Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cayenne Euro5 vs. Touareg Euro6

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ...zeker fvdm als die diesel vooral gebruikt gaat worden om naar de bakker en andere korte ritten met vooral koude moteur te rijden en zo de dpf aan gort rijden is een stekker véél beter

    maar welk rijrpofiel ze hebben weet niemand, het feit dat ze voor diesel gaan zal wel beredeneerd zijn
    Momenteel rijden 4 à 5 keer per week 2 x 25km naar de kinderen. Ik weet niet of een 3 liter diesel daarmee voldoende warm wordt, ik veronderstel van wel?

    Post-corona gaan er wel meer langere ritten/daguitstappen volgen denk ik.

    Diesel rijdt ook wel comfortabeler in een grote SUV vind ik

    En die plug-ins van Porsche uit die tijd hebben een dubieuze reputatie...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
      Ben benieuwd naar hun keuze.
      zal het hier laten weten

      Comment


      • #23
        Daar zeg je iets, bij een SUV gaat hybride best samen met diesel. Zo'n Q7 eTron bijvoorbeeld won paar jaar terug op zijn 1 been alle vergelijkingstesten tegenover Cayenne, GLE, XC90 en X5 hybrid.
        Maar dan zitten we al in een andere budgetklasse denk ik.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten

          En die plug-ins van Porsche uit die tijd hebben een dubieuze reputatie...
          Niet alleen die Porsche, XC90 T8 was ook miserie.

          + je zit met zo'n PHEV weliswaar met een lage BIV maar de VB blijft wel ferm als je voor een 3 liter kiest zoals de Cayenne of de Q7

          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

          Comment


          • #25
            Ik heb ervaring met beiden en ook de Macan diesel al gereden. Mijn broer heeft een Touareg euro 6 (wel de 204pk versie) en vroeger thuis veel met Cayenne PFL diesel gereden.

            Je hoort en leest vaak dat het dezelfde auto's zijn maar dat klopt toch niet, los van motor en bak. Touareg is heel competent maar de Porsche rijdt wel scherper en vooral van binnen heb je het gevoel in iets speciaal te zitten, bij VW is het gewoon een...VW interieur (waar overigens niets mis mee is)

            Qua comfort hangt alles af van de set-up. Een Cayenne op 19" en met luchtvering gaat comfortabeler zijn dan een Touareg R-Line op stalen veren en op 21". Draai de rollen om en de Touareg is in het voordeel.

            Macan S rijdt veel scherper, ik zou zelfs zeggen bijna als een hot hatch. Maar ik vind die tweedehands wel serieus overprijsd. Een Cayenne was vroeger nieuw gemiddeld 10k duurder en nu vind je ze tweedehands even duur of goedkoper (bij zelfde specs).
            Dus een Cayenne is meer value for money dan een Macan (in zoverre je dat bij Porsche kunt zeggen )
            Vind ook dat een Cayenne beter past bij een ouder koppel, geeft u als chauffeur meer wat de Britten een 'wafty feeling' noemen
            2.0 JTDm

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten

              Momenteel rijden 4 à 5 keer per week 2 x 25km naar de kinderen. Ik weet niet of een 3 liter diesel daarmee voldoende warm wordt, ik veronderstel van wel?

              Post-corona gaan er wel meer langere ritten/daguitstappen volgen denk ik.
              Da's geen probleem.
              Zo'n DPF gaat niet zo snel kapot, zijn veel urban myths over.
              Gewoon eens af en toe goed doorblazen en komt goed.

              2.0 JTDm

              Comment


              • #27
                Die Adblue op euro6 , kun je dat zelf of moet je daarvoor naar garage gaan?

                Comment


                • #28
                  kan je zelf, maar opletten met morsen. Ad blue kristalliseert heel snel. Dan kan je problemen krijgen met de afsluitdop en zo je (dure) reservoir naar de knoppen helpen.

                  dus als je bijvult: gebruik een trechtertje. Ofwel via pistool aan de pomp bij tankstation.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #29
                    Als gemiddeld Adblue verbruik rekenen ze meestal 1 liter per 1000km

                    Dus aan de hand van de grootte van de tank kun je zelf makkelijk uitrekenen of je tussen 2 onderhoudsbeurten zal moeten bijvullen of niet.

                    Met max. 50€ per jaar gaan de meesten gediend zijn (en zelfs minder als je het zelf doet) dus om die reden zou ik een Euro6 niet laten staan (wel integendeel)
                    2015 Golf 7 R DSG 4Motion BMT
                    2015 Lexus IS300h 25th Anniversary Edition

                    Comment


                    • #30
                      Ik dacht dat er in sommige Dats-stations ook Adblue pompen voor personenwagens stonden. Dan moet je niet met bidons sleuren.

                      Zeker nooit Adblue tanken aan de vrachtwagenpomp want dat komt niet goed
                      2015 Golf 7 R DSG 4Motion BMT
                      2015 Lexus IS300h 25th Anniversary Edition

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                        Die Adblue op euro6 , kun je dat zelf of moet je daarvoor naar garage gaan?
                        Als je graag teveel betaalt wel. Ook geen losse 1,5 liter flacons kopen bij de autostradeshops. Die zijn schabouwelijk duur.
                        Bij een Macan is het wel veel makkelijker dan bij een Touareg en een Cayenne. Bij Macan is de vulopening naast die van je dieseltank en bij die andere moet je eerst noodreservewiel eruit halen om bij die tank te kunnen.
                        2.0 JTDm

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                          Ik dacht dat er in sommige Dats-stations ook Adblue pompen voor personenwagens stonden. Dan moet je niet met bidons sleuren.

                          Zeker nooit Adblue tanken aan de vrachtwagenpomp want dat komt niet goed
                          idd, kost slechts 0.59€/liter bij Dats
                          mijn autootjes:

                          Volvo V60 D3 R-Design 2021
                          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                          Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                          Comment


                          • #33
                            Korte update om te melden dat er nog niets beslist is, behalve dan dat de Touareg afvalt.

                            Euro 5 vs 6 vinden ze geen issue want het zijn geen LEZ-rijders.
                            De Cayenne rijdt comfortabeler terwijl de Macan dan weer wat springerig is op slechte wegdekken. Heeft wel het voordeel van iets compacter te zijn en scherper te sturen.
                            Dus bij de tante (als passagier) eerder voorkeur voor de Cayenne, nonkel vindt de Macan beter rijden hoewel hij toegeeft dat de Cayenne comfortabeler is en meer road presence heeft.
                            Ander punt is dat de Macan particuliere wagen is en ze niet kunnen inruilen, wat bij de Cayenne wel kan...

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                              Korte update om te melden dat er nog niets beslist is, behalve dan dat de Touareg afvalt.

                              Euro 5 vs 6 vinden ze geen issue want het zijn geen LEZ-rijders.
                              De Cayenne rijdt comfortabeler terwijl de Macan dan weer wat springerig is op slechte wegdekken. Heeft wel het voordeel van iets compacter te zijn en scherper te sturen.
                              Dus bij de tante (als passagier) eerder voorkeur voor de Cayenne, nonkel vindt de Macan beter rijden hoewel hij toegeeft dat de Cayenne comfortabeler is en meer road presence heeft.
                              Ander punt is dat de Macan particuliere wagen is en ze niet kunnen inruilen, wat bij de Cayenne wel kan...
                              Wat moeten ze dan inruilen dat ze particulier niet kunnen verkopen?
                              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

                                Wat moeten ze dan inruilen dat ze particulier niet kunnen verkopen?
                                Hun huidige wagen staat nog niet te koop, dus geen idee of die particulier makkelijk te verkopen is of niet. Inruilen waar je een andere koopt is gewoon veel eenvoudiger hé. Zo vermijd je al die zever en tijdverlies op 2de hands en autoscout om op het einde van de rit vaak niet meer te krijgen dan in overname.

                                Comment


                                • #36
                                  Zit daar dan standaard geen luchtvering op bij Porsche voor die prijs?

                                  Macan vind ik een beetje een vrouwen Porsche, als je dan toch voor SUV kiest ga dan ineens all the way en niet zo'n halfslachtige mid-size

                                  Comment


                                  • #37
                                    Porsche en standaard
                                    Zelfs adaptive cruise control is nog niet standaard op een Macan en een Cayenne
                                    Met uitzondering van het basismodel was dat op elke Golf 7 al standaard in 2013
                                    2015 Golf 7 R DSG 4Motion BMT
                                    2015 Lexus IS300h 25th Anniversary Edition

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Porsche en standaard
                                      Zelfs adaptive cruise control is nog niet standaard op een Macan en een Cayenne
                                      Met uitzondering van het basismodel was dat op elke Golf 7 al standaard in 2013
                                      Correctie… op een Golf Highline (150 pk) tot 2017 was ACC zelfs niet standaard, wel op een GTI

                                      Pas sinds 2020 is dit op bijna elke versie standaard geworden…. (idem Audi A3)

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                        Correctie… op een Golf Highline (150 pk) tot 2017 was ACC zelfs niet standaard, wel op een GTI

                                        Pas sinds 2020 is dit op bijna elke versie standaard geworden…. (idem Audi A3)
                                        Nope, in België is de Golf 7 gelanceerd met ACC als standaard. Zo konden ze de prijs van auto van het jaar binnenhalen.

                                        Schoonouders hadden bij lancering een basis Trendline 1.2TSI 105 gekocht als tweede wagen. ACC zat er op gewoon op zoals bij elke Golf.
                                        Statistics

                                        Oorspronkelijk geplaatst door 96gr
                                        Ongeveer 1 op 120 berichten op het forum is van uw hand


                                        Comment


                                        • #40
                                          Namaz ja dat dacht ik ook eigenlijk, vandaar mijn opmerking.
                                          die van Quovadis was misschien een Dex of Cardoen parallel-import?


                                          @Rueff: heb je ze deze al getoond?
                                          https://www.dct.be/nl/wagens/te-koop...icleHighlights

                                          luchtvering check, comfortzetels check, pano dak check, road presence check, niet teveel km check, bij handelaar dus de oude inruilen check

                                          2015 Golf 7 R DSG 4Motion BMT
                                          2015 Lexus IS300h 25th Anniversary Edition

                                          Comment

                                          Working...
                                          X