvullen dus elk nadeel hep zijn voordeel

          Zoals utah zegt met herverkoop nog niet teveel bezig zijn
          euro5 is nog bijna 4 jaar safe en heel veel mensen komen nooit in een LEZ
          Die dingen lijken me trouwens hun hoogtepunt voorbij, even leek het erop dat elke gemeente dit ging invoeren maar in het buitenland zie je er al die ze weer afschaffen

          Comment


          • #6
            Ik zou die twee bakbeesten laten staan en voor iets kleiners en jongers gaan met minder kms.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Ik zou die twee bakbeesten laten staan en voor iets kleiners en jongers gaan met minder kms.
              Interessante mening, maar dat is nu eenmaal wat ze willen.

              Wie betaalt, die bepaalt

              Comment


              • #8
                Fvdm goed punt wat die luchtvering betreft, geen idee hoe zo'n Touareg rijdt zonder, maar zal ook standaard al een comfortabele set-up hebben denk ik

                Utah blijft idd. een loterij die herverkoopwaarde. Je weet nooit maar denk niet dat het hun laatste auto is. Mijn grootvader reed tot zijn 86 en vrij goed zelfs. Prins Philip in de UK zelfs tot zijn 97 maar iets minder goed

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                  Fvdm goed punt wat die luchtvering betreft, geen idee hoe zo'n Touareg rijdt zonder, maar zal ook standaard al een comfortabele set-up hebben denk ik

                  Utah blijft idd. een loterij die herverkoopwaarde. Je weet nooit maar denk niet dat het hun laatste auto is. Mijn grootvader reed tot zijn 86 en vrij goed zelfs. Prins Philip in de UK zelfs tot zijn 97 maar iets minder goed
                  Ik bedoel: wagen met verbrandingsmotor. Nu ze dit nog kunnen: meepakken die handel! Genieten in het kwadraat!
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                  Comment


                  • #10
                    doe mij toch maar die Touareg dan, de pre-facelift 958 Cayenne's hebben stilaan hun weg gevonden naar 'fout' volk dat er nu in rond rijdt

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten

                      Interessante mening, maar dat is nu eenmaal wat ze willen.

                      Wie betaalt, die bepaalt
                      Tja, een Dacia Duster is nochtans een top wagen. Alle gekheid op een stokje, uit die twee zou ik de Touareg kiezen wegens jonger en minder kms.

                      Comment


                      • #12
                        Tja vroege 60igers heel leven gewerkt ik denk nu niet dat die op een euro moeten kijken dus is de rest waarde 5k of 8k whatever toch?
                        MOesten het mijn ouders zijn: koop iets klein zodat er nog wat erfenis overblijft.
                        Polo 6n 1.4

                        Comment


                        • #13
                          Zo'n Cayenne 2014 is echt outdated vind ik. Dan is een Touareg r line veel dikker. En dan jonger, tijdlozer, minder fout, mooier, exclusiever etc.
                          Zonder twijfel de Touareg dus

                          Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Valt nog wel mee vind ik in de juiste configuratie en met de juiste velgen.

                            edit: zo ene bijvoorbeeld

                            https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...0-aa71877da642


                            Je ziet er veel triestige in een grijstint en op 18" velgen, dat is dan om te huilen maar dat geldt evenzeer voor een Touareg
                            Zonder concrete foto's van beide exemplaren durf ik me daarom niet uitspreken

                            Los daarvan vind ik dat die generatie Cayenne nog vrij goed veroudert en dat Boeing 737 interieur heb ik altijd de max gevonden
                            Tegenwoordig is het zo weinig mogelijk knopjes

                            De generatie van voor 2011, die is pas fout. In elke sociale wijk zie je er wel een paar, meestal 7de hands
                            Last edited by Rennfox; 01/05/2021, 00:00.
                            2015 Golf 7 R DSG 4Motion BMT
                            2015 Lexus IS300h 25th Anniversary Edition

                            Comment


                            • #15
                              Liever triestig grijs dan de zoveelste in booooooooring black.

                              Comment


                              • #16
                                Ik zou in die prijsklasse (want we hebben het hier toch over +/- 30k denk ik) ozelf ok iets anders kopen maar uit die 2 zou ik toch voor de Cayenne gaan omwille van de luchtvering. Vind dit model zeker nog niet fout, zo'n zwarte gelijk Rennfox post is niets mis mee (is trouwens al verkocht zie ik dus er dacht nog iemand zo over )
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                Comment


                                • #17
                                  Normaal gaan ze deze week beide wagens bekijken en testrijden.
                                  Derde optie van een particuliere verkoper uit de buurt is een Macan diesel (euro 6) wel 5k duurder dan Touareg maar dat is een vraagprijs


                                  Comment


                                  • #18
                                    Als ze niet teveel km doen en een privé-garage of parking hebben dan zou ik een plug-in hybrid durven aanraden. Fiscaal een stuk interessanter dan een diesel en als je consequent stekkert een stuk goedkoper in verbruik ook (ik merk het zelf met onze X5 PHEV)

                                    Comment


                                    • #19
                                      ...zeker fvdm als die diesel vooral gebruikt gaat worden om naar de bakker en andere korte ritten met vooral koude moteur te rijden en zo de dpf aan gort rijden is een stekker véél beter

                                      maar welk rijrpofiel ze hebben weet niemand, het feit dat ze voor diesel gaan zal wel beredeneerd zijn

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                        Normaal gaan ze deze week beide wagens bekijken en testrijden.
                                        Derde optie van een particuliere verkoper uit de buurt is een Macan diesel (euro 6) wel 5k duurder dan Touareg maar dat is een vraagprijs

                                        Ben benieuwd naar hun keuze.
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                        Comment

                                        Working...
                                        X